فنگ شویی خانه

فنگ شویی خانه ، بهترین جای هر وسیله در خانه کجاست؟

درک شما از محیطتان می تواند نحوه تفکر و رفتار شما را در زندگی تعیین کند. اینجاست که فنگ شویی به شما کمک می کند فضایی را طراحی کنید که احساس سلامتی و تندرستی ارائه دهد. به گفته انجمن نشنال جئوگرافیک، فنگ شویی که ریشه در فرهنگ باستانی چین، به ویژه در تائوئیسم دارد، چیدمان ساختمان ها ، اشیاء و سازماندهی فضا در یک اتاق برای ایجاد هماهنگی و تعادل است. حال همراه با شما قصد داریم نگاهی به این سنت دیرینه انداخته و کمک کنیم شما نیز خانه خود را به بهترین شکل طراحی کنید.

 

فنگ شویی خانه چیست؟

فنگ شویی یک تمرین متافیزیکی برای درک جایگاه شما در جهان است که از پنج اصل یا عنصر در تائوئیسم الهام گرفته شده است. پنج اصل فنگ شویی بر اساس چرخه های طبیعت است: آتش، خاک، فلز، آب و چوب که برای نظر ایجاد هماهنگی در زندگی و فضاها استفاده می شوند. هدف از استفاده از فنگ شویی در خانه توجه به جزئیاتی است که سبب می شود تا خوشحال شده و احساس امنیت داشته باشید. فنگ شویی می تواند شامل کارهای بسیار ساده ای مانند رنگ آمیزی اتاق خواب و حذف کردن گیاهان مرده باشد تا بتوانید هارمونی خانه را حفظ کنید.

 

فنگ شویی خانه ایرانی

از زمانی که فنگ شویی، بخشی از خانه های ایرانی ها شده، برای بومی سازی آن تلاش های زیادی انجام گرفته است. ایرانی ها این سبک چینی را بر اساس فرهنگ و سبک های دکوراسیون داخلی تنظیم کرده اند و حالا یکی از خاص ترین تکنیک های دنیا را دارا می باشیم. به عنوان مثال ایرانی ها تحولات بسیاری زیادی در فلزات ایجاد کرده اند و استفاده از چوب را نیز بیشتر کرده اند. حالا با هم در ادامه بخش هایی از تکنیک های ایرانی را مورد بررسی قرار می دهیم.

فنگ شویی خانه ایرانی

 

پاکسازی خانه با فنگ شویی

برای چندین دهه، مردم نکات و ترفندهای فنگ شویی را برای آوردن آرامش، رفاه و شادی به خانه های خود اجرا کرده اند. این روش همچنین با استفاده از حذف وسایل مختلف از خانه تلاش می کند انرژی مثبت را وارد خانه کند. شما می توانید با استفاده از این روش برای تمیز کردن خانه خود به صورت خلاقانه استفاده کنید و مسیرهایی را برای استقبال از انرژی مثبت در خانه خود باز کنید. استفاده از اصول فنگ شویی دارای چندین مولفه است که می توانید از آن در شرایط مختلف بهره بگیرید که حالا برای شما برخی از آن ها را معرفی می کنیم؛

 

1. فضای بیشتری ایجاد کنید

یکی از اصول اولیه فنگ شویی در داخل خانه، تمرکز بر روی فضاهاست. شما باید از وسایل و مبلمانی استفاده کنید که نهایت هارمونی را به داخل خانه بیاورد و فضای زیادی را در اختیار شما قرار دهد. به عنوان مثال استفاده از سبک های مینیمالی در دکوراسیون داخلی می تواند راهکار بسیار خوبی برای شما باشد ولی باید بر اساس بودجه ای که در دست دارید، این مسئله را پیش ببرید.

 

2. تمیز کردن دقیق آشپزخانه

در فنگ شویی، آشپزخانه یک بخش مهم است و تمیز نگه داشتن آن برای داشتن یک خانه سالم بسیار مهم است. بنابراین، با پیروی از چک لیست زیر، هر چند هفته یک بار بر تمیز کردن عمیق آشپزخانه خود تمرکز کنید.

• گرد و غبار هود، چراغ ها و سایر وسایل را بگیرید
• کابینت ها، کشوها و سایر واحدهای ذخیره سازی را تمیز کنید. آنها را جاروبرقی کشیده و تمیز کنید.
• اجاق گاز ، فر، مایکروویو، یخچال و سایر وسایل را تمیز کنید.
• لوله های فاضلاب را باز کنید و سینک را بشویید.
• پنجره ها، درها، به خصوص مسیرها و چارچوب آنها را پاک کنید.
• میزها، دال ها و قفسه ها را تمیز و ضد عفونی کنید
• کف ها را جارو و تمیز کنید.

تمیز کردن دقیق آشپزخانه

 

3. پنجره ها را تمیز کنید

داشتن پنجره های بدون گرد و غبار، خاک، لکه و کثیفی باعث می شود جریان هوا و نور بهتر در خانه شما جریان یابد. در فنگ شویی، پنجره ها چشمان خانه شما هستند و به چی (انرژی مثبت) کمک می کنند. بنابراین، برای رفاه و سلامتی باید آنها را همیشه مرتب و مرتب نگه دارید.

• اطمینان حاصل کنید که به طور مرتب پنجره های خانه را پاک کرده و جاروبرقی بکشید.
• حداقل یک بار در ماه صفحه‌ها، شیشه‌ها و سایر اجزای پنجره را تمیز کنید.
• مسیرها و قاب ها را جاروبرقی بکشید تا از تجمع آلاینده ها جلوگیری شود.

 

4. ورودی و راهرو را مرتب نگه دارید

آیا می خواهید انرژی مثبت را در خانه خود جذب کنید؟ روی مرتب نگه داشتن ورودی و راهرو تمرکز کنید. در اینجا چند نکته برای روشن نگه داشتن این نواحی همیشه و بدون به هم ریختگی وجود دارد.

• هر روز گرد و غبار و جاروبرقی بکشید.
• کفش ها را در یک قفسه بیرون از خانه قرار دهید.
• وقتی در خانه هستید از کفش های روفرشی استفاده کنید.
• ورودی و راهرو را روزانه جارو بکشید و تمیز کنید.
• زباله یا وسایل ناخواسته را در این مناطق نگهداری نکنید.
• اطمینان حاصل کنید که مبلمان و قطعات بزرگ دکور خانه در کنار دیوارها قرار دارند و فضای زیادی را در این قسمت ها اشغال نکنید.

 

5. به اتاق خواب مستر توجه کنید

طبق فنگ شویی، اتاق خواب اصلی جایی است که شما سلامت جسمی، روحی، عاطفی و روانی خود را تامین می کنید. بنابراین، منطقه مهمی است که باید آن را تمیز نگه دارید. در این بخش برخی از نکات اصلی برای ایجاد یک فنگ شویی را برای شما دسته بندی کرده ایم؛

• از بهم ریختگی در این قسمت پرهیز کنید زیرا آرامش ذهن را مختل می کند و باعث استرس می شود. لباس‌ها، اسباب‌بازی‌ها، کفش‌ها یا سایر وسایل را در گوشه‌ها جمع نکنید.
• پتوها، ملحفه ها و روتختی ها را پس از استفاده تا کنید.
• هر روز صبح رختخواب خود را مرتب کنید.
• پنجره ها، مبلمان، درها و فرش ها را هر چند روز یکبار جاروبرقی بکشید

به اتاق خواب مستر توجه کنید

 

6. هوا را تصفیه کنید

ذرات گرد و غبار، کنه ها، گردها و سایر آلاینده ها کیفیت هوای داخل خانه را به خطر می اندازند، که طبق فنگ شویی این حالت اصلا خوب نیست. حتی پاک کننده های تجاری که برای حفظ بهداشت خانگی استفاده می کنید، به آلودگی هوای داخل خانه کمک می کنند زیرا حاوی ترکیبات آلی فرار (VOCs) هستند. از این روست که پیشنهاد می شود برای این کار از سیستم های بخور سنتی و یا تهویه هوا استفاده شود.

 

7. کاهش استفاده از پاک کننده های شیمیایی

نکته مهمی که برای بسیاری از ما ایرانی ها دشوار است، کنار گذاشتن پاک کننده هایی مانند جوهر نمک و وایتکس است. از نظر فنگ شویی این موارد، هارمونی خانه شما را بر هم زده و سلامتی اعضای خانه را نیز تحت الشعاع قرار می دهد. از این رو بر اساس این تکنیک، شما باید از مواد تمیز کننده خانگی استفاده کنید.

 

فنگ شویی ورود به خانه جدید

زمانی که قصد دارید به خانه جدیدی نقل مکان کنید، باید بر اساس سالنامه چینی، تاریخ تولد تمامی اعضای خانه بهترین تاریخ را انتخاب کنید. بر اساس این سالنامه سرپرست (معمولا پدر) بیشترین تاثیر بر روی زمان اسباب کشی دارد. بر اساس این سالنامه، شما به درستی می دانید چه زمانی باید به سفر بروید و چه زمانی اصلا جابجا نشوید. بخشی از فنگ شویی این است که انرژی قدیمی یا بد را پشت سر بگذارد تا بتوانید کارها را از نو برای بهترین و هماهنگ ترین آغاز شروع کنید. هارمونی در طول فرآیند به شدت مورد تاکید است. یکی از بهترین راه‌ها برای شروع جدید، پاک کردن فضای خود از شلوغی و آوردن تنها چیزهای ضروری است. حتی قبل از اسباب کشی، باید در حین جمع کردن وسایل از شر وسایل غیر ضروری خلاص شوید. براساس آموزه های فنگ شویی شما بهتر است جاروهای دستی را پیش از اسباب کشی در خانه قدیمی گذاشته و از جارو ، طی و وسایل تمیزی جدید استفاده کنید.

 

فنگ شویی آشپزخانه

نگاه کردن به آشپزخانه به عنوان مرکز احساسی یک خانه فقط یک باور ایرانی نیست، فنگ شویی نیز بر اساس همین باور بنیان شده است. بر اساس این متد، آشپزخانه نماد سلامتی، فراوانی و ثروت است. جایی است که غذای خود را آماده می کنید و همان غذا سوخت بدن و ذهن شماست. طبق اصول فنگ شویی آشپزخانه، ایمنی و شرایط محیطی اش به دلیل قدرتی که تولید می کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. با پیروی از اصول اولیه فنگ شویی در آشپزخانه – متعادل کردن عناصر پنج گانه، باز کردن فضا، از بین بردن آشفتگی های مضر و اجازه دادن به جریان آزادانه انرژی – می توانید سلامت و شادی را در خانه خود به حداکثر برسانید.

فنگ شویی آشپزخانه

 

جای تلویزیون در فنگ شویی

آنجی چو، مشاور فنگ شویی، می گوید: بر اساس آموزه های فنگ شویی، وقتی صحبت از قرار دادن تلویزیون به میان می آید، همه چیز مربوط به موقعیت صندلی/مبل یا تخت در مقابل تلویزیون است. در اصل بر اساس متدهای مدرن، مبل باید به عنوان فرمانروا عمل کند و زمانی که سرپرست خانواده بر روی آن می نشیند به درب خانه احاطه و دید داشته باشد. اگر می‌خواهید یک اتاق نشیمن مدرن را با قوانین فنگ شویی طراحی کنید، بهتر است تلویزیون را در ضلع شمالی اتاق آویزان کنید. ضلع شمالی حوزه مثبت اندیشی است و برای شما در شغلتان خوش شانسی به همراه خواهد داشت. ولی اگر به شهرت علاقه دارید، تلویزیون را در جنوب اتاق نشیمن قرار دهید.

جای تلویزیون در فنگ شویی

 

فنگ شویی شمال خانه

جهت شمال منطقه عنصر آب است و بر شانس در شغل حاکم است. بنابراین اگر به ” ترفیع شغلی شایسته” یا یک شغل بسیار موفق چشم دوخته اید، جهت شمال خانه، باید واقعا قوی باشد. عنصر آب همیشه با رنگ های آبی و سیاه همراه است به همین دلیل باید برای مستحکم کردن این بخش از خانه همیشه از این دو رنگ در بخش شمالی خانه استفاده کنید. از آنجایی که وسایل چوبی و رنگ های آن می تواند آب را خنثی کند، هیچ وقت در قسمت شمال خانه از آن ها استفاده نکنید.

 

فنگ شویی جنوب شرقی خانه

جهت جنوب شرقی نیز توسط عنصر چوب کنترل می شود و بر جنبه ثروت زندگی شما حاکم است. بنابراین، اگر می خواهید ثروت و مال زیادی جمع کنید، جنوب شرقی خانه خود را تقویت کنید.

 

فنگ شویی شمال شرقی خانه

بخش شمال شرقی توسط عنصر زمین اداره می شود و در آموزش و پرورش شانس می آورد. شفافیت افکار را بداهه می کند و به تصمیم گیری بهتر کمک می کند. در مجموع، این بخش برای دانش‌آموزان و حتی تاجران از اهمیت بالایی برخوردار است. توالت و آشپزخانه در شمال شرقی تمام انرژی خوب فضا را تخلیه می کند و انرژی بد را افزایش می دهد. این مورد به طور جدی بر آموزش و توانایی تصمیم گیری شما تأثیر می گذارد.

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد دکوراسیون ورودی خانه

نکاتی در مورد دکوراسیون آشپزخانه

Loading

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن