پیگیری قبض پرداخت شده تلفن ثابت

حتما برای شما هم پیش آمده است که قبض تلفن خود را پرداخت کرده اید اما تلفن شما وصل نشده است یا این که هنوز قبض شما پرداخت نشده محسوب می شود. معمولا دلیل این امر می تواند اختلال در شبکه پرداخت بانکی و اینترنت شما باشد.حال اگر چنین اتفاقی بیوفتد چاره چیست؟ راه پیگیری پرداخت قبض تلفن ثابت و پیدا کردن مشکل پرداخت چیست؟ اولین اقدامی که باید انجام دهید صبر کردن است چون تا وصل شدن تلفن مدتی طول می کشد. با این حال اگر احساس می کنید مشکلی وجود دارد باید از روشی که پرداخت کرده اید برای استعلام درستی پرداخت خود استفاده کنید. در زیر چندین روش پرداخت و پیگیری پرداخت قبض تلفن را با هم مرور می کنیم.

 

روش اول – استعلام و پرداخت قبض تلفن از طریق دستگاه خودپرداز (ATM)

در این روش با داشتن شناسه قبض و پرداخت که به گوشی شما پیامک شده است به نزدیک ترین خودپرداز بانک مراجعه کنید. سپس با داشتن یک عابرکارت و رمز اولیه می توانید در قسمت پرداخت قبض با وارد کردن شناسه ها و تایید پرداخت هزینه تلفن خود را بپردازید. این روش بهترین روشی است که از زمان قبض های کاغذی وجود داشت و تا کنون ادامه دارد.

 

بانک ها پس از این که وظیفه پرداخت قبوض را به خودپرداز ها سپردند حجم کاری شان کاهش یافت. خودپردازها بصورت آنلاین هزینه تلفن را دریافت و رسید به شما تحویل می دهند که می توانید آن را به نزدیک ترین دفتر خدمات دولت برای وصل تلفن خود ببرید. با این روش و داشتن رسید سریعا به کار شما رسیدگی می شود و حدود 2 ساعت بعد تلفن شما وصل می شود.برای پیگیری قبض نیز با همان رسید می توان به دفتر خدمات دولت مراجعه کرد و مشکل عدم وصل شدن را بررسی کرد.

 

روش دوم – استعلام و پرداخت قبض تلفن از طریق دفتر خدمات دولت

دولت برای آن که برخی خدمات را مستقیما به مردم ارائه دهد چند سالی هست که اقدام به تاسیس دفتر خدمات دولتی در جای جای شهر کرده است. این دفاتر با دریافت قبض شما آنها را بررسی و پرداخت می کنند. این دومین روش است زیرا برخی دفاتر قبول پرداخت را بخاطر مشغله انجام نمی دهند. با این حال این روش هم برای کسانی که نمی توانند با خودپرداز کار کنند بسیار مفید است.در این روش با دادن شناسه قبض و پرداخت یا شماره تلفن به مسئول دفتر نسبت به پرداخت آن از طریق کارت عابر اقدام کنید. و رسید پرداختی خود را دریافت نمایید.برای پیگیری پرداخت یا عدم وصل شدن تلفن می توانید با همان رسید پرداخت به دفتر مربوطه مراجعه و دلایل وصل نشدن را بررسی کنید.

 

روش سوم – استعلام و پرداخت قبض تلفن از طریق سایت مخابرات www.tci.ir

اگر کار با گوشی موبایل هوشمند یا کامپیوتر را می دانید به راحتی می توانید با وصل شدن به اینترنت قبض خود را پرداخت کنید. برای این کار با مراجعه به سایت مخابرات به نشانی مذکور در قسمت مخابرات من کلیک کنید. سپس با ثبت نام و دادن شماره همراه به قسمت پنل کاربری بروید و شماره تلفن ثابت خود را ثبت نمایید. حالا می توانید از طریق همین بخش قبض تلفن ثابت خود را با داشتن عابر کارت و رمز دوم پرداخت نمایید.برای پیگیری قبض پرداخت شده تلفن نیز باز به همین آدرس رفته و در قسمت مخابرات من وارد پنل کاربری شوید. سپس با وارد کردن شماره تلفن خود می توانید وضعیت پرداخت قبض و عدم وصل نشدن تلفن خود را پیگیری کنید. اگر مشکلی وجود داشت یا قبض درست پرداخت شده بود ولی تلفن وصل نشده بود با پشتیبانی سایت تماس گرفته و از او بخواهید به مشکل شما رسیدگی کند.

 

نکته : برخی سایت ها نیز هستند که با داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت به راحتی با عابرکارت خود می توانید قبض تلفن تان را پرداخت کنید. این سایت ها بخش پیگیری دارند یا رسید به شما تحویل می دهند که با رسید یا سابقه تراکنش می توانید به نزدیک ترین مرکز مخابرات یا دفتر خدمات دولت مراجعه کرده و مشکل خود را بررسی کنید. بامن 24 ، قبضینو ، آسان پرداخت از نمونه های سایت هایی هستند که برای پرداخت و استعلام قبض می توانید از آنها استفاده کنید.

 

روش چهارم – استعلام و پرداخت قبض تلفن از طریق اپلیکیشن های بانکی

یکی از مطمئن ترین راه ها که امروزه در بین خیلی از مردم رواج دارد و می توان گفت کار هر نوع پرداختی را راحت کرده است، اپلیکیشن های موبایلی است. این اپلیکیشن ها که چند سالی بانک های مختلف از آن بهره می برند با دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت و داشتن رمز دوم اقدام به پرداخت قبض تلفن شما می نمایند. البته کار اپلیکیشن های موبایلی خدماتی بیشتر از پرداخت قبوض است و انتقال وجوه بین کارت ها ، انتقال وجه به حساب دیگر یا حتی دریافت شارژ را برای شما امکان پذیر کرده است.

 

در اپلیکیشن های موبایلی بانک وارد قسمت پرداخت قبوض شوید و بعد از انتخاب قبض تلفن ثابت ، کارت بانکی خود را انتخاب کنید. مزیت این اپلیکیشن ها این است که نیاز به اطلاعات کارت ندارد و فقط شما رمز دوم خود را وارد کرده و قبض تان را پرداخت می نمایید.برای این که بدانید چرا قبض شما پرداخت نشده است یا مشکلی در وصل نشدن تلفن تان دارید ، با رسید تراکنش موجود در اپلیکیشن موبایلی بانک به نزدیک ترین مخابرات یا دفتر خدمات دولت مراجعه کنید و مشکل تان را پیگیری نمایید.

 

نکته : در کنار اپلیکیشن های موبایلی بانک ها تعدادی از اپلیکیشن ها که مربوط به بانک خاصی نیستند نیز وجود دارند که با آنها می توان پرداخت را انجام داد. در این اپلیکیشن ها با وارد کردن شناسه قبض و پرداخت به راحتی با داشتن رمز دوم می توان قبض تلفن را بپردازیم. این اپلیکیشن ها امروزه خدمات زیادی ارائه می دهند که در راستای پرداخت همه قبوض عمل می کند و گاها بخش اطلاع رسانی آن مثل یک مجله خبری عمل می کند. نرم افزار های موبایلی آپ ، بامن 24 از بهترین نرم افزار های پرداخت هستند. این اپلیکیشن ها نیز مانند اپلیکیشن ها بانک ها دارای سابقه تراکنش هستند و می توان از طریق آن به دفاتر خدمات دولت یا مخابرات محل مراجعه کرد و پیگیر عدم وصلی تلفن ثابت شد.

 

روش پنجم – استعلام و پرداخت تلفن از طریق سامانه ۲۰۰۰

سامانه 2000 پس از سامانه 1818 راه اندازی شد. به دلیل مشکلاتی که سامانه 1818 داشت شرکت مخابرات با راه اندازی یک سامانه کشوری کل مشکلات را برطرف کرد. حالا از هر نقطه و با وارد کردن شماره تلفن ثابت خود از مقدار هزینه و بدهی خود آگاه می شوید. سامانه 2000 را می توان از طریق تلفن ثابت و همراه شماره گیری کرد و به اطلاعات آن دست یافت.در این سامانه با وارد کردن شماره تلفن خود میزان بدهی تان اعلام می شود و سپس از شما می خواهد آن را پرداخت نمایید. شما با داشتن یک عابرکارت و رمز دوم می توانید اقدام به پرداخت کنید. البته این روش به شما رسید یا شماره پیگیری نمی دهد ولی آنچه مسلم است دو طول چند ساعت آینده تلفن شما وصل می شود.

 

اگر از این روش استفاده کردید و بعد از مدتی تلفن شما وصل نشد با مراجعه به بانک و گرفتن ریز حساب، مبلغ کسر شده بابت تلفن ثابت خود را چاپ کنید و به مخابرات محل جهت تایید پرداخت ببرید تا تلفن شما وصل شود. در خیلی از اوقات نیاز به این کار نیست و مخابرات محل با بررسی شماره شما متوجه پرداخت توسط شما می شود. البته اگر پرداخت به دلیل اختلال بانکی یا مشکل دیگری صورت نگیرد ، تا 72 ساعت مبلغ کسر شده از شما به حساب تان باز می گردد.

 

روش ششم – استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق کد های USSD

کد های زیادی امروزه بصورت USSD وجود دارند که می شود با آنها قبوض را پرداخت کرد. اما در زمینه پرداخت قبض تلفن ثابت شماره گیری کد *2020# بهترین گزینه برای پرداخت است. این کد مستقیما از طرف مخابرات است و می توانید با آن قبض خود را با داشتن عابربانک و رمز دوم پرداخت کنید.

برای این کار با گوشی موبایل کد مذکور را شماره گیری کرده و سپس در بخش صورت حساب شماره تلفن خود را وارد کنید. بعد از انتخاب قبض تلفن ثابت و قبض به روز یا قبض پایان دوره براحتی نسبت به پرداخت قبض خود اقدام نمایید.برای پیگیری و استعلام پرداخت از این طریق پس از پرداخت پیامکی برای شما از طرف مخابرات ارسال می شود که در آن شماره پیگیری پرداخت درج شده است. با این شماره پیگیری می توانید از طریق سایت مخابرات یا دفاتر خدمات دولت پیگیر عدم وصلی تلفن خود باشید.

نکته : علاوه بر کد بالا ، کد های *1# و *780# نیز برای پرداخت قبوض گزینه هایی را دارند.

 

روش دریافت ریزکارکرد و جزئیات قبض تلفن

به سایت شرکت مخابرات مراجعه کنید و در قسمت «مخابرات من» می توانید ریز کارکرد تلفن خود را مشاهده کنید. این سیستم که به تازگی به سایت مخابرات اضافه شده است می تواند به شما در دریافت اطلاعات کافی از تلفن تان کمک کند. همچنین در این بخش امکان چاپ ریزکارکرد نیز تعبیه شده است و با این وجود هزینه های خود را مدیریت نمایید.

 

مدت زمان اتصال تلفن قطع شده پس از پرداخت قبض چقدر است؟

معمولا مدت زمان اتصال تلفن قطع شده 48 ساعت کاری پس از پرداخت است. اما اگر این مدت بیشتر طول کشید می توانید با مراجعه به مخابرات محل یا مکاتبه با امور مشترکین تلفن ثابت موضوع را پیگیری کنید. در صورتی که عجله دارید با در دست داشتن رسید پرداخت به دفاتر خدمات دولت یا دفتر امور مشترکین نسبت به وصل سریع تلفن خود اقدام کنید. همچنین شماره تلفن 2021 برای این که به صورت آنی تلفن خود را وصل نمایید آماده پاسخگویی به شما می باشد.

 

 

بیشتر بخوانید :

پرداخت قبض تلفن ثابت ، استعلام تلفن ثابت

Loading

3.6/5 - (39 امتیاز)

۱ در مورد “پیگیری قبض پرداخت شده تلفن ثابت”

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

به بالای صفحه بردن