مرکز خرید بام لند

مرکز خرید بام لند تهران (چیتگر). مسیرها و امکانات

سال 1386 از محله نازی آباد به سمت شهرک راه آهن (گلستان کنونی) آمدیم. تازه زمزمه های راه اندازی دریاچه چیتگر به گوش می رسید. در نهایت، سال 1389 بود که فرایند ساخت این دریاچه مصنوعی آغاز شد و فاز دوم آن که شامل مرکز خرید باملند بود، در سال 1394 افتتاح شد و به دلیل مهندسی منحصر به فردی که داشت، جلب توجه کرد. باملند امروزه به یکی از قطب های اصلی تهران گردی تبدیل شده است که جوایز متعددی را نیز در زمینه طراحی به نام خود ثبت کرده است. نزدیک به 10 سال است که در مجتمع ایزدیار که یکی از مجتمع های نزدیک به باملند است زندگی می کنیم و قصد دارم اطلاعات دقیقی از این مجموعه را با شما به اشتراک بذارم.

 

معرفی بام لند

اگر به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) آمده باشید، در ضلع شرقی این مجموعه مجتمع خرید بسیار دلبازی را مشاهده می کنید که بیشتر، بخاطر نورپردازی جذاب برندهای خاص خود شناخته می شود. این مرکز خرید با نام باملند شناخته می شود و در زمینی به مساحت 60 هزار متر مربع راه اندازی شده است. نزدیک به یک پنجم این مساحت یعنی 13 هزار متر به مراکز خرید و رستوران ها اختصاص داده شده است.

دورنما از باملند چیتگر

شرکت بام لند در پروژه هایی که کار کرده همیشه تلاش کرده از المان های سنتی و ایرانی برای پروژه های خود استفاده کند. این شرکت تلاش کرده با بهره گیری از معماری شهر یزد و تخت جمشید، در ساختمانهای خود استفاده کند. با گذر زمان و به دلیل ماهیت این مرکز خرید، برخی از ویژگی های معماری مدرن نیز اضافه شد که همین مسئله، آنجا را بسیار متفاوت کرده است.

 

چگونه به باملند برویم؟

یکی از مواردی که سبب شده بسیاری از افراد باملند را برای سپری کردن اوقات خوش انتخاب کنند، دسترسی راحت به این مرکز خرید است. می توانید از طریق سه اتوبان همت ، حکیم و آزادگان به طرف این مجموعه حرکت کرده و از امکانات آن بهره مند شوید. اگر قصد دارید از طریق حمل و نقل عمومی استفاده کنید، بدون شک مترو بهترین گزینه است. دو ایستگاه چیتگر و استادیوم آزادی می توانند بهترین انتخاب باشند. اتوبوس های خطی که از انتهای خیابان امیرکبیر عبور می کنند، نزدیک ترین اتوبوس ها برای رسیدن به باملند هستند.

اگر قصد دارید با استفاده از خودروی شخصی به سمت باملند بروید، داستان کمی متفاوت می شود و می توانید از مسیرهای مختلف استفاده کنید. به عنوان ساکن این محله، خودم همیشه از همت استفاده می کنم ولی در صورتی که از سمت جنوب تهران قصد دارید به سمت باملند بیاید اتوبان آزادگان برای شما بهترین گزینه است.

مسیر باملند چیتگر

 

هنگامی که از اتوبان همت به سمت دریاچه چیتگر حرکت می کنید، پس از اینکه خروجی اتوبان تهران شمال را رد کردید، باید از دو خروجی دیگر یعنی گلها و خانه های امید دژبان عبور کرده و سپس از خروجی جنگلبان جنوب (کاشان جنوب) به سمت میدان موج بروید. وقتی به میدان موج رسیدید، دو مسیر پیش روی شما قرار دارد؛ یا به سمت خیابان هوانیروز، میدان را به پایین حرکت می کنید و در انتها به سمت غرب یا همان باملند می روید و یا گزینه دوم که ساده تر است را انتخاب می کنید. در مسیر دوم از خروجی دوم میدان خارج شده و سپس مسیر مستقیم را تا انتها ادامه می دهید. در روزهای تعطیل این مسیر جای خالی برای پارک ندارد و ممکن است بسیار شلوغ باشد. از این رو قصد دارم مسیر بهتری را که دسترسی محلی نیز به حساب می آید معرفی کنم.

وقتی که وارد خیابان محیط بان شدید، در سمت چپ ساختمان های مجلل ایزدیار را مشاهده می کنید که درکنار آن کوچه امیری صفت قرار گرفته است. وارد خیابان امیری صفت شده و سپس وارد اولین خروجی از راست یعنی خیابان کاشان شوید. انتهای خیابان کاشان به باملند ختم می شود ولی می توانید در میانه مسیر خودروی خود را در پارکینگ عمومی پارک کنید.

 

پارکینگ بام لند

پارکینگ اصلی مرکز خرید باملند در انتهای خیابان دزفول قرار دارد که به دلیل تردد بسیار بالای این منطقه، همیشه پر است. اگر قصد دارید خودروی خود را در جایی مناسب پارک کنید پارکینگ عمومی خیابان تالش بهترین گزینه برای شما به حساب می آید. می توانید پس از پارک کردن خودروی خود، به سمت مرکز خرید باملند حرکت کنید.

 

ساعت کار بام لند

خود مجموعه باملند فعالیتش را از ساعت 5 و با باز شدن درب های دریاچه چیتگر شروع می کند، ولی رستوران ها و فروشگاه ها به صورت کلی از ساعت 10 فعالیتشان را آغاز می کنند. در نظر داشته باشید روزهای تعطیل ممکن است برخی از رستوران ها به دلیل سرو صبحانه، زودتر فعالیت خود را آغاز کنند و بهتر است با آن ها در ارتباط باشید.

ساعات کاری رستوران‌ها و کافه‌های بام لند: روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۲۴ و در روزهای تعطیل از ساعت 9 تا یک بامداد

ساعات کاری فروشگاه‌های بام لند: روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۲۳ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۲۴

تلفن بام لند: ۰۲۱۴۰۴۴۳۰۳۴

آدرس بام لند: تهران، انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار جنگلبان جنوب، میدان موج، خیابان محیط بان، بلوار دزفول، مرکز تجاری تفریحی بام لند

 

نمای داخلی پاساژ بام لند

 

مراکز خرید بام لند

زمانی بام لند میزبان بهترین برندهای داخلی و خارجی بود و می توانستید شرکت هایی مانند پولو و آدیداس را در این مجموعه مشاهده کنید. ولی امروزه با گران شدن قیمت دلار، بسیاری از این برندها کوچ کرده و تنها برند های اسکچرز ، کالینز، ال سی وایکیکی، مانگو را در این مجموعه به عنوان یک برند غیر ایرانی مشاهده می کنید. علی رغم کم شدن برندهای خارجی، می توانید بهترین برندهای ایرانی را در این مجموعه مشاهده کرده و نسبت به خرید اقلام مدنظر خود اقدام کنید. از مهمترین برندهای این مجموعه می توانیم به جین وست ، سفیر و… اشاره کنیم.

مرکز خرید باملند تهران

 

فروشگاه‌های ساعت و طلا بام لند

یکی از مزیت های مراجعه به مرکز خرید باملند، امکان استفاده از بخش فروش ساعت و طلا این مجموعه است که در نوع خود بی نظیر است. برندهای مشهوری مانند کیاگالری و ساعت تیسوت در این مجموعه نمایندگی دارند ومی توانید از خدمات آن ها بهره مند شوید. البته برخی از طلا فروشی ها نیز در زیر زمین قرار دارند که برند شناخته شده ای نیستند.

 

تفریحات بام لند

تفریحات باملند به دو دسته کلی تقسیم می شوند که بازی های فضا مجازی و تفریحات شهربازی هستند. در بخش تفریحات شهربازی، می توایند سوار تاب سریع و معلق شوید و آدرنالین را وارد خون خود کنید. علاوه بر این بازی ها، می توانید با بازی های دیجیتال نیز که فضای چند بعدی را در اختیار شما قرار می دهند، تجربه فوق العاده ای از دنیای مجازی داشته باشید.

البته در بخش جنوبی باملند چند وقتی است بازی هایی مانند فوتبال دستی انسانی، بیلیارد ، تیراندازی با کمان و اسلحه نیز عرضه شده که افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده است. در بخش بازی فوتبال دستی، باید وارد بازی شده و به جای آدمک ها نسبت به بازی کردن اقدام کنید.

 

پیاده روی و دوچرخه سواری

دریاچه چیتگر یکی از مراکز اصلی برای پیاده روی و دوچرخه سواری به حساب می آید که در طی چندین سال گذشته میزبان افراد بسیاری بوده است. بخشی از مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری این مجموعه از کنار باملند عبور می کند که فضای بسیار منحصر به فردی را در اختیار ورزشکاران قرار می دهد.

پیست دوچرخه سواری باملند چیتگر

رستوران های بام لند

شاید عمده محبوبیت باملند به دلیل تعدد رستوران های این مجموعه باشد که سبب شده بسیاری از افراد به سمت این مجموعه حرکت کنند. در این مجموعه می توانید انواع رستوران های ایران و فست فود را مشاهده کرده و بر اساس علاقه خود یکی را انتخاب کنید. از میان رستوران های فست فودی تجربه من نشان داده رستوران های رفتاری ، جو ، چیکن فکتوری ، برگر فکتوری ، امیر شکلات ، باروژ و کافه شمرون بهترین عملکرد را داشته اند.

کافه رستوران های بام لند

 

در بخش دیگر یعنی رستوران های ایرانی بدون شک اولین انتخاب برای من رستوران رفتاری است ولی در کنار این رستوران می توانید به شاندیز ، چراغان و ته دیگ نیز مراجعه کنید. البته رستوران کشتی رویال لانژ بام لند یکی از خاص ترین رستوران های تهران به حساب می آید که می توانید غذای خود را در وسط دریاچه چیتگر میل کنید.

رستوران کشتی رویال لانژ

 

 

با این مراکز گردشگری نیز آشنا شوید:

مرکز خرید نیایش مال، راهنمای طبقات و امکانات و دسترسی و ساعت کاری

معرفی شهرک چیتگر

مرکز خرید عرش آجودانیه، امکانات و دسترسی و فودکورت

 

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن