معرفی برج نگار ونک تهران ،امکانات و آدرس

برج نگار در میدان ونک یکی از بلندترین برج‌های پایتخت به‌شمار می‌رود، در واقع ششمین برج مرتفع در تهران است. این برج در قالب تجاری-اداری راه‌اندازی شده است و 40 هزار مترمربع زیربنا دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی برج نگار ونک بپردازیم و از امکانات موجود در این برج صحبت کنیم، بنابراین تا انتهای مطلب همراه هومتیک باشید.

 

مشخصات مرکز خرید برج نگار ونک

مساحت زمینی که برج نگار در آن قرار دارد، 1961 مترمربع است. موقعیت مکانی این برج بسیار عالی است و در صد متری شمال میدان ونک قرار می‌گیرد. همچنین دسترسی به این برج از بزرگراه‌های مدرس، حقانی، کردستان و نیایش امکان‌پذیر است. این برج 31 طبقه دارد و در مجموع تعداد واحدهای این مجتمع به 220 عدد می‌رسد. جنس سازه این برج فلزی است و برای پوشش سقف آن کامپوزیت به‌کار رفته است. برای نمای برج از ترکیب آلومینیوم و شیشه استفاده شده و شیشه‌های برج دو جداره هستند. در دکوراسیون داخلی ساختمان از سنگ گرانیت و تراورتن استفاده شده و برای زیباسازی دیوارها و تکمیل نمای درونی برج، از پوشش کاغذ دیواری برای دیوارها استفاده کرده‌اند. این برج در برابر زلزله و دیگر عوامل جوی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و این به‌دلیل به‌کارگیری قاب‌های فلزی خمشی و بادبندها در معماری این بنا است. به‌‌دلیل استفاده از آلومینیوم، کل اسکلت این ساختمان سبک است و این مورد در کاهش وزن بنا در زمان وقوع زلزله تاثیر بالایی می‌گذارد. در هنگام ساخت نمای این برج علاوه بر توجه به زیبایی به ایمنی و مقاومت نما در برابر رطوبت، گردوغبار و تغییر دمای هوا توجه ویژه‌ای شده است. به‌طور کلی مهندسان این بنا از بهترین و باکیفیت‌ترین متریال برای ساخت این برج استفاده کرده‌اند.

 

امکانات و خدمات برج نگار در میدان ونک

بیشتر کاربرد برج نگار اداری است و تنها دو طبقه آن کاربرد تجاری دارد، به‌طور که واحدهای تجاری در طبقه اول و همکف قرار می‌گیرد. در این دو طبقه، برندهای مطرحی مانند آدیداس، میثم عطر و بنتون گرفته است که به ارائه خدمات به مشتریان می‌پردازند. به‌طور کلی برای خرید لباس، کفش، وسایل تزئینی و لوازم لوکس مرکز خرید برج نگار ونک می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این برج در کنار ارائه خدمات برای خرید، از امکانات بیشتری نیز برخوردار است که در ادامه در مورد هر یک توضیحات کامل‌تری ارائه می‌دهیم.

 

باند هلیکوپتر

این برج مجهز به باند هلیکوپتر با مساحت 130 مترمربع است که این متراژ برای یک مجتمع تجاری اداری یک ویژگی خاص به‌شمار می‌رود.

 

پارکینگ

این برج در یکی از مناطق پرتردد تهران قرار دارد، از این رو تامین محل پارک ماشین مالکان واحدها و افرادی که در این برج کار می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو 7 طبقه از 31 طبقه این بنا به پارکینگ اختصاص پیدا کرده است و با ظرفیت 249 خودرو بدون شک پاسخگوی نیاز این مجتمع خواهد بود.

 

آسانسور

برای تامین آرامش و آسایش ساکنان برج نگار، ساختمان به پنج آسانسور مسافری با 13 نفر طرفیت و سرعت 5.2 متربرثانیه مجهز است. علاوه‌براین یک آسانسور باری با حداکثر تحمل بار 1500 کیلوگرم با سرعت 2 متربرثانیه و یک آسانسور حمل خودرو از طبقه همکف تا طبقه سوم پارکینگ در این برج قرار دارد. آسانسورهای موجود در این برج همگی از شرکت Kone فنلاند هستند و از نظر نوع ساخت کابین و عدم لرزش در حین جابه‌جایی در بین طبقات کیفیت بسیار بالایی دارد.

 

ایمنی بالا

در این برج دو راه پله اضطرای برای مواقع خطر قرار دارد که در تمام طبقات درب‌های ضد حریق ضربه‌ای و با مقاومت بالا در برابر حرارت، سلامت ورود و خروج اضطراری ساکنان را تضمین می‌کند.

 

سیستم گرمایش و سرمایش

۲ چیلر جذبی و ۲ دیگ بخار تعبیه شده در ساختمان مسئولیت سیستم گرمایش و سرمایش این ساختمان مشهور را بر عهده گرفته اند. بر اساس نظر ساکنین این برج سیستم های به کار گرفته در فصل های مختلف عملکرد بسیار قابل قبولی از خود ثبت کرده اند که نه تنها دفاتر خصوصی را به خوبی تامین می کنند بلکه بخش مشاع و تجاری را نیز پوشش  می دهند.

 

بهترین متریال در بخش تاسیسات مکانیکی

دو چیلر جذبی به همراه دو بویلر با فشار بالا، بخش سیستم سرمایش، گرمایش و آب گرم لازم را تامین می‌کنند. چیلرها از برند Ebara ژاپن است که از نظر کیفیت جزو برترین‌ها هستند. سیستم تهویه نیز به‌وسیله چیلرهای جذبی و فن کوئل‌های سقفی انجام می‌گیرد. فن کوئل‌ها به‌طور مدام تصفیه هوای داخل کل واحدها را انجام می‌دهند و به‌وسیله فن‌های اگزوز پشت‌بام هوای موجود را جابه‌جا می‌کنند. برای تامین آب مورد نیاز واحدها از لوله‌های گالوانیزه و سوپر پایپ استفاده می‌شود. در بخش‌هایی که امکان دسترسی به لوله‌ها وجود ندارد و احتمال خوردگی پیش‌ می‌آید، جنس لوله‌ها از نوع پلیمر پنج لایه سوپر پایپ با دوام و ماندگاری بالا است. سیستم فاضلاب و سرویس‌های بهداشتی به صورت جدا از دیگر بخش‌ها جمع‌آوری می‌شود و به‌سیله لوله‌ها با جنس چدن به شبکه فاضلاب مرکزی می‌رود. برند تمام شیرآلات مورد استفاده در واحدها KWC سوئیس و انتخاب لوازم بهداشتی نیز از شرکت Kiki چین انجام گرفته است.

 

سیستم تامین انرژی بدون وقفه (UPS)

از آن جایی که برج نگار ونک کاربری تجاری-اداری دارد، تمام واحدها مجهز به سیستم UPS است. در نتیجه در زمان قطع برق، اطلاعات شبکه از بین نمی‌رود. برند کلید پریزها و دیگر لوازم برقی همگی از شرکت فرانسوی لگراند است.

 

 سیستم ضد حریق

یکی از مهم‌ترین مسائل در برج‌های مرتفع تجاری اعلان و اطفا حریق است، خوشبختانه در این مجموعه از بهترین سیستم اعلان حریق استفاده شده و برای اطفا نیز جعبه‌های مخصوصی در لابی نصب شده که اطفا خشک و تر در طبقات با استفاده از آن‌ها به‌راحتی انجام می‌گیرد. از طرفی در پارکینیگ‌ها نیز سیستم اطفا خودکار قرار دارد.

 

سیستم اینترنت برج

یکی از بهترین مزیت های این برج سیستم اینترنت اختصاصی آن می باشد که برای تمامی واحد ها ارائه می شود. این سیستم ایرنتنی که از طریق دکل های مخابراتی تامین می شوند سرعت قابل قبولی دارد و میزان قطعی آن در قیاس با ساختمان های مشابه بسیار کمتر می باشد

 

شماره اطلاعات برج نگار ونک

برج نگار هر روز هفته از ساعت 9 صبح تا 22 شب باز است و جهت خدمات‌رسانی بهتر، هر طبقه 10 خط تلفن دارد. شماره تماس برج نگار در میدان ونک تهران: 02188641968

 

مالک برج نگار کیست؟

در طی سال ها فعالیت این برج گرانبها شایعه های متعددی در مورد مالکیت این برج وجود داشته است و هر بار یکی از افراد مشهور سیاسی و اقتصادی را به عنوان مالک این برج معرفی کرده اند. آقای جلیلوند که تا اواخر سال 1987 مدیر عاملی این برج را نیز بر عهده داشت در مصاحبه ای اعلام کرده بود مالک این سازه گرانبها تنها یک فرد نمی باشد و چند شرکت ساختمانی و مهندسی ساخت و راه اندازی این محتمع عظیم را بر عده داشته اند.

 

فعالیت های بخش اداری برج نگار

بر خلاف باور عمومی که تصور می کنند در طبقات فوقانی برج نگار تنها دفاتر اداری وجود دارند باید به شما بگوییم در این بخش ها برخی از فعالیت های تجاری نیز صورت می گیرد و حتی دو آرایشگاه مردانه نیز تاسیس شده است. از مشهورترین بخش های تجاری در این ساختمان می توان به موسسه های مهاجرتی فعال در این ساختمان اشاره کرد.

 

تصاویری از بخش‌های مختلف برج نگار

برج نگار

 

سخن نهایی

همان‌طور که گفتیم برج نگار در میدان ونک تهران یکی از مرتفع‌ترین برج‌ها به‌شمار می‌رود و به‌دلیل موقعیت مکانی عالی، دسترسی از تمام نقاط شهر به این برج آسان است. در نهایت برای رسیدن به این برج می‌توانید از اتوبوس، مترو و ماشین استفاده کنید که برای پیاده‌روی کمتر استفاده از ماشین شخصی پیشنهاد می‌شود. برای استفاده از اتوبوس باید اتوبوس‌هایی را انتخاب کنید که به میدان ونک می‌روند و بعد از رسیدن به این میدان، تنها با یک پیاده‌روی پنج دقیقه‌ای به برج نگار می‌رسید. همچنین برای استفاده از مترو، نردیک‌ترین ایستگاه به این برج، ایستگاه شهید حقانی است که تا برج 9 کیلومتر فاصله دارد.

مدیریت برج ، اپلیکیشن حسابداری و تقسیم هزینه های برج

مطالب پیشنهادی

معرفی برج های مسکونی آ . اس . پ (A.S.P. Building Complex)

معرفی برج بین المللی تهران ،واحدها و امکانات

معرفی برج های دوقلو (خاتم) المپیک تهران

معرفی برج های مسکونی هرمزان شهرک غرب

Loading

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن