تهران مال

تهران مال؛ آدرس و مشخصات تهران مال

یکی از بحث برانگیزترین پروژه‌های اداری تجاری در منطقه ۲۲ که ساخت آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است، تهران مال است که در نبش خیابان زینعلی (کاج) و امیرکبیر در حال اجرا می‌باشد. این پروژه که با نوسانات بسیاری همراه بود، پس از محبوب شدن هایپر استار توسط یک شرکت مالزیایی ساخت آن شروع شد و بسیاری از افراد برای درآمدزایی بخش‌های مختلف این پروژه را پیش خرید کرده اند. بعد از گذشت ۱۴ سال، پروژه تهران مال به بهره‌برداری نهایی نزدیک شده و امید می‌رود در سال ۱۴۰۳ یکی از بزرگترین مراکز خرید تهران راه اندازی شود. حالا همراه با هم قصد داریم نگاهی به جزئیات این پروژه عظیم انداخته و آن را از نقطه نظرات مختلف، ارزیابی کنیم.

 

مشخصات کامل تهران مال

شرکت کینگ دام هلدینگ مالزی کلید این پروژه را در زمینی به مساحت ۲۳۰۰۰ متر مربع آغاز کرد که به دلیل موقعیت مکانی خاص آن توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. پس از کش و قوس‌های فراوان، در نهایت این شرکت اعلام کرد سرمایه‌گذاری کلی بر روی این پروژه را از میان برداشته و قصد دارد حق احداث این پروژه را در اختیار یک شرکت ایرانی قرار دهد. مجتمع تهران مال در ابتدا قرار بود یک پروژه ۴ ساله باشد ولی تا به امروز ۱۴ سال از آغاز این پروژه گذشته و هنوز نیز به تعویق افتاده است.

انتظار می‌رود مجتمع تجاری تهران مال، دارای نزدیک به ۳۰۰۰ پارکینگ هوشمند باشد و تعداد ۶۰۰ واحد تجاری نیز در متراژ‌های مختلف ایجاد شود. هایپر استار این مجموعه، نزدیک به ۱۳۰۰۰ متر مربع است که تنها یک رقیب در منطقه ۲۲ بزرگتر از این هایپر استار می‌باشد. یکی از بخش‌هایی که تهران مال را منحصر به فرد کرده، شهربازی سرپوشیده ۷۰۰۰ متر مربعی آن است که در طبقه سوم برای کودکان راه اندازی خواهد شد. وجود دو سالن سینمایی پیشرفته و سه بعدی در کنار رستوران‌ها و فوتکورت‌های مختلف سبب می‌شود بسیاری از برندهای مشهور در واحدهای تجاری این مجموعه فعالیت کنند و تهران مال به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری منطقه ۲۲ به حساب بیاید.

مشخصات کامل تهران مال

 

واحد های تجاری تهران مال

تمامی ۶۰۰ واحد تجاری تهران مال از سیستم‌های رفاهی و امنیتی برخوردار هستند که همین مسئله سبب می‌شود این مجموعه یکی از به روزترین مراکز خرید تهران معرفی شود. بر اساس طرح اولیه اعلام شده توسط سازندگان مراکز تجاری، تهران مال از ۲۵ متر آغاز شده و تا ۴۰۰ متری امکان دارد مساحت داشته باشند. تمامی واحدهایی که در این مجموعه طراحی شده‌اند، از سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی بهره‌مند هستند و وای فای آنها به صورت اختصاصی تهیه شده است.

واحد های تجاری تهران مال

 

ویژگی های معماری تهران مال

از آنجایی که پروژه تهران مال توسط شرکت‌های خارجی سرمایه‌گذاری شده، بسیاری از معماران برجسته ایرانی برای طراحی آن انتخاب شدند. به همین منظور در فرایند ساخت این پروژه، معمارها از بهترین ابزار اولیه استفاده کرده اند تا یکی از قوی‌ترین و درخشان‌ترین سازه‌های پروژه‌های اداری تجاری در ایران مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط سازندگان، تهران مال قابلیت مقاومت در برابر زلزله ۸ ریشتری را دارا می‌باشد و گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ را نیز توانسته از طرف شرکت‌های مختلف دریافت کند. تحت تاثیر همین شاهکار معماری است که در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ این مجموعه به عنوان یکی از بهترین سازه‌های کشور معرفی شد.

ویژگی های معماری تهران مال

 

کاربری پروژه تهران مال چیتگر

پروژه تهران مال یکی از مراکز خرید کاملاً تجاری تهران است که در آن بیشتر از ۶۰۰ واحد تجاری، ۳۰۰۰ پارکینگ، ۲ سینما و چندین رستوران متمایز ساخته شده است. وجود شهربازی متمایز ۷۰۰۰ متری در کنار سالن ورزشی سبب می‌شود در کنار واحدهای تجاری بخش‌های تفریحی نیز برای کارمندان و مراجعه کنندگی در نظر گرفته شود.

 

افتتاح تهران مال

در ابتدا قرار بود پروژه تهران مال در سال ۱۳۹۲ مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، ولی به دلیل مشکلاتی که برای سازنده خارجی این مجموعه به وجود آمد، طرح افتتاح آن با وقفه ۱۰ ساله مواجه شد. در سال ۱۴۰۱ و بعد از شیوع ویروس کرونا شرکت ایرانی اعلام کرد نهایتاً در سال ۱۴۰۲ این پروژه افتتاح خواهد شد، ولی باز هم این شرکت نتوانست به قول خود عمل کند و در نهایت قرار شد سال ۱۴۰۳ این پروژه به صورت کامل افتتاح شود.

 

سازنده تهران مال

شرکت کینگ دام هلدینگ مالزی اولین شرکتی بود که سرمایه گذاری عظیمی بر روی این پروژه انجام داد و پس از چندین سال تصمیم گرفت از این پروژه خارج شده و جای خود را به یک شرکت ایرانی دهد.

 

تهران مال کجاست؟

تهران مال را باید اولین پروژه عظیم تجاری در منطقه 22 معرفی کنیم. این پروژه امروزه در تقاطع خیابان زینعلی و امیر کبیر قرار دارد و در جنوب آن اتوبان شهید همدانی قرار دارد. در اصل، شما می توانید از طریق اتوبان شهید همدانی ، شهید خرازی و آزادگان به سمت این مجموعه حرکت کنید.

 

نزدیک ترین مترو به تهران مال

از آنجایی که پروژه تهران مال در تقاطع خیابان زینعلی و امیرکبیر منطقه ۲۲ قرار دارد، شما می‌توانید از طریق متروی چیتگر به سمت این مجموعه تردد داشته باشید. البته متروی ورزشگاه آزادی نیز نزدیک میدان المپیک قرار دارد و اتوبوس‌های این خط نیز از کنار تهران مال عبور می‌کنند.

 

مطالب مرتبط:

معرفی ایران مال تهران، امکانات و ساعات کاری و آدرس + عکس

مرکز خرید هدیش مال تهران، امکانات و دسترسی و راهنمای طبقات

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن