راهنمای خرید جارو برقی، نکات هنگام خرید

از گذشته تا به امروز ابزار ها و وسایل زیادی برای راحتی زندگی ما طراحی و ساخته شده اند که بدون برخی از آن ها انجام دادن یک سری از امور نیز ممکن است کمی سخت باشد. یکی از این وسایل که برای تمیزی و نظافت منزل نیز به کار می رود، جارو برقی است.امروزه جارو برقی ها در مدل ها و شکل های گوناگون تولید می شوند و در بازار وجود دارند. همین موضوع سبب شده است تا افراد در هنگام خرید دچار سردرگمی شوند. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل ما سعی کردیم راهنمای کاملی در خصوص خرید جارو برقی را برای شما تهیه کنیم که با مطالعه آن می توانید با خیال راحت محصول موردنظرتان را انتخاب و خریداری کنید.پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

در هنگام خرید جارو برقی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 

1.توجه به توان موتور جاروبرقی :

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید بررسی توان موتور جارو برقی است، چرا که عملکرد جاروبرقی تا حد زیادی وابسته به توان موتورمی باشد. بنابراین یکی از فاکتورهای مهم در زمان خرید می باشد که اگر نادیده گرفته شود ممکن است در آینده با مشکلاتی رو به رو شوید.بیشتر جارو برقی ها موجود در بازار از توان بین 1400 تا 2500 وات بهره مند هستند.هرپه که توان دستگاه بالاتر باشد قدرت مکش و تمیز کنندگی آن نیز بیشتر است. معمولا برای مصارف خانگی و معمولی جارو برقی با توان 1700 تا 2000 وات می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد..

2.توجه به قدرت مکش جارو برقی :

دومین موردی که پس از توان موتور حائز اهمیت است توجه به مکش دستگاه می باشد که برای این که متوجه شوید دستگاه از چه قدرت مکشی برخوردار است باید به فهرست مشخصات فنی آن مراجعه کنید.طور مثال اگر اعداد (300/1400) در مشخصات فنی جارو برقی نوشته شده باشد، یکی از آن ها مربوط به قدرت موتور و دیگری مرتبط با مکش دستگاه می باشد.

3.توجه به وزن جارو برقی :

یکی از مواردی که در جارو برقی های قدیمی بیشتر به چشم می خورد این است که دستگاه از وزن بالایی برخوردار است که سبب می شود هنگام کار فرد را خسته کند و عمل نظافت را به کاری دشواری تبدیل کند.حتی استفاده از جارو برقی های سنگین به مرور زمان باعث ایجاد درد در نواحی دست و کمر و بازو ها می شود. خوشبختانه امروزه نمونه های سبک وزن جارو برقی نیز در بازار وجود دارند که کار را برای افراد راحت کرده اند. توجه به وزن جارو برقی در زمان خرید، یکی از موارد مهم دیگر است.

4.توجه به صدای تولیدی جارو برقی :

اگر جارو برقی های قدیمی را با نمونه های جدید مقایسه کنید، خواهید فهمید که مدل های جدید تر از آلودگی صوتی کمتری برخوردار هستند و صدای تولید آن ها در حدی نیست که سبب آزار افراد شود. البتهناگفته نماند که قدرت مکش و میزان کشش جارو برقی با صدای تولیدی آن در ارتباط است اما در جارو برقی های جدید سعی شده تا این صدا در حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.

بنابراین در زمان خرید از فروشنده درخواست کنید که جاروبرقی را روشن کند تا بتوانید میزان صدای تولیدی آن را بسنجید. امروزه برخی از برندهای تولید کننده ی جارو برقی توانسته اند جارو برقی هایی بدون تولید هیچ صدایی روانه بازار کنند که البته در مقایسه با سایرین قیمت بالایی نیز دارند.همچنین رقابت در زمینه تولید جارو برقی باعث شده است که تولید کنندگان به ساخت جاروهایی با قدرت مکش بالا و در کنار آن صدای موتور کمتر روی آورند.

5.توجه به داشتن فیلتر تصفیه هوا:

اگر جز افرادی هستید که بیماری تنفسی، آسم یا الرژی دارید و یا نسبت به گرد و غبار حساس می باشید. نوعی از جارو برقی وجود دارد که دارای فیلترهای تصفیه هوا می باشند و برای این دسته افراد مناسب است. عملکرد این فیلتر ها بدین صورت است که ذرات گرد و غبار را از محیط جذب می کنند و از بازگشت دوباره آن ها به محیط بیرون خود داری می کند.اگر بخواهیم نوعی از این فیلتر ها را مثال بزنیم می توانیم به فیلتر 4 لایه هپا  (HEPA) اشاره کنیم که میزان گرد و غبار و آلودگی هوا در زمان جارو کردن را بسیار کاهش می دهد و هوای خروجی از جاروبرقی را نیز تصفیه می نماید. البته داشتن این ویژگی جز موارد ضروری در انتخاب جارو برقی به حساب نمی آید و صرفا یک آپشن اضافه است.

6.توجه به وضعیت کیسه جارو برقی :

شاید این موضوع برای شما بی اهمیت باشد اما برخی افراد هنگام خرید جاروبرقی به کیسه دار بودن یا نبودن کیسه دستگاه اهمیت می دهند که در دو حالت مزایا و معایب خود را دارد.یکی از ویژگی های بارز جاروبرقی های کیسه دار، این است که پس از پر شدن کیسه جارو برقی شما می توانید نسبت به تعویض آن اقدام کنید اما عیب آن در این است که در دراز مدت باید هزینه ی زیادی را بابت تعویض کیسه پرداخت کنید.اگر شما قصد داشته باشید که جارو برقی های کیسه دار را انتخاب کنید، باید بدانید هنگامی که ظرفیت کیسه جارو برقی پر می شود و نیاز به تعویض دارد. روی اکثر دستگاه ها نشانگری وجود دارد که شما را از  وضعیت کیسه آگاه می کند بنابراین نیاز به باز کردن مخزن و بررسی پر بودن کیسه وجود ندارد. همچنین با وجود این نشانگر از پر شدن اضافی و فشار به موتور جاروبرقی جلوگیری می شود.

 

اما در صورتی که از جارو برقی های بدون کیسه استفاده کنید دیگر لازم نیست هزینه ای را بابت انجام این کار پرداخت کنید. این نوع جارو برقی دارای فیلترهای قدرت مندی در برابر ذرات گرد و غبار دارد که می تواند به آسانی آن ها را جذب  کند. این فیلترها عمر بالایی دارند و می توانید در طولانی مدت از آن ها استفاده کنید اما بعد از چند سال استفاده ضروری است که حتما  تمیز شوند و اگر انجام دادن این کار امکان پذیر نیست باید آن ها را تعویض کنید.

7.توجه به اجزای به کار برده شده در جارو برقی:

 

الف) چرخ به کار برده شده در جارو برقی :

برخی از جاروبرقی های موجود در بازار دارای دو چرخ بزرگ و یک چرخ کوچک هستند که قابلیت گردش را برای کاربران فراهم می کند. اندازه چرخ های به کار برده شده در انعطاف پذیری دستگاه و آسان تر جارو کردن تاثیر دارد. در زمانی که بخواهیم به طور مداوم از جارو برقی استفاده کنیم باید حرکت دادن آن راحت باشد که چرخ های به کر برده شده این کار را انجام می دهند.

 

ب) طول سیم به کار برده شده درجارو برقی:

طول سیمی که در دستگاه به کار برده شده است نباید کوتاه و غیراستاندارد باشد. زیرا مجبور می شوید که به طور مرتب سیم را از یک پریز برق به پریز دیگر وصل کنید. اندازه استاندارد برای طول سیم، 6 تا 9 متر در نظر گرفته می شود.

 

ج)لوله تلسکوپی به کار برده شده در جارو برقی:

اگر طول لوله جاروبرقی کوتاه باشد به دلیل این که حین کار مجبور می شوید که بدن خود را به سمت پائین خم کنید، ممکن است دچار آسیب های مفصلی شوید. از سوی دیگر لوله های بلندتر از دو متر نیز موجب کاهش قدرت مکش جاروبرقی می شوند. یکی از مزیت هایی که لوله های تلسکوپی دارند این است که تنظیم طول آن، متناسب با قد خودتان است.

8.توجه به لوازم جانبی جارو برقی:

معمولا در بسته بندی برخی از جارو برقی ها به همراه دستگاه اصلی یک سری لوازم جانبی نیز وجود دارد که می توانید از آن ها برای نظافت و تمیز کردن کناره های دیوار، موکت، گوشه های پنجره، درز مبل، پرده، پارکت و… استفاده کنید. حتی در بعضی جاروبرقی ها برس های مخصوص برای تمیز کردن حیوانات نیز وجود دارد .بنابراین  در زمان خرید جاروبرقی به لوازم جانبی آن دقت کنید.

9 .توجه به قابلیت مکش مایعات و دمندگی جارو برقی:

برخی از جارو برقی ها علاوه بر این که می توانند برای مکش گرد و خاک و اشیاء جامد کوچک مورد استفاده قرار گیرند. دارای قابلیتی برای مکش مایعات نیز هستند؛ حتی از برخی از آن ها می توانید برای جمع آوری مایعات با گرانروی بالا مانند روغن استفاده کنید. همچنین جارو برقی های امروزی می توانند علاوه بر قدرت مکندگی، دارای قدرت دمندگی هم باشند. این امکان برای باد کردن بادکنک، تیوب و … استفاده می شود.

 

نتیجه گیری:

اگر این مقاله را تا انتها مطالعه کرده باشید، حتما پاسخ تمام سوالات خود را یافته اید. این که در هنگام خرید جارو برقی باید به چه مواردی دقت کنید. برخی از جارو برقی ها چه گزینه های اضافه ای دارند و یا این که بهتر است جارو برقی های کیسه دار را خریداری کنید یا بدون کیسه؟! اما به یاد داشته باشید اصلی ترین نکته در زمان خرید جارو برقی توجه به انتظارات و خواسته ای است که خودتان از محصول نهایی دارید و همچنین باید قیمت نهایی را نیز در نظر بگیرید.امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشد.

 

 

بیشتر بخوانید :

جارو برقی مرکزی چیست؟

Loading

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن