روش های از بین بردن بوی سیگار در منزل

روش های از بین بردن بوی سیگار در منزل

جدای از ویژگی ها و جنبه های بصری خانه، بو یکی دیگر از عوامل مهمی است که سبب می شود افراد نسبت به یک خانه حس خوبی داشته و نسبت به خرید و یا حتی حضور در آن به عنوان مهمان تمایل داشته باشند. اگر صاحب خانه ای هستید که اغلب در داخل خانه سیگار می کشد یا با یک فرد سیگاری زندگی می کند، مهم است که بدانید بوی تند تنباکو باقی می ماند.  برای بسیاری از بانوان خانه دارد امروز، از بین بردن بوی سیگار در منزل، یکی چالش برانگیزترین کارها می باشد و برای اینکه بتوانند این مسئله را برطرف کنند، تلاش می کنند از روش های سنتی و گاهی اوقات مدرن استفاده کنند. در این مقاله ما در وب سایت هومتیک قصد داریم همراه با شما نگاهی به روش های مختلف برای از بین بردن بوی سیگار بیاندازیم و از نقطه نظرات مختلف این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهیم.

روش های از بین بردن بوی سیگار در منزل

آیا بوی سیگار بر روی فروش خانه تاثیر دارد؟

طبق گزارش مجله Realtor، مطالعات نشان می دهد که سیگار کشیدن در داخل خانه می تواند ارزش فروش مجدد را تا 29 درصد کاهش دهد. محققانی که سطح آلاینده دود دست سوم را در خانه‌های سیگاری‌ها پس از خروج از خانه اندازه‌گیری کردند، دریافتند که آلاینده‌ها دو ماه بعد، حتی پس از تمیز کردن عمیق و تهویه خانه‌ها، باقی می‌مانند. تجربه ورود به خانه‌ای که بوی دود سیگار می‌دهد، می‌تواند برای بسیاری از خریداران دلسرد کننده باشد و آنها ممکن است ارزش ملک را کمتر ارزیابی کنند. تحت تاثیر همین مسئله است که بسیاری از افراد به دنبال روش هایی هستند که کمک می کند بوی بد سیگار را از خانه ها دور کنند.

 

روش های از بین بردن بوی سیگار در منزل

اجازه ندهید بوی کهنه دود سیگار، کیفیت هوای داخل خانه شما را آلوده کند. از بین بردن دود سیگار نیاز به صبر دارد از آنجایی که دود به مدت طولانی بر روی رزین ها باقی می ماند، این مسئله گاهی اوقات می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. فرآیند از بین بردن بوی دود در خانه شما به شدت آلودگی، بستگی دارد. اگر شخصی به مدت یک دهه در داخل سیگار کشیده باشد، ترمیم ممکن است به رویکرد تهاجمی تری مانند بیرون انداختن وسایل یا حتی تعویض دیوار خشک و فرش نیاز داشته باشد. اگر اتاق بوی زیرسیگاری می دهد، وسایلی را که ارزش احساسی ندارند بیرون بیاندازید – در برخی از موارد افراد حتی کاناپه های خود را نیز به بیرون انداخته اند.

روش های از بین بردن بوی سیگار در منزل

 

پارچه ها را بشویید

در مرحله بعد، روی پارچه، فرش و اثاثه یا لوازم داخلی تمرکز کنید. در نظر داشته باشید باید از ماشین لباسشویی در این فرایند استفاده کنید. بر روی همه چیز جوش شیرین بپاشید و بگذارید چند روز بماند. هنگامی که جوش شیرین فرصت جذب بو را پیدا کرد، می توانید پارچه ها را بر روی یک بخارشوی وصل کرده و شروع به تمیز کردن بخش های مختلف خانه کنید. پارچه های مخصوص لباسشویی (روکش های کاناپه-کوسن، مقداری پرده و پرده) را در دستگاه با 1/2 فنجان سرکه به جای مواد شوینده بشویید.

 

گردش و تصفیه هوا

اگر اقلیم اجازه می دهد، پنجره ها و درها را تا زمانی که عملی است باز نگه دارید. برای افزایش گردش هوا از پنکه استفاده کنید – یک پنکه هوای بیرون را در یک طرف اتاق دمیده و یک فن دیگر را در سراسر اتاق قرار دهید تا هوای بیرون را تخلیه کند. یک دستگاه تصفیه هوا با فیلتر HEPA می تواند به حذف مولکول های ایجاد کننده بو کمک کند. اگر بعد از تهویه هوای منزلتان بوی آن باقی ماند، زغال چوب فعال یا کاسه های سرکه سفید (یا حتی سرکه سیب) را در اطراف اتاق قرار دهید تا بوها را جذب کند. زغال چوب یا سرکه را هر چند روز یکبار تعویض کنید. مراقب محصولات معطر «از بین بردن بو» باشید، زیرا ممکن است به جای از بین بردن بو، آن را تا حد زیادی مخفی کند.

 

سطوح سخت را تمیز کنید

قبل از شروع فرآیند تمیز کردن، تمام پنجره ها و درها را باز کنید و برای بهبود تهویه هوا، فن ها را روشن کنید. هنگامی که گردش هوای خوبی داشتید، می توانید شروع به پاک کردن هر سطح سخت در خانه کنید. محلول توصیه شده نصف سرکه سفید و نصف آب را می توان برای تمیز کردن بسیاری از سطوح استفاده کرد، از جمله:

  • دیوارها
  • سقف ها
  • طبقه
  • پیشخوان آشپزخانه
  • درها، دستگیره ها و دستگیره ها
  • پنجره و قاب
  • وسایل روشنایی، از جمله لامپ ها
  • لوازم خانگی
  • مبلمان

به غیر از سرکه، می توانید کاسه های تفاله قهوه را نیز در اتاق های آسیب دیده قرار دهید تا بوی سیگار از بین برود. برای چوب یا کاشی، تمیز کردن معمولی با پاک کننده توصیه شده کافی است.

با سطوح سخت شروع کنید

اقلام نرم را بشویید و خوشبو کنید

دود تنباکو در پارچه‌ها نفوذ می‌کند و باقی می‌ماند، بنابراین فهرست کاملی از کالاهای نرم موجود در خانه داشته باشید. در این بخش چند ترفند برای از بین بردن بوی سیگار در برخی از رایج ترین وسایل و پارچه های نرم آورده شده است.

فرش، موکت، اثاثه یا لوازم داخلی و سایر اقلامی که قابل شستشو با ماشین نیستند – هر نوع پودر خوشبو کننده، مانند جوش شیرین، بهترین دوست شما در هنگام تمیز کردن این وسایل به حساب می آیند. یک کیسه بزرگ جوش شیرین بردارید و روی آن ها بپاشید و بگذارید جوش شیرین در طول شب یا حتی چند روز قبل از جاروبرقی بماند و بوها را جذب کند.

روکش ها ، پرده ها و وسایل دیگر را می توانید با استفاده از روش های سنتی و تلفیق آن با مواد شوینده مدرن بشویید. اگر پارچه را می توان در ماشین لباسشویی شست، با استفاده از نصف فنجان سرکه به جای مواد شوینده، آن را بشویید، سپس بعد از مرحله اول با مواد شوینده آن را بشویید و بگذارید وسایل در هوا خشک شوند. اگر پارچه باید با بخار تمیز شود، می توانید یک بخارشوی اجاره کنید یا یک متخصص را برای مراقبت از آن استخدام کنید.

تشک، ملافه و کوسن – بوی سیگار در تشک معمولاً به سختی باقی می ماند و به ندرت خود به خود از بین می رود. قرار دادن تشک خود در بیرون زیر نور خورشید به تهویه و از بین بردن باکتری های ایجاد کننده بو در الیاف تشک کمک می کند. برای خنثی کردن عطر، آن را با محلول سرکه آب دو بار در روز به مدت حداقل یک هفته اسپری کنید. همچنین می توانید سعی کنید مقداری جوش شیرین روی تشک بپاشید. بعد از حدود سه روز، پودر اضافی را با جاروبرقی پاک کنید و اگر بوی دود باقی ماند، این چرخه را تکرار کنید. در همین حال، روکش‌های کوسن، روبالشی، روکش مبل و ملحفه‌های قابل شستشو را داخل دستگاه بیندازید، مانند فرآیند شستشوی پرده‌ها، سپس اجازه دهید در هوای بیرون خشک شوند.

روش های از بین بردن بوی سیگار در منزل

لامپ و فیلتر هوا

لامپ های خود را عوض کنید. لامپ‌ها که مانند پخش‌کننده‌های عطر کار می‌کنند، ممکن است پس از روشن شدن، بقایای نیکوتین را در فضای اجاره‌ای شما پراکنده کنند.

فیلترهای گرمایش و هوا تمایل دارند تا بوی دود و مواد باقیمانده را در اطراف محل زندگی پخش کنند. بهترین گزینه این است که آنها را به طور کامل جایگزین کنید.

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

روش های ضد عفونی کردن هوا در آپارتمان

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن