معرفی محله دردشت تهران، امکانات و مراکز مهم

معرفی محله دردشت تهران، امکانات و مراکز مهم

دردشت یکی از محله های قدیمی منطقه ۸ تهران است که در نزدیکی محله محبوب و مشهور نارمک در شرق تهران تاسیس شده است. این محله که برای فرهنگیان آموزش و پرورش و کارمندان شاغل در این وزارتخانه در نظر گرفته شده بود، بعد از دهه چهل شمسی با تغییرات متعددی همراه شد و امروزه بافت جدیدی به خود گرفته. در گذشته این محله به دلیل خوش آب و هوا بودن، یکی از جذاب ترین انتخاب های تهرانی ها به حساب می آمد که مملو از درخت های بلند چنار و توت بود. علیرغم اینکه این محله به دلیل شهرسازی، تغییرات عمده ای به خود دیده است، ولی هم اکنون شما میتوانید درختهای فوق ‌العاده‌ای را مشاهده کنید که از نظر طبیعت بسیار بکر می باشد.

محدوده جغرافیایی محله دردشت تهران

محدوده جغرافیایی دردشت سبب شده در طی چند وقت اخیر محبوبیت این محله افزایش پیدا کند و افرادی که در شرق تهران زندگی می کنند، به دلیل دسترسی فوق‌العاده‌ای که به اتوبان ها و خیابان های حساس دارد، این محله را برای خود انتخاب کنند.  دردشت از سمت شمال به بزرگراه رسالت ختم می‌شود و شما می‌توانید به سادگی به تمام محله های مرتبط دسترسی داشته باشید. غرب این محله را خیابان جانبازان غربی احاطه کرده و  جنوب این محله را بلوار ثانی محدود کرده است. اصلی ترین دسترسی این محله که سبب شده به یکی از نقاط کلیدی شرق تهران تبدیل شود، شرق  دردشت است که به بزرگراه شهید باقری منتهی می شود.

تاریخچه محله دردشت تهران

همان گونه که پیش از این نیز ذکرکردیم، محله دردشت در سال ۱۳۳0 به دستور شهردار وقت تهران تاسیس گردید و وزارت آموزش و پرورش وقت به منظور این که کارمندان و معلمان را در این محله سکونت دهد، تصمیم گرفت بخش عمده‌ای از آن را خریداری نماید. تحت تاثیر همین تصمیم بود که بسیاری از افراد، این محله را به عنوان محل زندگی فرهنگیان قلمداد می‌کنند و آن را یکی از بهترین مناطق شرق تهران به حساب می آورند.

دسترسی محله دردشت به محله های دیگر

همان گونه که پیش از این نیز عنوان شد، این محله  به دلیل دسترسی فوق العاده ای که دارد بسیار محبوب می باشد و می توانید از طریق بزرگراه های شهید باقری ، رسالت، امام علی و خیابان دماوند به سمت این منطقه حرکت کرده و از تمام امکاناتی که برای شما در نظر گرفته اند، استفاده کنید.

مترو دردشت

محله دردشت، مترو اختصاصی ندارد و برای اینکه بتوانید به سمت این محله از طریق مترو حرکت کنید، باید در ورودی مترو علم و صنعت پیاده شده و سپس با اتوبوس ها و تاکسی های خطی به سمت این محله بروید.

مترو دردشت

امکانات دردشت تهران

تحت تاثیر ماهیت و ساختار محله دردشت، امکاناتی که در طی سالیان گذشته برای این محله در نظر گرفته شده است، فوق العاده عالی می باشد و شما می توانید با کمترین مسافت، به تمام نیاز های خود، پاسخ دریافت کنید. با وجود سرای محله نارمک در کنار مراکز درمانی فوق العاده ای که تاسیس شده، می توانید تمام مسائل مرتبط با یک زندگی شهری را در این محله داشته باشید. از آنجایی که این محله مملو از قومیت های مختلف می باشد، شما می توانید مساجد مهمی را در دردشت مشاهده کرده  و در صورت تمایل، برای امور مذهبی یکی را انتخاب کنید.

 

نقشه دردشت تهران

به منظور اینکه بتوانید راحت تر با خودروی خود به سمت این محل حرکت کنید، نقشه هوایی دردشت را در اختیار شما قرار داده ایم و می توانید خیلی راحت با استفاده از آن مسیر خود را انتخاب کنید.

سرای محله دردشت تهران

یکی از نکات منفی که در مورد محله دردشت وجود دارد، بحث سرای محله ها می باشد که متاسفانه سرای محله اختصاصی هنوز برای این منطقه در نظر گرفته نشده است و برای اینکه بتوانید مسائل مرتبط با سرای محله را برطرف کنید، باید به محله نارمک رفته و از سرای محله منطقه دیدن کنید.

مراکز درمانی محله دردشت تهران

شما در این منطقه می توانید  ۶ مرکز درمانی متفاوت را مشاهده کرده و بر اساس نیاز خود به یکی از آنها مراجعه نمایید.  بیمارستان قمر بنی هاشم که یکی از مراکز تخصصی در تهران می باشد، پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما می باشد ولی در صورتی که کودک و یا فرزند شما دچار مشکل شده است، می توانید به کلینیک تخصصی کودکان که پزشکان حاذق و فوق‌العاده را در اختیار دارد، مراجعه کنید:

  • درمانگاه شبانه روزی شهرداری منطقه 8
  • کلینیک تخصصی کودکان
  • پایگاه اورژانس حمزه لویی
  • بیمارستان‌های سرسبز
  • بیمارستان قمر بنی هاشم
  • بیمارستان رسالت

 

مراکز خرید محله دردشت تهران

از آنجایی که محله دردشت، بافت سنتی خود را حفظ کرده است، شما نمی توانید انتظار داشته باشید مراکز خرید پیشرفته مانند ایران مال و یا اوپال را در این محل مشاهده کنید، ولی مرکز خرید گلبرگ که چند صباحی است در این محل راه اندازی شده است، برخی از نیازهای ساکنین محله دردشت را پاسخگو است و می توانید به آن برای خرید البسه و حتی وسایل الکترونیکی مانند موبایل مراجعه کنید. علاوه بر این، مناطق مختلف محله دردشت، مملو از  تره بارها و فروشگاه های زنجیره ای مانند اتکا ، جامبو می باشد که می توانید خرید های روزانه خود را از آنها انجام دهید.

اماکن دیدنی و تفریحی محله دردشت تهران

همان گونه که پیش از این نیز عنوان کردیم، محله دردشت یکی از خوش آب و هواترین منطقه های تهران می باشد و این مسئله سبب شده تا بوستان ها و پارک های مختلفی در نزدیکی این محله راه اندازی شود.  در این بخش قصد داریم برخی از مهم ترین پارک ها را برای شما معرفی کرده و کمک کنیم اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید

  • پارک یاسمن
  • بوستان معلم
  • بوستان گلدار
  • بوستان خبرنگار
  • پارک ارغوان

 

 

بیشتر بخوانید:

محله های شرق تهران

معرفی محله سنگلج تهران، امکانات و قیمت خانه

Loading

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن