شهرک لاله تهران

شهرک لاله منطقه 22 تهران، تاریخچه و امکانات وخدمات و دسترسی ها

زمانی که از اتوبان همت به سمت شهرک گلستان و بام لند حرکت می‌کنید، سمت چپ شما قبل از خروجی آزادگان، خانه‌های سه طبقه‌ای را مشاهده می‌کنید که بافت قدیمی دارد و در نزدیکی اتوبان آزادگان، جنوب به شمال راه‌اندازی شده است. این خانه‌ها که از اولین مجموعه های ساخته شده در منطقه ۲۲ به حساب می‌آیند، شهرک لاله هستند که دلیل اصلی رونق این منطقه به حساب می‌آید. در اصل حد فاصل بین اتوبان آزادگان و میدان المپیک را می‌توانیم به عنوان شهرک لاله در نظر بگیریم. امروز در وب سایت هومتیک قصد داریم نگاهی به این محله انداخته و از نظرات مختلف، آن را ارزیابی کنیم.

 

شهرک لاله کجاست؟

اگر بخواهیم آدرس دقیق شهرک لاله را به شما بدهیم، روبروی دانشگاه علامه طباطبایی قرار دارد، ولی دسترسی از طریق پل عابر پیاده که روبروی دانشگاه است، مقدور نیست و شما باید از خروجی بعدی به سمت شهرک لاله حرکت کنید . در اصل، شهرک لاله بالاتر از میدان المپیک و پایین اتوبان همت است و در نزدیکی پمپ بنزین این محله احداث شده است.  شما می‌توانید از طریق شهرک گلستان و میدان اتریش نیز به سمت این شهرک حرکت کنید که دسترسی بهتری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

تاریخچه شهرک لاله منطقه 22

اولین باری که کلنگ احداث شهرک لاله به زمین خورد، بعد از بازی‌های آسیایی بود که خانه‌های بسیار کوچک برای اسکان مهندسین ساخت، در این محله ساخته شدند. بعد از انقلاب اسلامی و وقوع جنگ تحمیلی ساخت و ساز در این محله متوقف شد. در سال ۱۳۶۵ بود که طرح ساخت یک شهرک مدرن توسط شهردار وقت آغاز شد. شهرک لاله در عرض ۳ سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و برای رفاه حال اهالی، بازارچه کوچکی نیز در نزدیکی آن احداث گردید.

 

بافت شهرک لاله منطقه 22

شهرک لاله نسبت به دیگر مناطق منطقه ۲۲ کمی متفاوت هست و تصوری که از بام لند و ایران مال دارید را باید به کلی کنار بگذارید. ساکنین شهرک لاله قدیمی‌ترین اهالی منطقه ۲۲ هستند و معمولاً کسانی هستند که هم اکنون بازنشسته شده و قصد دارند از آرامش حاکم بر این محله استفاده کنند. خانه‌های دو طبقه در کنار بخش تجاری سنتی، بازگو کننده بافت کامل این محله می‌باشد و افرادی که به دنبال یک محیط مدرن و به روز هستند، بهتر است این محله را برای زندگی انتخاب نکنند.

امکانات تجاری و رفاهی شهرک لاله

از آنجایی که شهرک لاله در نزدیکی میدان المپیک قرار گرفته، امکانات تجاری رفاهی که ساکنین در اختیار دارند در سطح ممتازی قرار دارد.  به عنوان مثال میدان میوه تره بار میدان المپیک که  اولین مرکز خرید منطقه ۲۲ به حساب می‌آید، در جنوب این محله قرار گرفته و شما می‌توانید برای انجام خریدهای روزانه از این مکان استفاده کنید. از نظر بخش‌های رفاهی نیز پارک جوانمردان، فاصله بسیار کمی با شهرک لاله دارد که ساکنین برای سپری کردن اوقات خوش می‌توانند به این مکان مراجعه کنند.

 

مراکز درمانی شهرک لاله منطقه 22

نزدیک‌ترین مرکز درمانی که در کنار شهرک لاله قرار گرفته، بیمارستان ایرانیان است که برای بیماران اعصاب و روان راه اندازی شده، ولی شما می‌توانید برای درمان‌های سرپایی نیز به آنجا مراجعه کنید. در کنار این بیمارستان، درمانگاه کیمیا قرار دارد که نزدیک به ۲۵ سال است خدمات منحصر به فردی را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهد. البته اگر به دنبال مرکز فوق تخصصی هستید، می‌توانید به بیمارستان تریتا که در انتهای اتوبان همت قرار گرفته مراجعه کنید.

 

بیمارستان ایرانیان شهرک لاله

دسترسی به شهرک لاله منطقه 22

همانطور که در نقشه پیش رو مشاهده می کنید، برای اینکه به سمت شهرک لاله بروید، دو مسیر دارید. اولین مسیر از طریق بلوار دهکده المپیک است که شما بعد از اینکه از خروجی میدان المپیک به وارد شدید، در بلوار دهکده المپیک به مسیر خود ادامه می دهید و خیابان فراغی را به داخل می روید. زمانی که به آب فاضلاب شهرک راه آهن نزدیک شدید، خروجی لاله  را داخل شده و از طریق لاله ها به سمت شهرک حرکت می کنید.

مسیر دوم شما از طریق اتوبان آزادگان هست که وقتی خروجی دهکده را رد کردید، به طرف یاس سوم و بلوار شهرکرد حرکت کنید. هنگامی که با تقاطع فراغی رسیدید، باید نرسیده به مرودشت شمالی، از دوربرگردان به سمت لاله یکم حرکت کنید.

نقشه مسیر شهرک لاله

 

نزدیک ترین مترو به شهرک لاله منطقه 22

نزدیک‌ترین مترویی که به میدان المپیک و شهرک لاله قرار دارد، ایستگاه ورزشگاه آزادی است که اتوبوس‌ها و خطی‌ها مداوم به سمت شهرک لاله تردد می‌کنند. برای اینکه بتوانید به سمت این شهرک حرکت کنید می‌توانید در این ایستگاه پیاده شده و اتوبوس‌های دهکده المپیک را سوار شوید. البته ایستگاه چیتگر نیز به محله نزدیک است و اتوبوس‌های خطی از این ایستگاه به سمت شهرک لاله حرکت می‌کنند

ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی

 

شهرک لاله یا شهرک گلستان کدام بهتر است؟

پاسخ به این سوال کمی دشوار است و باید از نقطه نظر افرادی که قصد دارند در این محله‌ها ساکن شوند، این مسئله بررسی شود.  اگر به دنبال محلی مدرن با دسترسی بسیار راحت هستید، بدون شک شهرک گلستان به دلیل رونق برج‌سازی و استفاده از استانداردهای بین‌المللی در ساخت خیابان‌ها، بهترین گزینه برای شما در تهران می‌باشد. اگر منطقه‌ای با آب و هوای بسیار خوبی را که بافت سنتی در اختیار دارد، دوست دارید، باید به سمت شهرک لاله رفته و یکی از خانه‌های بازسازی شده این شهرک را انتخاب کنید.  آرامش و سکوتی که در شهرک لاله وجود دارد، در کمتر بخشی از منطقه ۲۲ مشاهده می‌شود و این مسئله می‌تواند تصمیم شما را تحت تاثیر قرار دهد

 

 

مقاله های پیشنهادی:

مرکز خرید بام لند تهران (چیتگر). مسیرها و امکانات

لیست کامل شهرک های تهران

معرفی شهرک چیتگر

محله های غرب تهران

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن