برج شهران

معرفی برج شهران تبریز؛ قیمت و امکانات

یکی از زیباترین شهرهای ایران که دارای برج های بلند ، جدید با معماری خاص و شیک می باشد ، شهر باستانی و کهن تبریز است. شهری بزرگ در منطقه آذربایجان شرقی که بزرگترین قطب اقتصادی این منطقه نیز به حساب می آید و سومین کلان شهر ایران محسوب می شود. شهر تبریز دارای برج های مرتفع بسیاری است که بعضی از آنها مسکونی ، اداری ، خدماتی و بعضی دیگر گردشگری می باشند. برج شهران ، یک برج مسکونی بسیار زیبا با نمایی شیشه ای است که در این مقاله ما قصد داریم ، اطلاعاتی دقیق تر از این برج زیبا را برای شما بازگو نماییم. پس اگر به دنبال اطلاعاتی در خصوص این برج هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

برج شهران کجاست ؟

برج شهران، یک برج مسکونی است که در جاده ایل گلی، فلکه خیام، خیابان سینا بنا نهاده شده است. این برج در ۳۰ طبقه و با ارتفاع ۱۰۰ متر است که ساخت آن در سال ۱۳۸۳ آغاز و در سال ۱۳۹۲ به پایان رسیده است. سیستم این سازه قاب بتنی و با دیوار برشی می باشد که بلندترین برج مسکونی استان آذربایجان شرقی و همچنین از بلندترین برج های ایران می باشد.

 

برج شهران دارای چه امکاناتی می باشد ؟

امکانات برج شهران

این برج ۳۰ طبقه ، ۱۰۰ متر ارتفاع دارد و شامل ۳ طبقه زیرزمین و ۲۷ طبقه بالای سطح زمین است که همانطور که گفتیم از بلندترین برج های مسکونی تبریز می باشد. در بخش زیر زمینی این برج ، ۱۹۵ واحد پارکینگ برای ساکنین وجود دارد و همچنین طبقات زیرزمینی شامل انباری نیز می شود که بسیار کاربردی و از لازمه های یک ساختمان و برج برای ساکنین آن می باشد. از بخش های جذاب این برج می توان به طبقه همکف آن اشاره کرد که یک طبقه لابی با کاربری عمومی دارد که شامل بخش های متنوع و جالبی مانند مهد کودک ، کافی نت ، فروشگاه داخلی ، سالن اجتماعات می شود. قطعا دارا بودن چنین امکاناتی برای ساکنین این برج یک حسن بزرگ محسوب می شود که با داشتن چنین امتیازاتی در برج با خیالی آسوده می توانند برای زندگی با آرامش در این برج سکونت داشته باشند. به عنوان مثال دارا بودن مهد کودک یکی از بزرگترین دغدغه های پدر و مادران شاغل را کم می کند. حتی وجود کافی نت و فروشگاه در داخل برج دغدغه زمانی که ساکنین برای رفع نیاز خود به آن مراجعه می کنند را نیز می کاهد. این برج ۲۵ طبقه مسکونی دارد که ۱۹۰ واحد آپارتمانی با مساحت های ۱۱۰ تا ۲۸۰ متر مربع را داراست. در طبقه آخر برج بخشی جهت فرود هلی کوپتر طراحی شده که از دیگر مزیت های خوب این برج به حساب می آید. از دیگر امکانات برج شهران ، طبقه سوم زیرزمین این برج است که علاوه بر پارکینگ و انباری ، مجموعه تاسیسات مکانیکی و قسمت جذاب تر مجموعه کامل استخر با امکانات رفاهی و کافی می باشد.

 

برج شهران چه ویژگی های فنی دارد ؟

همانطور که پیش تر نیز گفته شد ، سازه برج زیبای شهران قاب بتنی با دیوارهای برشی است که برای تزیین آن از شیشه های خاص و با مقاومت بسیار بالا استفاده شده است. به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه ساخت و ساز کشور این سازه مسکونی به عنوان یکی از مستحکم ترین سازه ها در برابر زلزله به حساب می آید. برخلاف شایعه های گفته شده در مورد معمارین این سازه باید به شما بگوییم که این سازه را مهندسین به نام تبریزی ساخته اند و هیچ فرد خارجی در ساخت و ساز آن دخیل نبوده است. از ویژگی های منحصر به فرد این ساختمان می توان به تعداد متفاوت واحدها در هر ساختمان اشاره کرد که طبقات 14 تا 17 دارای واحدهای 110 تا 265 متری می باشند. در این ساختمان واحدهای شرقی و غربی از هر طرف با هم ادغام شده اند و دیوارهای موجود در هر واحد با روش معماری خاصی حذف شده اند. همانگونه که پیش از این نیز ذکر شد این سازه به دلیل طراحی ویژه خود توانسته در هر بخش از ساختمان واحدهایی با متراژ متفاوت را به کاربران ارائه دهد. از طبقه 18 تا 22 مهندسین توانسته اند واحدهای 165 تا 250 متری را به متقاضیان ارائه دهند.

بر اساس گفته ناظران زیباترین بخش این ساختمان طبقات 23 تا 26 می باشد که دارای حیاط اختصاصی برای هر واحد بود و تمامی خانه ها دوبلکس می باشند. با احتساب حیاط متراژ هر واحد را می توان 300 متر مربع تخمین زد. دو طبقه ای که باقی مانده اند نیز متعلق به خدمات بی نظیر این ساختمان مانند تاسیسات و هلی پد است. پیش از این نیز به شما ذکر شد که برای جداسازی واحدها در این سازه از دیوارهای برشی ویژه ای استفاده شده است. این تکنیک خاص مهندسی به شما اجازه می دهد با برداشتن آن ها متراژ خانه را تغییر داده و به راحتی آن ها را متمایز کنند. این دیوارهای برشی به دلیل ساختار متمایز خود سبب می شود صدا از یک اتاق به اتاق منتقل نشود و از مشکلات معمول خانه های آپارتمانی به دور باشد.

 

قیمت برج شهران تبریز

یکی از اصلی ترین سوالاتی که برای متقاضیان خرید و اجاره این برج به وجود می آید قیمت هر متر مربع این ساختمان می باشد. از آنجایی که قیمت خانه در تمامی استان های کشور به صورت روزانه در حال تغییر است باید به شما بگوییم که قیمت این ساختمان لاکچری نیز به صورت روز افزون در حال افزایش می باشد. ولی برای کسانی که دوست دارند بدانند باید بگوییم این خانه را می توان بی شک به عنوان گرانبها ترین خانه استان آذربایجان شرقی به حساب آورد. برای آشنایی با تمام برج‌های معروف می‌توانید به صفحه معرفی ساختمان و برج‌ های معروف مراجعه کنید.

 

نمونه عکس های برج شهران

برج شهران

برج شهران

برج شهران

 

مدیریت برج ، اپلیکیشن حسابداری و تقسیم هزینه های برج

 

مطالب پیشنهادی

معرفی برج جام ملت، امکانات و آدرس

معرفی برج بین المللی تهران ،واحدها و امکانات

معرفی برج بیمه مرکزی (برج پارس)، آدرس و امکانات

Loading

3.7/5 - (4 امتیاز)

۱ در مورد “معرفی برج شهران تبریز؛ قیمت و امکانات”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن