معرفی محله فرمانیه تهران

معرفی محله فرمانیه تهران

منطقه های تهران هر یک دارای القابی هستند که سبب می شوند پایتخت نشینان این محله را از طریق همین ویژگی ها بشناسند. فرمانیه که به عنوان یکی از مرفه نشین ترین محله های تهران شناخته می شود بیشتر به عنوان محله ساختمان های مجلل و پنت هاوس های سوپر لوکس خود معرفی می شود. علی رغم اینکه فرمانیه امروزه به عنوان یکی از گران قیمت ترین ملحه های تهران معرفی می شود ولی با این وجود توانسته بافت سنتی خود را حفظ کرده و به عنوان یک محله بسیار منحصر به فرد شناخته شود. امروز در وب سایت هومتیک قصد داریم همراه با شما نگاهی به محله فرمانیه و ویژگی های خاص آن بیاندازیم.

تاریخچه محله فرمانیه

شاید بسیاری از دوستداران تاریخ ، اسم خانواده فرمانفرمانیان را حداقل یک مرتبه شنیده باشند ، این خانواده که از ثروتمندترین و مشهورترین خانواده های قاجاریه به حساب می آمدند موسس منطقه ای می باشند که ما آن را امروزه به عنوان فرمانیه می شناسیم. این محله که قدمتی 200 ساله دارد روند رشد خود را پس از انقلاب اسلامی آغاز کرد و از آن پس بستری خارق العاده برای ساخت برج های مجلل به حساب آمده است.

معرفی محله فرمانیه تهران

فرمانیه تهران کجاست؟

همانگونه که همه ما می دانیم گران قیمت ترین محله های تهران در منطقه 1 قرار گرفته و فرمانیه نیز از این امر مستثنی نمی باشد. فرماینه در اصل ما بین محله های مشهوری همچون نیاوران ، جماران و دزاشیب قرار گرفته و از این رو دسترسی خوبی به مناطق دیگر دارد.

معرفی محله فرمانیه تهران

فرمانیه تهران نقشه

همانگونه که پیش از این نیز به شما گفتیم فرمانیه در منطقه 1 قرار گرفته و از سمت شمال محله نیاوران آن را محدود می کند. از سمت جنوب این محله به جماران ختم می شود. شرق این محله به دو خیابان بسیار مشهور دیگر یعنی پاسداران و اقدسیه منتهی می شود و شما می توانید با استفاده از بلوار شهید دستوری و خیابان کامرانیه جنوبی به اتوبان صدر متصل شوید.

قیمت خانه در فرمانیه

بر اساس برآوردهای صورت گرفته توسط املاک های تهران به دلیل بالا بودن قیمت زمین و آپارتمان در تهران افراد بسیار کمی می توانند در این منطقه صاحب خانه شوند. قیمت زمین در این محله تحت تاثیر متراژ ، بافت و کوچه ای که زمین در آن قرار گرفته است متفاوت می باشد. اگر قصد دارید قیمت خانه در فرمانیه را بدانید پیشنهاد می کنیم ابتدا با املاک های منطقه 1 صحبتی داشته باشید.

معرفی محله فرمانیه تهران

قیمت پنت هاوس در فرمانیه

تحت تاثیر ساختار پنت هاوس و شرایطی که دارد معمولا قیمت آن نسبت به آپارتمان های دیگر بیشتر می باشد ولی علاوه بر این ، موقعیت مکانی و لوکس بودن هم می تواند بر روی قیمت نهایی پنت هاوس ها تاثیر مستقیمی بگذارد. قیمت پنت هاوس دو برج دوقلو فرمانیه و برج آسمان از گران قیمت ترین پنت هاوس های این منطقه به حساب می آید.

معرفی محله فرمانیه تهران

بهترین خیابان فرمانیه

محله فرمانیه مملو از خیابان های زیبا و سر سبز می باشد که انتخاب بهترین خیابان بین آن ها به نظر امری بسیار دشوار می باشد از این رو در این بخش بر آن شدیم برخی از مهم ترین خیابان های این محله پر طرفدار را برای شما مشخص کرده و به شما کمک کنیم تا بین آن ها خودتان بهترین نمونه را انتخاب کنید!

  • خیابان عمار
  • خیابان عسگریان
  • خیابان سعیدی
  • خیابان لواسانی
  • خیابان اندرزگو

متروی نو بنیاد

فرمانیه با مترو

با وجود اینکه این محله به صورت اختصاصی خط مترویی ندارد (تا زمان نوشتن این مقاله برنامه ای برای ایجاد ایستگاه اختصاصی نیز برای آن وجود ندارد) ولی به دو ایستگاه متروی نوبنیاد و قیطریه بسیار نزدیک می باشد. افرادی که در این محله سکونت دارند در صورت نیاز می توانند با استفاده از خطوط اتوبوس های عمومی به این دو ایستگاه دسترسی داشته باشند.

فاصله قیطریه تا فرمانیه

بسیاری از شهروندان تهرانی بر این باور هستند محله قیطریه بخشی از فرمانیه به حساب می آید و این مسئله نیز تحت تاثیر نزدیکی این دو محله به یکدیگر می باشد ولی در اصل قیطریه و فرمانیه دو محله جدا از هم می باشند که با فاصله بسیار کمی به هم چسبیده اند.

خیابان سنبل فرمانیه

در میان تمامی خیابان های زیبایی که در منطقه 1 قرار دارند ، خیابان سنبل بیشتر به دلیل سرسبزی و خانه های خاص خود شناخته می شود. بسیاری خیابان سنبل فرمانیه را به دلیل ساختارش به عنوان زیباترین خیابان این محله می شناسند ولی از نظر امکانات شاید رتبه بالایی نداشته باشد.

معرفی محله فرمانیه تهران

فرمانیه شرقی بهتره یا غربی

بسیاری از ساکنین این محله بر این باور هستند که فرماینه شرقی از نظر شرایط فرهنگی ، اجتماعی و حتی قیمت زمین بسیار مرقوب تر از فرمانیه غربی می باشد. این مسئله تحت تاثیر ساخت و ساز بهتر و افدامات شهرداری می باشد که در طی سال ها توانسته با عملکرد فوق العاده شرایط بسیار مطلوبی را برای این منطقه ایجاد کند. محله فرمانیه به صورت کلی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود که به گفته شهرداری این محله فرمانیه شرقی از چهار راه فرمانیه آغاز شده و به چهار راه کامرانیه ختم می شود.

سرای محله فرمانیه

سرای محله رستم آباد فرمانیه که در انتهای خیابان دیباجی شمالی قرار دارد اصلی ترین مرکز فرهنگی محله فرمانیه می باشد که امکان برگزاری مناسبت های فرهنگی – ورزشی را برای تمامی ساکنین این محله فراهم می کند. ساکنین این محله می توانند با برقراری تماس با شماره ۲۲۸۰۶۴۹۴ اطلاعات لازم را از این مراسم کسب کنند.

معرفی محله فرمانیه تهران

مراکز خرید در فرمانیه

بدون شک یکی از بهترین و مهم ترین مراکز خرید در سرتاسر تهران مرکز خرید آرتمیس می باشد که در فرمانیه قرار گرفته است. اهالی این محله می توانند از طریق اتوبوس و تاکسی های خطی به این مرکز خرید دسترسی داشته باشند.

مهم ترین مراکز تفریحی و ورزشی در فرمانیه

فرمانیه را می توان به عنوان یکی از خاص ترین محله های تهران معرفی کرد که وجود مراکز تفریحی و ورزشی یکی از دلایل اصلی این مسئله می باشد. در این بخش قصد داریم برای شما در مورد اصلی ترین مکان های تفریحی این محله صحبت کنیم:

باغ فرمانیه

باغ فرمانیه

شما در دهکده رستم آباد علاوه بر سرای محله می توانید یکی از زیباترین باغ های تهران را مشاهده کنید که از آن به عنوان باغ فرمانیه یاد می شود. بر اساس متون تاریخی محمد ولی خان آصف السلطنه به عنوان اولین صاحب این منطقه یاد می شود. وجود رستوران ها و کافه های متعدد یکی از مهمترین جلوه های این باغ می باشد که در صورت مراجعه به آن محسور آن خواهید شد!

مهم ترین مراکز درمانی فرمانیه

یکی از مهمترین عواملی که سبب می شود یک محله در میان دیگر محله ها مشهور شود بحث امکانات می باشد که بخش درمانی آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. در این بخش قصد داریم مراکز درمانی فرمانیه را برای شما معرفی کنیم.

بیمارستان فرمانیه

بیمارستان فرمانیه

اصلی ترین مرکز درمانی این محله بیمارستان فرمانیه است که بیشتر به دلیل گرانبها بودن خدمات و البته کیفیت خوبش شناخته می شود. شما می توانید با مراجعه به این بیمارستان تمامی خدمات مد نظر خود را به راحتی دریافت نمایید.

 

بیشتر بخوانید:

معرفی محله نیاوران تهران

لیست محله های شمال تهران ،معرفی کامل با عکس

معرفی برج رولکس فرمانیه ، قیمت خرید اجاره و شارژ ماهیانه

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن