نمونه دادخواست تامین دلیل خسارت وارده به ملک

نمونه دادخواست تامین دلیل خسارت وارده به ملک

نمونه دادخواست تامین دلیل خسارت وارده به ملک

دادخواست تامین دلیل خسارت وارده به ملک ، زمانی اتفاق می افتد که یکی از اهالی ساختمان نسبت به دیگر ساکنین شکایتی داشته ولی تحت تاثیر عوامل محیطی و شرایط موجود ، امکان اینکه ادله در زمان برگزاری دادگاه باقی نماند ، باید دادخواست تامین دلیل پر کرده و نسبت به حفظ ادله موجود اقدام لازم را انجام دهد.  در اصل ،شما زمان این دادخواست را که احتمال می دهید بر اثر گذر زمان ادله موجود ممکن است از میان برود ، پر می کنید و موظف هستید اقدام قانونی را برای جلوگیری از این مسئله انجام دهید.

 

تامین دلیل چیست؟

تامین دلیل به صورت کلی به شرایطی گفته می شود که  مدعی دعوا عنوان می کند امکان اینکه ادله موجود در شرایط کنونی در آینده از میان برود ، وجود دارد و از دادگاه درخواست می کند به منظور اینکه بتواند ادعای خود را  اثبات کند ، نسبت به ادله موجود رونوشت تهیه شده و از آن در دادگاه استفاده شود.  ادله ای که از آن صحبت می کنیم ،می تواند شهادت افراد باشد و یا حتی به خسارت های مشاهده شده نیز اطلاق شود.  به عنوان مثال در مورد دادخواست تامین دلیل برای دعاوی ملکی ، شاید برخی از افراد خسارتی به خانه وارد کرده باشند که نباید سریعاً این خسارت برطرف شود.  در این شرایط مدعی حضور در شورای حل اختلاف، دادخواست تامین دلیل را ثبت کرده و از آنها می خواهد تا نسبت به برداشتن رونوشت از ادله موجود ،کارشناسی را ارسال کنند.

نمونه دادخواست تامین دلیل خسارت وارده به ملک

نحوه نوشتن دادخواست تامین دلیل چگونه است؟

ماده 151 قانون آیین دادرسی مدنی به صراحت عنوان می کند در صورتی که خواهان بخواهد دادخوه تامین دلیل پر کند ، باید سه عامل را در نظر گرفته و سپس نسبت به این امر اقدام مقتضی را انجام دهد. در بخش اول ، مدعی موظف است مشخصات کامل خود را اظهار کرده و اطلاعات دقیق اقامتگاه خود را نیز اعلام نماید.  در بخش دوم باید موضوع دعوایی که بر اساس آن مدعی درخواست دادخواست تامین دلیل کرده است ، باید به صورت کامل و شفاف بیان شود.  بخش سوم نیز به اوضاع و احوالی که بر اساس آن مدعی درخواست تامین دلیل کرده است ، اختصاص دارد و شما باید شرایط را به صورت کلی توضیح دهید.

 

تامین دلیل خسارت وارده به ملک

به منظور اینکه بتوانید دادخواست تامین دلیل برای ملکی را ثبت کنید ، پیشنهاد می شود ابتدا به شورای حل اختلاف محل ملک مراجعه کرده و  اطلاعات دقیقی نسبت به این دادخواست کسب کنید.  در نظر داشته باشید فرم دادخواست تامین دلیل شورای حل اختلاف ممکن است کمی نسبت به فرم معمول تامین دلیل متفاوت بوده و شما باید بر اساس موضوعی که قصد دارید شکایت خود را تنظیم کنید ، فرم مربوطه را دریافت نمایید.

 

نمونه دادخواست تامین دلیل خسارت ساختمان

نمونه دادخواست تامین دلیل ساختمان از شورای حل اختلاف

مشخصات خواهان: نام- نام خانوادگی- اقامتگاه

مشخصات خوانده: نام- نام خانوادگی- اقامتگاه

موضوع خواسته: تامین دلیل ملک مورد اجاره، به علت خسارت به ملک با جلب نظر کارشناس

دلایل و منضمات: اظهارنامه عکس های موجود

 

با سلام و احترام

ریاست محترم شورای حل اختلاف، احتراما، به استحضار می رساند، اینجانب…….. فرزند……. به کد ملی ……. مالک ملک مسکونی، به آدرس ….. بوده و در مورخ …/…./….. برای مدت یک سال، یعنی تا …./…./….. ملک خود را به خوانده محترم اجاره داده ام. اکنون، به موجب قرارداد اجاره، موعد قرارداد ایشان تمام شده، لکن تحت تاثیر خسارات وارده ، ایشان نسبت به ترمیم خانه ، خودداری کرده و قصد ترک خانه را نیز ندارند.

لذا به موجب ثبت این دادخواست، تقاضای تامین دلیل، در خصوص تخلیه ملک و تحویل قفل و کلیدهای مربوط به ساختمان و بررسی خسارات وارده بر ملک، از آن مرجع، مستدعی است.

بیشتر بخوانید:

خسارت مستاجر به ملک و قوانین آن

نمونه قرارداد مدیر ساختمان مسکونی

Loading

2.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن