هیئت مدیره ساختمان

شکایت از هئیت مدیره مجتمع مسکونی

شکایت از هئیت مدیره مجتمع مسکونی

در برخی از ساختمان ها همواره با این موضوع رو به رو هستیم که از عملکرد مدیر یا هیئت مدیره مجتمع مسکونی راضی نیستند. این موضوع می توانند به دلایل مختلفی رخ داد، خواه مربوط به تخلف و عملکرد نادرست مدیر ساختمان است، خواه مربوط به رفتار نادرست و نادیده گرفتن نظرات افراد در ساختمان. به همین دلیل افراد ساکن در ساختمان تصمیم می گیرند تا در زمانی زودتر از موعد مقرر به پایان رسیدن سمت مدیر یا هیئت مدیره آن را کنار بگذارند و جایگزین جدیدی را برای آن داشته باشند. در این مقاله قرار است در خصوص شکایت از مدیر یا هئیت مدیره ساختمان صحبت کنیم و نکاتی که لازم است در این مورد بدانید را بیان کنیم. پس چنانچه این موضوع نیز برای شما حائز اهمیت است، تا انتها با آی تی هوم همراه باشید.

 

مدیر ساختمان چگونه مشخص و تعیین می شود؟

قبل از این که فرآیند انتخاب مدیر ساختمان را بیان کنیم. بهتر است به سراغ معنا و مفهوم کلمه ی مدیر برویم. همانطور که در فرهنگ لغت آمده است، مدیر در واقع شخصی است که با کنترل و برنامه ریزی دقیق  نسبت به رشد و پیشرفت بخش یا سازمان مربوطه اقدام های لازمه را انجام دهد. مدیر ساختمان و مجتمع مسکونی نیز در واقع همین نقش را دارد که با استفاده از برنامه ریزی درست و دقیق نسبت به بهبود و پیشرفت و برقراری نظم و امنیت در ساختمان اقدامات لازمه را انجام دهد. فرآیند انتخلب مدیر ساختمان نیز به این صورت است که این شخص از بین افراد حاضر در واحد های مسکونی با بیشترین آرا  انتخاب می شود.

 

مدیر یا هیئت مدیره ساختمان چه وظایفی را برعهده دارند؟

در مقالات قبلی به طور کامل در خصوص وظایفی که مدیر ساختمان برعهده دارد صحبت کرده ایم اما اینجا نیز به طور خلاصه برخی از مهمترین وظایفی که مدیر ساختمان برعهده دارد را بیان می کنیم:

 

1.حفظ ایمنی و اداره ساختمان

مدیر و هیئت مدیره ساختمان موظف هستند تا ساختمان را در بهترین حالت ممکن نگه دارند و تمام مواردی که در حفظ ایمنی ساختمان اثر دارد را رعایت کنند مانند بیمه کردن ساختمان در برابر حادثه ای مانند آتش سوزی

 

2.اجرای تصمیمات مالکین ساختمان

مدیر ساختمان موظف است تا تمام تلاش خود را بکند تا مطابق با تصمیمات مالکان و سایر اعضای ساختمان همانطور که در جلسات ساختمان به تصویب رسیده است؛ عمل کند. همچنین او موظف هستند تا نظرات همه افراد را بشنود و در صورت یکه قابلت اجرا شدن داشت به آن ها جامع عمل بپوشاند.

 

3.عدم انتقال سمت به شخص دیگری

وقتی شخصی به عنوان مدیر ساختمان انتخاب می شود، این مسئولیت را دارد تا تمام آنچه که به وی سپرده شده است را انجام دهد و نمی تواند در این راه شانه خالی کند یا مسئولیت خود رابه فرد دیگری واگذار کند.

 

4.رسیدگی به اعتراض اعضای ساختمان

به هرحال در روند مدیریت، مدیر ساختمان ممکن است این اتفاق رخ دهد که یکی از اعضا نسبت به موضوعی اعتراض داشته باشد. در این حال مدیر ساختمان باید صحبت های آن فرد را بشنود و اگر منطقی بود، رسیدگی کند. اگر صحبت های فرد معترض منطق یبود اما مدیر نسبت به او کاملا بی تفائت بود و عملکردی از خود نشان نداد در این حال ساکنین می تواند در قالب شکایت از مدیر ساختمان به مراجع قضایی مثل دادگاه مراجعه کنند.

 

در چه شرایطی می توان از مدیر یا هئیت مدیره ساختمان شکایت کرد؟

در برخی از شرایط و با رعایت نکردن یکسری از موارد از جانب مدیر ساختمان می توان از وی شکایت کرد:

شکایت از هیئت مدیره ساختمان به دلیل نداشتن صورتجلسه برای جلسات برگذار شده

مدیر ساختمان این وظیفه را دارد تمام جلساتی را که برگذار می شود را به شکل صورت جلسه درآورد و در آرشیو ساختمان نگهداری کند.

 

شکایت از هیئت مدیره ساختمان به دلیل بیمه نکردن ساختمان

همانطور که در بالا بیان کردیم بیمه کردن ساختمان یکی از موارد ضروری است که هر شخصی که مسئولیت مدیریت ساختمان را دارد؛ باید انجام دهد.بیمه مسئولیتی در برابر این مورد می تواند خسارات جبران ناپذیری را ایجاد کند. که در صورت بروز این حوادث ساکنان ساختمان می توانند از مدیر ساختمان شکایت کنند.

 

شکایت از هیئت مدیره ساختمان به دلیل نداشتن برنامه ای برای تعمیر و نگهداری از ساختمان

همانطور که اشاره کردیم حفظ و اداره ساختمان به عنوان یکی از کلی ترین وظایف مدیر یا هیات مدیره ساختمان است.فردی که این مسئولیت را برعهده دارد باید تمام تلاش خود را در راستای نگهداری از ساختمان انجام دهد. چنانچه مدیر ساختمان در خصوص این امر هم کوتاهی کند مالکین می توانند موضوع شکایت از مدیر ساختمان را به مراجع قضایی ارجاع بدهند.

 

شکایت از مدیر ساختمان به علت اجاره دادن قسمت های مشاع

اصولا تمام ساختمان ها قسمت های مشاع مانند پارکینگ یا پشت بام را دارند. اصولا تمام ساکنان ساختمان می توانند از مشاعات ساختمان استفاده کنند. چنانچه مدیر ساختمان بخواهد از این سمت به نفع سود شخصی خود استفاده نماید و قسمت های مشاع ساختمان مانند پارکینک را به شخص دیگری اجاره دهد.سایر اعضا ساختمان می توانند از وی شکایت کنند.

 

شکایت از مدیر ساختمان به علت گرفتن هزینه های بیشتر

گاهی مدیر یا هئیت مدیره ساختمان می گویند که برای تعمیرات ساختمان و سایر هزینه ها هریک از واحد ها موظف هستند تا هزینه‌ای را پرداخت کنند.اما در واقع مبلغ یرا که اعلام کرده اند بیشتر از مقدار واقعی است که باید پرداخت شود. در این حالت و با تایید و صحت این موضوع اعضا و ساکنان می توانند از هیئت مدیره شکایت کنند.

 

شکایت از مدیر ساختمان به علت عدم پرداخت قبوض

در صورتی که مدیر ساختمان به بهانه مدیر بودن از پرداخت قبوض سر باز زند و یا نخواهد که هزینه های مربوط به ساختمان را پرداخت کند. ساکنین آپارتمان می توانند از مدیر ساختمان شکایت کنند.

 

و به عنوان سخت آخر باید گفت که

تمام وظایفی که یک مدیر ساختمان برعهده دارد به طور کامل در قانون تملک آپارتمان نوشته شده است. یک مدیر باید بعد از این که در این سمت قرار گرفت تمام وظایف خود را بداند و در انجام آن ها به بهترین شکل ممکن کوشا باشد. گاهی برخی از مدیران در انجام وظایف خود  کوتاهی کرده اند و همین موضوع سبب ایجاد مشکلات و اختلافات زیادی شده است و حتی پای افراد رابه دادگاه ها و دادسراها کشانده است. بنابراین نباید این سمت را نادیده و سرسری گرفت و باید شخصی که به عنوان مدیر یا هیئت مدیره انتخاب می شود،وظیفه خود را به طور تمام و کمال انجام دهد.

 

 

اهم وظایف مدیر ساختمان | شرح کامل وظایف مدیر ساختمان

 

Loading

3.2/5 - (5 امتیاز)

۵ در مورد “شکایت از هئیت مدیره مجتمع مسکونی”

  1. باسلام.مجتمع مسکونی ما دارای ۲پله در طبقات می باشد.یکی سمت شوتینگ که به طبقه همکف می رسد و یک راه‌ پله کنار آسانسور که علاوه بر همکف به پارکینگ نیز راه دارد.مدیرعامل به دستور هیئت مدیره اقدام به قفل نمودن درهای سمت آسانسور گرفته و عملا امکان تردد راحت به پارکینگ از بین رفته است.ایا امکان شکایت از این تصمیم وجود دارد و نحوه آن چگونه است؟باتشکر

  2. با سلام
    مدیر امده برای هر واحد ۱ میلیون براورد کرده که جمعا ۶۰ میلیون میشود البته هیات مدیره هم قبول کرده و هر چی میگم برای چه کاری میخواین و فاکتور یا براورد هزینه رو چه معیاری است نمیگه الان امده اسانسور مرا قطع کرده و از پله میرم طبقه ۱۳ و بگم شارز خودم را مرتب پرداخت میکنم
    الان میتواند مدیر قطع کند و هیات مدیره با مدیر یکی هستند
    با تشکر

  3. ناشناس
    با سلام . من در مجتمع ۱۰۲ واحدی ساکن هستم که مجهز به دوربین در مشاعات هست و به دلیل ریختن زباله در سطل پارکینگ فیلم بنده در کانال مجتمع قرار گرفته . آیا میتونم به دلیل انتشار فیلم از مجتمع و هیات مدیره شکایت کنم ؟

  4. سلام وقت بخیر
    تو مجتمع مسکونی ما هیئت مدیره نسبت به خرابی آسانسور بی تفاوته یعنی مشکل اساسی رو حل نمیکنن
    برای شکایت باید چه مراحلی انجام بدیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن