قوانین آپارتمان نشینی در آلمان

قوانین آپارتمان نشینی در آلمان

قوانین آپارتمان نشینی در آلمان

 زندگی در آلمان بر اساس برخی از قوانینی صورت می گیرد که در آن ها ابتدا برای بسیاری از مهاجرین مخصوصاً افرادی که در ایران بزرگ شده‌اند، دشوار می باشد. برای اینکه بتوانید تجربه خوبی از زندگی در آلمان داشته باشید، باید قوانین آن کشور را به خوبی درک کرده و نسبت به رعایت کردن آنها اهتمام تام داشته باشید. یکی از قوانینی که اصول اولیه زندگی در این کشور اروپایی است، قانون مربوط به مسکن و آپارتمان نشینی است که در صورت داشتن اطلاعات دقیق از آن، می تواند فرایند زندگی شما را تسهیل نماید. در این مقاله قصد داریم همراه با شما نگاهی به قوانین آپارتمان نشینی در آلمان انداخته و کمک کنیم دید بهتری از زندگی در این کشور داشته باشید.

قوانین آپارتمان نشینی در آلمان

حقوق شما به عنوان مستاجر در آلمان

زمانی که قصد دارید قوانین مرتبط به یک کشور را مطالعه کنید، بهتر است ابتدا حقوق مدنی خود را دانسته و سپس نسبت به مطالعه حقوق دیگران اقدام نمایید. در این بخش قصد داریم حقوق شما به عنوان یک مستاجرم را اعلام کرده و به تعهداتی که مالک نسبت به شما دارد، اطلاعات دقیقی ارائه دهیم.

  1. حق زندگی در آپارتمان قابل سکونت

قانون اول آپارتمان نشینی در آلمان بیان دارد که صاحبخانه ها از نظر قانونی موظفند آپارتمانی را برای شما فراهم کنند که بتوانید در آن راحت زندگی کنید. در ازای اجاره ماهانه خود، می توانید انتظار داشته باشید که آپارتمان شما در وضعیت خوبی قرار گیرد. صاحبخانه ها باید اطمینان حاصل کنند که گرمایش شما کار می کند، محافظ بالکن ایمن است و آب باران نمی تواند از پنجره ها نشت کند.

در صورتی که برخی از تجهیزات یا لوازم همراه آپارتمان آسیب ببینند یا از کار بیفتند (مثلاً به دلیل فرسودگی و پارگی)، صاحبخانه باید نسبت به تعمیر آن ها اقدام کند. اگر به دلیل شکستگی لولا نمی توانید در خانه یا اتاق خود را باز کنید ، صاحبخانه باید نسبت به تعمیر آن فردی را انتخاب کند. همین امر در مورد وسایل خراب مانند ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی شما صدق می کند. اگر یکی از آنها بدون دلیل مشخصی کار نمی کند، معمولاً وظیفه شما نیست که هزینه تعمیر را بپردازید (در صورتی که صدمه وارده به دلیل سهل انگاری شما باشد ، باید نسبت به پرداخت هزینه اقدام کنید) . به طور کلی، ممکن است خوب باشد که اجاره نامه را دوباره بررسی کنید. برخی از قراردادها مشخص می کنند که شما باید خسارات جزئی (تا 100 یورو) را خودتان بپردازید.

  1. حق پرداخت اجاره کمتر

این قانون تنها زمانی اعمال می شود که شما نتوانید از فضای آپارتمان خود به روشی که در قرارداد توافق شده است، استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر آپارتمان بالایی شما در حال نو سازی باشد و سر و صدای زیادی ایجاد کند، یا اگر اتاق خواب شما به دلیل برخی نقص های ساختاری در ساختمان شما با کپک آلوده شود، اگر اینطور است، این شما هستید که باید ابتکار عمل به خرج داده و در اسرع وقت با صاحبخانه خود در تماس باشید. همانطور که می توانید تصور کنید، باید این کار را به روش آلمانی مناسب انجام دهید و یک اخطار رسمی نقص را ثبت کنید.

طبق گفته انجمن مستاجران آلمان (Deutscher Mieterbund)، شما می توانید انتظار کاهش اجاره بها را در دوره ای که نمی توانید در آپارتمان خود زندگی کنید (اگر خودتان خسارت وارد نکرده اید) داشته باشید.

  1. حق تجهیز و تزیین آپارتمان به سلیقه خود

در آلمان قانونی وجود دارد تحت عنوان Immowelt  که بیان می کند شما به عنوان مستاجر حق این را دارید تا خانه خود را به سلیقه خود، طراحی کرده و  در آن وسایلی را که نیاز دارید قرار دهید. بر اساس این قانون، شما می توانید تمام تغییراتی را که مورد نظر خودتان می باشد، اعمال کنید ولی وقتی که از خانه خارج می شوید، باید آن را به همان صورتی که تحویل گرفته اید، آماده کرده و در اختیار صاحب خانه قرار دهید.

  1. حق انتخاب بازدیدکنندگان

هیچ کس نمی تواند به شما بگوید که چه کسی را می توانید و چه کسی را نمی توانید وارد خانه خود کنید. تا زمانی که همه شما به قوانین ساختمان احترام بگذارید ، می توانید انتخاب کنید چه کسی می تواند وارد خانه شما شود. قوانین کشور آلمان اعلام می دارد مادامی که شما با صاحبخانه در مورد مسئله ای به توافق برسید، این حق را دارید که تمام دوستان و آشنایان خود را به خانه دعوت کرده و از امکانات آن بهره مند شوید. پیشنهاد می کنیم پیش از اینکه پارتنر و یا همسر شما به خانه نقل مکان کند، این مسئله را ابتدا با صاحبخانه در میان گذاشته و سپس از او دعوت کنید به خانه شما بیاید.

  1. حق نگهداری از حیوانات خانگی

در آلمان قانونی وجود دارد که به مستاجر و مالک اجازه می دهد در هر شرایطی حیوانات خانگی داشته و با خیالی آسوده آنها را به بیرون برده و از امکانات محوطه ساختمان نیز بهره‌مند کند. تنها مسئله ای که مستاجرین باید به آن  توجه کنند، سروصدایی است که حیوانات خانگی ایجاد می‌کنند و باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

  1. “Hausrecht” (این لغت معادل فارسی ندارد)

صاحبخانه ها اجازه ندارند هر زمان که بخواهند وارد آپارتمان شما شوند – بالاخره این فضای خصوصی شماست. آنها فقط در صورتی مجاز به ورود به خانه شما هستند که شما با آن موافقت کرده باشید. قوانین حمایت از مستاجرین آلمان اعلام می‌دارد صاحبخانه زمانی که با مستاجر قرارداد امضا می‌کند، دیگر حق ورود به خانه را ندارد و حتماً برای تردد باید اجازه مستاجر را داشته باشد.

قوانین آپارتمان نشینی در آلمان

تعهدات شما به عنوان مستاجر چیست؟

نه تنها صاحبخانه ها باید به تعهدات خود عمل کنند، بلکه به عنوان یک مستاجر نیز وظایف خاصی در قبال صاحبخانه خود دارید.

مروری سریع بر تعهدات مستاجر معمولی:

  1. اجاره پرداخت کنید

از بدیهیات شروع کنید – همیشه باید کرایه خود را به موقع در ابتدای ماه بپردازید. اگر این کار را نکنید، طبق قانون مدنی آلمان (Bürgerliches Gesetzbuch) اجاره نامه شما فوراً فسخ می شود.

  1. شرایط و ضوابط اجاره نامه خود را رعایت کنید

بهتر است اجاره نامه را بگیرید و یک بار آن را از ابتدا تا انتها بخوانید. بپرسید، بپرسید، بپرسید اگر چیزی برای شما واضح نیست – این کار را قبل از اینکه روی خط نقطه چین امضا کنید، انجام دهید.

  1. قوانین ساختمان را رعایت کنید

اگر در ساختمانی با چندین آپارتمان اجاره ای زندگی می کنید، باید قوانین آن مکان را رعایت کنید. به عنوان مثال، آنها ممکن است قوانینی در مورد سر و صدا (Ruhezeiten)، نحوه دور ریختن زباله ها، یا اگر شما نیاز دارید که به تمیز کردن راه پله کمک کنید، قوانینی داشته باشند.

  1. آپارتمان خود را گرم کنید

این کمی عجیب به نظر می رسد – اما شما باید آپارتمان خود را در زمستان گرم کنید. اگر سیستم گرمایش خود را روشن نکنید، این مسئله می تواند باعث پوسیده شدن و ترکیدن لوله شود. شما همچنین مسئول باز کردن پنجره ها و تهویه هوای فضای خود هستید، بنابراین رطوبت نباید در خانه شما افزایش یابد.

  1. در صورت مشاهده هر گونه آسیب یا نقص در اسرع وقت به صاحبخانه خود اطلاع دهید

آیا متوجه شده اید که مقداری آب باران از پنجره‌هایتان نفوذ می‌کند؟ فوراً به صاحبخانه خود بگویید. اگر این کار را نکنید، و رطوبت یا آب به خانه شما آسیب می رساند، ممکن است مجبور شوید هزینه آن را خودتان بپردازید.

اگر به طور تصادفی به آپارتمان اجاره ای خود آسیب وارد کنید، بیمه احتمالاً شما را تحت پوشش قرار می دهد. به عنوان مثال، بیمه لیموناد آسیب به اثاثیه و وسایل دائمی مانند سینک ظرفشویی و کف پارکت و همچنین آسیب‌های وارده به همسایگان یا اشخاص ثالث را پوشش می‌دهد. با این حال، این مورد در باره شکستن شیشه یا آسیب به خانه شما به دلیل فرسایش صدق نمی کند – این موارد تحت پوشش قرار نخواهند داشت.

  1. موافقت کنید خانه را به افراد علاقه مند نشان دهید

اگر صاحبخانه شما بخواهد آپارتمان را بفروشد، باید یک بعدازظهر در هفته را تعیین کنید که در طول آن، اجازه نشان دادن آن را داشته باشد. لازم به ذکر نیست که آنها باید از قبل در مورد زمان مناسب با شما توافق کنند (و نمی توانند بدون اطلاع قبلی ظاهر شوند).

قوانین آپارتمان نشینی در آلمان

قوانین آپارتمان نشینی سر و صدا در آلمان

آخر هفته ها در سرتاسر دنیا بهترین زمان برای تمیز کردن و سپری کردن زمان اضافی برای کارهای خانه می باشد. در آلمان قانونی وجود دارد تحت عنوان Ruhezeit که عنوان می‌دارد در برخی از ساعات و روز ها شما باید سطح صدا را به حدی پایین بیارید که باعث آزار اطرافیان نشده و راحت  بتوانند کارهای خود را دنبال  کنند. ساعات استراحت عمومی در آلمان (دوره زمانی Ruhezeit) از ساعت 10 شب و 6 یا 7 صبح در روزهای هفته و کل روز در یکشنبه ها است، اگرچه ممکن است در شهرهای مختلف استثنائاتی وجود داشته باشد یا اگر صاحبخانه شما قوانین دیگری را نیز اعمال کند. Ruhezeit همچنین برای تمام تعطیلات رسمی برای کل روز اعمال می شود. در برخی شهرها یا ایالت‌ها، محدودیت‌های بیشتری برای زمان ناهار نیز وجود دارد، اگرچه امروزه کمتر رایج شده است.

 

بیشتر بخوانید:

آیین نامه انضباطی آپارتمان نشینی؛ باید ها و نبایدها

فرهنگ آپارتمان نشینی و همسایه داری ،آداب و قوانین

Loading

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن