مرکز خرید شانزه لیزه تهران

معرفی مرکز خرید شانزه لیزه تهران،مسیر ها و ساعات کاری و امکانات

اولین باری که مرکز خرید شانزه لیزه تهران به گوشم خورد، سال 1372 بود که در مراسم های خاص، خانواده ها برای خرید به سمت خیابان جمهوری رفته و موارد مد نظر را خریداری می کردند. این مرکز خرید قبل از راه اندازی پاساژهای مشهور تهران، بهترین مرکز جهت خرید لباس مجلسی برای زنان بود و هنوز نیز برای بسیاری از تهرانی ها یکی از بهترین مراکز خرید هست. اگر قصد دارید لباس عروسی و یا مجلسی خریداری کنید و به مزون های گران قیمت شمال تهران نروید، شانزه لیزه انتخابی فوق العاده است.

 

تاریخچه پاساژ شانزه لیزه تهران

پیش از آغاز دهه 50 شمسی بود که مرکز تهران به عنوان اصلی ترین بخش فروش محصولات به حساب می آمد. خیابان جمهوری نیز بخش عمده این بازار را تشکیل می داد. از دیرباز بسیاری از دوستداران مد خیابان شانزه لیزه پاریس را به عنوان مرکز لباس های روز دنیا می شناختند. در ایران نیز به پیروی از همین مسئله پاساژ دو طبقه ای را به عنوان مرکز مد انتخاب کردند و اسم آن را به تقلید از پاریس،  شانزه لیزه نامیدند. این پاساژ که در تقاطع جمهوری و ولیعصر قرار دارد، امروزه به پاساژ قائم تغییر نام داده و هنوز نیز در میان تهرانی یک مرکز خرید بسیار مهم است.

قبل از انقلاب اسلامی، فروشندگان عمدتا محصولات را از خارج کشور وارد می کردند، ولی امروزه بسیاری از فروشنده ها نسبت به فروش محصولات داخلی تلاش می کنند. حتی برخی از مغازه داران، بخش تولیدی خود را نیز راه اندازی کرده اند که از تولید به فروش اقدام می کنند. پاساژ شانزه لیزه تهران همیشه به دلیل موقعیت جغرافیایی و ماهیتی که داشته، به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های لباس زنانه در تهران شناخته شده و امروزه نیز همین جایگاه را در میان تهرانی ها دارا می باشد.

 

بخش های مختلف شانزه لیزه

پاساژ شانزه لیزه تهران به دو بخش اصلی تقسیم می شود، بخش اول که شامل فروش لباس های رسمی و مد روز هست و بخش دوم به فروش مانتو و لباس های استفاده روزانه اختصاص دارد. در بخش فروش لباس زنانه مجلسی که بیشتر در طبقه اول قرار دارد، می توانید براساس نیاز تمامی مدل ها و طراحی های خاص را مشاهده کنید. علاوه بر این چند مغازه نیز وجود دارند که لباس های عروس را فروخته و یا اجاره می دهند. در طبقه دوم این مرکز خرید، می توانید مرکز فروش مانتو و لباس های روزمره را مشاهده کنید که تمامی آنها تولید داخل کشور بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

فروشگاه های پاساژ شانزه لیزه

 

در پاساژ شانزه لیزه تهران چه لباس هایی به فروش می رسد؟

نزدیک به سه سال پیش با یکی از دوستان برای خرید لباس مراسم عروسی به تمامی مزون های مشور تهران رفتیم و در نهایت، لباس مد نظر را پیدا نکردیم. به دوست خود پیشنهاد دادم به بازار قدیمی شانزه لیزه هم نگاهی انداخته و همراه با هم محصولات آنها را نیز بررسی کنیم. برخلاف تصوری که دوستم داشت، توانستیم لباسی را با بهترین کیفیت پیدا کرده و برای مراسم خواهرش خریداری کنیم. نکته جالبی که برای هر دو ما جالب بود، بحث قیمت لباس بود که نسبت به دیگر مراکز، بسیار ارزان تر بود.

 

چه زمانی به شانزه لیزه برویم؟

یکی از اصلی ترین مشکلات مراجعه به مرکز خرید شانزه لیزه تهران، بحث ترافیک این محله است. خیابان جمهوری یکی از شلوغ ترین محله های تهران است و به همین دلیل پیش از مراجعه به این محله، باید شلوغی خیابان ها را بررسی کنید. ولی بر اساس تجربه من اگر بعد از ساعت 7 به سمت این خیابان حرکت کنید، در بهترین شرایط می توانید از محل بازدید کنید. البته برخی از بانوان بر اساس تجربه خود، بعد از ساعت 11 صبح نیز به سمت این محله حرکت می کنند.

 

آدرس مرکز خرید شانزه لیزه تهران

تهران ، تقاطع ولیعصر و جمهوری ، پاساژ میلاد قائم (شانزه لیزه سابق)

راه‌های دسترسی به شانزلیزه

در صورتی که قصد دارید به سمت پاساژ میلاد قائم (شانزه لیزه سابق) حرکت کنید، پیشنهاد می کنیم از طریق مترو به سمت این مرکز خرید بروید. نزدیک ترین ایستگاه برای رسیدن به این مرکز خرید چهارراه ولیعصر هست که در حدود 5 دقیقه پیاده روی می توانید از درب شمالی به مغازه های آن دسترسی داشته باشید. اگر از طریق اتوبوس های عمومی به سمت مرکز خرید شانزلیزه حرکت می کنید، باید از بی آر تی خیابان ولیعصر اقدام کنید.

اتوبان های چمران و نواب نیز دسترسی شما از طریق خودروی شخصی به مرکز خرید شانزلیزه را بسیار آسان کرده و می توانید به راحتی به سمت آن حرکت کنید. توجه داشته باشید پارکینگ عمومی در چند قدمی این مرکز خرید افتتاح شده و نیازی نیست خودروی خود را در خیابان پارک کنید.

 

شانزه لیزه چه ساعاتی باز است؟

پاساژ قائم یا همان شانزه لیزه از ساعت 10 صبح فعالیت خود را آغاز می کند و تا ساعت 10 شب نیز مغازه داران فعالیت خود را ادامه می دهند. البته برخی از مغازه هایی که در این پاساژ فعالیت می کنند، ممکن است تا دیر وقت کار کنند، ولی این مسئله به سبک فعالیت آنها بستگی دارد.

 

اینستاگرام لباس مجلسی شانزلیزه تهران

پاساژ شانزه لیزه به صورت کلی دارای شبکه اجتماعی نیست، ولی برخی از مغازه های فعال در این مرکز خرید برای خود صفحه ای را با اسم این پاساژ باز کرده و می توانید با استفاده از فعالیت آنها نسبت به خرید اقدام کنید.

 

 

مطالب پیشنهادی دیگر:

دربند تهران، تاریخچه و عکس و بهترین تفریحات

مرکز خرید هدیش مال تهران، امکانات و دسترسی و راهنمای طبقات

دربند تهران، تاریخچه و عکس و بهترین تفریحات

 

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن