همه چیز درباره اینترنت مرکزی ساختمان

امروزه اینترنت را باید جزء اصلی تمامی خانه ها در نظر گرفت و بسیاری از افراد نیز فعالیت کاری و حرفه ای خود را بر این بستر پیاده سازی می کنند. روش های متفاوتی برای ارائه اینترنت در برج ها و مجتمع  ها وجود دارد و شرکت های مختلف بنا به ساختارهای موجود در یک برج روش مناسب و بهینه را به کاربران ارائه می دهند و تلاش می کنند رضایت کاربران را جلب کنند. امروز ما در وب سایت هومتیک قصد داریم برای شما تمامی نکات موجود در مورد اینترنت های مرکزی را بیان کرده و شما را در این راستا کمک کنیم.

 

آنتن رادیویی

انتن رادیویی

آنتن رادیویی یکی از مدرن ترین روش های ارائه اینترنت به مجتمع ها در ایران می باشد که از طریق سیگنال های رادیویی و با سرعت بسیار بالا داده ها را به مجتمع های مسکونی منتقل می کند. در این روش یک دکل و یا دریافت کننده رادیویی نصب می شود و از طریق هاب سوییچ های مختلف به واحدها اینترنت داده می شود. از محاسن اصلی این روش عدم نیاز به تلفن ثابت بوده و مدیران ساختمان با استفاده از زیرساخت های موجود می توانند دوربین های مدار بسته ، تلویزیون ها و IPTV ها را نیز برای اهالی خانه فراهم نمایند. علاوه بر این مسائل از آنجایی که این سیستم ها به وسیله فناوری نقطه به نقطه عمل می کند سرعت اینترنت ارائه شده نیز نسبت به اینترنت خانگی بیشتر می باشد. علاوه برای این در این سیستم هر واحد می تواند به صورت مجزاء از این سیستم ها بهره مند بوده و نیازی نیست تمامی واحدها از یک سیستم یا رادیوی واحد بهره بگیرند. در این نوع سیستم رادیویی دیگر امکان ایجاد زیرساخت مشترک و بهره گیری از شبکه داخلی وجود ندارد و تنها اینترنت را به واحدها ارائه می دهند.

 

مودم VDSL

مودم vdsl

یکی از روش های ارائه اینترنت به مشتریان بر روی بستر تلفن های ثابت که در ایران توسط شرکت مخابرات ارائه می شود. در این سیستم کاربران باید مودم های VDSL را تهیه کرده و پس از نصب و راه اندازی این سیستم بر روی خط تلفن ثابت می توانند خدمات خود را دریافت نمایند. در این روش هر ساختمان به صورت مجزاء خدمات اینترنت را دریافت می کنند ولی باید تجهیزات اولیه این سرویس در برج ها وجود داشته باشد. در اصل این خدمات با وجود اینکه بر بستر تلفن های ثابت می باشند ولی در برج ها نیز باید زیرساخت مورد نیز وجود داشته باشد.

 

دستگاه DSLAM

دستگاه DSLAM

یکی از اولین و اصلی ترین روش ها برای ارائه خدمات اینترنت برج ها و ساختمان ها که وظیفه اصلی این دستگاه انتقال اطلاعات از خط تلفن ثابت به کابل شبکه می باشد. این دستگاه توسط شرکت های ارائه دهنده اینترنت یا همان ISP در کنار سانترال اصلی ساختمان راه اندازی می شود. وظیفه اصلی این دستگاه رانژه کردن خطوط اینترتی بر روی خطوط تلفن می باشد و از این کاربران می توانند اینترنت مدنظر خود را دریافت کنند. در این روش نیز امکان دریافت اطلاعات شبکه ای همچون آی پی تی وی ها و دوربین های مدار بسته نیز وجود ندارد. این دستگاه معمولا به صورت اجاره ای توسط ارائه دهنده های سرویس اینترنت وصل شده و برای برج ها هزینه مازادی ندارد.

 

نحوه انتقال داده در برج ها و ساختمان ها

در اصل در تمامی آسمان خراش ها فارغ از اینکه اداری باشند یا مسکونی به سه روش، اینترنت مرکزی ارائه می شود. ابتدا از طریق کابل های مجزا انتقال داده صورت می گیرد و هر واحد داده های اختصاصی را از مرکز داده ها دریافت می کنند. روش دوم و شایع در این روش بهره گیری از تکنولوژی مدرن و به روز VDSL2 می باشد که داده ها از طریق تلفن های داخلی به مشترکین منتقل می شود. امروزه به منظور اینکه شرکت ها بتوانند خدمات نوینی را به کاربران ارائه دهند سیستم های وایرلس بریج شده را به کار گرفته اند. بر اساس این روش کاربران در سرتاسر ساختمان از اینترنت وایرلس پر سرعت بهره می گیرند. با توجه به خدماتی که این روش ها به اهالی ساختمان داده می شود به نظر می رسد روش اینترنت اینترنتی در ایران بهترین روش برای دریافت اینترنت می باشد.

 

مزایای اینترنت مرکزی

هنگامی که صحبت از فناوری اطلاعات به میان می آید هر روشی برای خود مزیت و معایبی دارد و کاربران برای اینکه بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند باید روش های مختلف را بررسی نمایند. در این بخش نیز ما به مزیت های بکارگیری اینترنت مرکزی در یک ساختمان نگاه می اندازیم:

  • سرعت بالای اینترنت نسبت به روش های سنتی
  • بدون نیاز به مراجعه حضوری برای نصب و راه اندازی
  • عدم نیاز به کابل کشی مازاد
  • امکان ارائه اینترنت حتی در ساختمان هایی با خطوط تلفن فیبرنوری

 

معایب استفاده از اینترنت مرکزی در ساختمان ها

استفاده از اینترنت های مرکزی با تمامی حسن هایی که دارند ولی گاهی اوقات همراه با معایبی هستند که بهتر است برای شفافیت بهتر این موضوع اطلاعات دقیق را در این مورد با شما در میان بگذاریم.

  • عدم امکان تغییر اپراتور و سرویس دهنده اینترنت
  • پایین بودن سرعت اینترنت در برخی ADSL نسبت به اینترنت رادیویی

 

 

 

مطالب بیشتر

درخواست فیبر نوری،هزینه و مناطق تحت پوشش

مدیریت ساختمان؛ بهترین روش مدیریت ساختمان چیست؟

ماهواره یا دیش مرکزی چیست و چه فوایدی دارد؟

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن