تابلو اعلانات ساختمان

مطالب و متن تابلو اعلانات ساختمان

مطالب و متن تابلو اعلانات ساختمان

نصب تابلو اعلانات در درب ورودی ساختمان ها و مجتمع های بزرگ امروزه به بخش اصلی فرهنگ آپارتمان نشینی تبدیل شده است و کمک می کند تمامی مطالبی و متونی را که به گوش اهالی ساختمان برسانیم از طریق این تابلو ها بگوییم. نصب تابلو ها و به روز رسانی مطالب مندرج در آن ها یکی از اصلی ترین وظایف مدیر ساختمان است که امروزه و با گسترش فناوری های مدرن نقش آن در حال کمرنگ شدن می باشد. امروزه مدیران ساختمان با نصب نرم افزارهای مدیریت ساختمان نه تنها می توانند تمامی اطلاعیه ها را با ساکنین در میان بگذارند بلکه مدیریت ساختمان خود را نیز از طریق این اپلیکیشن ها هموارتر می کنند. با وجود این مسئله هنوز نیز در بیش 90 درصد ساختمان ها تابلو اعلانات نقش بسیار حساسی را در بحث مدیریت بازی می کند. امروز ما قصد داریم برای شما هومتیکی ها عزیز مطالبی که در این تابلو ها نوشته می شوند را بیان کنیم.

 

تابلوی اعلانات ساختمان

برای نظم بخشیدن به امور ساختمان و رسیدگی به مشکلات و سوء تفاهم های افراد ساکن در آن یکسری از قوانین توسط مراجع ذیربط تنظیم شده است که پاسخگوی نیاز ساکنین آپارتمان ها و فضاهای مشترک می باشد. برای اینکه ساکنین مجتمع مسکونی با قوانین آپارتمان نشینی بیشتر آشنا شوند و برای آنها قابل دسترس تر باشد ، مدیر ساختمان میتواند در مکانی مناسب که برای همه ی ساکنین قابل روئیت باشد ، اقدام به نصب تابلو اعلانات ساختمان نماید تا از این طریق بتواند در موقع مناسب برای تمام ساکنین ساختمان اطلاع رسانی کند . تابلوی اعلانات می تواند محتوی توضیحاتی در مورد قوانین حق تملک آپارتمان ، قوانین شارژ ساختمان ، اختلافات احتمالی در مشاعات و راه حل آنها ، قوانین آلودگی صوتی در ساختمان و مسائل قانونی دیگر باشد. در ذیل به تمام موارد ذکر شده خواهیم پرداخت .

 

قوانین حق تملک آپارتمان

در تابلو اعلانات ساختمان باید موارد قانونی مربوط به تملک آپارتمان نصب شود تا ساکنین از این قوانین مطلع شوند و حق و حقوق یکدیگر را مراعات کنند .  قانون تملک آپارتمان‌ها، مالکیت در آپارتمان‌ها و محل‌های مشترک و دیگر مکان ها را به دو قسمت تقسیم کرده است :

قسمت اول، اختصاصی

قسمت دوم، مشترک

بخش هایی که در سند مالکیت ذکر شده است و متعلق به مالک است جز مناطق اختصاصی محسوب می شود . صاحب ملک می‌تواند در آن هرگونه تصرفی که بخواهد انجام دهد ، اما بدون موافقت اکثریت سایر مالکین هیچ یک از مالکین حق ندارند بدون موافقت انها در قسمت اختصاصی خود که مرئی و در منظر باشد، تغییرات بدهند .هریک از مالکین اگر تصمیم به تغییرات در این قسمتها را دارد می تواند درخواست خود را با مدیریت ساختمان مطرح کند و مدیر ساختمان پس از بررسی و در صورت نداشتن منع قانونی ، می تواند درخواست این مالک را در تابلو اعلانات نصب کند تا به اطلاع دیگران نیز قرار بگیرد .

قسمت‌های مشترک قسمت‌هایی از آپارتمان است که به ‌طور مستقیم یا غیرمستقیم مورد استفاده تمامی ساکنین هستند و حق استفاده از آنها فقط مختص به یک یا چند واحد مخصوص نبوده و بصورت مشاعی به همه تعلق می‌گیرد. تأسیسات مشترک مانند : سیستم گرمایش و سرمایش مشترک، انشعاب برق مشترک، آسانسور، راهروها و راه‌پله‌ها، لوله‌ها و سیم‌های برق، اسکلت ساختمان، پشت بام، در و پنجره‌های قسمت عمومی، حیاط، نمای ساختمان و … همگی جزء قسمت‌های مشترک هستند .

مدیریت ساختمان در صورت نیاز می تواند موارد ضروری که به مشاعات مربوط می شود را در تابلو اعلانات نصب کند تا در ضمینه نگهداری از آسانسور و حفظ نظافت پله ها و راهرو ها ساکنین توجه مزید را مبذول دارند . مدیر ساختمان می تواند برای همیشه ، یک بخش از تابلوی اعلانات را به نصب مواد قانونی تملک آپارتمان اختصاص دهد تا از بروز هر گونه اختلاف و سوء استفاده ای جلوگیری کند .

مواد قانونی تملک آپارتمان به شرح ذیل است :

مواد قانونی :

فصل اول : قسمت‌های اختصاصی

ماده 1- قسمت‌هایی از بنا، اختصاصی تلقی می‌شود که عرفا برای استفاده انحصاری شریک ملک معین یا قائم مقام او تخصیص یافته باشد .

ماده 2- علاوه بر ثبت اراضی زیربنا و محوطه با‌غ‌ها و پارک‌های متعلقه برای مالکیت قسمت‌های اختصاصی نیز باید به طور مجزا سند مالکیت صادر شود، مشخصات کامل قسمت اختصاصی از لحاظ حدود طبقه، شماره، مساحت قسمت‌های وابسته، ارزش و غیره باید در سند قید گردد .

فصل دوم : قسمت‌های مشترک

ماده 3- قسمت‌هایی از ساختمان و اراضی و متعلقات آن‌ها که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم مورد استفاده تمام شرکا می‌باشد، قسمت‌های مشترک محسوب می‌گردد و نمی‌توان حق انحصاری بر آن‌ها قایل شد .

تبصره – گذاشتن میز و صندلی و هر نوع اشیای دیگر و همچنین نگهداری حیوانات در قسمت‌های مشترک ممنوع است .

قسمت‌های مشترک در ملکیت مشاع تمام شرکای ملک است، هرچند که در قسمت‌های اختصاصی واقع شده باشد و یا از آن قسمت‌ها عبور نماید .

ماده 4- قسمت‌های مشترک مذکور در ماده 2 قانون تملک آپارتمان‌ها عبارت است از :

الف) زمین زیربنا خواه متصل به بنا باشد یا بنا به وسیله پایه روی آن قرار گرفته باشد .

ب) تاسیسات قسمت‌های مشترک از قبیل چاه آب و پمپ، منبع آب، مرکز حرارت و تهویه، رختشویخانه ، تابلوهای بر، کنتورها، تلفن مرکزی، انبار عمومی ساختمان، اتاق سرایدار در هر قسمت بنا که واقع باشد، دستگاه آسانسور و محل آن، چاه‌های فاضلاب، لوله‌ها از قبیل(لوله‌های فاضلا ب، آب، تلفن، حرارت مرکزی، تهویه مطبوع، گاز، نفت، هواکش‌ها، لوله‌های بخاری) گذرگاه‌های زباله و محل جمع‌آوری آن و غیره .

پ ) اسکلت ساختمان

تبصره – جدارهای فاصل بین قسمت‌های اختصاصی، مشترک بین آن قسمت‌ها است . مشروط بر اینکه جزء اسکلت ساختمان نباشد .

ت) درها و پنجرها، راهروها، پله‌ها و پاگردها که خارج از قسمت‌های اختصاصی قرار گرفته‌اند .

ث ) تاسیسات مربوط به راه‌پله از قبیل وسایل تأمین کننده روشنایی، تلفن و وسایل اخبار و همچنین تاسیسات مربوط به آن‌ها به استثنای تلفن‌های اختصاصی، شیرهای آتش‌نشانی، آسانسور و محل آن، محل اختتام پله و ورود به بام و پله‌های ایمنی .

ج ) بام و کلیه تاسیساتی که برای استفاده عموم شرکا و یا حفظ بنا در آن احداث گردیده است .

ح ) نمای خارجی ساختمان

خ) محوطه ساختمان، باغ‌ها و پارک‌ها که جنبه استفاده عمومی دارد و در سند اختصاصی نیز ثبت نشده باشد .

 

درج نحوه ی محاسبه حق شارژ در تابلو اعلانات

در بیشتر مجتمع های مسکونی همیشه در مورد روش محاسبه شارژ بحث و اختلافات زیادی بوجود می آید و در مواردی منجر به دعوا بر سر عدم پرداخت شارژ آپارتمان منتهی می شود . در بیشتر ساختمان ها مقدار شارژ بر اساس توافق بین طرفین مالکان و مدیریت ساختمان صورت گرفته است، تعیین می شود مدیر ساختمان باید قسمتی از تابلو اعلانات را مختص به نحوه ی محاسبه ی حق شارژ واحدها در نظر بگیرد تا ساکنین ساختمان به ان رجوع کنند و بتوانند از نحوه ی حساب حق شارژ خود مطلع شوند .

طبق ماده ۴ قانون تملک درمورد قوانین مربوط به شارژ ساختمان می ‌گوید شارژ هر واحد با توجه به مساحت آن در نظر گرفته می‌ شود. البته این مورد شامل هزینه­هایی که با مساحت زیربنا ارتباطی ندارند نمی شود . طبق تبصره ۳ همان ماده قوانین مربوط به شارژ ساختمان ، اگر تنها یک یا چند واحد مسکونی امکان دسترسی به حیاط ساختمان یا بالکن یا تراس مجموعه را داشته باشند هزینه ‌های آن قسمت به عهده همان واحدها است .

 

قوانین مربوط به سروصدا و آلودگی صوتی در آپارتمان

از مهم ترین مواردی که باعث اخلال در نظم و آرامش عمومی ساختمان میشود می توان به سروصدا در آپارتمان اشاره کرد . برخی ساختمان ها فاقد عایق صوتی هستند و صدا ها به راحتی منتقل می شود. سروصدای بازی کودکان، مشاجره های خانوادگی، صدای بلند تلویزیون و… باعث ایجاد مزاحمت برای تمامی ساکنین می ‌شود و آرامش آنها را بهم میزند . مدیر ساختمان باید طبق قوانین موجود موارد لازم را در تابلوی اعلانات نصب کند و در آن ساعات مشخصی را از شب مشخص کند که ساکنین ساختمان ملزم به رعایت سکوت هستند مثلا طبق ، ماده ۵۹ قانون در این زمینه تصریح کرده است که در مهمانی‌ های شب‌های غیر تعطیل بعد از ساعت ۲۲ و در شب های تعطیل بعد از ساعت ۲۴ رعایت سکوت کامل الزامی است. این مورد شامل صدای موسیقی و مهمان‌ ها می ‌شود و البته که ساکنان هم باید سکوت را رعایت کنند .

برای اطلاع رسانی در مورد اعضای هیئت مدیره جدید ، افزایش حق شارژ ، اطلاعیه نصب ایزوگام ، معرفی اسامی واحدهای بدهکار ، دعوت به گردهم آیی در مورد انتخابات مجمع ، اطلاع رسانی در مورد مشکلات فنی پیش آمده برای تاسیسات ، اطلاع رسانی در مورد کارهای عمرانی انجام شده و مطالبه کردن آن از واحد ها . در ذیل به نمونه ای از این اطلاعیه ها خواهیم پرداخت .

لیست اعضای هیئت مدیره مجتمع A جهت اطلاع ساکنین :

جناب آقای x واحد شماره 1

جناب آقای y واحد شماره 4

و …..

 

افزایش شارژ ماهیانه واحدهای مسکونی مجتمع A

متاسفانه شارژ های ماهیانه پرداختی توسط واحد های مجتمع کفاف هزینه های جاری مجتمع از جمله آب ، برق ، گاز ، سرویس و نگهداری آسانسور ، نظافت و . . . را نداده و صندوق مجتمع با مشکل کمبود نقدینگی مواجه گردیده است .

لذا با توجه به برآوردهای بعمل آمده ، مبلغ شارژ هر واحد از 40.000 تومان در ماه به 50.000 توماندر ماه افزایش می یابد . لطفا ً کلیه همسایه های محترم از تاریخ ….. با توجه به مقدار شارژ جدید ، شارژ واحد خود را پرداخت نمایند .

 

اعلام شماره حساب در تابلوی اعلانات ساختمان جهت واریز حق شارژ ماهیانه واحد ها

شماره حساب و کارت جهت واریز حق شارژ ماهیانه

شماره حساب جناب آقای X( واحد 2 ) مدیر امور مالی مجتمع ٬ جهت واریز حق شارژهای ماهیانه و سایر پرداخت ها به هیت مدیره به شرح زیر می باشد :

شماره حساب : 0000000000000 )بانک (B

شماره کارت : 0000000000000000

نکته مهم : لطفا در صورت واریز مبالغ ذکر شده ، به جناب آقای Xاطلاع دهید . بدیهی است در صورت مشخص نبودن منبع واریز وجه ٬ امکان تخصیص آن به واحدها وجود نداشته و واحد مورد نظر کماکان به صندوق ساختمان بدهکار می باشد .

 

اطلاعیه در تابلوی اعلانات در خصوص برگزاری مجمع عمومی سالیانه مجتمع

مجمع عمومی سالیانه مجتمع

بدینوسیله از کلیه همسایگان محترم دعوت می گردد در مجمع عمومی سالیانه مجتمع که در تاریخ 1399/2/31 ساعت 19:30 و در محل پارکینگ مجتمع برگزار خواهد گردید حضور بهم رسانند .

در این جلسه پس از اینکه صحبت های هیئت مدیره قبلی را در خصوص عملکردشان در سال گذشته شنیدیم ، مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد را نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد و انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید نیز صورت خواهد گرفت . لذا از کلیه همسایگانی که تمایل به عضویت در هیئت مدیره مجتمع را دارند تقاضا می شود قبل از برگزاری مجمع به واحد 2 ( جناب آقای X) مراجعه نمایند .

از اینکه با حضور خود در این جلسه و هم فکری در اداره مجتمع و رفع مشکلات موجود ما را یاری میکنید ، از شما سپاسگزاریم.

 

تابلو اعلانات به انگلیسی

فرهنگ استفاده از تابلو اعلانات در داخل کشور برگرفته شده از فرهنگ غربی و ایالات متحده امریکا می باشد. هنگامی که شما به سریالها و فیلم ها انگلیسی زبان نگاه می کنید در کنار درب ورود یک تابلو اعلاناتی برای شما تهیه شده که افراد می توانند تمامی مطالب مرتبط با ساختمان را در آن بخش قرار دهند. در زبان انگلیسی آمریکن تابلو اعلانات را notice board و در بریتیش bulletin board می گویند.

 

از تابلو اعلانات استفاده نکنیم!

شما می توانید به جای استفاده از تابلو اعلانات و درج هزینه ها و تذکرات و اطلاعیه ها روی آن ، از راهکار عالی اپلیکیشن رایگان مدیریت ساختمان هومتیک استفاده کنید تا بدون دردسر و راحت ، مدیریت ساختمان و هزینه ها و پرداخت آن ها را مدیریت کنید. اپلیکیشن برای مدیریت و ساکنین قابل استفاده است. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با هومتیک از دکمه تماس انتهای صفحه استفاده کنید یا به این لینک مراجعه نمایید.

 

Loading

3.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن