محیط برج بین المللی تهران

معرفی برج بین المللی تهران ،واحدها و امکانات

چند سال پیش تهران به عنوان ارزان ترین پایتخت دنیا در رکوردهای گینس ثبت شد. این رکورد بخاطر آن بود که ارزش پول ایران به حدی در مقابل سایر کشور ها ضعیف است که نتوانسته حتی کشورهای ضعیف تر از خود را هم عقب بگذارد. با این حال این شهر گرانترین شهر ایران است و در آن قیمت خانه به حد سرسام آوری بالاست.اجاره بها و ودیعه هایی که در تهران برای واحد های مسکونی گفته می شود گاها به میلیارد میرسد. ساخت و ساز در تهران تنها به واحد های مسکونی چند طبقه ای ختم نمی شود و برج های بزرگ در این شهر قیمت خانه ها را به شدت افزایش می دهد. بهره مندی از یک ویوی بلند روی یک برج قطعا برای خیلی ها هیجان انگیز است و حاضرند برای زندگی در آن پول  بیشتری بدهند. در این مقاله به معرفی برج بین المللی تهران و ویژگی های آن خواهیم پرداخت که توانسته است نگین زیبای این شهر باشد. آخر مطلب عکس هایی از قسمت های مختلف این برج قرار داده شده است.

 

برج بین المللی تهران

یکی از برج هایی که این روزها در خبرها از آن با نام برج سه پر یاد می شود برج بین المللی تهران با ارتفاع 162 متر است. این برج به دلیل ساخت ویژه آن که به سه طرف کشیده شده است و مانند یک المان سه پر می باشد به این لقب یاد می شود. گفتنی است این برج به عنوان بلندترین برج مسکونی تهران است که بیش از 220000 مترمربع زیربنا دارد. تعداد طبقات در  سه بال آن 56 طبقه است و در تلاقی 4 بزرگراه مهم شهر قرار دارد.  برج بین المللی تهران در ضلع شمالی بزرگراه حکیم ، از غرب به بزرگراه شیخ بهایی جنوبی و از شرق مشرف به بزرگراه کردستان است که در نقشه اگر دقت کنید مهم ترین قسمت تهران می باشد. دسترسی این برج به مناطق مختلف تهران از این بزرگراه ها بسیار راحت است.

 

شرکت سازنده برج بین المللی تهران

شرکت فرانسوی «Setec Batiment» ناظر این برج است که با طراحی حیرت انگیز خود توانسته است این برج زیبا را بسازد. این شرکت یک هولدینگ بزرک ساختمانی است که در طراحی و معماری بصورت حرفه ای کار می کند. این شرکت در فرانسه برج های زیادی با طرح های خاص را ارائه داده است و اولین نمونه کار این شرکت همین برج بین المللی تهران در ایران است که در کل منطقه زبان زد است. بیشتر کار این شرکت پیمانکاری ساختمان و نظارت و توسعه ساختمان ها در کشور های مختلف است. این شرکت با سهامی شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان (سهامی عام) با استفاده از توان شرکت فرانسوی «Setec Batiment» اقدام با ساخت برجی با این عظمت در تهران کرد که به بهترین پروژه های این شرکت تبدیل شد.

 

جهت بال های برج بین المللی تهران

برج بین المللی تهران با یک طراحی دقیق و جهت درست ساخته شده است. بال A به سمت شمال، بال B به سمت شرق و بال C به سمت غرب طراحی و ساخته شده است که نشان از مهندسی درست آن دارد. جهت باد در ارتفاع بالا بر سازه تاثیر دارد و این برج با مهندسی درست سبب شکست باد هایی که از شما می وزد شده و باعث می شود فشار بر ساختمان وارد نشود.

 

مشخصات برج بین المللی تهران

همانطوری که در بالا بیان برج بین المللی تهران با ارتفاع 162 متر و 220000 مترمربع مساحت با محاسبات حساب شده و دقیق مهندسی با پی گسترده به پهنای 31 متر و ضخامت 3 و 4.6 متر ساخته شده است. طبقات این برج در سه بال هر کدام 56 طبقه و ۵۷۲ واحد با متراژهای مختلف طراحی شده است. تعداد ۴۳ آپارتمان سوئیت ، ۱۷۲ آپارتمان دوخوابه ، ۳۱۳ آپارتمان سه خوابه ، ۱۱ آپارتمان پنت هاوس تریپلکس ، ۱۶ آپارتمان چهارخوابه و 17 واحد تجاری دارد. این تعداد در یک برج مسکونی جز بهترین طراحی ها است که در این برج به چشم می خورد.

 

دو نوع لابی در این برج زیبا و بلند وجود دارد که برای ملاقات های کوتاه مدت بسیار مناسب است. لابی عمومی و لابی اختصاصی که در هر بال برج وجود دارد محل عبور و مرور ساکنین است. هر چند که این برج محل اختصاصی مهمان نیز در لابی ها قرار داده است تا بتوان برخی مهمان ها را با پذیرایی در قسمت لابی اختصاصی پذیرا بود.تعداد پارکین ها و انباری های این برج دقیقا به اندازه 572 واحد مسکونی آن ساخته شده است. با این حال ظرفیت پارکینگ های برج بین المللی تهران به 1000 خودرو می رسد و تعداد انباری های آن نیز متجاوز از 600 عدد است. دیوار های بتنی این برج با ستون های قوی باعث مقاومت ویژه آن شده است. در واقع این برج با سه دیوار بتونی اصلی در امتداد سه بال و با زاویه ی 120 درجه طراحی شده که توانست است توان خوبی را برای مقاومت و استحکام ساختمان بسازد.

 

در مورد استاندارد بودن این ساختمان باید گفت شرکت تامین کننده نقشه و طراحی آن به شدت در عمل خوب کار کرده اند بطوریکه با استانداردهای معتبر و دانش روز دنیا در آن دیده می شود و تا 10 ریشتر زلزله را تاب می آورد. به گفته گزارش سازمان مهندسی ساختمان تهران این برج به عنوان مستحکم ترین برج ایران در برابر زلزله ها شناخته می شود که در نقطه ای حساس ساخته شده است.  امنیت در این برج بسیار بالاست و باعث شده تا ساکنان آن در فضایی بسیار مناسب و ایده آل زندگی کنند.

 

تالار و سالن اجتماعات برج بین‌المللی تهران

یکی از مراکز اصلی و مهم این برج سالن مراسماتی می باشد که برای ساکنین در نظر گرفته شده است. این سالن که قابلیت مهمان نوازی از 400 نفر را نیز دارا می باشد. در این مرکز اهالی مراسمات مختلفی از جمله عروسی ، ختم و موارد مشابه را برگزار می کنند. ایم بخش از برج که به شکل منجصر به فردی طراحی شده است یکی از بی نظیرترین امکانات برج به حساب می آید و توانسته رضایت ساکنین را به خوبی جلب کند.

 

مقاومت به زلزله برج بین‌المللی تهران

امروزه احتمال وقوع یک زلزله شدید در تهران روز به روز در حال افزایش می باشد و بسیاری از پایتخت نشینان تلاش می کنند در ساختمان هایی سکونت داشته باشند که از نظر زلزله بسیار مقاوم هستند. برج تهران که یکی از مقاوم ترین سازه های مسکونی در تمام کشور می باشد با دوره بازگشت ۴۷۵ ساله و ۲۴۷۵ ساله در برابر لرزه های 10 ریشتری نیز مقاوم است. امروزه آمارهای داخل کشور نشان می دهند این پروژه مسکونی مقاوم ترین سازه داخل کشور در برابر زلزله می باشد.

 

سیستم کنترل هوشمند در برج بین‌المللی تهران

از مهمترین ویژگی های برج تهران سیستم هوشمندی است که به مدیریت ساختمان را به نحو احسنت انجام می دهد. در این سیستم تمامی سیستم های فناوری اطلاعات به صورت شبکه ای می باشد و ساکنین می توانند تمامی اطلاعات لازم را در مورد مدیریت انرژی مصرفی، کنترل سیستم آنتن مرکزی تلویزیون، کنترل دوربین‌های مدار بسته ، سیستم اطفاء حریق و کنترل ترافیک آسانسور را از به راحتی در دست داشته باشند.

 

مواد اولیه به کار رفته در برج بین‌المللی تهران

یکی از دلایلی که در طی چند سال گذشته سبب شده است محبوبیت این برج پیش از گذشته افزایش یابد به کار بردن آخرین و به روزترین مواد اولیه می باشد. در این ساختمان که حتی برخی از وسایل برقی نیز همراه با ساختمان در اختیار اهالی قرار می گیرد که از بهترین برندهای اروپایی می باشند.

 

نتیجه گیری

با نگاه مختصری به سایت های مختلف که در مورد این برج مطالبی را ذکر کرده اند باید گفت این برج با 15 آسانسور قدرتمند و مجهز به سیستم هوشمند برای کاهش ترافیک توانسته است نیاز ساکنان خود را بر طرف کند. از طرفی 3 آسانسور برای انتقال بار در میان طبقات وجود دارد که هر بال برج یکی از این آسانسور ها را در خود جای داده است.با استفاده از مصالح و تجهیزات مرغوب مطابق با استانداردهای بین المللی سازه این سایت ساخته شده است و نمای بیرویی ساختمان با تکنولوژی از پیش ساخته و جنسGFRC  بتن مسلح به الیاف شیشه ای در نوع خود بی نظیر است. همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد بلندی این برج زاویه دید بسیار خوب با چشم اندازی گسترده را به ساکنان آن می دهد که می تواند از نقاط قوت این برج باشد.

 

سیستم های شستشوی پنجره ها و نمای ساختمان، همچنین لوله کشی گاز بصورت کاملا پیشرفته با علم روز است. استاندارد های ملی گاز در این ساختمان به شدت رعایت شده است و سیستم حرارتی Strip Heater در این برج توانسته است نیاز های ساکنانش را مرتفع کند. از دیگر سیستم های ویژه این مجتمع سیستم اعلام حریق هوشمند ، کنترل هوشمند ، ژنراتور برق اضطراری و تهویه مناسب است.

 

همچنین از امکانات برج بین المللی تهران می توان به زمین ورزشی و تفریحی کودکان ، سالن بدن سازی مردان و زنان ، استخر شنا و جکوزی برای آقایان و بانوان و سالن اجتماعات بزرگ اشاره کرد. یک زمین تنیس اختصاصی با امکانات کامل نیز از دیگر امکانات این برج برای ساکنینش است. برای معلولان ساختمان بخش تردد ویژه در نظر گرفته شده است و در بخش رسانه با آنتن مرکزی تلویزیون می توان به تمام شبکه ها دسترسی داشت.

 

بطور کلی زندگی در برج سختی های خود را هم دارد. اولین دلیل این سختی بودن در ارتفاع بلندی است که گاها به راحتی نمی توان در این تعداد طبقات رفت و آمد کرد. گاهی نیز حجم رفت و آمد مثلا در ساعت های 7 صبح که همه به سمت محل کار می روند یا بعد از ظهر که از کار بر می گردد در آسانسور ها بالاست. با این حال خیلی از مردم زندگی در این برج ها را می پسندد و به نوعی به عنوان یک زندگی مدرن امروزی قبول کرده اند.

 

تصاویر برج بین الملی تهران

محیط برج بین المللی تهران

محیط برج بین المللی تهران

محیط برج بین المللی تهران

چشم انداز برج میلاد از برج بین المللی تهران

محیط برج بین المللی تهران

محیط برج بین المللی تهران

محیط برج بین المللی تهران

محیط برج بین المللی تهران

محیط برج بین المللی تهران

محیط ورزشی برج بین المللی تهران

استخر و محیط ورزشی برج بین المللی تهران

استخر برج بین المللی تهران

استخر و محیط ورزشی برج بین المللی تهران

محیط ورزشی برج بین المللی تهران

محیط ورزشی برج بین المللی تهران

لابی برج بین المللی تهران

لابی برج بین المللی تهران

لابی برج بین المللی تهران

لابی برج بین المللی تهران

لابی برج بین المللی تهران

آمفی تئاتر برج بین المللی تهران

آمفی تئاتر برج بین المللی تهران

امفی تئاتر برج بین المللی تهران

کلینیک پزشکی برج بین المللی تهران

کلینیک پزشکی برج بین المللی تهران

کلینیک پزشکی برج بین المللی تهران

کلینیک پزشکی برج بین المللی تهران

 

 

بیشتر بخوانید : 

معرفی برج های مسکونی آ . اس . پ (A.S.P. Building Complex)

معرفی شهرک های مسکونی معروف تهران

Loading

4.5/5 - (6 امتیاز)

۱ در مورد “معرفی برج بین المللی تهران ،واحدها و امکانات”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن