روش های از بین بردن حشرات خانگی

بهترین روش های دفع حشرات خانگی در فصل گرما

بعد از مشاهده حشرات در منزل باید به‌دنبال راهکارهایی برای از بین بردن آن‌ها باشید. بیشتر افراد بعد از مشاهده حشرات خانگی از سم‌های شیمیایی برای دفع آن‌ها استفاده می‌کنید، اما علاوه بر سموم شیمیایی راه‌هایی دیگری نیز وجود دارد. در این مطلب قصد داریم در مورد بهترین راه‌ها برای دفع حشرات خانگی صحبت کنیم، بنابراین تا انتهای مطلب همراه هومتیک باشید.

 

سوسک‌ها را با نفت از بین ببرید

سوسک‌ها برای زندگی محیط گرم با نور بسیار کم را ترجیح می‌دهند، از همین رو بیشتر آن‌ها در چاه، درون کابینت و زیر تخت تجمع پیدا می‌کنند. استفاده از نفت برای از بین بردن سوسک، یک روش نسبتا قدیمی است. به این صورت که باید داخل چاه نفت بریزید و درپوش آن را قرار دهید.

 

حشرات را با مواد غذایی شیرین به‌دام بیاندازید

حشرات خانگی به‌ویژه مگس و سوسک به مواد شیرین علاقه زیادی دارند. در نتیجه با استفاده از شکر و آب یک ماده نسبتا سفت درست کنید و ماده را درون قوطی بریزید، حال قوطی را زیر یکی از کابینت‌ها قرار دهید. سوسک‌ها و مگس‌ها به‌دلیل رسیدن به شیرینی وارد قوطی می‌شوند و دیگر در همان‌جا گیر می‌افتند.

 

پرتقال راه از بین بردن پشه در منزل

فراموش نکنید که پشه‌ها از بوی پرتقال متنفر هستند، از این رو برای دفع پشه‌ها از محیط، می‌توانید اسانس‌هایی با طعم پرتقال روشن کنید یا در بخش‌های مختلف خانه، پره‌های پوست آن را قرار دهید.

 

مورچه‌ها را با روش‌های خانگی دفع کنید

شاید در وهله اول این تصور را داشته باشید که مورچه آزاری ندارد، اما اگر تا به‌حال شاهد یکی از لانه‌های مورچه در خانه خود بابشید، کاملا می‌دانید که چقدر این موضوع آزاردهنده است و می‌تواند زندگی را مختل کند. برای از بین مورچه‌ها می‌توانید از مواد خانگی مامند فلفل، دارچین، سرکه، صابون، نمک و غیره استفاده کنید. برای جلوگیری از ورود مورچه‌ها به خانه می‌توانید تمام درزها و شکاف‌ها را با سیمان پر کنید. همچنین می‌توانید مسیر جابه‌جایی مورچه‌ها را زیر نظر بگیرید و با دنبال کردن آن‌ها و یافتن لانه‌شان، درون لانه کمی نفت بریزید تا آن‌ها را از بین ببرید. از طرفی می‌توانید در محل رفت‌وآمد مورچه‌ها چند حبه قند مرطوب بگذارید و زمانی که تعداد زیادی مورچه دور قند جمع شد، قند را زیر آب ببرید تا مورچه‌ها از بین بروند و دوباره قند را برای استفاده مجدد در همان مسیر قرار دهید.

 

دفع حشرات در خانه با اسپری گل جعفری

با استفاده از گل جعفری می‌توانید یک اسپری درست کنید که حشرات زیادی مانند سوسک قرمز، آفت‌های بزرگ و شب پره را از بین ببرید. برای تهیه این اسپری باید دو فنجان آب را با یک فنجان از ساقه، گل و برگ گیاه جعفری در مخلوط‌کن ترکیب کنید. ترکیب به‌دست آمده را برای 24 ساعت کنار بگذارید. مخلوط را درون یک شیشه بریزید و به آن شش لیوان آب و یک چهارم قاشق چایخوری صابون مایع بیافزایید. ترکیب را برای چند روز در همان شیشه قرار دهید و روزی چند مرتبه آن را تکان دهید. در آخر می‌توانید ترکیب را به یک ظرف مناسب برای اسپری منتقل کنید و در مکان‌هایی که حشرات بیشتر رفت‌وآمد دارند، اسپری کنید.

 

دفع انواع حشرات خانگی با اسطوخودوس

از اسطوخودوس در زمان‌های قدیم نیز برای میکروب‌زدایی و عفونت‌زدایی استفاده می‌کردند و امروزه تاثیر این گیاه در از بین بردن حشرات نیز اثبات شده است. برای استفاده از این گیاه برای دفع حشرات راه‌های زیادی پیش رو دارید. به‌عنوان مثال می‌توانید گیاه را در کیسه‌های توری بگذارید و با قرار دادن کیسه‌ها در بخش‌های مختلف خانه و پخش شدن بوی آن، حشرات خانگی را فراری دهید. همچنین می‌توانید شمع با اسانس اسطوخودوس را در فضای خانه برای فراری دادن حشرات روشن کنید.

 

از بین بردن مگس‌ها با یک اسپری خانگی

با استفاده از ترکیب مواد مختلف می‌توانید مگس‌ها را از محیط خانه خود فراری دهید. برای آماده‌سازی این ترکیب، چهار فنجان سرکه را با اسانس رزماری، اسانس ریحان و اسانس نعنا هر کدام 20 قطره مخلوط کنید. به مخلوط موردنظر، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی اضافه کنید و با ترکیب مواد به‌خوبی، به یک ظرف مناسب برای اسپری انتقال دهید.

 

استفاده از دستگاه دفع حشرات

یکی دیگر از روش‌های دفع حشرات خانگی، استفاده از دستگاه‌های کوچکی است که با فناوری اولتراسونیک کار می‌کنند. این دستگاه می‌تواند با استفاده از برق، امواج الکترومغناطیس را پخش کند، این امواج روی سیستم عصبی انواع حشرات تاثیر می‌گذارند و به‌دلیل جلوگیری از تغذیه و تکثیر آن‌ها، پس از گذشت مدتی دیگر اثری از حشرات در خانه باقی نمی‌ماند. سایز دستگاه‌های مورد نظر بسیار کوچک است و از هیچ نوع ماده شیمیایی نیز برای از بین بردن حشرات استفاده نمی‌کنند. تنها فرکانس امواج الکترومغناطیس و مدل دستگاه با توجه به نوع حشره مورد نظر و محیط استفاده تغییر پیدا می‌کند.

 

از بین بردن عنکبوت از محیط خانه

به‌طور کلی برای از بین بردن انواع حشرات باید محیط خانه را به‌صورت مرتب گردگیری کنید و در کنار پاک‌سازی محیط، از راهکاری مناسب برای دفع عنکبوت کمک بگیرید. موادی مانند انواع مرکبات، نعنا، سرکه، پوست لیمو، سفیدکننده، چوب سدر و غیره تعدادی از مواد طبیعی و شیمیایی هستند که در دفع عنکبوت از خانه عالی عمل می‌کنند.

 

راهکار دفع موریانه از خانه

به‌طور کلی چند نوع موریانه وجود دارد، از این رو برای دفع موریانه‌ها باید پیشگیری‌های لازم را ابتدا انجام دهید. همان‌طور که می‌دانید خانه‌های چوبی بیشتر در معرض آسیب موریانه قرار دارند، در نتیجه وجود تهویه مناسب و جلوگیری از مرطوب شدن محیط می‌تواند تا حدودی جلوی ورود موریانه را به خانه بگیرید. از طرفی می‌توانید آسیب‌های وارد شده از طرف موریانه را تشخیص دهید و متناسب با آن آسیب‌ها، اقدامات حیاتی و لازم را در محیط اجرایی کنید.

 

درختان و بوته ها را در باغ کوتاه کنید

اگر بوته‌ها و شاخه‌های درختی دارید همین مسئله سبب می شود تعداد حشرات داخل خانه شما نسبت به خانه های دیگر افزایش یابد. مورچه ها، عنکبوت ها، موش ها و سنجاب ها می توانند از درختچه ها برای ورود به فضای زندگی شما استفاده کنند. تمام شاخه هایی که با دیوارهای خانه شما تماس دارند را کوتاه کنید و حداقل یک قدم بین گیاهان و خانه خود باقی بگذارید. پس از اتمام حرس کردن برگ ها و کوتاه کردن شاخه ها، مطمئن شوید که از شر تمامی حشرات و آفت ها خلاص شده اید. هر چیزی که در نزدیکی خانه خود می گذارید غذا و سرپناهی برای حشرات مختلف فراهم می کند. اگر می‌خواهید برگ‌ها و اصلاح‌ها را کمپوست کنید، این کار را با فاصله از خانه انجام دهید.

 

چوب را به دور از خانه نگاه دارید (مخصوصا در شمال کشور)

اگر توده‌های بزرگ چوب در باغ خود دارید، که برای هیزم یا تزئین استفاده می‌شوند، ممکن است بخواهید از شر آنها خلاص شوید یا حداقل آنها را از خانه خود دور کنید. داشتن توده‌های بزرگ چوب می‌تواند خانه‌ای عالی برای آفات ها یا زنبورهایی که در اوایل فصل به دنبال ساخت خمیر چوب برای لانه‌شان هستند، به حساب بیاید. وجود این توده های چوب می تواند شپش چوب یا کرم چوب را نیز به خانه شما جذب کند. با دور نگه داشتن چوب خطر جذب آفات را کاهش می دهید.

 

سخن نهایی

همان‌طور که دیدید روش‌های زیادی برای از بین بردن حشرات خانگی وجود دارد. حشرات می‌توانند به وسایل خانه آسیب بزنند و از طرفی از نظر مسائل بهداشتی نیز خطر ایجاد می‌کنند. بنابراین علاوه‌بر استفاده از راهکارهای بالا برای دفع حشرات سعی کنید ابتدا با بستن درزها و شکاف‌ها، نصب توری برای پنجره‌ها، گذاشتن درپوش برای چاه و نگهداری مواد غذایی در ظرف‌های در بسته جلوی ورود حشرات را به خانه بگیرید.

 

مطالب بیشتر

روش از بین بردن حشرات و مگس ها در فاضلاب

نحوه سمپاشی آپارتمان و نکاتی که باید بدانیم

Loading

3.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن