بهترین بازی های آپارتمانی برای کودکان

برادر زاده بسیار شیطونی دارم که همیشه دوست داره برای سپری کردن وقت خود،  با یکی بازی کنه. بازی هایی که دلوان خانم انجام می ده، گاهی اوقات همسایه های طبقه پایین را اذیت کرده و آرامش آن ها را بر هم میزند. به همین دلیل برای داشتن اوقات خوش، ما هم نوآوری به خرج داده و بازی هایی را تهیه کردیم که هیچگونه سر و صدایی به همراه ندارد.  امروز برای شما دوستداران وب سایت هومتیک قصد داریم مجموعه بازی های آپارتمانی مخصوص کودکان را معرفی کرده و کمک کنیم فرهنگ آپارتمان نشینی در ایران بهتر از گذشته شود.

1. نقاشی

بر اساس تحقیقاتی که محققین ژاپنی انجام داده اند، بهترین و خلاقانه ترین سرگرمی ای که والدین می توانند برای فرزندان خود ایجاد کنند، بحث نقاشی است. در این تفریح، کودکان این فرصت را دارند تا بتوانند به درستی تمامی تخیلات خود را بر روی برگه آورده و زمان خود را همراه با تفریح سپری کنند. برای اینکه بتوانید تمام خانه را برای فرزندانتان تبدیل به یک صفحه نقاشی کنید، از برگه های رولی بر روی دیوار استفاده کنید.

نقاشی

2. خانه سازی

بر اساس تجربه ای که خود من با دلوان دارم، بحث خانه سازی می تواند نه تنها اوقات خوشی را برای کودکان رقم بزند، بلکه این فرصت را نیز در اختیار آنها قرار می دهد تا بتوانند مهارت های چندگانه خود را محک زده و تمرکز آنها را به شدت بالا ببرد. به عنوان مثال در هنگام بازی با همین خانه سازی بود که متوجه شدیم دلوان توانایی تشخیص شکل های هندسی را دارد.

خانه سازی

3. بولینگ خانگی

یکی از جذاب ترین بازی های خانگی که محدود به هیج سنی نیست، بحث بولینگ خانگی است. در این بازی می توانید با خرید بولینگ های پلاستیکی که سر و صدایی نیز به همراه ندارند، کمی از جنب و جوش فرزند خود کاسته و امکان بازی را برای او فراهم کنید.

بولینگ خانگی

4. دارت

یکی از ورزش هایی که به شدت برای کودکان پیشنهاد می شود، بحث دارت است. در این بازی می توانید نه تنها تمرکز فرزند خود را بالا ببرید، بلکه امکان آموزش ریاضی را نیز برای او فراهم کرده که باعث می شود تا بتوانند عملکرد بهتری در آینده از خود داشته باشند.

دارت

5. ماشین بازی سه ضرب

بچه های دهه شصتی کاملا با این بازی آشنا هستند که در آن باید با سه ضربه، زودتر از دیگر بازیکنان، ماشین را به مقصد برسانند. شما می توانید با کشیدن یک مسیر پیچیده، فرزند خود را به چالش کشیده و او را مجبور کنید با تمرکز بسیار بالا ماشین خود را به مقصد برساند. این بازی برای تقویت هوش هیجانی کودکان شما بسیار عالی بوده و سبب می شود آنها بتوانند تمرکز خود را بهبود ببخشند.

ماشین بازی سه ضرب

6. حبا‌ب‌سازی

یکی از بازی های بسیار مفرح برای کودکان است که می توان آن را حتی با یک مایع طرفشویی و آب نیز انجام داد. در این بازی می توانید با استفاده از مقداری مایع ظزفشویی و آب، حباب های کفی درست کنید. این بازی که برای بچه هایی که از حمام متنفر هستند نیز بسیار مناسب بوده و بدون سر و صدا نیز می توانید آن را انجام دهید.

حبا‌ب‌سازی

7. مینی گلف خانگی

این بازی که قدمتی نزدیک به 30 سال در کشور دارد، هنوز نیز برای کودکانی که در آپارتمان ها بزرگ می شوند، تفریح بسیار عالی می باشد. در این بازی، باید با یک چوب گلف پلاستیکی توپ ها را وارد سوراخ گلف کنید. این بازی برای کودکان سه سال به بالا فوق العاده عالی است.

مینی گلف خانگی

8. تار عنکبوت

یکی از بازی های غربی که برای بالا بردن انعطاف پذیری افراد طراحی شده است. در این بازی با استفاده از چسب های رنگی، برای فرزند خود تارهای عنکبوتی مختلفی را طراحی می کنید و او باید بدون خراب کردن شکل ظاهری، خود را از آن فضا خارج کند. این بازی که در دوران شیوع کرونا بسیار محبوب بود، تعادل بدنی را بسیار بالا می برد.

تار عنکبوت

9. بازی حدس بزن کجاست؟

این بازی بر اساس معیارهای روان شناسی طراحی شده و هدف آن بالا بردن هوش کودکان است. در این بازی یکی از وسایل مورد علاقه فرزند خود را مخفی می کنید و سپس از او می خواهید تا نسبت به پیدا کردن آن اقدام کند. این بازی با تحریک حافظه و عواطف کودک، قدرت تحلیل او را بالا می برد.

 

10. یوگا

شاید بسیاری از شما یوگا را به عنوان یک ورزش به حساب بیاورید، ولی به دلیل ماهیت کلی این ورزش، می توانیم آن را به عنوان یک بازی هیجان انگیز حساب کنیم. در این بازی، می توانید از طریق فیلم های آموزشی همراه با فرزند خود همه حرکات آن را انجام دهید. علاوه بر سپری کردن زمان خوش با فرزندان خود، می توانید روحیه ورزشکاری را در کودکانتان ارتقاء بخشید.

یوگا

کلام آخر

اگر قصد دارید فضای مناسبی را برای فرزندان خود رقم بزنید، باید در ابتدا شرایط محیطی آپارتمان خود را ارزیابی کنید و سپس نسبت به انتخاب بازی محبوب اقدام کنید. در این پست تلاش شد بر اساس محیط آپارتمان، بهترین بازی هایی که می تواند خلاقیت را نیز در آنها تقویت کند، معرفی کنیم.

 

 

حتما بخوانید:

آموزش فرهنگ آپارتمان نشینی به کودکان

نکات ایمنی خانه برای کودکان

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن