معرفی برج های مسکونی هرمزان شهرک غرب

معرفی برج های مسکونی هرمزان شهرک غرب

برج های مسکونی هرمزان را بسیاری به عنوان اولین سازه های بلند در شهرک غرب به حساب می آورند. این برج ها که ساخت و ساز آنها در سال 1350 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت پیشنهاد شد در حین راه اندازی با مشکلات بسیاری را به خود دید. از سال 1353 شرکت عمران ‌تکلار به منظور ساخت آن تاسیس گردید و سهام داران آن شامل دو سهام‌دار یونانی (شرکت هلینیکی تکنیکی و پیتر پاپادوپولوس) و یک سهام‌دار ایرانی (بانک عمران) بودند. این برج ها که به عنوان یک پروژه مدرن و به روز از آن یاد می شد تنها شامل خانه های مسکونی نبودند و امکاناتی مانند فضای سبز، ساختمان های آموزشی، تجاری و ورزشی را نیز در اختیار ساکنین خود قرار می دادند. طراحان ابتدا برای این پروژه 17 برجی را در نظر گرفته بودند که طبقات آن ها از 14 تا 18 متفاوت بودند. امروز در وب سایت هومتیک قصد داریم این مجتمع زیبا را برای شما از نقطه نظرات تاریخی ، ساختمانی و اجتماعی مورد بررسی قرار دهیم.

 

معرفی برج های مسکونی هرمزان شهرک غرب

 

آغاز ساخت برج های مسکونی هرمزان شهرک غرب

همانگونه که پیش از این نیز عنوان شد طرح اولیه این مجتمع مسکونی از سال 1350 برنامه ریزی شد ولی آغاز آن تا سال 1355 به تعویق افتاد. در سال 1355 کلید ساخت فاز اول این مجتمع زده شد ولی پس از اتفاقات سال 1357 که منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد شرکت یونانی از ایران خارج شد و پروژه وارد فاز جدیدی شد.

 

فاز یک برج های برج های مسکونی هرمزان شهرک غرب

فاز یک پروژه اولین بخشی بود که در این مجتمع آغاز شد و در اصل بسیاری عنوان می کنند تنها بخشی از آن است که توسط مهندسین یونانی ساخته شده است. آغاز پروژه از سال 1355 بود و نزدیک به 656 واحد تا سال 1371 در برج های ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ راه اندازی شدند. این فاز که بیشتر توسط وزارت مسکن و شهرسازی و سپس بنیاد مسکن راه اندازی شد (البته برخی از برج ها را با مهندسین یونانی به سرانجام رساندند) هنوز نیز به عنوان یکی از مهمترین بخش های این مجتمع در نظر گرفته می شود. در این فاز شما می توانید بخش های تجاری را در کنار بخش های آموزشی مشاهده کنید. موفقیت اولیه این فاز یکم بود که سبب شد وزارت مسکن و شهر سازی مجاب شود بخش دوم این پروژه را نیز راه اندازی کرده و آن را برای سکونت متقاضیان آماده کند.

 

معرفی برج های مسکونی هرمزان شهرک غرب

فاز دوم برج های برج های مسکونی هرمزان شهرک غرب

فاز دوم این پروژه که قرار بود همزمان با ساخت و ساز فاز اول آغاز شود ولی آغاز اتفاق های انقلاب اسلامی و کنار کشیدن همکاری یونانی در همین حین سبب شد آغاز فاز دوم این پروژه تا سال 1370 مسکوت باقی بماند. هنگامی که ساکنین فاز اول از پروژه رضایت داشتند بنیاد مسکن تصمیم گرفت فاز دوم پروژه را که سال ها آغاز نشده بود راه اندازی کند. پس از این اتفاقات تصمیم گرفته شد برج های ۱ و ۲ در ۱۶ طبقه و با همان طرح های قدیم راه اندازی شوند.

بخش دو فاز دوم نسبت به بخش اول کاملا متفاوت بود ، در این بخش طبقات ساختمان ها به 21 طبقه ارتقاء یافت و برج های جدید را 3 و 4 نامیدند. این بخش از فاز 2 که به برج های ۵ و ۶ و ۷ نیز امتداد پیدا کرد وارد طراحی و پلن جدیدی شد و مهندسین این بار خانه های مربع با طرح های جدید به متقاضیان پیشنهاد دادند. در نهایت فاز دوم پروژه نیز با 7 برج به اتمام رسید.

 

معرفی برج های مسکونی هرمزان شهرک غرب

فاز سوم برج های برج های مسکونی هرمزان شهرک غرب

از اصلی ترین مشکلاتی که شرکت عمران ‌تکلار برای این مجتمع ایجاد کرد مربوط به فاز سوم می باشد. بر اساس قرارداد ها و صحبت های صورت گرفته قرار بود این شرکت در انتهای فاز دوم این پروژه را به کلی رها کند ولی پس از مدتی اعلام شد سه برج نگین ، برج‌های دوقولوی نسترن و برج زرین هرمزان نیز طراحی و اجرا خواهند شد. برج های نگین و نسترن 20 طبقه ای بودند ولی برج زرین 33 طبقه ای بود که همین مسئله آن را بزرگ ترین برج این مجتمع می کرد. در کل این فاز دارای 311 واحد بود.

 

برج زرین هرمزان

همانگونه که در توضیحات فاز سوم گفتیم یکی از اصلی ترین مسائلی که سبب شده ساکنین این مجتمع به شرکت سازنده اعتراض کنند آغاز کردن فاز سوم بود. این برج که در فضایی به مساحت 10 هزار متر مربع با الگوگیری از ساختمان سازی سبز راه اندازی شده است از آن به عنوان یکی از معدود برج های تمام هوشمند تهران یاد می کنند. در کل این برج مرتفع شامل 122 واحد مسکونی است که از طبقه 1 تا 10 هر طبقه شامل 6 واحد است. از طبقه 11 تا 24 متراژ واحد های کمی بزرگتر می شود و در هر طبقه 4 واحد را مشاهده می کنید. در نهایت در در سه طبقه فوقانی شما 6 واحد را مشاهده می کنید.

 

معرفی برج های مسکونی هرمزان شهرک غرب

فاز چهارم برج های برج های مسکونی هرمزان شهرک غرب

پس از اتمام فاز سوم و به بهره برداری رسیدن آن شایعات متعددی پیرامون اینکه فاز چهارم این پروژه عظیم نیز راه اندازی خواهد شد شنیده شد. ولی پس از مدتی عبادالله فتح اللهی مدیرعامل شرکت ساختمانی عمران تکلار عنوان نمود برج زرین که بخشی از فاز سوم این پروژه می باشد آخرین فاز این پروژه بود و دیگر بخش مسکونی به این پروژه اضافه نخواهد شد.

 

مجتمع فرهنگی ورزشی هرمزان

بعد از موفقیت های گسترده شرکت ساختمانی عمران تکلار در راه اندازی بخش های مسکونی این پروژه عظیم اعلام شد که پروژه جدیدی فرهنگی ورزشی را نیز در همین منطقه قصد دارد راه اندازی کند که آن را مجتمع فرهنگی ورزشی هرمزان نامید. این پروژه که به گفته مدیر عامل شرکت به منظور بر طرف کردن نیازهای روز افزون ساکنین می باشد شامل “کتابخانه، سالن اجتماعات، سالن های مجزای بدنسازی مردانه و زنانه، استخر و سالن های اسپا” می شود.

این پروژه که فوق العاده منحصر به فرد می باشد در زمینی به مساحت ۱۲۳۱۲ متر مربع و در سه طبقه ساخته خواهد شد. در طبقه همکف این پروژه شما بخش های مانند بدنسازی آقایان، بدنسازی بانوان،سالن اسپای آقایان، سالن اسپای بانوان، کتابخانه، سالن اجتماعات را مشاهده می کنید که از نظر ساختاری بخش های خانم ها با آقایان کاملا مجزاء می باشد. در طبقه اول که مساحت آن به 2174 متر مربع می  رسد استخر مردانه و زنانه در نظر گرفته شده است.

 

مجتمع فرهنگی ورزشی هرمزان

 

 

بیشتر بخوانید:

برج های معروف تهران ،بلندترین سازه های ایران

معرفی برج آلتون کورت

معرفی برج‌های دوقلوی الهیه، امکانات و آدرس

معرفی برج نگار ونک تهران ،امکانات و آدرس

معرفی برج جام ملت، امکانات و آدرس

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن