بوی فاضلاب در خانه را چگونه رفع کنیم؟

بوی فاضلاب در خانه را چگونه رفع کنیم؟

بوی فاضلاب در خانه را چگونه رفع کنیم؟

یکی از عمده مشکلاتی که ایرانی‌ها تحت تاثیر عدم مدیریت صحیح فاضلاب شهری با آن مواجه هستند، بحث بوی فاضلاب در خانه است که سبب می‌شود فضای کلی خانه با مشکل مواجه شده و نتوانید لذت کافی از خانه خود ببرید. این مسئله به دلیل وجود توالت‌های ایرانی، جدی‌تر می‌شود و بوی بد در تمامی فصای خانه منتشر می‌شود. امروز قصد داریم در مجموعه خدماتی که برای بهبود فرهنگ آپارتمان نشینی در اختیار شما همراهان قرار می‌دهیم، شرایطی را آموزش دهیم که با آن می‌توانید بوی بد فاضلاب را در خانه از بین برده و یکی از اصلی‌ترین مشکلات آپارتمان‌نشینی را برای شما رفع کنیم.

بوی فاضلاب در خانه را چگونه رفع کنیم؟

علت بوی فاضلاب در خانه

برای پی بردن به علت واقعی بوی بد فاضلاب در خانه، باید طیفی از مسائل مختلف را در نظر بگیرید. به همین منظور قصد داریم نگاهی عمیق به آنچه می تواند باعث بوی گازهای فاضلاب در خانه شود، بیاندازیم.

  • گازهای سمی

نشتی در خطوط فاضلاب می تواند باعث ورود گازهای فاضلاب به خانه شما شود. بوی فاضلاب در داخل خانه می تواند نشان دهد که گازهای فاضلاب مانند سولفید هیدروژن و متان نیز در خانه وجود دارد. در صورتی که احساس می کنید با این مشکل روبرو هستید، به شما پیشنهاد می کنیم سریعا با یک لوله کش و متخصص آب و فاضلاب تماس برقرار کرده و نسبت به حل مشکل اقدام کنید. اگر با بوی تخم مرغ گندیده از زهکشی حمام، کف یا سیستم لوله کشی عمومی خانه خود سر و کار دارید، اولین نقطه تماس شما باید تماس با یک لوله کش حرفه ای برای بررسی این موضوع باشد.

  • خشک بودن شتر گلویی لوله

گاهی اوقات به دلیل مشکلات لوله کشی، شتر گلویی لوله به درستی عمل نمی کند و خشکی در آن سبب می شود گازهای موجود به داخل خانه پخش شود. در این شرایط، بهترین کاری که شما می توانید انجام دهید، خیس نگه داشتن مداوم شتر گلویی می باشد.

  • پر شدن چاه فاضلاب و نشت آن

علاوه بر نشتی در سیستم فاضلاب، ممکن است بوی فاضلاب به دلیل پشتیبان گیری فاضلاب و مسدود شدن آن نیز سبب شود. اگر متوجه بوی فاضلاب در خانه خود می‌شوید، در کنار مسائلی مانند طولانی شدن زمان تخلیه توالت‌ها و حتی خروج فضولات انسانی از لوله‌های لوله‌کشی، ممکن است مشکل پر شدن چاه فاضلاب هم مزید بر علت باشد. این مورد، مشکلی است که با خدمات لوله کشی حرفه ای قابل حل است.

  • مشکلات عمومی لوله کشی

گرفتگی فاضلاب، مسدود شدن توالت ها، نشتی و موارد دیگر همگی می توانند در ایجاد بوی فاضلاب در خانه نقش داشته باشند. اگر خانه شما به هر طریقی بوی نامطبوع می دهد، حداقل ممکن است با گرفتگی فاضلاب مواجه شوید. در این شرایط، می توانید با چاه بازکن ارتباط برقرار گرفته و نسبت به باز کردن گرفتگی و حل مشکل اقدام لازم را انجام دهید. البته امروزه اسیدهای قابل اطمینانی نیز در بازار وجود دارند که می توانند به شما در برطرف کردن این مشکل کمک کنند.

 

رفع بوی بد فاضلاب آشپزخانه

برای اینکه بتوانید بوی بد فاضلاب آشپزخانه را از بین ببرید، بهترین راه، پوشاندن مسیر فاضلاب آشپزخانه با پلاستیک می باشد. ولی در صورتیکه به صورت مکرر از فاضلاب آشپزخانه استفاده می کنید و دوست ندارید آن را مسدود کنید، پیشنهاد می کنیم از محلول های چاه باز کنی که در بخش بعدی معرفی می کنیم، استفاده کنید. دلیل اصلی بوی بدی که در آشپزخانه می پیچد، متصل بودن لوله های فاضلاب با آشپزخانه است که سبب می شود بوی بد در کل فضای خانه بپیچد.

بوی فاضلاب در خانه را چگونه رفع کنیم؟

راه از بین بردن بوی بد فاضلاب در خانه

به منظور اینکه بتوایند بوی بد فاضلاب را از خانه خود دفع کنید، راه های مختلف سنتی و صنعتی وجود دارند که در این مقاله قصد داریم همراه با شما به برخی از این موارد نگاهی بیاندازیم.

  1. سرکه و جوش شیرین
    سرکه و جوش شیرین

سرکه و جوش شیرین هر یک به تنهایی یکی از اصلی ترین محلولات خانگی هستند که می توانید برای تمیزی خانه از آن ها استفاده کنید، ولی نکته کلیدی ای که برای شما وجود دارد و می تواند در بحث فاضلاب نیز چاره ساز باشد، ترکیب این دو ماده می باشد. در این کار، ابتدا نصف استکان جوش شیرین را به داخل لوله ای که بو می دهد میریزید و سپس سریعا یک تا دو لیوان سرکه سفید را به صورت یک جا و یا مرحله به مرحله اضافه می کنید. ترکیب سرکه سفید و جوش شیرین می تواند یک واکنش شیمیایی در داخل فاضلاب ایجاد کند و تحت تاثیر همین واکنش است که چربی های داخل لوله ها از بین رفته و بوی بد نیز به کلی از بین می رود.

  1. ریختن آب در کاسه توالت

یکی از اصلی ترین دلایلی که سبب می شود بوی بد فاضلاب به داخل خانه بپیچد، بحث خشک بودن شتر گلو است که سبب می شود گازهای موجود در فاضلاب به بیرون از لوله ها منتشر شوند. برای اینکه به صورت موقت بوی بد فاضلاب در خانه را از بین ببرید، پیشنهاد می کنیم به صورت مکرر با آب شرب لوله ها را بشویید و اجازه ندهید شتر گلو خشک باقی بماند.

  1. نوشابه و جوش شیرین
    نوشابه و جوش شیرین

آیا تا به امروز شنیده اید که نوشابه قابلیت این را دارد که استخوان های بدن شما و ناخن ها را به کلی در خود حل کند؟ این اتفاق در فاضلاب نیز بوجود می آید و شما اگر نوشابه سیاه را به داخل فاضلاب بریزید، تا حد زیادی می تواند گرفتگی ها را از بین ببرد. ولی بهترین کار، استفاده از روش اول است که در آن، می توانید ابتدا جوش شیرین را به داخل لوله ها ریخته و سپس نوشابه خانواده را در داخل لوله مد نظر بریزید.

  1. مخلوط آب و مخمر نان

یکی از موادی که سبب می شود رسوبات داخل فاضلاب از بین برود، استفاده از مخمر نان است که در طی چند سال اخیر بهره گرفتن از آن در خانه های ایران به شدت مشهود شده است. به منظور اینکه بوی بد فاضلاب از خانه شما برود ، پیشنهاد می کنیم کمی آب را با مخمر نان مخلوط کرده و آن را داخل لوله فاضلاب خود بریزید. اگر تمامی مواردی را که پیش از این به شما گفتیم بکار گرفتید، ولی باز هم مشکل برطرف نشد، پیشنهاد می کنیم با یک متخصص تماس برقرار کنید.

 

محلول رفع بوی بد فاضلاب

تحت تاثیر اهمیت بیش از حد بوی فاضلاب در خانه، بسیاری از برندهایی که در بحث ارائه خوشبو کنندگان هوا فعالیت می‌کنند محصولات مختلفی را برای از بین بردن بوی فاضلاب ارائه می‌دهند. استفاده از خوشبو کنندگان هوا مانند برند ایفل شاید تغییر صورت مسئله باشد و مشکل اصلی که باعث پخش شدن بوی بد می‌شود را برطرف نمی‌کند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از اینکه نسبت به خرید خوشبوکنندگان هوا اقدام کنید، از محلول رفع بوی بد فاضلاب منشاد و چاه بازکن‌های حرفه‌ای مانند چنته استفاده کنید و سپس برای اینکه فضا به کلی عوض شود، یک خوشبو کننده ساده خریداری کنید.

 

رفع بوی بد توالت ایرانی

برای اینکه بتوانید بوی بد توالت ایرانی را از بین ببرید، می توانید از چاه بست های سنتی که در تمام خانه های ایرانی ها نیز مشاهده می شود، استفاده کنید. علاوه بر این، در صورتی که قصد دارید به صورت دائمی بوی بد توالت از بین برود، می توانید از چهار روشی که پیش از این در مورد آن صحبت کردیم، نیز استفاده کنید.

رفع بوی بد توالت ایرانی

 

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

برای بوی بد خانه چه کنیم؟

روش های از بین بردن بوی سیگار در منزل

بهترین خوشبوکننده های خانگی را بشناسید

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن