راهنمای دکوراسیون اتاق خواب مدرن

راهنمای دکوراسیون اتاق خواب مدرن

راهنمای دکوراسیون اتاق خواب مدرن

اصطلاح مدرن هنگامی که برای توصیف اتاق خواب استفاده می شود ممکن است تصاویری از یک جعبه سفید رنگ شدید با چند تکه مبلمان زاویه دار در اتاق را برای شما تداعی کند. مطمئناً، این نگاهی است که برخی افراد دوست دارند، اما به یاد داشته باشید این مسئله یک استثنا است، نه یک قاعده. یک اتاق خواب مدرن از نظر زیبایی می تواند بسیار بیشتر از این مفاهیم ساده باشد. شما باید اتاق خواب مدرن را بیشتر به عنوان داشتن ظاهری براق و مملو از امکانات رفاهی امروزی در نظر بگیرید. طراح مشهور Jayne Michaels می‌گوید: «کلید، سرمایه‌گذاری روی تخت خواب با کیفیت است. چه چیزی بهتر از خوابیدن در شب با ملحفه‌های پنبه‌ای ترد و روتختی نرم که می‌توان آن را به راحتی از پا درآورد شما را به آرامش می رساند.»

این سبک در ابتدا به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، اما چه چیزی اتاق خواب را مدرن جلوه می دهد؟ ایجاد یک حال و هوای صیقلی که همچنین دنج است به معنای ترکیب مواد غنی، منسوجات و هنرهای دراماتیک و گاه به گاه پاپ رنگ است. آگوستا هافمن، طراح ساکن شهر نیویورک، می گوید: «من همیشه دوست دارم با پرسیدن رنگ ترجیحی برای فضای اتاق خواب مشتریانم شروع کنم. «من احساس می‌کنم که محل‌های خواب می‌توانند فضایی مطبوع و رویایی باشند یا مردانه‌تر و بد خلق شوند. من دو افراطی را دوست دارم.» هافمن می گوید او همچنین دوست دارد عملکرد دقیق اتاق را درک کند. “آیا این بیشتر یک تجربه مدیتیشن برای خوابیدن ساده است یا در مورد اتاق خواب من، یک فضای خلوت و پاتوق واقعی که باید بیشتر شبیه یک سوئیت اصلی باشد؟” حالا که با مفاهیم کلی سبک مدرن در اتاق خواب آشنا شدید بهتر است تصاویر دکوراسیون اتاق خواب مدرن را نیز با شما ارزیابی کنیم.

 

ویژگی های معمول یک فضای مدرن

این فلسفه در پس سبک مدرن، آن را به یک انتخاب عالی برای دکوراسیون برای کسانی تبدیل می کند که فضاهای ساده و نامرتب با خطوط تمیز و فقدان تزئینات شلوغ را دوست دارند. در پلان های طبقه باز که با توسعه این سبک همراه بود، به خوبی پیش می رود.

اگر به فکر دکوراسیون اتاق خواب به سبک مدرن هستید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید بدانید:

  • عناصر سازه ای (مانند بتن یا تیرها) اغلب در معرض دید قرار می گیرند
  • تاکید بر خطوط افقی و عمودی با منحنی های کمتر
  • فقدان شلوغی
  • مبلمان کم ارتفاع و افقی با خطوط تمیز
  • استفاده از نور طبیعی و پنجره های بی تزئین
  • بهره گیری از مواد طبیعی مانند چوب رنگ نشده، فلزات، چرم و الیاف طبیعی
  • بکار گرفتن یک پالت رنگ خنثی یا “طبیعی”.
  • سطوح بازتابنده مانند فولاد، کروم یا شیشه
  • چوب های طبیعی و روکش های چوبی

راهنمای دکوراسیون اتاق خواب مدرن

تعریف سبک مدرن دکوراسیون

با ریشه در معماری و طراحی آلمانی و اسکاندیناویایی، سبک مدرن ساده و غیر مجلل می باشد. معیارهای سبک مدرن به عصر ماشینکاری مرتبط است و اغلب از آن به عنوان دوران دهه 1920 تا 1950 یاد می شود. محبوبیت جنبش سبک مدرن در نیمه اول قرن بیستم ادامه یافت و مشتقات بعدی این سبک به عنوان مدرن و پست مدرن میانه قرن شناخته شدند.

یکی از باورهای کلیدی نهضت طراحی مدرن این ایده است که “فرم از عملکرد پیروی می کند.” به عبارت دیگر، طراحی تمام وسایل و اشیاء تزیینی باید هدف مورد نظر خود را منعکس کند و اگر یک مبل، دکور یا جزئیات تزئینی هدف کاربردی نداشته باشد، می توان آن را حذف کرد.

راهنمای دکوراسیون اتاق خواب مدرن

تفاوت سبک مدرن و معاصر

بسیاری از مردم از کلمات “معاصر” و “مدرن” به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما باید در نظر داشته باشید که آنها یکسان نیستند. مدرن به یک سبک خاص اشاره دارد. از سوی دیگر، معاصر به سبک‌های رایج در آن زمان اشاره دارد، و بنابراین «معاصر» مفهومی سیال و همیشه در حال تغییر است. از آنجا که دکوراسیون مدرن در حال حاضر بسیار محبوب است، زیر چتر معاصر قرار می گیرد و بر سردرگمی می افزاید. اتاق خواب نشان داده شده در اینجا نمونه بارز طراحی مدرن اواسط قرن است – نمونه ای از سبک دکوراسیون محبوب که ویژگی های کاملاً مدرن را در بر می گیرد.

تعریف سبک مدرن دکوراسیون

  • در انتخاب رنگ اتاق خواب مدرن جسورتر باشید

انتخاب رنگ اتاق خواب یک چیز شخصی است، به خصوص در محل خواب شما، بنابراین مهم است که با مقدار و انواعی که برای شما مناسب است احاطه شوید. مردم معمولاً با لباس‌هایشان شجاع‌تر از خانه‌هایشان هستند. اگر در کمد لباس خود رنگ زیادی دارید، احتمالاً باید در خانه خود نیز رنگ های زیادی داشته باشید.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، یک فرش یا روکش تخت خواب با چندین رنگ را انتخاب کرده و اجازه دهید شما را راهنمایی کند. رنگ هایی را که دوست دارید انتخاب کنید و در بقیه اتاق استفاده کنید. رنگ های سقف خود را نیز فراموش نکنید. لزومی ندارد که تأثیر زیادی داشته باشید، شاید فقط به رنگ کم رنگ‌تر دیوار اتاق خواب خود یا چیز دیگری که به نظر تندی می‌رسد بروید.

 

  • روی بهترین نورپردازی اتاق خواب سرمایه گذاری کنید

در یک اتاق خواب مدرن، سطوح مختلف و انواع ایده‌های نورپردازی اتاق خواب می‌توانند به تغییر حال و هوا از عملی – مثلاً آماده شدن برای کار – به استراحت یا خواندن قبل از خواب کمک کنند و این چیزی است که در هنگام انتخاب رنگ نیز باید در نظر گرفته شود.

سارا بارکر که یکی از صاحب نظران سبک مدرن به حساب می آید هنگام انتخاب نور مناسب برای اتاق خواب به عملکرد و زیبایی شناسی فکر می کند. “نور باید کم ولی موثر باشد، در نظر داشته باشید مهم است که ما بتوانیم در اتاق بخوانیم. من چندان علاقه ای به چراغ های سقفی در اتاق خواب های مدرن ندارم، بنابراین اغلب از چراغ های دیواری کوچک در کنار تخت برای نور جذاب بیشتر استفاده می کنیم.”

راهنمای دکوراسیون اتاق خواب مدرن

  • در انتخاب کاغذ دیواری خلاق باشید

از عواملی که سبب می شود شما بتوانید سبک مدرن را به خوبی در اتاق خواب پیاده سازی کنید بحث انتخاب کاغذ دیواری می باشد. در شرایطی که افراد تصور می کنند سبک های مدرن تنها با رنگ های براق ارتباط برقرار می کند ولی اگر بتوانید کاغذ دیواری خوبی را انتخاب کنید می توانید تغییرات زیادی را رقم بزنیم.

راهنمای دکوراسیون اتاق خواب مدرن

  • از دیوار “پنجم” به عنوان یک سطح تزئینی استفاده کنید

کاغذدیواری کردن سقف یک راه موثر برای بهبود حس و حال خانه است و این کار به ویژه در اتاق هایی که نورگیر دارند بسیار عالی می باشد. سقف ها راه بسیار خوبی برای افزودن لایه دیگری از علاقه و ایجاد هوشمندی در فضا هستند. نیکولا هاردینگ، طراح داخلی، می‌گوید که اغلب سقف ها یک بعد جدید به اتاق می دهد یک طراح موفق باید پتانسیل طراحی آن را در نظر بگیرد. در بسیاری از اتاقا خواب هایی که سقف بی رنگ می باشد احساس خفگی به فرد دست می دهد و همین مسئله نیز اثرات منفی در بر دارد.

راهنمای دکوراسیون اتاق خواب مدرن

  • ترکیب رنگ های مکمل را انتخاب کنید

یک طرح رنگ اتاق خواب مدرن فقط به دنبال نگاه به روندهای آینده نیست، گاهی اوقات به خصوص در مواقع عدم اطمینان بهتر است به گذشته برگردیم، رنگ های نوستالژی می تواند حس خوبی را در بین مخاطبین ایجاد کند.

جوآ استودهولم، متصدی رنگ، فارو، می‌گوید: «اگر در سال 2023 به فکر ترکیب روندهای رنگی باشیم، احساس می‌کنم ممکن است فراتر از رنگ‌های نوستالژیک سال گذشته نگاه کنیم و جذب رنگ‌هایی شویم که پر از هیجان، اما به نوعی آشنا هستند. من مشتاقم از رنگ های خانگی تر و بدون عارضه استفاده کنم که پر از خاطره است. ترکیب رنگ زرد هندی با سبز دودی می توان برای بسیاری از افراد حس فوق العاده را رقم بزند.

 

  • اجازه دهید داخل اتاق شما هنر حرف بزند

یک اتاق خواب مدرن شاید خصوصی ترین و صمیمی ترین فضا در خانه باشد، جایی که بتوانید واقعاً استراحت کنید و خودتان باشید. پس هنر در اینجا اهمیت ویژه ای دارد. یک اثر هنری مورد علاقه نقطه شروع کلاسیک برای طرح اتاق خواب است. شما به سادگی می توانید با ترکیب چند رنگ اثر هنری ای را برای خود درست کنید که حال و هوای اتاق شما را به کلی تغییر می دهد.

راهنمای دکوراسیون اتاق خواب مدرن

  • به دنبال مبلمان پایدار باشید

چوب طبیعی بافت و الگوی ظریفی را به اتاق خواب مدرن وارد می کند. علاوه بر این مسئله در صورتی که شما از چوب های خاص استفاده کرده و طرح منحصر به فردی را اجرا کنید می توانید اتاق خواب بسیار زیبایی را درست کرده و فضا را برای کار و استراحت خود محیا کنید.

این کمد نصب شده با همکاری سباستین کاکس و خانه خاکستری طراحی شده است و دارای درهایی است که از قاب بلوط انگلیسی سفید شده با خاکستر انگلیسی بافته شده است. در داخل مجموعه ای کامل از گزینه های ذخیره سازی از جمله ریل های آویزان، قفسه ها و کشوها وجود دارد.

راهنمای دکوراسیون اتاق خواب مدرن

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

راهنمای دکوراسیون پذیرایی مینیمال و مدرن

معرفی انواع مدل مبل (کلاسیک ، مدرن ، اسپرت ، چستر و . . .)

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن