دکوراسیون پذیرایی مینیمال و مدرن

راهنمای دکوراسیون پذیرایی مینیمال و مدرن

مینیمالیسم هرگز از مد نمی افتد، این سبک همچنان اولویت اصلی در صنعت طراحی است. هنگامی که این سبک به درستی پیاده سازی شود، فضایی تمیز و آرام به وجود می آید که هر چیزی جزوی تکمیل کننده طرح کلی به حساب می آید. بهترین مکان در خانه شما برای دستیابی به ظاهری مینیمال، اتاق نشیمن یا پذیرایی شما است، زیرا مکان تعیین شده برای استراحت بدون استرس است. وقتی پذیرایی مینیمالیستی با دقت طراحی می شود، اتاقی با فضایی آرام و آرامش بخش دارید که بدون درهم و برهمی است. چه چیزی بیشتر می توانید بخواهید؟

آنجلا هاموی از شرکت طراحی داخلی Mackenzie & Co توضیح می دهد: «دکور مینیمال بر سادگی تمرکز دارد، که اغلب حول یک پالت رنگی خنثی یا تک رنگ همراه با رگه های فلسفی و علمی اجرا می شود.”

مینیمالیسم مهارت و زیبایی اجرا را بدون عقب‌نشینی از یکپارچگی طراحی ثابت می‌کند. این سبک طراحی بر روی مفاهیم خنثی تمرکز می کند و از طریق مفاهیم تزئینی انتخابی بر روی زیبایی های ابدی مانور می دهد. با این حال، مینیمالیسم لزوماً به معنای بدون تزئین یا ساده انگاری نمی باشد. در واقع، یک اتاق نشیمن مینیمالیستی می تواند به همان اندازه که در هر سبک طراحی دیگری به روش منحصر به فرد خود تزئین شده باشد، مجلل نیز باشد.

جن فلدمن از مجله Jenn Feldman Designs می‌گوید: «ایجاد یک اتاق نشیمن مینیمال به معنای به خطر انداختن لوکس یا لایه‌بندی نیست. “این سبک یک فضای هماهنگ ایجاد می کند و تضمین می کند که اتاق از نظر بصری از همه زوایای متعادل است.”

برای الهام بخشیدن به تغییر دکوراسیون اتاق بعدی شما، ایده های مینیمالیستی اتاق نشیمن را از طراحان گردآوری کرده ایم تا به شما در دستیابی به سبک در فضای خود کمک کنیم. به دنبال نکات و ترفندهای طراح برای اتاق نشیمن مینیمالیستی، چه بزرگ و چه کوچک باشید – و دلیلی بر این است که هماهنگی را می‌توان در کم‌رنگ کردن یک نگاه پیدا کرد.

 

سبک مینیمالیسم در دکوراسیون داخلی به چه معناست؟

طراحی داخلی مینیمالیستی بسیار شبیه به طراحی داخلی مدرن است و شامل استفاده از ملزومات ساده برای ایجاد فضایی ساده و نامرتب است. با سادگی، خطوط تمیز، و پالت تک رنگ با رنگ تاکید می کند. معمولاً یک پلان طبقه باز، نور زیاد و مبلمان کاربردی را ترکیب می کند و بر شکل، رنگ و بافت فقط تعداد انگشت شماری از عناصر ضروری تمرکز می کند.

 

پیاده سازی دکوراسیون مینیمالیستی

به منظور اینکه شما بتوایند دکوراسیون مینیمالیستی را در خانه خود راه اندازی کنید باید برخی از نکات را در ذهن داشته و سپس نسبت به راه اندازی این دکوراسیون اقدام کنید. در این بخش قصد داریم برای شما نکات کلیدی در مورد دکوراسیون مینیمالیستی پذیرایی را برای شما معرفی کنیم.

  • تنها به ملزومات اکتفا کنید

اول از همه، کل مفهوم دکوراسیون مینیمالیستی که زیربنای سبک زندگی مینیمالیستی است، این است که شما چیزی را که نیاز ندارید خریداری نکنید. این طرز تفکر باید در مورد دکوراسیون منزل شما نیز بدرخشد. قبل از شروع دکوراسیون منزل خود، ابتدا باید به چیزهای ضروری که واقعاً نیاز دارید فکر کنید. اگر واقعاً می‌خواهید در خانه‌ای مینیمالیستی زندگی کنید، در برابر تمایل به دور شدن از این موارد ضروری مقاومت کنید!

  • سفید، خاکستری، سیاه رنگ های مینیمالیستی

یک فضای داخلی خانه مینیمالیستی معمولاً از یک مجموعه بسیار اساسی از رنگ ها استفاده می کند. سفید، خاکستری و سیاه رنگ های ابتدایی برای یک خانه مینیمالیستی هستند. این رنگ ها نه تنها بسیار استاندارد هستند، بلکه مزیت بسیار ظریف بودن را نیز دارند. با چسبیدن به رنگ های خنثی، متوجه خواهید شد که می توانید با بافت و نور در طراحی خود بازی کنید.

  • خطوط ساده تمیز

سبک مینیمالیستی در رابطه با فضای داخلی خانه اساساً دو ویژگی مهم دارد: تمیز و ساده. یعنی با زندگی بر اساس این دو ویژگی، واقعاً می توانید فضایی بسیار ظریف، لطیف و متواضع را در خانه خود ایجاد کنید. یکی از راه هایی که می توانید این موارد را عملی کنید، استفاده از خطوط تمیز، ساده و مستقیم در فضای داخلی خود است. این بدان معنی است که شما باید از الگوهای پیچیده و نقوش حواس پرتی اجتناب کنید. خطوط ساده و تمیز تقریباً به طور خودکار با تقارن برابری می کنند، بنابراین این چیزی است که باید در خانه مینیمالیستی خود نیز بگنجانید.

  • پالت تک رنگ

اکثر خانه‌های مینیمالیستی بر پایه یک پالت تک رنگ بنا شده‌اند. در خانه‌های مینیمالیستی، این خانه اغلب سایه‌ای از سفید، خاکستری یا سیاه است. بنابراین، این رنگ نقطه شروع است و از آن به بعد، می توانید با تفاوت های ظریف رنگ، سایه ها و حتی بافت ها کار کنید.

برای اینکه این موضوع کمتر انتزاعی باشد، یک پالت تک رنگ به این معنی است که هنگام تزئین خانه خود با رنگ های روشن و طبیعی کار می کنید، و برای افزودن یک رنگ نهایی، می توانید با رنگ های ظریف رنگ های دیگر مانند آبی یا بژ کار کنید.

  • منسوجات

خانه های مینیمالیستی اغلب به اشتباه شهرت کمی سرد و بی روح را دارند. اگرچه این نمی‌تواند دور از واقعیت باشد، هنوز نکاتی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای افزودن ابعادی از گرما به فضای داخلی خانه خود استفاده کنید. یکی از راه‌های خاص برای انجام این کار، کار با منسوجات است. این نه تنها می تواند به دکوراسیون خانه شما گرما بدهد، بلکه می تواند بافت و لایه های اضافی را نیز اضافه کند. به عنوان مثال، می‌توانید فرش، ملافه، بالش یا پرده بخرید تا مطمئن شوید که خانه شما احساس راحتی و آرامش بیشتری می‌کند.

  • کیفیت بر کمیت

با یک فضای داخلی خانه مینیمالیستی، طراحی حول محور مبلمانی می چرخد که کاربردی، کاربردی و مهمتر از همه مفید هستند. به جای خرید اقلام موقت بدون هیچ هدف بلندمدت، روی کیفیت مبلمان خود سرمایه گذاری کنید. به خاطر داشته باشید: کیفیت بر کمیت!

  • مبلمان معاصر

یکی دیگر از جنبه های بارز دکوراسیون خانه مینیمال، افزودن مبلمان معاصر است. مبلمان مدرن مبلمانی است که پس از دهه 1900 ساخته شده است. مبلمان معاصر بسیار دیرتر آمد و به قطعات تولید شده در 20 سال گذشته اشاره دارد.

علاوه بر عنصر زمان، مبلمان معاصر به دلیل ظرافت و سادگی قابل توجه است. این نوع مبلمان با اشکال هندسی و تمیز مشخص می شود و بنابراین هیچ عنصر غیر ضروری در این بخش یافت نمی شود. اگر مبلمان معاصر را برای طراحی خانه خود خریداری می کنید، همچنین باید به خاطر داشته باشید که نباید این ظاهر مدرن را با افزودن تزئینات یا تزئینات غیر ضروری خدشه دار کنید زیرا – کاملاً صادقانه – ظاهر مینیمال شما را خراب می کند.

  • آینه های مدرن

آخرین نکته در این راهنمای نهایی برای دکوراسیون منزل این است که باید آینه های مدرن را برای تزئین خانه خود آویزان کنید و آن را بزرگتر کنید. به سراغ آینه‌های مدرن و بدون قاب بروید تا به طراحی داخلی زیبا و ساده خانه خود کمک کنید. این به خانه شما سبک و آرامش می بخشد. هرچه آینه بزرگتر باشد بهتر است!

این نوع آینه ها واقعا می توانند به شما در ایجاد نور و فضای زیادی در طراحی مینیمالیستی خانه شما کمک کنند. اگر می خواهید واقعاً سبک زندگی مینیمالیستی داشته باشید، قطعاً آینه های مدرن و مینیمالیست در خانه شما ضروری است!

دکوراسیون مینیمال ایرانی

در طی چند وقت اخیر دکوراسیون مینیمال ایرانی توانسته جایگاه ویژه ای برای خود پیدا کرده و به عنوان یکی از منحصر به فردترین سبک های دکوراسیونی در خاورمیانه شناخته می شود. در این سبک طراحان با تلفیق دکوراسیون مینیمال اسکاندیوانی و الهام گرفتن از سبک های ایرانی تلاش می کنند یکی از جذاب ترین اجراها را در اختیار متقاضیان قرار دهند و تفاوت های زیادی را نیز رقم بزنند.

دکوراسیون مینیمال ایرانی

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن