ورزش در آپارتمان بدون سر و صدا و مزاحمت

قطعا یکی از مواردی که می تواند باعث آزار و اذیت همسایه ها به خصوص در مجتمع های مسکونی و آپارتمان ها ایجاد شود، ایجاد سر و صدا می باشد.این نوع آلودگی صوتی می تواند به روش های گوناگون ایجاد شود مثلا در هنگام برگرازی مهمانی، انجام یکسری از امور خانه مانند جارو برقی کشیدن و یا حتی ورزش کردن!شاید آلودگی صوتی در زمان ورزش در آپارتمان موضوع پیش پا افتاده ای به نظر برسد یا تصور کنید که واقعا مشکلات زیادی را ایجاد نمی کند اما باید بگوییم که این طور نیست!در این مقاله قرار است راهکارهایی را ارائه دهیم که با انجام آن ها می تواند با کمترین سر و وصدای ممکن در خانه ورزش کنید. پس اگر شما هم جزء افرادی هستید که این موضوع برایتان اهمیت دارد تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نکاتی برای ورزش کردن در خانه بدون ایجاد سرو صدا

 

1.مکانی مناسبی را برای ورزش کردن در خانه انتخاب کنید.

کمبود فضا برای ورزش کردن در خانه یکی از مواردیی است که به احتمال زیاد با آن رو به رو هستید، بنابراین بهتر است قبل از شروع ورزش مکانی را برای انجام این کار در نظر بگیرید. بهتر است محیطی را انتخاب کنید که نسبتا تمیز یا خالی باشد و یا اگر این شرایط برای شما وجود ندارد قبل از شروع تمرین حتماً فضا را خالی و تمیز کنید، در غیر این صورت ورزش روزمره شما دلچسب نخواهد بود.سعی کنید محیطی که انتخاب می کنید درقسمتی از خانه باشد که در زمان ورزش کردن، صدای زیادی به همسایه پایینی منتقل نشود.

2.سعی کنید از کفپوش مناسب استفاده کنید.

یکی از راه هایی که می توانید برای کاهش صدای ناشی از تمرین کردن در آپارتمان به کار گیرید، استفاده از کفپوشی مناسب برای ورزش کردن مانند تشک های مخصوص ورزشی است.این تشک ها معمولا از از فوم پی وی سی ساخته شده اند و این قابلیت را دارند که بتوانند صدا را به خود جذب کنند و علاوه بر این موضوع با وجود این تشک ورزشی، انجام حرکات ورزشی به شکل نرم و راحت تری صورت می گیرد.اگر شما در بین تمرینات ورزشی خود حرکات هایی مانند دویدن، پرش یا مواردی که سر و صدای زیادی تولید می کنند، دارید می توانید از تشک های نوع ضخیم تر استفاده کنید.جدا از این موضوع پیشنهاد می شود که برای حرکت های دیگر مانند شنای سوئدی، یوگا نیز از تشک های ضخیم تر استفاده کنید.

3.از کفش مناسب برای ورزش استفاده کنید.

یکی از مواردی که در زمان ورزش کردن باید استفاده کنید، کفش ورزشی مناسب است.اصولا بیشتر کفش ها در زمان تمرین در محیط هایی که پارکت یا سرامیک است صدایی مانند جیر جیر ایجاد می کنند که می تواند آزار دهنده باشد. برای رفع این موضوع اگر برایتان سخت نیست می توانید بدون استفاده از کفش ورزشی تمرین کنید. اما اگر به هر دلیلی نمی تواند بدون کفش ورزش کنید ساده ترین راهکار استفاده از جوراب ورزشی است.

4.تمرینات کم سرو صدا را در خانه انجام دهید.

بدون شک اگر شما حرکت هایی مانند پریدن یا تمرین هایی مانند وزنه را در خانه انجام دهید باعث شکایت همسایه ها می شود. پس سعی کنید تا جایی که مقدور است تمرینات کم صدا و ساده را در خانه انجام دهید و برای انجام تمرینات سنگین به باشگاه مراجعه کنید.

5.از تجهیزات مناسب برای ورزش در خانه استفاده کنید.

یکی از وسایل ورزشی که اگر در خانه استفاده کنید صدای قابل توجهی ایجاد می کند تردمیل است. اگر شما تردمیل را روی یک سطح لغزنده مانند کاشی یا پارکت قرار دهید در زمان استفاده از دستگاه به راحتی لغزش صورت می گیرد و صدا ایجاد می شود. حتی گاهی اوقات دیده شده است که  این اتفاق برای تردمیلی که روش فرش نیز قرار دارد هم رخ می دهد.برای این که جلوی این لغزش و صدا را بگیرید می توانید از فوم مخصوص تردمیل استفاده کنید.این تشک ها به نحوی هستند که ضربه های ناشی از پا را به خوبی جذب می کنند به دیل این که از مواد متراکم  ساخته شده اند.

علاوه بر آن استفاده از آن ها سبب افزایش عمر دستگاه می شوند چرا که شوک ناشی از ضربه را به حداقل می رساند و می توانند به راحتی لغزندگی را از بین ببرند و تردمیل را در جای خود نگه دارند.با داشتن تجهیزات ورزشی مناسب در خانه نه تنها می تواند به سادگی در خانه ورزش کنید بلکه ورزش کردن برای شما نیز جذاب تر می شود و نسبت به انجام آن علاقه بیشتری پیدا می کنید.

برای مثال شما می توانید در انجام تمرینات قدرتی مانند وزنه زدن به جای استفاده از وزنه های سنگین از کش های ورزشی استفاده کنید. در تحقیقاتی که انجام شده است، به این نتیجه رسیده اند که کش های مقاومتی در مورد تمرینات پایین و بالا تنه دقیقاً مانند وزنه عمل می کنند.همچنین برای انجام تمریناتی که به دمبل نیاز دارند می توانید به جای استفاده از دمبل های فلزی که سر و صدا ایجاد می کنند از دمبل های پلاستیکی استفاده کنید که برای کاهش صدا توصیه می شود.در حال حاضر شما می توانید بهترین تجهیزات ورزشی که مختص ورزش در آپارتمان است را تهیه کنید و با داشتن آن ها کار خود را نیز ساده تر کنید.

6.حقوق همسایه ها را در نظر داشته باشید.

در زمان شروع ورزش در خانه بهتر است که در ابتدای کار هردو روز یک بار و بعد از آن هر روز تمرینات خود را انجام دهید و اگر همسایه ها با صدایی که ایجاد می شود مشکلی نداشته باشند تمرینات خود را انجام دهید.بهتر است در زمان انجام تمرین از کارهایی مانند گذاشتن موزیک با صدای بلند یا شمارش بلند خودداری کنید.البته می توانید زمان ورزش کردن خود را به وقتی که همسایه ها در خانه نیستند نیز موکول کنید.در هر صورت اگر نسبت به ورزش کردن شما اعتراضی داشتند بهتر است با نهایت احترام با آن ها رفتار کنید.

 

نتیجه گیری:

هرچند که انجام ورزش در خانه کار ساده ای به نظر می رسد اما باید حتما نکاتی که ممکن است سبب ایجاد صدا و آزار همسایه شود را در نظر بگیرید و با رعایت آن ها از مشکلات احتمالی بکاهید.

 

 

بیشتر بخوانید:

قوانین آپارتمان نشینی سر و صدا ،چطور همسایه مزاحم را ساکت کنیم؟

Loading

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن