جنت آباد تهران

جنت آباد تهران؛ آدرس و مشخصات

زمانی که در خرم آباد دانشجو بودم، محله ما هنوز به حد کنونی مشهور نشده بود و برای آدرس دادن همیشه از محبوبیت جنت آباد استفاده می کردم. جنت آباد که یکی از دلایل اصلی رونق گرفتن غرب تهران به حساب می آید، به سه بخش جنوبی، مرکزی و شمالی تقسیم می شود و به سه اتوبان اصلی تهران دسترسی دارد. این محله که بخشی از منطقه 5 تهران به حساب می آید، امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین سمبل های تهران از آن یاد می شود که توانسته میزبان تعداد بسیار زیادی از افراد باشد.

جنت آباد تهران کجاست؟

جنت آباد خیابان بسیار طویلی است که از سمت جنوب به بلوار آیت الله کاشانی در منطقه 5 شروع شد و در شمال به بلوار سیمین بلیوار ختم می شود. این محله تهران که بسیار محبوب است، از سمت غرب به اتوبان شهید باکری و از سمت شرق نیز به اتوبان ستاری ختم می شود. در اصل باید محله جنت آباد را به عنوان یک جزیره در نظر داشته باشیم که از وسط آن دو اتوبان کلیدی تهران یعنی همت و نیایش عبور می کند. تحت تاثیر همین دسترسی بسیار راحت جنت آباد است که بسیاری آن را به عنوان یکی از محله های کلیدی تهران در نظر می گیرند.

جنت آباد تهران منطقه چنده

هر سه بخش محله جنت آباد جزء منطقه 5 تهران به حساب می آیند. در اصل، منطقه 5 شکل گیری خود را تا حد زیادی به جنت آباد مدیون بوده و گسترش شهرنشینی در این بخش از تهران، تحت تاثیر شهرسازی خاص محله جنت آباد تهران می باشد .

جنت آباد تهران منطقه چنده

بخش های مختلف جنت آباد تهران

همانگونه که پیش از این نیز ذکر شد، محله جنت آباد به صورت کلی به سه بخش تقسیم می شود که هر یک از آن ها را یک اتوبان قطع می کند. پایین تر از اتوبان همت را باید به عنوان جنت آباد جنوبی قلمداد کرده و حد فاصل بین همت تا نیایش را به عنوان جنت آباد مرکزی یاد کنیم. بر همین اساس است که فاصله بین نیایش تا سیمون بولیوار را جنت آباد شمالی می گویند که از نظر ساختاری نسبت به دو بخش قبلی بسیار متفاوت می باشد.

جنت آباد جنوبی

اصلی ترین بخش از محله جنت آباد است که فرایند ساخت و ساز در آن از سال 1360 شروع شد. در این بخش از محله جنت آباد، بافت بسیار متفاوتی را نسبت به بخش های دیگر منطقه 5 مشاهده می کنید. وجود دو میدان چهار باغ و لاله سبب شده این محله جلوه خاصی داشته باشد و از نظر موقعیت تجاری نیز شرایط آن بسیار منحصر به فرد است. وجود مرکز خرید سمرقند، این فرصت را برای اهالی محله ایجاد کرده تا بتوانند تمامی مایحتاج خود را در کمترین زمان برطرف کنند. بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته توسط بسیاری از ساکنین منطقه 5، جنت آباد جنوبی را به عنوان بهترین مرکز برای زندگی در این بخش از تهران قلمداد می کنند.

جنت آباد جنوبی

جنت آباد مرکزی

یکی از بهترین محله ها برای زندگی در منطقه 5 تهران که ترکیبی از موقعیت اداری، تجاری و مسکونی را در اختیار شما قرار می دهد. در این محله شما می توانید هر آنچیز که از یک محله مناسب را انتظار دارید، مشاهده کنید. این محله محبوب که در حد فاصل بین اتوبان شهید همت و نیایش می باشد، از سمت غرب به اتوبان شهید باکری می رسد و شرق آن را نیز بلوار شاهین شمالی قطع کرده است.

جنت آباد مرکزی

جنت آباد شمالی

بخش اصلی مسکونی جنت آباد در بخش شمالی آن یعنی بالاتر از اتوبان نیایش قرار دارد که ترافیک بسیار کمتری را در آن مشاهده می کنید و دسترسی به بخش های مختلف تهران بسیار راحت تر می باشد. بخش های تجاری در این محله بسیار محدود است، ولی جمعه بازار بسیار با کفیتی در این محله برگزار می شود که برای برطرف کردن نیاز ها می توانید به آنجا مراجعه کنید.

جنت آباد شمالی

آب و هوای جنت آباد

یکی از موارد عجیب در جنت آباد، آب و هوای خاص آن است که باعث تحیر بسیاری از افراد می شود. در بخش جنت آباد جنوبی زمانی که فصل بارش ها شروع می شود، بارش بسیار کمتری نسبت به بخش های شمالی این محله مشاهده می شود. در فصل های تابستان و بهار، ولی داستان کمی متفاوت بوده و تمامی بخش های محله تقریبا آب و هوای یکسانی دارند. به صورت کلی به دلیل قرار گرفتن در معرض بادهای سمت غرب، از نظر آب و هوایی، جنت آباد بسیار محله مناسبی می باشد.

جنت آباد تهران بالا شهره؟

نخیر، جنت آباد را نمی توانیم به عنوان بالاشهر تهران قلمداد کنیم و بیشتر افراد آن را به عنوان یک محله متوسط نشین رو به بالا به حساب می آورند که از نقطه نظر اداری و تجاری اهمیت بسیار زیادی برای ساکنین منطقه 5 تهران دارد. به عنوان مثال برخی از بانک ها که شعبه های محدودی دارند، در غرب تهران تنها جنت آباد شعبه باز کرده اند که شما می توانید از آن برای امور اداری خود استفاده کنید.

بهترین خیابان های محله جنت آباد

به دلیل موقعیت خاص محله جنت آباد، در هر یک از بخش های این محله، خیابان های کلیدی را مشاهده می کنیم که در هر یک از آن ها کسب و کارها و بخش های اداری مهمی قرار دارند. به عنوان مثال در جنت آباد جنوبی دو بلوار چهارباغ و لاله از مهم ترین خیابان ها به حساب می آیند که بخش های مانند سازمان اوتیسم ایران را در خود جای داده است.

بهترین خیابان های محله جنت آباد

دسترسی به محله جنت آباد

شما می توانید از طریق اتوبوس ، مترو و تاکسی های خطی از هر نقطه ای از تهران به سادگی به محله جنت آباد برسید. تاکسی های خطی از سرتاسر تهران برای جنت آباد تاکسی دارند و می توانید از شاه راه های اصلی مانند ونک، تجریش ، تهران پارس ، آزادی و حتی راه آهن به سمت این محله حرکت کنید. علاوه بر این چهار اتوبان همت، نیایش ، باکری و ستاری نیز تردد به سمت این محله را برای شما بسیار آسان کرده است.

مراکز خرید جنت آباد

یکی از مزیت های اصلی زندگی در محله جنت آباد، وجود مراکز خرید متنوع است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید هر آنچیزی را که نیاز دارید، خریداری کنید. بدون شک مرکز خرید سمرقند را باید به عنوان قطب اصلی خرید در این محله قلمداد کنیم که در میدان چهارباغ قرار گرفته است ولی به غیر از این مرکز خرید، می توانید از مرکز طوبی که در جنب اتوبان همت قرار گرفته برای انجام برخی از امور خود استفاده کنید.

مراکز خرید جنت آباد

جنت آباد تهران روی نقشه

به منظور اینکه بتوانید راحت تر در محله جنت آباد تردد داشته باشید، ما برای شما نقشه هوایی هر سه بخش را آماده کرده ایم. در صورتی که قصد دارید نقشه بهتری را در دست داشته باشید، می توانید از طریق نقشه گوگل این محله را ارزیابی کنید.

جنت آباد تهران روی نقشه

عکس جنت آباد تهران

در این بخش قصد داریم برای شما برخی از مهم ترین عکس های محله جنت آباد را به اشتراک بگذاریم

جنت آباد تهران مترو

تا چند سال قبل، هیج دسترسی به جنت آباد از طریق مترو نبود و تنها روش تردد، اتوبوس و یا خودروی های شخصی بود. ولی امروزه به لطف توسعه این روش حمل و نقل، می توانید به راحتی در بخش های مختلف جنت آباد سوار مترو شوید. ایستگاه اصلی متروی جنت آباد، بخشی از خط شش است که می توانید در دو ایستگاه ستاری و یا شهران پیاده شده و به این محله دسترسی کامل داشته باشید.

 

مطالب مرتبط:

محله های غرب تهران

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن