گرفتگی چاه آشپزخانه ، راه چاره چیست؟

گرفتگی چاه آشپزخانه ، راه چاره چیست؟

گرفتگی چاه آشپزخانه ، راه چاره چیست؟

آمار نشان می دهد تقریبا تمامی ایرانی ها با مشکل چاه آشپزخانه حداقل یک بار را دست و پنجه نرم کرده اند و به منظور برطرف کردن این مشکل، با افراد متخصص ارتباط برقرار کرده و مشکل را حل کرده اند. ولی آیا می دانید در برخی از موارد اصلا نیاز ندارید از کسی بخواهید مشکل را برای شما حل کند و می توانید از طریق وسایل داخل خانه گرفتگی و بوی بد چاه آشپزخانه را حل کنید؟ امروز در وب سایت هومتیک قصد داریم همراه با شما نگاهی به نحوه باز کردن چاه آشپزخانه بیاندازیم و کمک کنیم با کمترین هزینه، مشکلات خودتان را برطرف کنید.

علت گرفتگی چاه آشپزخانه

عوامل مختلفی می تواند علت اصلی گرفتگی چاه آشپزخانه باشد که در این بخش قصد داریم همراه با شما نگاهی به اصلی ترین عوامل انداخته و همراه با هم به بررسی این مسئله می پردازیم؛

  1. چربی ها و روغن های ظروف

بسیاری از مردم هر روز مقدار کمی چربی پخت و پز دور می ریزند و لوله کشی آشپزخانه خود را چرب می کنند. اگرچه این مواد ممکن است بی ضرر به نظر برسند، اما شروع به پوشاندن دیواره لوله ها می کنند و در نهایت با سایر زباله ها ترکیب شده و گرفتگی های سختی ایجاد می کنند. ساده ترین راه برای جلوگیری از این مشکل این است که روغن پخت و پز استفاده شده را در یک شیشه یا قوطی جمع آوری کرده و در سطل زباله خانگی خود دور بریزید.

  1. ضایعات غذا

هرگز مقادیر زیادی از ضایعات غذا را در لوله فاضلاب خود قرار ندهید، حتی آنهایی که مجهز به زباله دان هستند. اکثر زباله‌های خانگی فقط می‌توانند مقادیر کمی از ضایعات مواد غذایی را مدیریت کنند. برخی از ضایعات مواد غذایی، از جمله تفاله قهوه، پوسته تخم مرغ، ماکارونی، برنج، و میوه ها و سبزیجات فیبری، هرگز نباید در سطل زباله ریخته شوند. به جای ریختن آنها در سطل زباله خانگی، ضایعات غذای بزرگ را کمپوست کنید.

ضایعات غذا

  1. صابون

مشتقات چربی حیوانی جزء اصلی صابون‌ها هستند که به صورت تجاری تولید می‌شوند. چربی با مواد معدنی موجود در آب مخلوط می شود و کف صابون را تشکیل می دهد. جدا کردن مقادیر بیش از حد کف صابون از سطوح حمام سخت است و حتی می تواند باعث گرفتگی لوله های فاضلاب شود. اگر صابون نواری شما از کف صابون قابل رویت باقی می ماند، به سراغ صابون مایع یا نواری که بدون چربی حیوانی ساخته شده است بروید.

صابون

  1. مو

موهای انسان و حیوانات خانگی می توانند با چسباندن با چربی و سایر مواد چسبنده که مجرای فاضلاب شما را می شویند، مسدود شوند. نصب روکش‌های فاضلاب در دوش‌ها و وان‌ها کمک می‌کند تا جایی که ممکن است موها از بین نرود. در صورت امکان، حیوانات خانگی را در فضای باز حمام کنید.

مو

  1. ساخت مواد معدنی

اگر خانه شما دارای آب سخت باشد، رسوبات معدنی می توانند در امتداد دیواره های لوله جمع شوند. سختی آب به مقدار کلسیم، منیزیم و سایر مواد معدنی موجود در آب محلول اشاره دارد. هیدرو جت روشی موثر برای رفع رسوبات معدنی و سایر انسدادها است. نصب سیستم نرم کننده آب از مشکلات آب سخت جلوگیری می کند.

  1. شستشوی سطل زباله

متأسفانه بسیاری از مردم با توالت های خود مانند سطل زباله رفتار می کنند. هرگز پوشک، حوله کاغذی، نخ دندان، محصولات بهداشتی زنانه، بستر گربه یا سایر زباله ها را نشویید. فقط زباله های انسانی و مقادیر معقول دستمال توالت را شستشو دهید. یک سطل زباله در کنار توالت ها قرار دهید تا به راحتی زباله ها را به درستی دفع کنید.

  1. دستمال مرطوب

یکی از دلایل اصلی گرفتگی های سرسخت، دستمال مرطوب است. هرگز دستمال مرطوب کودک، دستمال مرطوب آرایش یا دستمال پاک کننده را نشویید. حتی دستمال های به اصطلاح «قابل شستشو» را در سطل زباله قرار دهید، نه توالت. بیشتر دستمال‌ها حل نمی‌شوند و می‌توانند گرفتگی‌های سختی را در داخل توالت‌ها، لوله‌های تخلیه، خطوط فاضلاب و مراکز تصفیه آب شهری ایجاد کنند.

دستمال مرطوب

  1. اشیاء خارجی

به احتمال زیاد هر کسی که بچه دارد اسباب‌بازی یا وسایل دیگری در فاضلاب توالت یا وان افتاده است. هر جسمی که به اندازه کافی کوچک باشد که در زهکشی قرار بگیرد، احتمالاً به اندازه کافی بزرگ است که در خمش لوله گیر کند. این اشیاء می توانند باعث ایجاد انسداد شده و منجر به گرفتگی جدی شوند. بهترین راه برای جلوگیری از این امر، نصب پوشش های تخلیه برای محافظت از سینک، دوش و زهکشی وان است.

  1. ریشه درختان

اگر به طور همزمان بیش از یک لوله کشی مسدود شده است، احتمالاً جایی در داخل خط فاضلاب شما گرفتگی وجود دارد. ریشه درختان مهاجم یکی از علل شایع گرفتگی در لوله های زیرزمینی است. ریشه‌های درختان می‌توانند در نشت‌های کوچک یا شکاف‌هایی در خطوط فاضلاب رشد کنند. همانطور که ریشه ها در داخل لوله ها رشد می کنند، می توانند باعث انسداد کامل یا پارگی لوله شوند. تمیز کردن با جت هیدرولیکی می تواند گرفتگی های جزئی ریشه درخت را پاک کند. درختان و سایر پوشش های گیاهی بزرگ را به خوبی دور از لوله های زیرزمینی بکارید و به طور مرتب علائم مشکلات خط فاضلاب را بررسی کنید.

 

علت برگشت آب از لوله فاضلاب

یکی از دلایلی که سبب می شود آب داخل لوله فاضلاب وارد خانه می شود، بر اساس شواهد این مسئله تحت تاثیر دو مورد ایجاد می شود. مورد اول که تحت تاثیر مهندسی اشتباه می باشد، به دلیل طراحی ناصحیح لوله گوشی و گاهی نیز استفاده از متریال اشتباه می باشد. عامل دوم که از نظر آماری بیشترین تاثیر را دارد گرفتگی لوله ها است.

 

باز کردن لوله فاضلاب با نوشابه

یکی از کاربردهای اصلی نوشابه، زمانی است که قصد دارید لوله های گرفته شده خانه خود را باز کنید. محتویات نوشابه مشکی به شکلی است که به شما اجازه می دهد تمامی چربی های داخل لوله را از بین برده و به راحتی مواد آن را باز کنید. در این روش، یک نوشابه مشکی 1.5 لیتری را در داخل لوله گرفته شده به صورت مرحله مرحله بریزید و بعد از مدتی نصف لیوان جوش شیرین را نیز به آن اضافه می کنید و بعد از 10 دقیقه مجدد باقی مانده نوشابه را اضافه می کنید. بعد از 5 دقیقه یک لیوان سرکه سفید را به لوله بریزید تا واکنش شیمیایی آغاز شود.

باز کردن لوله فاضلاب با نوشابه

علت بوی بد فاضلاب آشپزخانه

تحت تاثیر شرایط فاضلاب، یکی از عوامل آزار دهنده این است که بوی بد گازهای داخل فاضلاب به دلیل طراحی لوله کشی و موادی که در لوله گیر می کنند، ممکن است به فضای خانه منتقل شود. در همین راستا است که برای از بین بردن این بو اکثر خانه دارها تلاش می کنند تا در این شرایط از روش های مختلف استفاده کنند تا این بو را از بین ببرند ولی دلیل این بو چیست و چرا تا این حد زننده می باشد؟

  • خشک بودن شتری گلویی
  • وجود جامدات و فضولات در شتری گلویی
  • گازهای سپتیک
  • فاسد شدن پسماد ها
  • پر شدن چاه

علت بوی بد فاضلاب آشپزخانه

رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

اگر تعجب می کنید که چرا سینک آشپزخانه شما به درستی تخلیه نمی شود، یا بو می دهد، ممکن است گرفتگی داشته باشید. نکته مهم در این رابطه این است که شما بتوانید در اسرع وقت این گرفتگی را برطرف کرده و مشکل را حل کنید. اگر انسداد ادامه داشته باشد، می‌تواند منجر به ترکیدن لوله‌ها و مشکلات آتی شود. این راهنما روش‌های مختلف برای باز کردن گرفتگی سینک آشپزخانه را بررسی می‌کند.

  • سینک آشپزخانه را غوطه ور کنید
  • برای از بین بردن گرفتگی سینک از آب جوش استفاده کنید
  • دفن زباله را بازرسی کنید
  • گرفتگی را با مخلوط جوش شیرین حل کنید
  • برای تمیز کردن سینک از جاروبرقی مرطوب و خشک استفاده کنید
  • از لوله فنری در قسمت بالایی لوله فاضلاب آشپزخانه استفاده کنید
  • برای جلوگیری از گرفتگی تدابیری اتخاذ کنید

محلول لوله باز کن

محلول لوله باز کن

یکی از بهترین و مهم ترین روش ها برای باز کردن لوله های آشپزخانه و فاضلاب، استفاده از محلول های چاه باز کن می باشد که به شما این فرصت را می دهند تا با هزینه ای بسیار پایین نه تنها نسبت به جلوگیری از گرفتگی چاه های خود اقدام مناسبی انجام داده باشید، بلکه این فرصت را نیز داشته باشید تا بتوانید گرفتگی ها ایجاد شده را نیز از میان ببرید. در این بخش قصد داریم برای شما مهم ترین برندهای این محلول ها را معرفی کنیم.

  • مایع لوله باز کن قوی اکتیو در ایران
  • محلول لوله باز کن تنطور
  • مایع لوله بازکنی رخشا
  • لوله بازکن راه گشا
  • محلول لوله بازکن اتک
  • محلول لوله بازکن قوی کوبایاشی (محلول کره جنوبی)
  • لوله بازکن قوی دوقلو رافونه

 

 

 

بیشتر بخوانید:

هزینه گرفتگی لوله و فاضلاب با مالک است یا مستاجر؟

بوی فاضلاب در خانه را چگونه رفع کنیم؟

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن