با مشاهده فساد اخلاقی در مجتمع و ساختمان مسکونی چه کنیم؟

با مشاهده فساد اخلاقی در مجتمع و ساختمان مسکونی چه کنیم؟

با مشاهده فساد اخلاقی در مجتمع و ساختمان مسکونی چه کنیم؟

امروزه فسادهای اخلاقی در مجتمع های مسکونی به یکی از مشکلات اصلی ساکنین برج ها و مجتمع های مسکونی تبدیل شده است و به منظور کاهش این مسئله مدیران همیشه به دنبال روش های مختلف و کارساز می باشند. با وجود اینکه به منظور کاهش فساد می توان با اعمال مجموعه قوانینی در ساختمان اقدامات بهینه را انجام داد ولی این مسئله نمی تواند برای مالکین واحد به عنوان یک اهرم فشار به حساب بیاید و ممکن است آن ها نسبت به این قوانین بی اعتناء باشند. در این پست ما قصد داریم با شما هومتیکی های عزیز در مورد روش های بهینه برای کاهش فساد اخلاقی در مجتمع های مسکونی بیشتر صحبت کنیم.

 

تعریف فساد اخلاق

فرهنگ لغات معین که از آن به عنوان منبع اصلی معنی شناسی در ایران نیز از آن یاد می شود فساد را به عنوان تباه شدن ، از بین رفتن ، خراب شدن و دشمنی یاد می کند. در اصل فساد به معنی سوء استفاده از موقعیت و قدرت برای منفعت شخصی می باشد. در این میان فساد اخلاقی به معنی زیر پا گذاشتن کدهای اخلاقی برای بدست آوردن هدف مد نظر خود است. این کدهای اخلاقی معمولا توسط سازمان ها ، موسسات و بخش هایی که در آن زندگی می کنید و مشغول به کار هستید تعیین می شوند. با توجه به همین تعریف نگاهی به انواع مختلف فساد می اندازیم.

با مشاهده فساد اخلاقی در مجتمع و ساختمان مسکونی چه کنیم؟

انواع فساد

هنگامی که از فساد صحبت می کنیم بسیاری از افراد تنها به فسادهای اخلاقی فکر می کنند ولی در اصل فساد خود به بخش های مختلفی تقسیم می شود که با هم نگاهی به آن ها می اندازیم.

  • فساد اخلاقی
  • فساد سیاسی
  • فساد اداری
  • فساد اقتصادی
  • فساد اعتقادی

 

فساد اخلاقی در ساختمان به چه معناست؟

با وجود اینکه زندگی آپارتمان نشینی دارای مزیت های متعددی می باشد ولی با این وجود معایب منحصر به فرد خود را دارا می باشد. یکی از این معایب وجود فساد اخلاقی است که این مسئله در میان مجرد ها بیشتر دیده می شود. قوانین آپارتمان نشینی عنوان می کند مواردی که سبب می شود از نظر اخلاقی شرایط آپارتمان دچار تزلزل شود به عنوان فساد اخلاقی از آن یاد می شود، بر اساس همین تعریف رابطه با جنس مخالف متعدد ، فروش مواد مخدر ، برگزاری مهمانی های متعدد و سو استفاده از موقعیت مدیریتی را می تواند به عنوان اصلی ترین نمونه های فساد اخلاقی در ساختمان یاد کرد.

 

روش های مقابله با فساد اخلاق در ساختمان

از آنجایی که فساد اخلاقی در طی چند سال اخیر در ایران به شدت افزایش پیدا کرده است مدیران نیز به منظور اینکه بتوانند این مسئله را به حداقل برسانند تصمیم گرفته اند از ابزار و راهکارهای متعددی بهره بگیرند. در این بخش قصد داریم همراه با شما به مهم ترین راهکارهای مورد استفاده نگاهی بیاندازیم.

 

استفاده از دوربین های مدار بسته برای بررسی تردد

شاید یکی از بهترین روش ها برای بررسی تردد ساکنین استفاده از دوربین های مدار بسته است که کمک می کند نه تنها امنیت مجتمع مسکونی دو چندان شود بلکه به عنوان یک روش پیشگیری از جرم نیز به حساب آید. این دوربین ها که به مدیران اجازه می دهند در تاریکی شب نیز تردد افراد رو بررسی کنند می توانند بسیار کاربردی باشند.

 

عدم اجاره خانه به مجردها

بر اساس آماری که توسط برخی از مراجع منتشر شده است بیشتر فساد اخلاقی مربوط به افراد مجرد است. مدیران ساختمان می توانند با تدوین قانونی مبنی بر عدم اجاره خانه به مجردها میزان فساد اخلاقی در ساختمان را تا حد زیادی تحت کنترل قرار دهند. البته فساد اخلاقی به کلی مرتبط با افراد مجرد نمی باشد ولی می تواند با اتخاذ قانون عدم فروش یا اجاره خانه به مجردها از نظر آماری این مسئله را به حداقل رساند.

 

دریافت سوپشینه از ساکنین

هنگامی که صبحت از فساد اخلاقی مرتبط با فروش مواد مخدر و دیگر وسایل غیر اخلاقی به میان می آید به احتمال زیاد افراد دارای سوء پیشینه بوده و می توان این مورد را از طریق پلیس به راحتی پیگیری کرد. مدیران ساختمان می توانند ابتدا با مستاجرین مصاحبه ای داشته و سپس از آن ها بخواهند برگه سوپشینه خود را نیز به آن ها تحویل دهند. این مسئله تا حد زیادی می تواند درصد فساد اخلاقی مرتبط با مواد مخدر را در ساختمان کاهش دهد.

با مشاهده فساد اخلاقی در مجتمع و ساختمان مسکونی چه کنیم؟

دریافت تعهدنامه و قبول منشوراخلاقی ساختمان

مدیران ساختمان می توانند پیش از اینکه افراد را عضو ساختمان خود کنند منشور اخلاقی ای را تدوین کرده و از آن ها بخواهند با امضاء کردن موارد ذکر شده در آن نسبت به رعایت مفاد آن متعهد شوند. این مسئله که می تواند به صورت الکترونیک و از طریق نصب نرم افزارهای مدیریت ساختمان انجام شوند تا حد زیادی می تواند به پیشگیری از فساد اخلاقی کمک کند.

 

نرم افزار هومتیک

یکی از روش هایی که مدیران ساختمان می توانند با استفاده از آن منشور اخلاقی ای را برای ساختمان طراحی کنند ، اپلیکیشن هومتیک است که به شما اجازه می دهد تمام فرایندهای  ساختمان را اتوماتیک کنید.

 

بیشتر بخوانید:

قوانین مالک و مستاجر آپارتمان از عقد قرارداد تا تخلیه

همه چیز درباره ی گرفتن حکم تخلیه و قوانین مربوط به آن

Loading

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن