بهترین جمعه بازار ها در تهران

بهترین جمعه بازار ها در تهران

سال 1374 که برای اولین بار به شهرک راه آهن (گلستان کنونی) آمده بودیم، تنها 3 الی 4 مغازه در این منطقه وجود داشت و ما برای خرید باید صبر می کردیم تا به جمعه بازار دهکده المپیک برویم. علی رغم اینکه در چند سال اخیر تعداد بسیار زیادی از پاساژها و مراکز خرید در تهران راه اندازی شده است، ولی هنوز هم جمعه بازارها حال و هوای بسیار خاصی دارند. تعداد بسیار زیادی از جمعه بازارهای سنتی ایران فعالیت خود را تعطیل کرده اند، ولی هنوز هم برخی از آنها دایر هستند که شما می توانید از آنجا خرید کنید.  در این مقاله قصد داریم همراه با شما به آدرس جمعه بازارهای تهران و حیطه فعالیت آن ها نگاهی بیاندازیم.

 

جمعه بازار کجاست؟

جمعه بازار به مرکزی گفته می شود که در یک فضای پوشیده و یا باز، تولید کنندگان و فروشنده های محصولات خاص در کنار هم قرار می گیرند. این فرهنگ ابتدا در میان عشایر ایران و جیپسی های اسپانیا شکل گرفت و پس از مدتی به سرتاسر دنیا منتقل شد. در جمعه بازارها محصولات با قیمت نسبتا پایین تر عرضه شده و کیفیت آن ها نیز در حد قابل قبولی می باشد.

 

جمعه بازار پروانه

تهرانی های قدیمی به یاد دارند که جمعه ها حوالی خیابان جمهوری ترافیکی نسبتا سنگینی دیده می شد که تردد به بخش های مختلف را کمی دشوار می کرد. دلیل اصلی این سنگینی ترافیک در تهران وجود بازار صنایع دستی یا همان جمعه بازار پروانه بود. جمعه بازار پروانه که محصولات دست ساز ، تابلو های نقاشی و خرت و پرت های خاصی را به مشتریان عرضه می کند، برای تهرانی ها فضای نوستالژیک و خاصی دارد. این جمعه بازار به حدی خاص است که یکی از مراکز گردشگری تهران نیز به حساب می آید که توریست ها از آن دیدن می کنند.

متاسفانه در انتهای سال 1398 مکان نوستالژیکی این جمعه بازار برای همیشه تعطیل شد و این جمعه بازار به مجموعه باغ کتاب تهران منتقل شد. در این مرکز جدید که در فضای باز برگزار می شود، شما می توانید از تمامی محصولاتی که عرضه می شود، بازدید کرده و خرید های خود را انجام دهید. به شما پیشنهاد می کنم از غرفه محصولات هوشی این بخش که بازی های هوشی را ارائه می دهند، حتما دیدن کنید.

جمعه بازار پروانه

 

ساعت کار جمعه بازار پروانه

پیش از این جمعه بازار پروانه از ساعت 8 صبح تا 7 شب باز بود، ولی هم اکنون تنها از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر فعالیت می کند.

 

قیمت‌ ها در جمعه بازار پروانه

از نظر قیمتی محصولاتی که در این بازار عرضه می شود، با قیمت بازار تهران تقریبا یک سان است، ولی تنوع قیمتی در این مرکز، فوق العاده زیاد است. تمامی محصولاتی که در بازار به دنبال آن هستید، در این مرکز در دسترس شماست و می توانید با قیمت مناسب خریداری کنید.

 

دسترسی به جمعه بازار پروانه با مترو

محل جدید جمعه بازار پروانه از نظر دسترسی نسبت به بازار سنتی، کمی بهتر است و شما می توانید از طریق مترو، اتوبوس و خودروی شخصی به سمت این مرکز حرکت کنید. آدرس دقیق این مرکز اراضی عباس آباد، اتوبان حقانی، خروجی کتابخانه ملی، باغ هنر می باشد.

 

جمعه بازار شوش

وقتی که از میدان شوش صحبت می کنیم، اولین مطلبی که به ذهن تهرانی ها می رسد، خرید کریستال، شیشه و وسایلی چینی است. جمعه بازار شوش نیز دقیقا بر اساس همین محصولات راه اندازی شده است و شما می توانید محصولات با کیفیت را با قیمت مقرون به صرفه خریداری کنید. بسیاری از فروشگاه ها در آخر هفته محصولات ارزان قیمت خود را به بساطی ها ارائه می دهند تا آن ها بتوانند بازاریابی بهتری انجام داده و آن ها را به فروش برسانند.

جمعه بازار شوش

 

ساعت کار جمعه بازار شوش

این مرکز در زمستان ها از ساعت 9 صبح تا 15 عصر فعالیت دارد، ولی در تابستان امکان دارد تا ساعت 16 نیز به فعالیت خود ادامه دهند.

 

قیمت‌ ها در جمعه بازار شوش

تحت تاثیر ماهیت جمعه بازارها قیمت نهایی محصولاتی که از این مرکز خریداری می کنید، نسبت به مغازه های داخل پاساژها ارزان تر است.

 

دسترسی به جمعه بازار شوش با مترو

حسن جمعه بازار شوش به دسترسی بسیار ساده آن است. خوشبختانه ایستگاه مترویی در نزدیکی این جمعه بازار راه اندازی شده که می توانید از آن برای تردد استفاده کنید.

 

جمعه بازار صالح آباد

صالح آباد را بسیاری از ما تهرانی ها به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز فروش محصولات دکوراسیون خانه و آشپزخانه می شناسیم که در طی چندین سال فعالیتی که داشته است، به دلیل قیمت های مناسب و عرضه محصولات بسیار خوب شناخته می شود. جمعه بازار صالح آباد نیز روند بازار شوش را در پیش گرفته و شما می توانید با مراجعه به این بازار، محصولات با کیفیت را با قیمت پایین خریداری کنید. محصولاتی که در این بازار به فروش می رسد، دقیقا مشابه خود مغازه های صالح آباد است.

جمعه بازار صالح آباد

 

ساعت کار جمعه بازار صالح آباد

جمعه بازار صالح آباد فعالیت خود را از ساعت 10 صبح شروع کرده و تا ساعت 14 به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

قیمت‌ ها در جمعه بازار صالح آباد

تمامی وسایلی که در این جمعه بازار به فروش می رسد، از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند و شما حتی محصولات با کیفیت را می توانید با قیمت پایین خریداری کنید.

 

دسترسی به جمعه بازار صالح آباد با مترو

نکته بسیار خوبی که در مورد بازار صالح آباد وجود دارد، دسترسی از طریق مترو است که ایستگاه صالح آباد دقیقا روبروی این بازار قرار دارد.

 

جمعه بازار سیمون بولیوار

هنگامی که از سمت اتوبان باکری به سمت خیابان سیمون بولیوار حرکت می کنید، دقیقا در تقاطع، یک فضای خالی را مشاهده می کنید که جمعه ها دلیل اصلی ترافیک محله به حساب می آید. در این جمعه بازار بر خلاف تمامی جمعه بازارهایی که تا بدین لحظه صحبت کرده ایم، محصولات خوراکی و خانگی عرضه می شود. شما می توانید تمامی محصولات کشاورزی ، میوه جات و تنقلات را در این جمعه بازار در بالاترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه پیدا کنید. در طی چندین وقت اخیر، برخی از تولید کنندگان نیز برای فروش لباس های خانگی خود به سمت این جمعه بازار روی آورده اند و شما می توانید محصولات مد نظر را از آنجا خریداری کنید.

جمعه بازار سیمون بولیوار

 

ساعت کار جمعه بازار سیمون بولیوار

این مرکز در روزهای جمعه از ساعت 8 تا ساعت 20 مشغول به فعالیت است ولی در زمستان ممکن است تنها تا ساعت 18 خدمت رسانی کند.

 

قیمت‌ ها در جمعه بازار سیمون بولیوار

از نظر قیمت، باید انتظار تخفیف های 20 درصدی را در این منطقه داشته باشید و حتی برخی از اجناس با 40 درصد تخفیف نیز ارائه می شوند.

 

دسترسی به جمعه بازار سیمون بولیوار

آدرس این جمعه بازار تهران، حصارک، بلوار سیمون بولیوار

 

جمعه بازار غرب تهران

از میان تمامی جمعه بازارهای که در غرب تهران تا به امروزه دایر شده است تنها جمعه بازار مرادآباد که به جمعه بازار جنت آباد نیز مشهور است باقی مانده و باقی آن ها به کلی از میان رفته اند. پیش ازاین در گرمدره نیز جمعه بازاری نیز دایر بود ولی متاسفانه به دلیل تمایل کم امروزه دیگر آن را مشاهده نمی کنیم. 

 

جمعه بازار جنوب تهران

جمعه بازار خلازیل که در محله شهید کاظمی تهران و در خیابان نو قرار گرفته یکی از اصلی ترین جمعه بازارهای تهران به حساب می آید که برای بسیاری از افراد مخصوصا بانوان مکان مناسبی نمی باشد. در این بازار محصولات متنوعی برای بازدید کنندگان عرضه می شود و شما می توانید از قطعات خودرو تا وسایل خاص خانه را در این بازار محلی پیدا کنید.

 

کلام آخر

در صورتی که شما همراهان عزیز هومتیک جمعه بازاری را می شناسید که در این مقاله به آن اشاره نشده و یا به صورت محلی خدمات رسانی می کند، لطفا در کامنت ها برای ما آن را ذکر کنید.

 

مقاله پیشنهادی:

بازار صالح آباد تهران، دسترسی و ساعات کاری

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن