لوازم مورد نیاز اسباب کشی

لوازم مورد نیاز اسباب کشی

اسباب کشی یکی از پر استرس ترین کارهایی است که شما می توانید در طول عمر خود انجام دهید و همین مسئله نیز سبب می شود افراد برای کاهش استرس موجود برای خود استراتژی های خاصی را در نظر بگیرند. یکی از اصلی ترین کارهایی که پیش از اسباب کشی باید انجام دهید، مهیا کردن لوازم مورد نیاز اسباب کشی است که سبب می شود فرایند جمع و خالی کردن وسایل به سادگی انجام شده و شما بتوانید تجربه خیلی بهتری از اسباب کشی خود داشته باشید. امروز ما در وب سایت هومتیک قصد داریم مهم ترین ابزاری را معرفی کنیم که می توانند کمک کنند شما تجربه بهتری از اسباب کشی خود داشته و راحت تر بتوانید وسایل خود را جمع کنید.

بسته بندی وسایل برای اسباب کشی

بدون شک اولین قدم برای اسباب کشی، بسته بندی صحیح وسایل خانه می باشد و شما باید با استفاده از بهترین ابزار وسایلی را که در خانه دارید، بسته بندی کنید. به منظور اینکه بتوانید به خوبی وسایل را بسته بندی کنید، پیشنهاد می کنیم ابتدا کارتن موزهای مناسبی را خریداری کرده و در صورتی که نمی توانید به این کارتن ها دسترسی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از شرکت هایی که در کار حمل ابزار و یا بسته بندی فعالیت می کنند، کارتن های بسیار مناسبی را خریداری کنید. ولی به غیر از جعبه، برای بسته بندی وسایل به ابزار دیگری نیز نیاز دارید که ما قصد داریم همراه با شما نگاهی به آن ها بیاندازیم.

 

  • چسب بسته بندی
    چسب بسته بندی

چسب بسته بندی استاندارد (به این نوع چسب ها فروشنده های چسب پهن نیز می گویند) برای مهر و موم کردن جعبه ها به ویژه در هنگام اسباب کشی های طولانی مدت مورد نیاز می باشد. تجربه ثابت کرده در صورتی که قصد دارید سرعت عمل خود را بالا ببرید، بهتر است برای هر یک از افراد حاضر در اسباب یک چسب پهن تهیه کنید و اجازه دهید هر کس برای خود جعبه ای را پر کند

 

  • تیغ کاتر
    تیغ کاتر

وقتی شروع به باز کردن بسته‌بندی می‌کنید، با داشتن یک تیغ کاتر کارآمد می توانید از راحت باز شدن جعبه های خود اطمینان حاصل کرده و به راحتی وسایل را باز کنید. هنگام استفاده از کاتر ، مطمئن شوید که تیغه شما تیز است و با احتیاط ادامه دهید.

 

  • نایلونهای کششی
    نایلونهای کششی

استفاده از این نایلون های کششی شاید در ایران خیلی باب نشده باشد، ولی تحقیقاتی که در کشور های اروپایی انجام شده است، نشان می دهد این مشماها می توانند تا 60 درصد از شکستگی برخی ظروف محافظت کرده و یا حتی خراش های روی وسایل چوبی را به حداقل برسانند.

 

  • وسایل علامت گذاری

یک سیستم علامت گذاری منحصر به فرد برای الویتهای شخصی خود ایجاد کنید، اعم از اعداد، حروف، رنگ ها یا اتاق، تا بتوانید محتویات هر جعبه را شناسایی کنید. برچسب‌ها را به بالا و دو طرف هر جعبه بچسبانید، اطمینان حاصل کنید که برچسب حداقل در یک طرف قابل خواندن است.

 

  • نشانگرهای دائمی

هر سیستم برچسب گذاری خوب با نشانگرهای دائمی کامل می شود. پیشاپیش، انتظار آب و هوای نامناسب را در روز اسباب کشی خود داشته باشید – بهتر از این است که در انتهای اسباب کشی متاسف باشید. نوشتن روی جعبه هایی با خودکارهای نشانگر ضد آب از باران و لکه محافظت می کند.

 

  • کاغذ بسته بندی

یک تصور غلط رایج وجود دارد که روزنامه می تواند جایگزین کاغذ بسته بندی شود. اما، کاغذ روزنامه چاپ شده می تواند وسایل ارزشمند شما را با جوهر، لکه دار کند. کاغذ بسته بندی را می توان از ابزار فروشی  یا فروشگاه لوازم بسته بندی (پلاسکو نیز به آن ها می گویند) خود خریداری کرد. از کاغذ بسته بندی برای پر کردن جعبه ها و بسته بندی وسایل شکستنی استفاده کنید.

 

  • بسته بندی حباب دار

روکش حباب دار کف جعبه ها را بالشتک می کند و اقلام شکننده را می پوشاند. یک یا دو رول بزرگ بخرید، به آن نیاز خواهید داشت. ورق های کوچکتر را می توان از یک رول بزرگتر برش داد. برای بالشتک بیشتر، ورقه های پوشش فوم می توانند به عنوان جایگزینی برای پوشش حباب دار عمل کنند.

 

  • جعبه ابزار استاندارد
    جعبه ابزار استاندارد

یک جعبه ابزار استاندارد شامل یک چکش 16 اونسی، چکش 12 اونسی، پیچ گوشتی چهار طرفه و مجموعه پیچ گوشتی اولیه، چاقوی کاربردی، چاقوی بتونه، مته دستی، نوار اندازه گیری، اره، انبردست، آچار، قلاب، سیم، عینک، کار است. دستکش و مجموعه ای از میخ و پیچ نیز را می توانید پیش از تهیه جعبه ابزار خریداری کنید. شما هرگز نمی دانید که ممکن است در فرآیند جابجایی از برداشتن آویزهای دیواری گرفته تا جداسازی مبلمان به چه چیزی نیاز داشته باشید.

 

  • قیچی
    قیچی

در حالی که می‌توانید جعبه‌ها را با قیچی باز کنید، هنوز هم توصیه می‌کنیم یک کاتر را در دست داشته باشید. از قیچی برای برش کاغذ بسته بندی، بسته بندی حباب دار و نوار بسته بندی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که قیچی خود را تیز کنید تا آسیب نبینید.

 

  • کیسه های پلاستیکی

کیسه های پلاستیکی برای گروه بندی اقلام کوچکتر از جواهرات یا مهره ها گرفته تا پیچ و قفسه بندی مفید هستند. کیسه های پلاستیکی قابل مهر و موم با نوار سفید را برای برچسب گذاری خریداری کنید.

 

  • کیسه های زباله بزرگ
    کیسه های زباله بزرگ

کیسه های زباله بزرگ به عنوان وسیله ای برای جابجایی وسایل بزرگ و سبک تر عمل می کنند. کیسه های زباله بزرگتر برای پتو، ملحفه، بالش و سایر وسایل ایده آل هستند. کیسه های زباله همچنین اگر می خواهید لباس را روی چوب لباسی آنها حمل کنید، ایده آل هستند. هنگام بستن و باز کردن بسته بندی وسایل را مرتب نگه دارید.

 

  • پد مبلمان و پتوهای متحرک

پد مبلمان و پتوهای متحرک از مبلمان شما در برابر خراش در حین جابجایی محافظت می کنند.

 

  • محافظ های کف

شما محافظ های کف را در روز جابجایی می خواهید تا کف شما توسط مبلمان و سایر وسایل خراشیده نشود.

 

  • روکش تشک

تشک ها هنگام حمل و نقل به مقصد جدید خود ممکن است کثیف شوند و شست و شوی آن ها نه تنها برای شما باعث صرف هزینه مازاد می شود، بلکه زمان زیادی را نیز می گیرد. از این رو می توانید برای تشک های خود روکش مناسبی را تهیه کرده و از آنها برای جا به جایی استفاده کنید.

 

  • طناب های بانجی
    طناب های بانجی

پس از بارگیری تمام جعبه ها و اثاثیه در کامیون در حال حرکت، همه چیز باید با طناب های بانجی محکم شود. در غیر این صورت، اقلام از یک سمت به سمت دیگر می روند که همین مسئله می تواند سبب شود وسایل شکستنی از بین بروند. به جای طناب های بانجی، شما کمی توانید از طناب های رختکن و یا پارچه های مستحکم تیز استفاده کنید.

 

  • تمیز کردن وسایل

تجربه ثابت کرده در صورتی که وسایل خود را پیش از اسباب کشی تمیز کنید، تجربه بهتری از اسباب کشی خود خواهید داشت. البسه خود را پیش از اینکه به خانه جدید نقل مکان کنید شسته و سپس پیش از جا به جایی وسایل اصلی به خانه جدید ببرید.

 

 

بیشتر بخوانید:

نحوه بسته بندی ظروف برای اسباب کشی

نکات اسباب کشی و لیست کار ها

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن