راهکار های مدیریت شارژ آپارتمان

برقراری عدالت بین ساکنین و کاهش تنش ها در پرداخت شارژ

برقراری عدالت بین ساکنین و کاهش تنش ها در پرداخت شارژ

مدیریت شارژ آپارتمان در مجتمع های مسکونی که مردم مجبورند با چند فرهنگ متفاوت باهم زندگی کنند، کار آسانی نیست و از جمله مواردی است که باید در مدیریت ساختمان به صورت اساسی رعایت گردد تا عدالت در ساختمان یا مجتمع برقرار شود. توصیه می شود قوانین آپارتمان نشینی رعایت شود.

مدیریت شارژ آپارتمان و تعریف آپارتمان‌نشینی

آپارتمان به خانه‌ای گفته می‌شود که در کنار خانه‌های دیگر و بر روی آن‌ها قرار دارد. برخلاف خانه‌های ویلایی که در هر قطعه زمین تنها یک واحد مسکونی ساخته می‌شود، در مجتمع‌های آپارتمانی چند واحد مسکونی بر روی یک قطعه زمین احداث می‌گردد.به همین خاطر ساکنان مجتمع‌های آپارتمانی روابط همسایه‌داری پررنگ‌تری نسبت به ساکنان خانه‌های ویلایی دارند و بالاجبار در روز چندبار همسایه‌های خود را می‌بینند و با آن‌ها در ارتباط هستند. مجتمع‌های آپارتمانی ممکن است به صورت تک واحدی و یا چند واحدی ساخته شوند. در مجتمع‌های چند واحدی در هر طبقه دو واحد یا بیشتر وجود دارد؛ در حالی که در مجتمع‌های تک واحدی در هر طبقه تنها یک واحد وجود دارد. معمولا در هر ساختمان یک یا چند مدیر با توجه به بزگی آن وجود دارد. امروزه مدیران برای مدیریت شارژ آپارتمان از نرم افزار مدیریت ساختمان استفاده می نمایند تا در محاسبات دچار مشکل نشوند.

 

منظور از فرهنگ آپارتمان‌نشینی در زمینه مدیریت شارژ آپارتمان چیست؟

فرهنگ آپارتمان‌نشینی یعنی رعایت نکاتی که مخصوص خانه‌های آپارتمانی است و باعث بهتر شدن زندگی و روابط اجتماعی همسایگان می‌شود. در بعضی موارد حتی پرداخت نکردن به موقع شارژ ساختمان که در مدیریت شارژ آپارتمان مشکل ایجاد خواهد نمود نیز جزو فرهنگ آپارتمان نشینی می باشد. کشور ما در حال گذار از فرهنگ سنتی به فرهنگ مدرنیته است و زندگی‌های سنتی به تدریج جای خود را به زندگی مدرن می‌دهند. این موضوع سبک زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده و در آن تغییراتی را بوجود آورده است. یکی از این تغییرات استفاده از نرم افزار ساختمان برای مدیریت است تا بتوان این وظیفه را به نحو احسن انجام داد. برخی از ما بخش زیادی از عمر خود را در خانه‌های ویلایی با سبک زندگی سنتی گذرانده‌ایم؛ به همین خاطر ممکن است چندان با فرهنگ آپارتمان‌نشینی آشنایی نداشته باشیم. برای مثال مواردی مانند بلند صحبت کردن، زیاد کردن صدای تلویزیون، پخش موسیقی با صدای بلند، میخ کوبیدن به دیوار در هر ساعت از شبانه روز و … از جمله مواردی هستند که در خانه‌های معمولی مشکل چندانی را به وجود نمی‌آورند.

اما در یکواحد آپارتمانی نمی‌توان در هر ساعت از شبانه روز کارهای مشابه این موارد را انجام داد زیرا فاصله‌ی یک واحد با واحدهای همسایه بسیار کم است. همچنین بدلیل نوع ساخت واحدهای آپارتمانی هرگونه سر و صدا به واحدهای دیگر نیز منتقل شده و برای آن‌ها ایجاد مزاحمت خواهد کرد؛ بنابراین آگاهی نسبت به فرهنگ آپارتمان‌نشینی و رعایت سکوت در آپارتمان امری مهم به شمار می‌رود. سر و صداهای مزاحم بزرگ‌ترین مشکل واحدهای آپارتمانی است که می‌توان گفت همه‌ی افراد با آن درگیر هستند. این مشکل برای واحدهایی که کف آن‌ها سرامیک، کاشی، چوب و مصالحی از این قبیل است، با فرش کردن توسط قالی یا موکت تا حدی حل می‌شود. بهتر است کارهای پر سر و صدا را در ساعت‌های میانی روز انجام دهید تا در سایر اوقات آرامش دیگران محفوظ بماند و در همسایه‌داری شما مشکلی ایجاد نشود.

 

مهمترین قوانین آپارتمان نشینی

۱. آپارتمان ملک شخصی نمی باشد و با بقیه واحدهای مجتمع شریک هستیم و فقط به همان اندازه مالکیت، حق دخالت در امور مجتمع را داریم. در زمینه مدیریت شارژ آپارتمان نیز مدیر نقش اساسی را ایفا می نماید و همکاری ساکنین لازم است.

۲. قبل از اینکه در آپارتمان مستقل شوید از تمامی حق و حقوق خود مطلع شوید. در زمینه پرداخت شارژ به مدیریت شارژ آپارتمان کمک نمایید. پارکینگ و انباری را طبق سند در اختیار بگیرید و از انباری و پارکینگ دیگران استفاده نکنید.

۳. قسمت های عمومی ساختمان، مخصوص به تمامی ساکنین است و قبل از استفاده باید تمامی ساکنین مجتمع رضایت داشته باشند.

۴. از گذاشتن کفش، گلدان و یا وسایل دیگر در راه پله ها و راهروها خودداری کنید.

۵. در راه پله ها و یا پنجره آپارتمان، از صحبت کردن خودداری کنید زیرا به دور از شان می باشد.

۶. ریختن زباله در حیاط، آسانسور و غیره به دور از ادب است.

۷. قبل از اینکه مراسمی دارید که تا نیمی از شب طول می کشد تمامی همسایه ها را در جریان بگذارید.

۸. در هنگام پختن غذای نذری، از تمامی ساکنین آپارتمان به خاطر استفاده از آب و یا برق عمومی اجازه بگیرید.

۹. یکی دیگر از قانون های آپارتمان نشینی استفاده نکردن از پارکینگ همسایگان است و حتماً قبل از استفاده، آن ها را از این موضوع مطلع کنید.

۱۰. در هنگام استراحت ساکنین مانند شب ها، ظهر ها و روزهای تعطیل از بازی کردن با بچه ها در حیاط و یا آپارتمان خودداری کنید.

۱۱. از ضربه زدن به دیوارها هنگام جابجا کردن اشیا نظیر میز و مبل و غیره اجتناب کنید چرا که باعث اذیت بقیه ساکنین می شود و بهتر است این کار را در زمان های مناسب انجام دهید.

۱۲. از اصلی ترین قوانین آپارتمان نشینی گذشت، همکاری و همراهی با همسایگان است و این همکاری و همراهی در زمینه مدیریت شارژ آپارتمان امری حیاتی است.

۱۳. از وسایل عمومی آپارتمان به دقت استفاده کنید.

۱۴. پرداخت شارژ و هزینه های آپارتمان را سر وقت پرداخت کنید تا مدیریت شارژ آپارتمان به بهترین نحو انجام پذیرد.

۱۵. در نظافت آپارتمان کوشا باشید.

۱۶. به هیچ عنوان حق امر و نهی با ساکنین آپارتمان را ندارید، از جدل و بحث با ساکنین اجتناب کنید.

۱۷. به وسایل بقیه ساکنین آسیب وارد نکنید.

۱۸. از استفاده کردن وسایل ساکنین و یا جابجایی آن ها دوری کنید.

۱۹. از حرف زدن پشت سر دیگر همسایگان اجتناب کنید.

۲۰. هنگام برپایی جلسات عمومی برای حل مشکلات عصبانی نشوید و به دیگران توهین نکنید. خصوصا در زمینه مدیریت شارژ آپارتمان نیز ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که باید با همکاری و صبر برطرف نمود.

۲۱. اجازه ندهید صدای دعواهای خانوادگی شما به بیرون آپارتمان منتقل شود و در آبروی شما تاثیر منفی داشته باشد.

۲۲. انتظارات بیش از اندازه، از همسایه ها نداشته باشید.

۲۳. در مواقع استراحت ساکنین، به درب منازل آن ها نروید.

۲۴. هر گونه تغییرات در بالکن خصوصی و یا نما امکان ندارد و باید رضایت مدیر و ساکنین را فراهم کنید.

۲۵. از آویزان کردن لباس، که از بیرون ساختمان قابل مشاهده باشد خودداری کنید.

 

 

مطالب مرتبط:

قوانین عدم پرداخت شارژ (واحدهای بدهکار) و قطع خدمات

 

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن