دیوارکوب

معرفی انواع دیوارکوب ، هزینه و قیمت

امروزه انتخاب دکوراسیون مناسب برای خانه جزء مواردی محسوب می شود که دغدغه ی بیشتر افراد است . محیط خانه هر چند وقت یکبار نیاز به تغییرات دارد زیرا یکنواختی در دکوراسیون خانه برای بیشتر افراد خسته کننده می باشد . یکی از روش هایی که می توان دکور مناسبی برای خانه داد همانا استفاده از دیوار کوب است . دیوار کوب جزئی از دکوراسیون خانه محسوب می شود که قادر است تا زیبایی ویژه ای به خانه بدهد . دیوار کوب های مختلفی در بازار وجود دارد که شما می توانید مطابق با سلیقه ی خود بهترین آنها را انتخاب کنید . از طرفی نصب دیوار کوب ها به سادگی انجام می شود و نیاز به گچ کاری و دیگر کار های پیشنیاز ندارد . در این مقاله به سوال دیوار کوب چیست پاسخ می دهیم و در ادامه با خصوصیات و ویژگی های دیوار کوب آشنا می شویم .

دیوارکوب

دیوارکوب به انگلیسی

استفاده از دیوار کوب در بین ساکنین اروپایی نیز مرسوم شده و آنها نیز برای تزئین محیط کار و یا منزل خود از دیوار کوب استفاده می کنند . در اصطلاح انگلیسی به دیوار کوب highlight wall گفته می شود .

 

دیوار کوب مناسب کدام خانه ها است ؟

دیوارکوب

نصب دیوار کوب در منزل جلوه ی خاص و زیبایی را به محیط داخلی منزل می دهد و شرایط ایده آلی را برای شما فراهم می کند . در خانه هایی که مساحت آنها کم می باشد ، نصب دیوار کوب بیشتر پیشنهاد می شود زیرا در اینگونه خانه ها به دلیل محدودیت در فضای داخلی ، می توان از دیوار کوب به عنوان دکوراسیون استفاده کرد به گونه ای که کمبود فضای داخلی و عدم امکان اجرای دکوراسیون مناسب را جبران می کند و با نصب آن می توان دکوراسیون زیبایی برای خانه های کوچک فراهم کرد .

 

هزینه های دیوار کوب ها و دیوار پوش ها

دیوارکوب

با توجه به تنوعی که در بازار وجود دارد هزینه ی دیوار کوب ها متغیر است دیوار کوب های زیادی در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار وجود دارد . بجای استفاده از عکس و تابلو در تزئین خانه می توان با هزینه مناسبی اقدام به خرید دیوار کوب نمود . دیوار کوب به فضای خانه صمیمیت و گرما می بخشد . دیوار کوب ها در انواع مختلفی بصورت پیش ساخته وجود دارد و می توان آنها را به راحتی در روی دیوار نصب کرد . برای خرید دیوارکوب علاوه بر اینکه باید هزینه ی خرید آن را بدهید همچنین باید هزینه ی نصب آن توسط کارشناس مربوطه را نیز پرداخت کنید .

 

دیوارکوب برای تزئین منزل

دیوارکوب

دیوار کوب را می توان به راحتی و بدون نیاز به تخریب یا بازسازی در روی دیوار منزلتان نصب نمائید . با نصب دیوار کوب محیط لوکسی به دکوراسیون منزل می دهید . دیوار کوب ها در انواع مختلفی وجود دارد و از چوب یا پی وی سی ساخته می شوند . دیوارکوب را می توان در جاهای مختلف خانه نصب کرد بطور مثال می توان از آن در اتاق خواب در دیوار پشتی تخت خواب نصب کرد یا مثلاً در فضای خالی ما بین کابینت ها آن را نصب نمود و از فضای خالی خانه بهترین استفاده را نمود . دیوار کوب هایی در طرح ها و اشکال سه بعدی وجود دارند که مناسب اتاق کودک می باشند و می توان در چنین مکان هایی آنها را نصب کرد .

 

دیوار کوب را چگونه می توان نصب کرد ؟

دیوارکوب

همانطور که قبلاً نیز گفته شد دیوار کوب را به راحتی می توان بر روی دیوار نصب کرد . با استفاده از چسب می توان دیوار کوب را بر روی دیوار نصب نمود . دیوار کوب های مختلفی در انواع متنوع موجود دارد . دیوار کوب هایی که قابلیت شستشو را دارا می باشند جز مواردی محسوب می گردند که مورد پسند افراد می باشد . دیوار کوب های دیگری در مقابل گرما و سرما از خود مقاومت بالایی را نشان می دهند . دیوار کوب ها در دو نوع ام دی اف و پی وی سی ساخته می شوند و باید توجه داشت که هریک از آنها در مقابل یکسری از تغییرات محیطی دچار تغییر شکل می شوند و باید قبل از خرید آن از فروشنده اطلاعات و راهنمایی های لازم را گرفت .

 

لوستر دیوار کوب

دیوار کوب های دیگری در بازار موجود می باشد که بر روی آنها چراغ هایی نصب شده است از این نوع دیوار کوب ها برای تزئین خانه هایی که دارای مساحت بیشتری هستند می توان استفاده کرد این نوع دیوار کوب جلوه ی زیبا و شیکی به منزل شما می دهد . لوستر دیوار کوب در نورپردازی محیط منزل از آن استفاده می شود . لوستر دیوار کوب دارای یک صفحه یا قابی می باشد که بر روی دیوار نصب می گردد و چراغ روی این قاب کار گذاشته شده است . در انتخاب نوع لوستر دیوار کوب باید دقت لازم را داشته باشید و مطابق با دکوراسیون و معماری منزل خود آن را انتخاب نمائید مثلاً اگر سبک معماری و دکوراسیون خانه ی شما سنتی است بهتر است تا از لوستر دیوار کوب متناسب با این نوع سبک استفاده کنید . راهرو ها و اتاق خواب و قسمت های گوشه ای پذیرائی مناسب ترین مکان ها برای نصب چراغ دیوار کوب می باشد . چراغ دیوار کوب باید در ارتفاع مناسبی نصب شود تا بتواند نور را به طور مناسبی در محیط پخش کند . لوستر دیوار کوب در انواع مختلفی نظیر چراغ های نور بالا ، چراغ های نور پایین و چراغ های یکطرفه در بازار موجود می باشد .

 

دیوارکوب سفالی چیست ؟

یکی دیگر از انواع دیوارکوب ، دیوار کوب سفالی می باشد و این نوع مطابق میل بسیاری از افراد می باشد که علاقمند به هنر شرق هستند . این نوع دیوارکوب از هنر شرق آسیا نشات می گیرد . سازندگان دیوار کوب سفالی برای اینکه بتوانند بر روی آنها طرح و رنگ های مورد نظرشان را روی آن اجرا کنند لازم است تا سطح آن را توسط سمباده صاف و بدون ناهمواری نمایند و بعد از آن توسط چسب چوب سطح آنرا بپوشانند البته باید از چسب چوب رقیق برای پوشاندن آن استفاده کرد . بعد از اینکه از چسب چوب برای پوشاندن سطح آن استفاده شد حالا نوبت این می رسد تا با استفاده از رنگ های اکریلیک و یا ویتاری طرح و نقش های مطابق با میل خود را روی آن اجرا کنید .

 

بشقاب دیوارکوب چیست ؟

بشقاب دیوارکوب یکی از هنر های قدیمی محسوب می گردد که از دیرباز برای تزئین و دکور منزل از آن استفاده می شد این هنر بیشتر متعلق به کشورهایی نظیر ژاپن ، چین و ترکیه می باشد . در گذشته استاد کاران برای اینکه دیوار کوب های مرغوبی درست کنند ابتدا بر روی آنها طرح های سنتی و رنگ های مورد نظر خود را ایجاد می کردند و سپس انها را در داخل کوره قرار می دادند تا بدین وسیله نقش و رنگ روی آن تثبیت شود . امروزه استفاده از مواد مخصوصی که در رنگ آمیزی آن استفاده می شود قابلیت شستشو پیدا می کنند .

 

دیوارکوب فانتزی

دیوارکوب

دیوار کوب هایی وجود دارند که از مواد مختلفی نظیر سفال ، ملامین ، چوب و… ساخته می شوند و روی آنها نقاشی ها و تصاویر فانتزی کشیده می شود . در بسیاری از آنها تصاویر گرافیکی طبیعت یا تصاویر انسان و حیوان نقاشی یا چاپ می گردد و استفاده از این نوع دیوارکوب ها برای اتاق کودک پیشنهاد می شود .

 

بشقاب دیوارکوب

شما می توانید با استفاده از بشقاب هایی که در منزل خود دارید اقدام به تهیه ی بشقاب دیوار کوب نمائید . برای اینکه بتوانید طرح و نقش زیبایی را در بشقاب ایجاد کنید می توانید یا خودتان در صورتی که به هنر نقاشی مسلط هستید ، آنرا با وسایل در دسترس نقاشی کنید و یا اینکه از یک هنرمند بخواهید تا طرح و نقش مورد نظرتان را بر روی بشقاب نقاشی کند . با استفاده از وسایلی مثل ماژیک و رنگ مولتی سرفیس می توانید طرح های خود را بر روی بشقاب بکشید .

دیوارکوب

جمع بندی

دیوار ها نقش مهمی در تزئین و دکوراسیون منزل دارند و بهتر است از دیوار ها استفاده ی بهینه صورت بگیرد و نصب دیوارکوب های مطابق با سلیقه خودتان می تواند باعث زیبایی و استفاده ی مناسب از دیوار ها شود . دیوارکوب ها از مواد مختلفی نظیر چوب ، ام دی اف ، پی وی سی ، بشقاب های موجود در منزل ، ملامین ، پلاستیک ، سفال ، چسب ، رنگ و سایر مواد مورد نیاز ساخته می شود .

فضاهای خالی و جاهایی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و خالی بودن آنها باعث می شود تا محیط منزل زیبایی خودش را نداشته باشد ، برای استفاده از این بخش ها و زیبایی بخشی به منزل ، مناسب ترین و کم هزینه ترین راه همانا استفاده از دیوار کوب می باشد .

بجای استفاده از لوستر های سقفی که هزینه ی زیادی دارند مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین وسیله لوستر های دیوار کوب می باشد که می تواند محیط منزل شما را نورانی کند . در انتخاب نوع دیوار کوب حتماً باید دقت صورت بگیرد تا مطابق با دکوراسیون و معماری ساختمان مناسب ترین دیوار کوب انتخاب گردد .

 

مطالب مرتبط:

پتینه کاری روی دیوار چگونه است؟ انواع روش ها

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن