درخواست فیبر نوری

درخواست فیبر نوری،هزینه و مناطق تحت پوشش

فیبر نوری یکی از جدیدترین فناوری‌های است که اینترنت و خطوط تلفن خانه را برای ساکنین یک مجتمع و آپارتمان در دسترس قرار می‌دهد و کمک می‌کند ساکنین بتوانند از اینترنت پرسرعت بهره مند شوند. از آنجایی که فیبر نوری یکی از جدیدترین تکنولوژی های اینترنتی می باشد اطلاع رسانی شرکت مخابرات ایران نسبت به این مسئله بسیار ضعیف بوده و بسیاری از سازنده های ساختمان نیز به دلیل گران بودن راه‌اندازی آن تصمیم گرفته اند از این فناوری برای خانه خود استفاده نکنند. امروز قصد داریم همراه با شما هومتیکی های عزیز تمامی مزیت های استفاده از اینترنت فیبر نوری را بررسی کرده و سپس نگاهی به نحوه ارسال درخواست و راه اندازی آن در خانه های شما بیندازیم.

 

استعلام فیبر نوری

به منظور اینکه شما بتوانید امکان برقراری اینترنت فیبر نوری بر روی تلفن خود را استعلام کنید راه و روش های متفاوتی پیشنهاد می شود ولی بهترین و اصولی ترین روش برای این کار استفاده از پورتال های مخابرات و یا حضور فیزیکی شما در مخابرات محل زندگی خود می باشد. به منظور اینکه به صورت آنلاین بتوانید خط تلفن خود را استعلام کنید می توانید به وب سایت مخابرات مراجعه کرده و پس از وارد کردن شماره تلفن و آدرس محل سکونت خود پس از 24 ساعت ، مخابرات شرایط اخذ اینترنت فیبر نوری را به شما اعلام می‌کند.

 

 

درخواست فیبر نوری

پس از اینکه استعلام فیبر نوری محل اقامت خود را دریافت کردید حالا زمان آن فرارسیده که با ثبت درخواست خود مرحله اصلی دریافت فیبر نوری را آغاز نمایید. بدین منظور شما می توانید به صورت حضوری در نزدیک ترین مخابرات محل زندگی قرار گرفته و سپس درخواست نصب فیبر نوری را ثبت کرده و مودم خود را نیز انتخاب نمایید. در صورتی که مایل نیستید به صورت حضوری انجام دهید می توانید با زنگ زدن به شماره ۲۰۲۰ مراحل راه اندازی فیبر نوری را برای خود را آغاز نمایید. پس از آنکه شما درخواست خود را از طریق ۲۰۲۰ ثبت کردید مخابرات اعلام می کند ظرف یک روز کاری از طرف کارشناسان مخابرات تماس با متقاضی برقرار می شود و فرایند نصب مودم پس از آن آغاز می شود.

 

هزینه فیبر نوری منازل

از آنجایی که فیبر نوری شامل سیم کشی و خدمات فرعی می شد ، شرکت مخابرات ایران به منظور اینکه بتواند به کاربران خود خدمات رسانی کند هزینه ۳۰۰ هزار تومانی را از تمامی درخواست کنندگان دریافت می کرد این مسئله زمانی که با اعتراض متقاضیان مواجه شد مخابرات کشور اعلام کرد برای راه اندازی فیبر نوری نیاز به دریافت هزینه نیست و کاربران می توانند تنها با ثبت درخواست حضوری آنلاین خود این خدمات را دریافت نمایند. نکته‌ای که باید به آن دقت کرد این است در فیبر نوری هزینه مودم تا حدودی گران تر از خدمات اینترنت معمولی می باشد.

 

مناطق تحت پوشش فیبر نوری مخابرات

افرادی که قصد دارند مناطق تحت پوشش فیبر نوری تهران و مورد ارزیابی قرار دهند بهترین پرتال برای آنها شرکت مخابرات می باشد که به تمامی پرسش های شما پاسخ می دهد. ولی به صورت کلی تمامی نقاطی که از خطوط مسی برای سرویس دهی تلفن استفاده می شود امکان ارائه فیبر نوری را دارا نمی باشد و تنها باید از adsl بهره گرفت.

 

 

مدت زمان نصب و راه اندازی فیبر نوری برای منازلی که در منطقه تحت پوشش

مخابرات کشوری به صراحت اعلام کرده است در صورت اینکه استعلام میزبانی از فیبر نوری مثبت باشد کاربران می توانند ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت اینترنت فیبر نوری خود را دریافت نمایند. البته سرعت ارائه شده به کاربران تحت تاثیر فناوری که در خانه به کار رفته است متفاوت می باشد می‌تواند از 30 تا ۵۰ مگ تالرانس آن داشته باشد.

 

افزایش درخواست اینترنت فیبر نوری

تحت تاثیر افزایش دیجیتال مارکتینگ در ایران بسیاری از افرادی که در این حیطه فعالیت می کنند ، نیاز به اینترنت پرسرعت و ثابت دارند. یکی از بهترین خدماتی که می توان از طریق اینترنت مد نظر را دریافت کرد فیبر نوری می باشد که سرعت  بالا و قطعی حداقلی را به کاربران ارائه می دهد. این فناوری که زمزمه دسترسی به آن از از اوایل سال ۲۰۰۳ به گوش می رسید امکان ارائه اینترنت تا ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه را دارد ولی به دلیل محدودیت های موجود در ایران تنها تا ۵۰ مگابایت می توان اینترنت را از این طریق دریافت نمود.

 

مودم فیبر نوری

ارائه دهندگان مودم های فیبر نوری در طی چند سال اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و شرکت های مختلفی در مودم های متفاوت را روانه بازار کرده اند. یکی از شرکت هایی که به شدت بر روی این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است شرکت مخابراتی مشهور چین یعنی هواوی می باشد که در دنیا به عنوان یکی از دو شرکت بزرگ ارائه دهنده مودم های فیبر نوری به حساب می آید. در این بخش قصد داریم سه نوع از مودم های بسیار محبوب به ارائه دهنده خدمات فیبر نوری را برای شما معرفی کرده و کمک می کنیم تا بهترین دستگاه را برای داشتن یک اینترنت پرسرعت انتخاب کنید:

 

مودم فیبر نوری هوآوی مدل HG8245H

یکی از بهترین انتخاب هایی که متقاضیان اینترنت فیبر نوری می توانند داشته باشند مودم هوآوی مدل مدل HG8245H می باشد که بنا به گفته بسیاری از  دریافت کنندگان این خدمات بر اساس میزان پولی که هزینه می‌کنند خدمات منحصر به فرد را به کاربران ارائه می دهد.  این مدل که دارای ۴ پورت شبکه می باشد قابلیت دریافت اینترنت تا ۳۰۰ مگابایت را دارا می باشد و دو آنتن آن تا ۵ دی بی آی قدرت آنتن دهی دارد.

 

 

مودم فیبرنوری فایبرهوم AN5506-04

مودم فایبرهوم AN5506-04 نیز یکی از مودم های ساخت کشور چین می باشد که بر روی خدمات رسانی فیبر نوری تمرکز داشته و تلاش می کند رقیب جدی برای هواوی به حساب بیاید این مودم که بیشتر توسط مخابرات پیشنهاد می‌شود دارای ۴ پورت شبکه می باشد که با دو پورت تلفن همراهی می شود ، در این مودم نیز کاربران می توانند از پورت ‏usb برای اشتراک گذاری فایل های خود بهره مند شوند

 

مودم فیبرنوری فایبرهوم AN5506-04

 

مودم فیبر نوری هوآوی HG8245Q2

زیباترین مودم هایی که توسط شرکت هواوی روانه بازار شده است و سرعت انتقال داده های آن  از طریق وای فای بسیار قدرتمند تر از دیگر مودم‌های در بازار می باشد. این مودم قدرت انتقال ۳۵۰ مگابایت داده را در یک ثانیه دارا می باشد ، بیشتر برای ادارات و فضا های بزرگ استفاده می شود و خدمات منحصر به فردی را به کاربران خود ارائه میدهد.  افرادی که قصد دارند از این مودم برای خانه خود استفاده کنند ، می توانند با خریداری این مودم آن را در قسمت های مختلف خانه مانند پذیرایی و یا فضاهای باز (مانند بالکن) نصب نمایند.

 

مودم فیبر نوری هوآوی HG8245Q2

 

چگونه اینترنت فیبر نوری بگیریم؟

به منظور اینکه تمامی صحبت های گفته شده پیش از این را برای شما همراهان عزیز هومتیک خلاصه کنیم باید بگوییم که در ابتدا شما باید از طریق مخابرات ، استعلام پشتیبانی از خدمات فیبر نوری را دریافت کرده و سپس با انتخاب خدمات مد نظر خود درخواست دریافت خدمات فیبر نوری را ثبت نمایید. پس از آن کارشناسان با شما تماس گرفته و مودم پیشنهادی را به شما اعلام می کنند در صورت اینکه مودم مدنظر با معیارهای شما سازگار باشد شما می توانید آن را تهیه کرده و از این طریق اینترنت فیبر نوری را دریافت نمایید. در صورتی که بخواهید مودم دیگری را تهیه کنید باید با مرکز پشتیبانی مخابرات صحبت کرده و سپس اقدام به این مهم بکنید.

 

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره اینترنت مرکزی ساختمان

 

Loading

2.3/5 - (11 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن