بزرگترین مراکز خرید تهران

معرفی بزرگ ترین مرکز خریدهای تهران

امروزه مراکز خرید بزرگ در تمامی استانها در حال راه اندازی می باشند و به یکی از اصلی ترین مراکز تفریحی و تجاری تبدیل شده اند. تهران به عنوان پایتخت کشور از اصلی ترین شهرهایی می باشد که راه اندازی این مراکز خرید را در دستور کار خود قرار داده و از سال ۱۳۷۸ با راه اندازی ساختمان میلاد نور تصمیم گرفت به عنوان مرکز اقتصادی سیاسی ایران این صنعت را در کشور توسعه ببخشد.

امروزه تهران به حدی در توسعه مراکز خرید پیشرفت کرده است که از آن به عنوان یکی از غول های خاورمیانه یاد می شود. این مسئله در شرایطی رخ داده است که کشورهایی همچون امارات متحده عربی و ترکیه سال ها پیش از ایران وارد این صنعت شده‌اند و زمانی که به عنوان اصلی ترین احداث کنندگان مراکز خرید در دنیا فعالیت می کردند ولی امروزه جایگاه اصلی خود را از دست داده و ایران به عنوان قطب اصلی احداث مراکز تجاری خاورمیانه شناخته می شود. امروز در هومتیک ما قصد داریم همراه با شما نگاهی به بزرگ ترین و اصلی ترین مراکز خرید در تهران انداخته و آنها را از نقطه نظرات متفاوتی مورد ارزیابی قرار دهیم. هنگامی که از مراکز خرید بزرگ صحبت به عمل می آید بدون شک اولین مرکز خریدی که می توان در مورد آن صحبت کرد ، مرکز خرید ایران مال می باشد که ما نیز صحبت خود را با همین مرکز خرید وسیع آغاز می کنیم.گ

 

مرکز خرید ایران ‌مال

مرکز خرید ایران مال

هنگامی که صحبت از بزرگی و وسعت یک مرکز خرید به میان می آید ایران مال اولین گزینه برای توصیف می باشد.  این مرکز خرید هم اکنون بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه به حساب می آید که همین مسئله امروزه آن را به یکی از لوکس ترین و بی نظیر ترین مراکز اقتصادی – تفریحی کشور تبدیل کرده است که به شما این امکان را می دهد تا تمام مایحتاج خود را خریداری کرده و فضایی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید روزهای تعطیل خود را در آن سپری کنید.

ایران مال را تنها نمی توان یک مرکز خرید معرفی کرد در این سازه بی نظیر شما می توانید انواع رستوران ها ، کافی شاپ ها ، مراکز تفریحی مانند سینما و سالن همایش آنرا مشاهده کرده و در صورتی که قصد دارید از فضای دیدنی کتابخانه آن بازدید کنید می توانید به طبقه دوم آن مراجعه کرده و محصول طراحی بی نظیر هنر ایرانی بخش مربوط به کتاب و کتاب خوانی آن را مشاهده کنید. طراحان این مجتمع بی نظیر از فضای داخل مرکز خرید آن استفاده کرده‌اند و باغ شیشه‌ای و تالار آیینه را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده‌اند که مشابه آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد. علاوه بر تمامی مواردی که پیش از این به شما گفتیم این مرکز خرید بی نظیر به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از بخشهای ورزشی همچون پاتیناژ ، پیست دو میدانی رو باز و پیست دوچرخه سواری اطراف آن بهره مند شوید. به گفته بسیاری از کارشناسان شما می توانید تمامی جنس هایی که در نظر دارید را در ایران مال پیدا کرده و با پرداخت هزینه مقرون به صرفه آنها را خریداری کنید. این واحد تجاری اداری که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز نموده است دارای ۷۰۰ واحد تجاری می باشد که فضای آن ۳۰۰ هزار متر مربع می باشد و این در صورتی است که این وسعت تنها ۲۵ درصد سازه اصلی می باشد.

 

مرکز خرید کوروش

مرکز خرید کورش

مرکز خرید کوروش که زمانی از آن به عنوان بزرگترین مرکز خرید ایران یاد می‌شد در جنب اتوبان ستاری و قبل از اتوبان حکیم قرار گرفته است. دوستداران این مرکز خرید بزرگ می توانند از طریق اتوبان حکیم ، همت و هاشمی رفسنجانی مرکز خرید دسترسی داشته و از امکانات آن استفاده نمایند. این مرکز خرید که دارای هفت طبقه تجاری می باشد از امکانات بسیار بزرگی همانند سرزمین بازی ، فروشگاه ، سینما و مراکز تجاری و فرهنگی متنوع برخوردار می باشد. این بنای منحصر به فرد در زمینی به وسعت ۹۵۰۰ متر مربع بنا شده است که آغاز بهره برداری آن به سال ۱۳۹۳ باز می گردد. کوروش مال از نظر وسعت پیش از احداث ایران مال به عنوان بزرگترین مرکز تجاری  تهران به حساب می آمد ولی امروزه این جایگاه را به مراکز خرید بزرگ تر واگذار کرده است.

 

مرکز خرید پالادیوم تهران

مرکز خرید پالادیوم

یکی دیگر از مراکز خرید بسیار بزرگ و صد البته محبوب که در محله زعفرانیه قرار گرفته است مرکز خرید پالادیوم می باشد. این مرکز خرید که زمانی از آن به عنوان مدرن ترین و لوکس ترین مرکز خرید تهران یاد می شد یکی از ارائه دهندگان اصلی برندهای متفاوت در داخل کشور می باشد. فضای داخلی این مرکز خرید به حدی جذاب و دیدنی می باشد که افراد خارجی ساکن در ایران ، این مرکز خرید را به عنوان اولین انتخاب خود برای انجام خرید ها در نظر می گیرند.  امکانات تفریحی رفاهی موجود در این مرکز منحصر به فرد می باشد و این امکان را فراهم می آورد تا از آن برای انجام قرارهای کاری استفاده کنند. مساحت کلی مرکز خرید پالادیوم ده هزار متر مربع می باشد که از این میزان ۱۵۰ واحد تجاری ۲۵ رستوران و کافی شاپ و ۱۲۰ واحد خدماتی به دست آمده که ضلع جنوبی این سازه دارای ۱۳ طبقه و ضلع شمالی آن ۱۱ طبقه می باشد ساخت این مجموعه باشکوه از سال ۱۳۸۸ کلید خورد و تا سال ۱۳۹۱ ادامه داشت آقای “پدرام امن زاده” طراح اصلی این مجموعه می باشد که با سرمایه گذاری “حسن رفتاری” مالک رستورانهای رفتاری این پروژه را پیاده سازی کرده است

 

مرکز خرید طوبی

مرکز خرید طوبی

از مراکز خرید کمتر شناخته شده تهران که در منطقه ۲۲ بلوار کوهک راه اندازی شده است ولی به دلیل موقعیت خاص آن تهرانیان کمتر مایل به حضور در آن هستند. این مرکز خرید که از جمله بزرگترین مراکز خرید تهران نیز به حساب می‌آید برخلاف تمامی موارد گفته شده در این مقاله خیلی برندهای لوکس در آن دیده نشده و بیشتر مغازه های ناشناخته و خرده فروشی های ارزان قیمت در آن مشاهده می شود. مرکز خرید طوبی که در نزدیکی مترو و پارک چیتگر بنا شده است از ۱۲ شهریور سال یک هزار و سیصد و نود و چهار مورد بهره برداری قرار گرفت که مساحت کلی آن ۹ هزار متر مربع می باشد. این مرکز خرید ۷۰۰ واحد تجاری را در ۵ طبقه در خود جای داده که علاوه بر آن ما شاهد ۱۰۰ واحد اداری نیز می باشیم. علاوه بر موارد گفته شده رستوران ها و شهربازی سرپوشیده این سازه نیز حائز اهمیت می باشند.

 

مرکز خرید روشا

مرکز خرید روشا

مرکز خریدی با  10500 مترمربع واحد تجاری، 3 هزار مترمربع فودکورت و رستوران و 9400 مترمربع واحد اداری که در بلوار نیاوران، تقاطع خیابان عمار و فرمانیه قرار گرفته است و از نظر طراحی بسیار ساده و شیک می باشد. مرکز خرید بنا به گفته طراحان آن از سبک اسکاندیناوی برای طراحی آن استفاده شده است. فضایی بسیار دل انگیز و به یاد ماندنی دارد و کسانی که قصد دارند خرید های لوکس و گرانبها داشته باشند می توانند این مرکز خرید را به عنوان یکی از گزینه‌های خود در نظر بگیرند. این مرکز خرید که از سال ۱۳۹۴ و با همکاری گروه کارآفرین فعالیت خود را آغاز کرد دارای ۵ دپارتمان متفاوت می باشد و از آن به عنوان مرکز ارائه برندهای متفاوت یاد می شود  افرادی که علاقه مند هستند تا اجناس گرانبها و بی بدیل را خریداری کنند بهترین گزینه برای آن ها هم مرکز خرید روشا می تواند باشد. مرکز خرید روشا ۱۷ طبقه دارد که تنها پنج بخش آن مختص به فروشگاه های متفاوت می باشد.

 

مرکز خرید سام سنتر

مرکز خرید سام سنتر

سام سنتر یکی از مراکز خرید می باشد که وسعت آن نسبت به دیگر مراکز عنوان شده در این مقاله کوچکتر می باشد ولی از نظر لوکس و خاص بودن این مرکز خرید را می توان در زمره بهترین مراکز خرید خاورمیانه عنوان نمود. این مرکز خرید منحصر به فرد که در منطقه الهیه واقع شده است ، کلنگ ساخت آن از سال ۱۳۹۰ و به منظور ارائه خدمات بین المللی به مشتریان زده شد و کار راه اندازی آن تا دو سال طول کشید. تهرانی ها این مرکز خرید را به عنوان لوکس ترین مرکز خرید پایتخت یاد می کنند که معماری آن با ایده پردازی از مراکز خرید آمریکای شمالی انجام شده است. مساحت کلی این مرکز خرید ۱۷۵۰ متر مربع می باشد و دارای ۲۶ واحده تجاری  در ۹ طبقه است. گنجایش پارکینگ این مرکز خرید ۲۵۰ خودرو بوده که در طبقات دوم تا هفتم برای سهولت دسترسی افراد تعبیه شده اند.

مدیریت برج ، اپلیکیشن حسابداری و تقسیم هزینه های برج

مطالب بیشتر

معرفی مرکز خرید اپال Opal

حسابداری مجتمع های تجاری و چالش های آن

معرفی برج های مسکونی آ . اس . پ (A.S.P. Building Complex)

محله های غرب تهران

معرفی مرکز خرید تیراژه 1 و 2

Loading

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن