بازار صالح آباد تهران

بازار صالح آباد تهران، دسترسی و ساعات کاری

وقتی از طریق اتوبان تندگویان قصد دارید به سمت بهشت زهرا بروید ، سمت راست شما بازار بسیار متنوعی وجود دارد که تمامی وسایل آشپزخانه را در اختیارتان قرار می دهد. در این بازار شما می توانید تمامی وسایل مورد نظر خانه از وسایل پلاسکو گرفته تا لوازم آشپزخانه را خریداری کنید. دلیل اینکه در 10 سال اخیر این بازار به شدت رونق پیدا کرده ، امکان خرید خرد ، قیمت مناسب و وجود تولیدی های متعدد در این بازار هست. اگر به دنبال تهیه جهیزیه ، راه اندازی خانه جدید و یا اسباب کشی هستید یکی از مناسب ترین مکان هایی که می توانید وسایل مد نظر را تهیه کنید بازار صالح آباد هست که در جنوب تهران قرار گرفته است.

 

صالح آباد تهران کجاست؟

بازار صالح آباد یکی از جنوبی ترین مناطق تهران هست که در نزدیکی بهشت زهرای تهران قرار گرفته است. اگر بخواهیم آدرس دقیق این بازار را بگوییم ، این مرکز دقیقا در کنار اتوبان آزادگان و روبروی میدان میوه تره بار مرکزی تهران قرار گرفته است. در اصل صالح آباد بخشی از منطقه 19 تهران هست و خانی آباد را می توانیم به عنوان همسایه شمالی این محله در نظر بگیریم. صالح آباد همانند یک شبه جزیه هست که به جای آب اطراف آن را سه اتوبان هاشمی ، خلیج فارس و آزادگان محدود کرده اند. جنوب این محله را نیز کریم آباد محدود کرده است.

نقشه بازار صالح آباد

 

چه محصولاتی در بازار صالح آباد فروخته می‌شود؟

به صورت کلی بازار صالح آباد به دو دسته تقسیم می شود؛ بازار عمده فروشی که محصولات تولیدی های نزدیک را به فروش می رسانند. بازار خرده فروشی که بیشتر کالاهای ریز آشپزخانه که به عنوان پلاسکو می شناسیم. در بخش پلاسکو شما می توانید تمامی وسایلی را که نیاز روزمره شماست مشاهده کرده و سپس نسبت به خرید آنها اقدام کنید. در بخش عمده فروشی که بیشتر محصولات را به مغازه دارن ارسال می کنند شما می توانید بهترین تامین کنندگان را پیدا کرده و تمامی وسایل خانه از جمله صنایع دکوری، کادوجات، اسباب بازی، کالای خواب و حمام ، وسایل شیشه ای ، پلاستیکی و چوبی را خریداری کنید.

 

بازار صالح‌آباد چه ساعاتی باز است؟

از آنجایی که بازار صالح آباد یک مرکز فروش عمده به حساب می آید فعالیت خود را از ساعت 8 صبح آغاز کرده و برخی از غرفه ها تا ساعت 9 شب نیز به فعالیت خود ادامه می دهند. در ماه های سرد سال به دلیل تغییر ساعات این بازار فعالیت خود را از ساعت 9 شروع کرده و تا 7 شب نیز به مراجعه کنندگان خدمات رسانی می کند.

 

صالح آباد در ایام نوروز و تعطیلات رسمی باز است؟

در روزهای تعطیل و جمعه ها برخی از مغازه های بازار فعالیت خود را از ساعت 10 آغاز کرده و تا ساعت 2 نیز به مراجعه کنندگان خدمات رسانی می کنند. ولی تعداد این مغازه های بسیار محدود هست و بیشتر دست فروش ها هستند که فعالیت اصلی را در روزهای تعطیل انجام می دهند.

 

خرید اینترنتی از بازار صالح آباد

به لطف گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بسیاری از مغازه هایی که در بازار صالح آباد هستند محصولات خود را از طریق اینترنت نیز به فروش می رسانند. همچنین برخی از مغازه هایی که در این بازار وجود دارند برای تبلیغ محصولات این بازار تصمیم گرفته اند وب سایت هایی را با اسم خود بازار راه اندازی کرده و محصولات موجود در این بازار را به تمامی ایران با قیمت بسیار مناسب ارسال کنند.

 

تک فروشی بازار صالح آباد

همانگونه که پیش از این نیز گفتیم بسیاری از مغازه های شاغل در صالح آباد فعالیت عمده فروشی دارند ولی برخی از مغازه هایی که نزدیک به اتوبان هاشمی هستند فعالیت های خرده فروشی را نیز در دستور کار دارند. به منظور اینکه شما این مغازه ها را پیدا کنید می توانید با حضور در این بازار از دیگر مغازه دار ها سوال پرسیده و محصول مد نظر را به صورت تکی خریداری کنید.

 

شوش بهتره یا صالح آباد؟

سوالی که برای بسیاری از تهرانی ها بوجود می آید شباهت بین بازار عبدل آباد و شوش هست. یکی از تفاوت های اصلی این دو بازار در ساعت کاری آنهاست که بازار شوش ساعت 4 یا 5 به کلی تعطیل می شود ولی بازار صالح آباد حتی تا 10 شب نیز فعالیت دارد. در صورتی که شما قصد داری اجناس خارجی را خریداری کنید باید به سمت شوش بروید که همین مسئله سبب می شود قیمت محصولات بسیار گرانتر باشد. ولی در صالح آباد به دلیل اینکه تولید کنندگان نسبت به فروش اقدام می کنند قیمت ها قابل قبول می باشد.

بازار شوش

 

دسترسی به صالح آباد تهران

شاید یکی از بخش های منفی بازار صالح آباد دسترسی به آن هست که امکان استفاده از مترو و اتوبوس را برای شما بسیار محدود می کند. به عنوان مثال خطوط اتوبوس اصلا ترددی به این محله ندارند و نزدیک ترین اتوبوس در خانی آباد و خیابان میثاق قرار دارد. از سوی دیگر عدم وجود بی آر تی نیز سبب سبب شده متقاضیان خرید از بازارهای دیگر را به این منطقه ترجیح دهند.

آدرس ۱: بزرگراه آزادگان (غرب به شرق)، مابین بزرگراه شهید کاظمی و بزرگراه بهشت زهرا (صالح آباد غربی) ، خیابان شهید کلهر

آدرس ۲: انتهای اتوبان تندگویان به سمت اتوبان بهشت زهرا بعد از پل شهید صنیع خانی .صالح اباد غربی خ کلهر

آدرس ۳: انتهای اتوبان تندگویان، بعد از پل صنیع خانی، صالح آباد غربی

 

 نزدیک‌ترین خط مترو به صالح‌آباد تهران

همانگونه که پیش از این نیز ذکر کردیم یکی از مشکلات اصلی صالح آباد استفاده از وسایل نقلیه عموم هست. علاوه بر اتوبوس دسترسی از طریق مترو نیز به این بازار محدود است و نزدیک ترین مترو یکی در عبدل آباد و دیگری در جنوب ایستگاه مترو شاهد-باقر شهر هست.

 

 

مقاله های پیشنهادی:

معرفی مشهور ترین پاساژ های تهران

معرفی مرکز خرید شانزه لیزه تهران،مسیر ها و ساعات کاری و …

معرفی بزرگ ترین مرکز خریدهای تهران

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن