پارک جوانمردان ایران

پارک جوانمردان تهران، امکانات و مسیر و دسترسی با مترو

اگر به طرف دهکده المپیک و منطقه ۲۲ حرکت رفته باشید، در اتوبان خرازی، پارک بسیار زیبایی را مشاهده می‌کنید که از میان آن رودخانه تقریباً خشک شده ای عبور می‌کند. این پارک بسیار جذاب که امروزه برای برگزاری کنسرت و مراسم‌های خاص نیز استفاده می‌شود، به اسم پارک جوانمردان شناخته شده و در امتداد رود کن قرار دارد. زمانی این پارک، تپه‌های خشکی بود که برای تمرینات سربازان یگان ویژه مورد استفاده قرار می‌گرفت و حالا به یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه ۲۲ تبدیل شده است. حالا با هم به تاریخچه و امکانات بسیار جذاب این پارک نگاهی می اندازیم.

 

آشنایی با پارک جوانمردان

قبل از اینکه به میدان المپیک و خروجی آن از دو اتوبان همت و حکیم برسید، حد فاصل بین این دو اتوبان پارک بسیار زیبایی طراحی شده که از میان آن، رودخانه خشک شده کن عبور می‌کند. این پارک که بر روی تپه‌های بسیار کوچکی قرار گرفته، سراشیبی تقریباً تندی دارد که همین شیب، زیبایی خاصی به چمن‌های این پارک داده است. این پارک که به گفته بسیاری، نمونه کوچک شده پارک نهج البلاغه می‌باشد، یکی از مراکزی است که اهالی منطقه ۲۲ تهران برای سپری کردن اوقات خوش به آن مراجعه می‌کنند.

ورودی اصلی این پارک، ضلع شرقی میدان المپیک است و می‌توانید خودروهای خود را در پارکینگ و یا  فضای خالی بین میدان المپیک و پارک جوانمردان پارک کنید. علاوه بر این، کوچه‌هایی نیز در اطراف این پارک قرار دارند که در روزهای تعطیل و با افزایش تعداد مراجعه کنندگان، می‌توانید از فضای خالی آنها برای پارک خودرو و یا موتور خود استفاده کنید. تحت تاثیر وجود گشت‌های انتظامی در منطقه، امنیت خودروها بسیار بالا رفته و شما با خیالی آسوده می‌توانید از فضا استفاده کنید.

 

مساحت و سال ساخت پارک جوانمردان تهران

به عنوان یکی از اهالی منطقه ۲۲ اگر درست به یاد داشته باشم، اواسط سال ۱۳۸۹ بود که فرایند ساخت پارک جوانمردان در مساحتی به میزان ۴۶۰۰ متر مربع آغاز گردید و در اوایل سال ۱۳۹۱ این مجموعه به بهره‌برداری رسید. تا سال ۱۳۹۴ امکانات کلی این مجموعه تکمیل نشده بود و در نهایت اردیبهشت همین سال بود که مراکز تفریحی آن نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پارک جوانمردان

 

امکانات و بخش‌های مختلف پارک جوانمردان

بخش غربی پارک جوانمردان از سنگ فرش بسیار منحصر به فردی استفاده شده که از اتوبان همت آغاز شده و تا اتوبان حکیم نیز ادامه دارد. در این بخش از پارک جوانمردان، امکانات خاصی دیده نمی‌شود و تنها چند تندیس  افراد مشهور قرار گرفته که می‌توانید برای عکس گرفتن از آنها استفاده کنید.  اگر قصد ورود از میدان المپیک را دارید، آلاچیق‌هایی را مشاهده می‌کنید که فضای بسیار مناسبی را برای نشستن و پخت غذا در اختیار شما قرار می‌دهند.

امکانات اصلی پارک جوانمردان در ضلع شرقی قرار دارد که می‌توانید از شهربازی بسیار جذاب و فضای باز برای نشستن بهره‌مند شوید. امکانات رفاهی پارک جوانمردان نیز در این بخش قرار گرفته که می‌توانید از تمامی بخش‌ها به صورت رایگان استفاده کنید. در ضلع شمال شرقی این مجموعه، چادر بسیار بزرگی طراحی شده که کنسرت‌ها و تئاترهای طنز در آنجا برگزار می‌شود:

  • رستوران
  • بوفه
  • کافه
  • آلاچیق
  • باربیکیو
  • آبخوری
  • نمازخانه
  • مسجد
  • آمفی تئاتر
  • وسایل ورزش همگانی
  • میز پینگ‌پنگ
  • رمپ ورودی
  • شهربازی
  • نگهبانی
  • نیروی انتظامی
  • اورژانس
  • سرویس بهداشتی

رستوران بینام - پارک جوانمردان

 

دیدنی‌های داخل پارک جوانمردان

در پارک جوانمردان دیدنی‌های آنچنان جذابی وجود ندارد و شما باید به تندیس‌ها و طبیعت قابل قبول این پارک قانع باشید. همان گونه که پیش از این گفتیم، در ضلع غربی این مجموعه بیش از ۳۰ تندیس و ۴۰ سردیس وجود دارد و شما می‌توانید از آن برای تولید محتوای تصویری و گرفتن عکس‌های متنوع استفاده کنید. علاوه بر این بخش، راه‌اندازی شهربازی و باغ گیاه شناسی نیز سبب شده بسیاری از دوستداران این بخش‌ها برای سپری کردن اوقات خوش به سمت این پارک روی بیاورند.

 

مسیر و دسترسی پارک جوانمردان

بدون شک اصلی‌ترین عاملی که سبب شده پارک جوانمردان در میان تهرانی‌ها بسیار محبوب شود، بحث دسترسی به این مرکز تفریحی است. شما می‌توانید از طریق سه اتوبان همت ، حکیم و آزادگان به سمت این مجموعه حرکت کرده و از امکانات آن استفاده کنید. علاوه بر این از آنجایی که ورزشگاه آزادی با آن فاصله بسیار کمی دارد، می‌توانید از طریق مترو و اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده برای تردد استفاده کنید.

 

آدرس پارک جوانمردان

تهران- منطقه 22- ضلع شرقی میدان المپیک – پارک جوانمردان

مسیر اول” اتوبان حکیم شرق به غرب – بعد از پل باکری – خروجی شمالی میدان المپیک – پارک جوانمردان

مسیر دوم: اتوبان آزادگان جنوب به شمال – خروجی المپیک – میدان المپیک – پارک جوانمردان

 

پارک جوانمردان با مترو

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو برای  رفتن به پارک جوانمردان، ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی است که می توانید به وسیله تاکسی‌ها و اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به سمت این مرکز حرکت کنید. در نظر داشته باشید برای رفتن به پارک جوانمردان، باید در ایستگاه میدان المپیک پیاده شوید که پارک دقیقاً دست راست شما قرار گرفته. البته برای اینکه به سمت پارک جوانمردان حرکت کنید، می‌توانید از ایستگاه چیتگر نیز استفاده کنید که حمل و نقل بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

شهربازی پارک جوانمردان

یکی از بهترین و جذاب‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در پارک جوانمردان تجربه کنید، شهربازی چند پنجره این پارک است که می‌توانید از سرسره گرفته تا ماشین‌های تصادفی را در آن بازی کنید. این شهربازی که از سال ۱۳۹۵ در دسترس مراجعه کنندگان قرار گرفته، در ضلع شرقی این پارک است و فضای بسیار جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

اجاره دوچرخه در پارک جوانمردان

اگر از میدان المپیک به سمت پارک جوانمردان حرکت ‌کنید، باکسی را مشاهده می‌کنید که دوچرخه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید با کارت ملی آنها را اجاره کنید. شما می‌توانید در داخل پارک و فضای بیرونی، با پرداخت هزینه مربوطه، از این دوچرخه‌ها استفاده کنید.

 

 

مطلب های پیشنهادی:

مرکز خرید بام لند تهران (چیتگر). مسیرها و امکانات

معرفی شهرک چیتگر

معرفی دهکده المپیک تهران

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن