کابینت ممبران

کابینت ممبران چیست و چه تفاوتی با ام دی اف دارد؟

ممبران بر گرفته شده از کلمه انگلیسی Membrane می باشد که برای آن معانی مختلفی را در نظر گرفته اند و می توانیم برای آن از کلماتی به عنوان غشاء ، روکش و پوسته بعنوان ترجمه استفاده کنیم . کابینت ممبران هم یکی از جدیدترین طرح‌ ها و متریال هایی می باشد که برای ساخت کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد . ممبران در واقع یک فویل پلی وینیل کلراید(PVC)  است که در انواع طرح های چوبی ، حالات مات و براق تولید می شود . تولید آن در واقع به گونه ای می باشد که فویل بر روی ام دی اف (MDF) با فشار خیلی زیاد نصب می شود . سرانجام محصول زیبایی تولید می گردد که از لحاظ کیفیت و زیبایی       بی نظیر می باشد . در این مقاله به تعریف ممبران چیست می پردازیم تا با ویژگی ها و خصوصیات آن بیشتر آشنا شویم .

 

ممبران چه تاثیری در زیبایی آشپزخانه دارد ؟

آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های خانه می باشد . زیبایی آشپزخانه تاثیر زیادی بر زیبایی کل خانه دارد و باید از طرح و متریال زیبا و با کیفیتی برای طراحی این قسمت از خانه استفاده کرد . در کنار زیبایی هایی که این بخش از خانه دارد کارهای مهمی مثل    پخت و پز و نگهداری اکثر وسایل آشپزی مثل ظروف مختلف در آن نگهداری می شود . برای نگهداری این وسایل به ابزار های کاربردی نیاز داریم که دارای کیفیت و طول عمر بالایی باشند . کابینت ممبران تاثیر زیادی در زیبایی آشپزخانه و در کل خانه دارد و قادر به نگهداری و جا دادن وسایل آشپزخانه می باشد . برای طراحی کابینت ممبران می توان از طرح های مدرن و کلاسیک استفاده کرد که نظر هر بیننده را به خود جلب می کند .

 

ویژگی کابینت ممبران چیست ؟

کابینت ممبران

کابینت ممبران علاوه بر زیبایی هایی که دارد باید از نظر جا دارای فضای کافی برای نگهداری وسایل آشپزخانه باشد . همچنین کابینت ممبران باید از متریال با کیفیتی ساخته شده باشد و طرح های به روز روی آنها اجرا شده باشد . دکوراسیون آشپزخانه بسیار مهم می باشد که زیبایی آن به طرح ها و رنگ های بکار رفته در آن بستگی دارد .

 

طراحی کابینت ممبران به چه عواملی بستگی دارد ؟

طراحی کابینت ممبران به عوامل مختلفی نظیر دکوراسیون آشپزخانه و نوع معماری خانه بستگی دارد مثلاً اگر خانه ای دارای سبک معماری سنتی می باشد باید از طرح های کلاسیک جهت طراحی کابینت ممبران استفاده کرد . البته باید توجه داشت که هر طرحی که می خواهید برای کابینت ممبران ایجاد کنید باید متناسب با جنس آن باشد . کابینت ممبران را می توان در هر دو طرح مدرن و کلایسک اجرا کرد .

 

انواع کابینت ممبران

یکسری روکش های پی وی سی روی جنس های مختلفی از ام دی اف ، چوب یا نئوپان کشیده می شود و زیبایی به آنها می دهد . نحوه ی کار به این صورت می باشد که این روکش پی وی سی بر روی ام دی اف توسط دستگاه سی ان سی ابزار زده می شود و توسط چسب و روکش مخصوص تحت یک تکنولوژی مخصوص بر روی ام دی اف وکیوم می شود . انواع کابینت ممبران را می توان از جنس های ام دی اف ، چوب یا نئوپان دانست .

 

چطور باید استاندارد ها را برای کابینت ممبران رعایت کرد ؟

کابینت ممبران

برای طراحی این نوع کابینت ها باید از مواد اولیه ی مرغوبی استفاده کرد که تمام شرایط استاندارد را در تولید آن رعایت کرده باشند . اگر بر روی یک ام دی اف طرح‌ های کلاسیک کار شود و بعد روکش ممبران بر روی آن کشیده شود طبیعتاً به آن کابینت کلاسیک میگویند و اگر به صورت ساده روکش شود می ‌توان در کار مدرن از آن استفاده کرد . اگر می خواهید از روکش های ضخیم تر و براق برای کابیت استفاده کنید باید مطلع باشید که این نوع از روکش ها فقط مناسب کابینت ممبران مدرن می باشد .

 

مزایای کابینت ممبران

 

1- با توجه به اینکه کابینت ممبران دارای تنوع طرح و رنگ می باشد دست شما را در انتخاب انواع گوناگون آن باز می گذارد .

2- قیمت مناسب یکی از مزایای دیگر این نوع از کابینت ها می باشد .

3- کشیدن روکش روی ام دی اف می تواند بسیاری از درز ها و شکاف های آنرا بپوشاند که می تواند بر زیبایی آن بیافزاید .

4- با توجه به مواد بکار رفته در کابینت ممبران ، آب و رطوبت نمی تواند به داخل آن نفوذ کند و از این بابت قوی محسوب می شود .

5- روکش پی وی سی بکار رفته در کابینت ممبران برای محیط زیست مضر نیست و طبیعت را آلوده نمی کند .

6- از کابینت ممبران می توان به راحتی نگهداری کرد بطور مثال با یک پاک کردن ساده ، تازگی خود را بدست می آورد در ضمن به خاطر روکش پی ‌وی ‌سی لکه‌ ها به ‌راحتی از روی آن پاک می‌شوند.

7- ممبران یکی از کابینت های کمیاب است که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) تایید شده است.

8- گزینه های مختلف رنگ و الگوی زیادی وجود دارد.

9- سطح آن صاف است. ضد لک و اثر انگشت است.

 

معایب کابینت ممبران

1- کابینت ممبران به نور و حرارت حساسیت دارد و نور آفتاب به مرور زمان دچار تغییر رنگ در این کابینت ها می شود.

2- اگر از چسب و مواد با کیفیتی در ساخت این نوع از کابینت ها استفاده نشود ، نور آفتاب و حرارت باعث می گردد تا چسب ضعیف شود و باعث باد کردن و جدا شدن روکش گردد که در نهایت باعث خرابی کل کار می شود.

3- کابینت ممبران نسبت به اجسام تیز و برنده حساسیت دارد پس باید دقت لازم را داشته باشید تا با بی دقتی باعث پاره شدن روکش نگردید.

4- وکیوم روکش پی وی سی دقت لازم برای اجرای طرح های با ظرافت بالا را ندارد و نباید انتظار این را داشته باشید که طرح های با ظرافت بالا و دارای ریزه کاری در نهایت خوب از آب دربیاید.

 

برای افزایش عمر کابینت ممبران باید چیکار کرد

 

  • کابینت ممبران نباید مستقیماً در معرض عوامل خارجی مانند نور خورشید قرار گیرد.
  • نباید بیش از حد در معرض آب و رطوبت قرار گیرد.
  • از تماس مستقیم اشعه ماوراء بنفش و اشعه خورشیدی باید جلوگیری شود.
  • از آنجایی که در ساخت آن از الگوهای مختلفی استفاده شده است، استفاده از مواد شوینده و مواد شیمیایی در هنگام نظافت می تواند کابینت های ممبران  را تغییر شکل دهد.

قیمت کابینت ممبران

قیمت این نوع از کابینت ها با توجه به ابعاد و کیفیت مواد بکار رفته در آنها متفاوت می باشد . اگر در آشپزخانه بخواهید فقط از کابینت زمینی استفاده کنید باید 60 درصد قیمت هر متراژ را پرداخت کنید مثلاً برای کابینتی که هم زمینی و هم هوایی باشد متری 1 میلیون تومان محاسبه می گردد حالا برای کابینت زمینی 60 درصد این قیمت را باید پرداخت کنید و برای هوایی 40 درصد این قیمت پرداخت شود .

 

نکات مهم در هنگام خرید کابینت ممبران

در هنگام خرید این نوع از کابینت ها حتماً باید به جنس مواد به کار رفته در آن توجه کنید و از شرکت ها و برند های معتبر و با کیفیت خریداری نمایید . در هنگام خرید از یک کارشناس بخواهید تا در خرید مناسب شما را راهنمایی نماید و از خرید کابینت هایی که با متراژ آشپزخانه ی شما متفاوت است پرهیز کنید زیرا دکور اصلی آشپزخانه را بهم میریزد و باعث اتلاف در وقت و هزینه ی شما می گردد .

 

نتیجه گیری

با توجه به تنوع در رنگ و طرح این نوع از کابینت ها دست مشتری باز می باشد که به دلخواه خود کابینت ممبران مناسبی را انتخاب نماید . وجود روکش های مختلف باعث می گردد تا انتخاب رنگ برای مشتری آسان گردد . در هنگام خرید به جنس مواد به کار رفته در کابینت ممبران توجه داشته باشید و ضمانت نامه های لازم را از فروشنده بگیرید .

قیمت این نوع از کابینت ها در مقایسه با انواع چوبی و فلزی آن از قیمت پایین تر و مناسبتری برخوردار می باشد . از طرفی زیبایی این نوع از کابینت ها نیز بیشتر می باشد و افراد تمایل زیادی به خرید آنها دارند .

این نوع از کابینت ها دارای معایبی نیز می باشند اما این معایب به قدری نیست که از محبوبیت آن کم کند .

 

 

معرفی انواع کابینت آشپزخانه بر اساس جنس

Loading

4.2/5 - (9 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن