پرداخت قبض تلفن ثابت

پرداخت قبض تلفن ثابت ، استعلام تلفن ثابت

پرداخت قبض تلفن ثابت ، استعلام تلفن ثابت

تلفن ثابت سال هاست که بخشی از زندگی ما شده است. اطلاع رسانی ها و تماس های تلفنی گاها ضروری وگاها بر حسب فقط صحبت کردن در زندگی روزمره ما حضور دارد. حال که خدمت دولت به مردم جنبه های مختلف دارد و یکی از آن ها مخابرات و صنعت مخابره است باید هزینه آن را پرداخت کنیم. تلفن مانند گاز، برق و آب در زندگی ما نقش مهمی ایفا می کند اما نیاز به آن در سال های اخیر به دلیل تکنولوژی موبایل و سیم کارت ها کاهش یافته است. دیگر کمتر کسی به تلفن زنگ می زند و بیشتر تماس های شخصی به شماره های همراه صورت می گیرد. با این حال دفاتر و مراکز اداری، شرکت ها و خانه ها حتما باید دارای تلفن باشند. این ابزار در عین حال که کاربرد کمی دارد اما به شدت نبودنش احساس می شود. برای این که بدانید چطور قبض تلفن ثابت را پرداخت کنید یا آن را استعلام نمایید روش های متعددی وجود دارد. در زیر به همه این روش ها اشاره می شود.

 

روش های استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت

  • استعلام و پرداخت از طریق سایت مخابرات ایران 

سایت مخابرات ایران که به آدرس مذکور می باشد برای استعلام و پرداخت قبض تلفن بصورت مستقیم است. این سایت با سرویس 24 ساعته در اختیار مشترکین می باشد تا بتوانند با خیال راحت و مطمئن با داشتن شناسه قبض و پرداخت اقدام به تسویه حساب قبض خود کنند. در این سایت با داشتن شماره تلفن ثابت می توان به اطلاعات شناسه قبض و شناسه پرداخت دسترسی داشت.

 

  • استعلام از طریق کد دستوری #۲۰۲۰ *

با شماره کد دستوری 2020 به شکل بالا می توان به قبض تلفن خود دسترسی داشت. البته در این کد دستوری بعد از اجرا شماره تلفن خود را وارد کرد و هزینه مصرفی تلفن ثابت خود را دریافت کرد. با این کد دستوری و انتخاب صورت حساب می توان شماره تلفن را وارد کرد و سپس هزینه به روز و هزینه پایان دوره را مشاهده نمود. بعد از آن با انتخاب هر یک از گزینه ها از طریق عابرکارت و رمز دوم اقدام به پرداخت آن کرد.

 

  • پرداخت از طریق دستگاه خودپرداز

اگر شما شناسه قبض و شناسه پرداخت را از طریق روش بالا دریافت کنید می توانید با مراجعه به خودپردازهای بانک های مختلف قبض خود را پرداخت نمایید. این روش مطمئن ترین و در عین حال اولین روش برای پرداخت قبض تلفن ثابت شما می باشد.

 

  • پرداخت از طریق سامانه ۲۰۰۰

شماره 2000 را شماره گیری نمایید. سپس از شما درخواست می شود تا شماره تماس خود را وارد کنید. در این سامانه می توانید با وارد کردن شماره ، هزینه تلفن ثابت را مطلع شوید. همچنین این سامانه امکان پرداخت بصورت تلفنی را دارا می باشد که از شما شماره کارت و رمز دوم یا پویا دریافت می کند و قبض شما پرداخت می شود. این روش گاهی بخاطر اختلال در شبکه یا خط تلفن ممکن است امکان پذیر نباشد که با کسر هزینه تلفن از حساب شما ممکن است تا 72 ساعت به حساب شما بازگردانده شود.

 

  • پرداخت از طریق سامانه ۱۸۱۸

یکی از روش های پرداخت شماره گیری 1818 بود که در زمان نوشتن این مقاله قابل دسترس نمی باشد. این سامانه تا چند مدت پیش در دسترس بود اما اکنون با شماره گیری آن پیغامی مبنی بر این که این شماره در دسترس نمی باشد دریافت می کنید. این سامانه پس از راه اندازی سامانه 2000 از بین رفت. اما هنوز شرکت مخابرات آن را اطلاع رسانی نکرده است.

 

  • پرداخت از طریق سایت های معتبر

سایت های زیادی اکنون در زمینه پرداخت قبوض فعال هستند. سایت هایی نظیر قبضینو، آسان پرداخت و غیره که با ورود شناسه پرداخت و شناسه قبض ، در صورت داشتن عابرکارت و رمز دوم می توانید در این سایت ها هزینه تلفن ثابت خود را پرداخت کنید. این سایت ها علاوه بر قبض تلفن ثابت سایر قبوض را نیز پرداخت می کنند و حتی می توان اطلاعات چند قبض را وارد کرد و به یکباره همه آنها را پرداخت نمود.

 

  • پرداخت از طریق اپلیکیشن های موبایل

امروزه دیگر موبایل و اپلیکیشن های آن پا را فراتر گذاشته و امکان پرداخت قبوض را در هر زمان و مکانی فراهم کرده اند. فقط کافی است تا به موبایل و اینترنت دسترسی داشته باشید تا بتوانید سریعا قبض تلفن خود را پرداخت کنید. نرم افزارهای موبایلی نظیر آپ و بامن24 امروزه در موبایل ها حضور دارند و با آن می توان تمامی قبوض را پرداخت کرد. این گستردگی ارتباطات باعث شده است تا دیگر کسی بهانه ای برای در دسترس نبودن قبض نداشته باشد.

 

  • پرداخت از طریق موبایل بانک ها

بانک ها با توسعه اپلیکیشن های خود توانسته اند امکان پرداخت قبوض با موبایل بانک ها را فراهم کنند. این روش یکی از مطمئن ترین روش ها برای پرداخت است و تراکنش ها مستقیما از بانکی صورت می گیرد که کارت آن را دارید و می توانید با ثبت کارت خود بطور دائمی از خدمات موبایل بانک ها استفاده کنید.

 

نتیجه گیری

با توجه به مواردی که گفته شد باید عنوان کرد که امروزه پرداخت قبوض کار سختی نیست و بسیاری از مردم به اینترنت و گوشی دسترسی دارند. از طرفی حذف قبض های کاغذی باعث صرفه جویی در قطع درختان شده است. روش های پرداخت و سایت های زیادی که در زمینه پرداخت بوجود امده اند باعث شده تا بتوان در هر زمان و هر مکانی هر قبضی را پرداخت کرد و نگران دیرکرد یا پایان مهلت پرداخت قبوض نبود.

هر چند این روش ها مزایای زیادی نسبت به روش قدیمی دارد اما باید توجه کرد که گاها برخی پرداخت ها به دلیل شلوغی شبکه یا مشکل اینترنت انجام نمی شود که در این صورت هزینه پرداختی ظرف 72 ساعت به حساب پرداخت کننده باز می گردد و جای نگرانی نیست. اگر چنین مشکلی به وجود آمد و هزینه به حساب باز نگشت می توان با مراجعه به بانک همان حساب این موضوع را پیگیری کرد. گاهی هم اختلال در شبکه و حساب بانکی است که سازمان صادر کننده قبض در آن حساب دارد که می توان با رسید پرداخت برای پیگیری به آنجا مراجعه کرد.

 

بیشتر بخوانید : 

پیگیری قبض پرداخت شده تلفن ثابت

 

 

Loading

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن