شماره بدنه کنتور برق کجاست

شماره بدنه کنتور برق دیجیتال کجاست؟

هزینه برق را چطور پرداخت می کنید؟ امروزه که خبری از قبض های کاغذی نیست در پرداخت قبض برق دچار مشکل می شویم. دلیل این امر آن است که گاها پیامک قبض پاک می شود یا این که از قبض های آن آگاه نمی شویم. به همین دلیل گاها با اخطار مواجه می شویم یا این که برق ما قطع می شود. برای این که بتوان این مشکلات را مرتفع کرد باید راه های رسیدن به مبلغ قبض خود را بدانید. اگر می خواهید قبض خود را پرداخت کنید در اولین قدم باید بدانید شماره بدنه کنتور برق دیجیتال کجاست تا آن را در سامانه وارد کنید و هزینه قبض خود را دریافت کنید.

 

زمانی که از پاییزه ۹۸ قبض کاغذی حذف شد شرکت برق به مالکان و ساکنان واحدهای مسکونی اعلام کردند که برای پرداخت قبض برق خود باید از اپلیکیشن ها و سامانه های تلفنی یا پیامکی استفاده می کردند. شناسه قبض اطلاعات کاملی در مورد مصرف و هزینه پرداختی آن را مشخص می کند که اکنون تنها راه است. خیلی از مردم به سبب مستاجر بودن نمی توانند به قبض های خود دسترسی داشته باشند زیرا که پیامک قبض به صاحب خانه ارسال می شود. صاحب خانه هم گاهی یادش می رود که به مستاجر خبر دهد و در این صورت دچار مشکل می شوند.

 

دریافت قبض برق از طریق شماره بدنه کنتور

بسیاری از مردم با کنتور برق آشنا هستند اما نمی دانند که شماره بدنه کنتور چیست ؟ یا این که این شماره در کجای کنتور قرار دارد. معمولا شماره بدنه کنتور با یک لیبل زرد رنگ به بدنه چسبیده است یا این که بصورت حکاکی روی بدنه آن می باشد که بستگی به نوع کنتور شما دارد. با داشتن این شماره شما برای پرداخت قبض نصف راه را رفته اید. نکته مهم این است که این شماره را یادداشت کنید و در خانه نگه دارید. زیرا که زمانی به آن نیاز دارید و ممکن است خودتان در خانه نباشید. به اعضای خانواده محل آن را گوشزد کنید تا در مواقع لزوم همه از آن باخبر باشند.

شماره بدنه کنتور برق

شماره بدنه کنتور برق

شماره بدنه کنتور برق

شماره بدنه کنتور برق

شماره بدنه کنتور برق

حالا باید شماره بدنه کنتور خود را به سامانه تلفنی 1521 اعلام کنید تا شناسه قبض دریافت کنید. البته اپلیکیشن های موبایلی نظیر برق من نیز این امکان را فراهم کرده اند.

روش سامانه گویای تلفنی 1521 مدتی است که دچار اختلال است و به جای آن مدارک مالکیت یا اجاره نامه خود را به اداره برق محل ببرید و با دادن شماره بدنه کنتور شناسه قبض خود را دریافت کنید.

 

شناسه پرداخت و شناسه قبض چیست و چه کاربردی دارند ؟

شناسه پرداخت اطلاعاتی مانند سال، دوره و مبلغ قبض برق در خود دارد و شناسه قبض کدی است که اطلاعات نوع خدمت (برق، آب و …)، کد شرکت مربوطه و شماره اشتراک را مشخص می کند. وجود این دو باعث می شود تا هزینه آن اشتراک بصورت ماهیانه پرداخت شود. که شناسه پرداخت با توجه به مقدار مصرف و طول دوره همیشه متفاوت است. تمامی قبض های شهری ( قبض آب، قبض برق، قبض تلفن، قبض گاز، قبض عوارض شهری، قبض جریمه راهنمایی رانندگی و مالیات) دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت هستند این “شناسه قبض” و “شناسه پرداخت” در پرداخت های اینترنتی و غیرحضوری استفاده می‌شوند.

نکته : اولین رقم های شناسه پرداخت تعیین کننده مبلغ پرداختی می باشد که در قبض درج می شود. شناسه‌ها معمولا یک یا دو رقم کنترل دارند که اگر مشتری حتی یکی از شماره‌ها را اشتباه وارد کند دستگاه با محاسبه رقم کنترل، اشتباه را تشخیص داده و پیغام خطا می‌دهد و از مشتری می‌خواهد مجدداً شماره صحیح را وارد نماید. در این روش که بسیار کارآمد است باعث می شود تا دقیقا همان مبلغ و همان شناسه قبض پرداخت شود.

 

لیست روش های پرداخت قبض برق

  • دریافت قبض برق از طریق پیامک با ارسال شناسه قبض به همراه *1 به شماره 10001521
  • تماس با سامانه تلفن گویای 1521 و وارد کردن شناسه قبض
  • مشاهده و دریافت قبض برق از طریق اپلیکیشن همراه برق
  • مشاهده و دریافت قبض از طریق سایت های پرداخت آنلاین
  • استفاده از کد USSD مربوط به بانک خود

 

با استفاده از این روش ها همیشه می توانید قبض خود را به روز پرداخت کنید. همچنین این روش ها که جایگزین روش های قدیمی شده است در همه جا در دسترس می باشد.

 

Loading

3.8/5 - (24 امتیاز)

۲ در مورد “شماره بدنه کنتور برق دیجیتال کجاست؟”

  1. عزيزالله بخشي

    با سلام
    قراهم نمودن دریافت اطلاعات مربوط به کنتورمنصوبه از طریق ارسال شماره بدنه (سریال کنتور )بصورت پیامکی بسیار مفید و اثر بخش میباشد نسبت به ارسال شناسه قبض که دردسترس نیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن