کار آمد ترین نرم افزار آپارتمان

نرم افزار آپارتمان هومتیک | دستاورد تکنولوژی در زمینه مدیریت ساختمان

نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک یک راه حل مدرن برای مدیریت ساختمان و کم کردن دغدغه های همسایه هاست. امروزه با تغییر ساختار شهرنشینی و افزایش روند زندگی آپارتمان نشینی، بسیاری از واژه ها از جمله «همسایه» به فراموشی سپرده شده و یا تغییر کرده است. این روزها افراد با زندگی در آپارتمان و تردد با آسانسور در داخل ساختمان و استفاده از خودرو، روابطشان قطع و یا در حد یک ملاقات کوتاه که به سلامی ختم شود، محدود گردیده و دیگر کمتر کسی همسایه اش را در داخل یا خارج ساختمان می شناسد! اما هیچ کدام از این ها موجب نادیده گرفته شدن حق همسایه ها در مقابل یکدیگر نمی شود. چهاردیواری اختیاری اصطلاح غلطی است که متأسفانه سال‌هاست در فرهنگ ما ایرانی‌ها وجود دارد و گاه از آن استفاده کرده‌ایم، حتی در مواردی که زندگی ما چندان محصور به چهار دیوار خانه‌ی ما نبوده. مانند ایجاد سروصدا که ممکن است در خانه و حریم خصوصی ما انجام شود اما نتایج آن قطعاً دیگران را آزرده ‌خاطر خواهد کرد.

اما آیا می‌دانستید در مرام‌نامه‌های آپارتمان‌نشینی، سروصدای مجاز تعریف خاص خود را دارد؟ برای مثال سروصدای میهمان معمولاً تا ساعت 24 مجاز است و بدرقه‌ی میهمان‌ها نیز در فضای خانه، و نه در راه پله‌ها، انجام می‌شود. هم‌چنین فعالیت‌های ساختمانی پر سروصدا در روزهای غیر تعطیل و در بازه‌های زمانی تعریف‌ شده‌ای انجام می‌شود. با رعایت قوانین و مرام‌نامه‌های ساختمان می‌توان به فضای مسالمت‌آمیزی برای زندگی آپارتمانی دست پیدا کرد. اما این بار نرم افزار ساختمان هومتیک  به شما کمک خواهد کرد تا مشکلات و مسائل ساختمان ها و مجتمع های مسکونی به کمترین مقدار برسند.

در بحث مدیریت ساختمان، نرم افزار آپارتمان برای برقراری نظم در آپارتمان ها و ساختمان ها و حفظ امنیت و آرامش اهالی ساختمان طراحی گردیده است. تمامی افرادی که به نحوی از ساختمان استفاده می کنند موظف اند نرم افزار آپارتمان را نصب نمایند و قوانین مربوط به آپارتمان نشینی را که توسط مدیر در آن مقرر گردیده، رعایت کنند. این قوانین در هر ساختمان با توجه به شرایط متفاوت است.

 

 برخی از این قوانین مهم که می توان در قسمت قوانین نرم افزار آپارتمان گنجاند

  1. هر شخص تنها اختیار واحدی را دارد که مالک آن می باشد و حق دخالت در کار و یا زندگی واحد های دیگر را ندارد. در نرم افزار مدیریت ساختمان هر واحد به صورت مجزا تعریف می گردد و تمام هزینه های آن به صورت جداگانه محاسبه می گردد.
  2. یکی از مهم ترین قوانین آپارتمان نشینی این است که به حق دیگران احترام گذاشته شود. در این راستا، استفاده از محل پارک مربوط به دیگر واحد ها کاری غیر اخلاقی می باشد و هر شخص تنها می تواند از پارکینگ و انباری مربوط به واحد خود استفاده کند.
  3. راه پله ساختمان جزو قسمت های مشترک ساختمان است بنابراین قراردادن اجسامی مانند گل و … در راه پله ها نیازمند تصمیم گیری تمامی افراد ساختمان می باشد.
  4. یکی دیگر از قوانینی که در نرم افزار آپارتمان می توان گنجاند، حفظ نظافت قسمت های مشترک ساختمان مانند راه پله، حیاط و … می باشد که تمامی افراد ساختمان موظف به رعایت آن هستند.
  5. برای حفظ ارامش دیگر همسایگان ساکن در آپارتمان، سعی کنید که در ساعات مربوط به استراحت افراد، از ایجاد سروصدا خودداری فرمایید در این راستا، کار‌ها و تعمیرات ساختمانی که سروصدا دارند را از ساعت ۹ تا ۱۳:۳۰، یا ۱۷ تا ۱۹ و در روز‌های غیرتعطیل انجام دهید.
  6. مستاجران بدانند که ایجاد هرگونه تغییر در نما و بالکن، بدون هماهنگی با مالک، ممنوع می باشد.
  7.  مدیر ساختمان با نرم افزار آپارتمان می تواند نگهداری حیوانات خانگی در قسمت های مشترک ساختمان را ممنوع نماید و ساکنین تا جایی می توانند حیوانات خانگی را در قسمت مالکیت خود نگهداری کنند که وجود حیوان به آسایش دیگر همسایگان لطمه ای وارد نکند. بنابراین نگهداری حیواناتی که دارای سروصدای زیادی باشند و یا بوی نامطبوعی داشته باشند، ممنوع می باشد.
  8. پرداخت به موقع هزینه های شارژ ساختمان یکی دیگر از نکاتی است که عدم توجه به آن می تواند برای ساکنین ساختمان مشکلات فراوانی را به وجود بیاورد. مدیر می تواند در نرم افزار اپارتمان درصدی جریمه برای افرادی که در پرداخت شارژ و هزینه ها تاخیر دارند، در نظر بگیرد.
  9. استعمال دخانیات در مکان های مشترک مانند آسانسور و راه پله ممنوع می باشد.

نرم افزار آپارتمان و قوانین حاکم بر نگهداری حیوانات خانگی در آپارتمان ها

افزایش چشمگیر زندگی افراد در آپارتمان و مشکلات بوجود آمده در مدیریت ساختمان، نیاز آن ها به نرم افزار آپارتمان را دوچندان گردانیده است زیرا سبک زندگی آپارتمان نشینی از یک سو دارای مزایای فراوانی بوده و از سوی دیگر مشکلاتی را نیز به همراه داشته است. نگهداری از حیوانات خانگی یکی از مشکلاتی است که بیشتر افرادی که در مجتمع های مسکونی و آپارتمان ها زندگی می کنند با آن دست و پنجه نرم می کنند. مدیر ساختمان می تواند قوانینی در این زمینه وضع و با تایید و تصویب سایر حضار در جلسه شورا، در قسمت قوانین ساختمان نرم افزار آپارتمان جای دهد. اما به طور کلی در قوانین آپارتمان نشینی به بررسی قوانین حاکم بر این موضوع پرداخته شده است.

بر اساس تبصره ماده سه آیین نامه اجرایی قانون آپارتمان ها در سال 1347 ، نگهداری از هر نوع حیوانی چه اهلی و چه وحشی در قسمت های مشترک آپارتمان شامل پشت بام، انباری، راهرو و راه پله، پارکینگ و حیاط ممنوع می باشد. که می توان این موضوع را به عنوان یک بند از قوانین ساختمان در نرم افزار آپارتمان گنجاند. از این رو اگر فردی اقدام به نگهداری هر نوع حیوانی در قسمت های مشترک ساختمان نمود، از لحاظ قانونی می توان علیه آن فرد شکایت کرد و به صورت قانونی با او برخورد نمود. نگهداری از حیوانات در قسمت های اختصاصی آپارتمان ها در صورتی که حیوان از نظر قوانین و مقررات بهداشت، ایجاد بیماری و هم چنین سلب آسایش برای سایر ساکنین آپارتمان نداشته باشد و از لحاظ قانونی موردی نداشته و مجاز می باشد. اما اگر حیوان سبب بروز بیماری برای سایرین شود و یا اختلالی در آسایش دیگر همسایگان به وجود آورد، در واقع قوانین نرم افزار آپارتمان را رعایت نکرده است و فرد نگه دارنده حیوان بر اساس ماده 690 مجرم شناخته می شود و دیگر اهالی ساختمان می توانند در این باره از فرد خاطی شکایت کنند.

روال شکایت در این گونه موارد به این صورت می باشد که ابتدا یک شکایت نامه از سوی همسایگان تنظیم می شود و جهت رسیدگی به دادسرا اعلان می شود. دادسرا شکایت را به کلانتری نزدیک به محل آپارتمان یا مجتمع مسکونی ارجاء می دهد. کلانتری ابتدا فرد خاطی را برای مذاکره به کلانتری فرا می خواند در صورتی که فرد از جبران خطای خود سرباز زند فرد خاطی توسط کلانتری جلب شده و به همراه پرونده به دادسرا فرستاده می شود. دادسرا بر اساس شکایتی که از فرد شده و بر اساس مستندات برای فرد خاطی حکم صادر می کند که ممکن است این حکم تا یک سال زندان باشد. در صورتی که اولین بار باشد که از فرد در این مورد شکایت شده باشد، قاضی می تواند در حکم شخص  تخفیف قائل شود و حکم را از زندان به جریمه نقدی مبدل کند. بهتر است که ساکنین نرم افزار ساختمان را نصب و با رعایت قوانین آن از بروز مسائل جدی تر جلوگیری شود.

 

مدیریت ساختمان و برقراری نظم در ساختمان

توجه نمایید که رکن اساسی استفاده از نرم افزار آپارتمان که باید در زندگی های آپارتمانی به آن اهمیت ویژه ای داد، هم زیستی مسالمت آمیز همسایگان و ساکنین ساختمان می باشد. بنا بر این در صورتی که یکی از ساکنین آپارتمان اقدام به نگهداری حیوان در بخش مشترک ساختمان نمود و یا اینکه نگهداری حیوان در بخش خصوصی یکی از همسایگان سبب سلب آرامش و یا سلامت دیگر ساکنین ساختمان شد، بهتر است که ابتدا این موضوع را به مدیر ساختمان ابلاغ نمایید .مدیر ساختمان ابتدا با تذکر کلامی از شخص درخواست می نماید تا آن حیوان را از ساختمان خارج کنند، در صورتی که فرد از این درخواست امتناع نمود سپس مراحل قانونی طی شود. با ارتقا فرهنگ آپارتمان نشینی و استفاده از نرم افزار آپارتمان این مشکلات به حداقل خواهد رسید.

مدیریت آپارتمان ها درکلان شهرهای دنیا

در دنیای مدرن و پیشرفته امروزی، نظام مدیریت کلان از شکل هرم تصمیم گیری که جنبه سلطه گرایانه داشته تبدیل به یک طیف شده که در آن بدون اینکه مسئولیت ها خدشه دارگردند، تصمیم ها با همدلی، اشتراک نظر و خرد جمعی گرفته می شوند. انرژی همکاران و انجام کار گروهی سبب رسیدن به اهداف متعالی و افزایش بهره وری است. از سوی دیگر کار گروهی موجب کنترل فساد در سیستم های اجرایی و مدیریتی خواهد شد، زیرا همگان در یک فرایند مشترک با آگاهی کامل پیش می روند و لذا لغزش ها به سادگی میسر نیستند و هر عملی با شفافیت سیستم برای عموم قابل بررسی و کنترل است. امروزه در بیشتر کشورهای توسعه یافته سیستم مدیریت حقوقی مورد استفاده قرار گرفته است. شرکت های متعدد مهندسی-خدماتی به مراقبت و سرویس و نگهداری ساختمان ها مشغول هستند.

به عنوان مثال در تورنتوی کانادا شیوه اداره مجتمع های مسکونی نه با افراد منتخب ساکن در ساختمان، بلکه با فرد برگزیده شرکت های تخصصی در زمینه اداره ساختمان ها است. مدیر ساختمان با گذراندن دوره های تخصصی در این صنعت و حمایت کارگروهی تخصصی از گرایش های مهندسی عهده دار سمت می گردد. در روش مدرن، مدیران ساختمان باید از لحاظ نظری دوره های مرتبط شامل قوانین مجتمع های مسکونی، اصول ارتباطات انسانی، مدیریت مالی برای مجتمع های مسکونی و اداره فیزیکی ساختمان را در کالج گذرانده باشند و از نظر عملی هم با کارآموزی یا شروع کار به عنوان دستیار، صلاحیت خود را برای شرکت مربوطه اثبات کنند. کادر اجرایی ساختمان نیز که توسط شرکت راهبری ساختمان انتخاب می گردند در تعامل کامل با مدیر ساختمان بوده و مطابق برنامه های مدون به ایفای تعهدات می پردازند.یک شرکت مدیریت و راهبری ساختمان ممکن است ده ها مجتمع مسکونی در سطح شهر را اداره کند و حسن شهرت می تواند باعث انتخاب این شرکت برای اداره مجتمع های جدید و تمدید همکاری پیش از خاتمه قرارداد شود.

به این ترتیب کسی مجتمع را اداره می کند که تخصص این کار را دارد، نیروی انسانی مربوطه از جمله نگهبانان هم دوره دیده اند.سوپروایزرهای مجتمع عملکرد کلیه پرسنل را از طریق دوربین های مدار بسته و بررسی چک لیست های اجرایی و گزارش کارهای روزانه کنترل و بررسی می نمایند. با این روش بر کل مجتمع نظارت دقیقی صورت می گیرد. ثمره این سیستم برای بهره برداران نظم، دقت، رفاه و آرامش خواهد بود.سیستم جامع مدیریت و راهبری با نظارت مدیر مقیم آموزش دیده و دانش شرکت مربوطه پاسخگوی کلیه نیازهای ساکنین از جمله راهنمایی خودروهای میهمانان و ساکنین، تحویل گیری بسته های پستی و رساندن به دست مخاطبانش، خوشامدگویی به مراجعان و راهنمایی آنان است. در صورت اضطرار و در همه ساعات شبانه روز امکان تماس با عوامل امدادی توسط سیستم مدیریت و راهبری ساختمان وجود دارد و در صورت بروز هر خرابی در تاسیسات یا آسانسور هماهنگی جهت اعزام تکنسین فنی مجرب در کوتاه ترین زمان به عمل می آید. ساکنین با وجود این سیستم مدیریتی عملاً نگران هیچ اتفاق پیش بینی نشده ای نیستند و با آرامش و امنیت در مجتمع زندگی می کنند.

 

مدیریت آپارتمان ها در ایران

در پایان ششمین نشست مقررات ملی ساختمان مورخ اعلام شد، با توجه به پایین بودن عمر ساختمان در ایران و استهلاک بالا در این زمینه به دلیل نداشتن آگاهی و تخصص برای نگهداری و تعمیر ساختمان باید مدیریت ساختمان ها را از مدیریت عامیانه و سنتی از طرف فرد فاقد صلاحیت به سمت مدیریت به شرکت هایی که مهارت و تخصص بالایی دارند واگذار گردد تا تمام ظرفیت ها برای بالا بردن عمر مفید ساختمان به کار گرفته شود. طبق سند مقررات ملی ساختمان باید از توانمندی های متخصصین و تجربه تمام دست اندرکاران حوزه ساخت و ساز در بخش مراقبت و نگهداری ساختمان ها استفاده شود. در ایران اکثر ساختمان ها به روش سنتی اداره می شوند.فرآیند انتخاب مدیر در جلسه مجمع عمومی ساکنین ساختمان تعیین می گردد.در ساختمان های کوچک و متوسط عموماً یکی از ساکنین نقش مدیریت را بر عهده خواهد گرفت.

پذیرش این سمت که عموماً جنبه عام المنفعه نیز دارد ضمن ایجاد فشار بر شخص به واسطه داشتن مسولیت در کلیه امور ساختمان، تبعات حقوق در ساختمان ها و مجتمع های بزرگ سمت مدیریت به شکل استخدام یک شخص از خارج ساختمان صورت می گیرد.در این روش طی آگهی استخدامی، فردی را بعنوان مدیر انتخاب می کنند. نکته قابل تامل اینجاست که معمولا این افراد از بین بازنشستگان آموزش پرورش یا نیروهای نظامی انتخاب می گردند که فاقد تجربه و دانش تخصصی در صنعت ساختمان هستند و صرفاً توانایی برقراری نظم را در مجموعه دارا می باشند.همانطور که پیشتر نیز عنوان گردید رویکرد مدیریت مدرن در دنیا استفاده از خرد جمعی و مدیریت مشارکتی است و سیستم های اقتدارگرا از کارایی و راندمان پایینی برخوردار است.

مدیریت  و نگهداری ساختمان، یکی از موضوعات مهم در مدیریت ساختمان می باشد، که تاکنون در کشور ایران مورد توجه جدی قرار نگرفته است. بطور کلی دوره تعمیر و نگهداری ساختمان در حدود نود و پنج درصد دوره حیات یک ساختمان را از زمانی که مفهوم ذهنی ساخت شکل می گیرد تا پایان عمر آن به خود اختصاص می دهد. با اعمال یک سیستم مناسب مدیریتی در بخش تعمیر و نگهداری نه تنها می توان کیفیت ساختمان را افزایش داد بلکه امکان بهینه سازی هزینه ها نیز فراهم می گردد. بدیهی است با توجه به این مطلب تعمیر و نگهداری ساختمان و مدیریت ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. این هزینه ها با توجه به تعداد واحدها، خالی و پر بودن آن ها و شرایط خاصی که برای هر ساختمان متفاوت است، بین واحدها تقسیم می شود و همگی ساکنین در این هزینه ها سهیم اند.

اگرچه قوانین مربوط به مدیریت ساختمان به‌ صراحت در مورد قسمت های مشترک ساختمان و مجتمع های بزرگ سخن گفته و روشن کرده است که حق شارژ از سوی ساکنین باید پرداخت شود؛ اما میزان پرداختی ساکنین در قانون مشخص نشده است. این امر بدین دلیل است که هزینه‌های محاسبه‌شده توسط مدیر به صورت دستی و یا با نرم افزار ساختمان، در هر ساختمان متفاوت از دیگری است. برای مثال یک ساختمان مجموعه برق مصرفی بیشتری دارد و یا برخی از ساختمان‌ها در کنار هزینه‌های جانبی آب و گاز، هزینه نگهداری نگهبان و یا باغبان هم دارند. آنچه مشخص بوده این است که پرداخت حق شارژ برای تأمین هزینه‌های مشترک است و این هزینه‌ها یا برای هزینه‌های لازم برای استفاده، حفظ و نگهداری عادی ساختمان و تأسیسات و تجهیزات مربوطه استفاده می گردد و یا هزینه‌های مربوط به حق‌الزحمه مدیران. اگرچه پرداخت حق شارژ وظیفه‌ای محول بر دوش همه ساکنین آپارتمان است، با این حال برخی ساکنین از پرداخت حق شارژ خودداری کرده و یا در پرداخت این هزینه تأخیر دارند. در صورت خودداری مالک یا مستأجر یا استفاده‌کننده از پرداخت سهم خود از هزینه‌های مشترک، مدیر ساختمان فقط حق قطع خدمات مشترک را دارد نه خدمات اختصاصی را؛ بنابراین اگر مدیر ساختمان بدون رعایت مراتب بالا، خدمات مشترک را قطع کند خودش قابل‌تعقیب بوده و از نظر کیفری به‌عنوان ممانعت از حق به مجازات حبس محکوم می‌شود.

 

نظارت بر مسئولیت‌ها

ممکن است در ساختمان افراد دیگری مثل سرایدار، نگهبانی، مسئولان نظافت، باغبان و… نیز وظیفه‌هایی بر عهده داشته باشند.استخدام این افراد، نظارت بر حسن انجام وظایف، پرداخت حقوق آن‌ها از جمله وظایف مدیر ساختمان است.تمامی این موارد هزینه ایی را شامل می شود که در نرم افزار مدیریت ساختمان  قابل ثبت می باشد.

 

نرم افزار آپارتمان و مدیریت بودجه و مستندسازی هزینه‌ها

با توجه به شارژی که ماهانه از ساکنین دریافت می‌شود، مبلغی در اختیار مدیر ساختمان قرار می‌گیرد و او تصمیم می‌گیرد که این بودجه صرف چه چیزهایی شود. برای مثال هزینه‌های مربوط به پرداخت حقوق سرایدار ساختمان، تعمیر و نگهداری ساختمان، زیباسازی و هزینه‌های ضروری و پرداخت قبوض از این محل تأمین می‌شود. همچنین مدیر ساختمان برای شفاف‌سازی باید گزارش این هزینه‌ها را به صورت ماهانه به اهالی ساختمان ارائه و آن‌ها را از نحوهٔ هزینه‌کرد بودجه آگاه کند. این کار با نصب نرم افزار شارژ ساختمان برای مدیر ساختمان و ساکنین به سهولت قابل اجرا می باشد. تمامی هزینه ها با ذکر عنوان مورد نظر ثبت می گردد و تمامی ساکنین از آن مطلع هستند.

 

نرم افزار آپارتمان و دریافت شارژ ماهانه از ساکنین

جمع آوری شارژ ماهیانه از ساکنین ساختمان کار دشوار‌ و پردردسری است برای مدیر ساختمان است. همیشه افرادی پیدا می‌شوند که حتی پس از اینکه هزینه‌های ساختمان برایشان به طور کامل توضیح داده می‌شود، باز هم حاضر نیستند سهم‌شان را از این هزینه‌ها پرداخت کنند. مدیر ساختمان باید شرایطی فراهم کند که افراد با رضایت کامل شارژ ماهانه‌شان را پرداخت کنند و روش‌های مناسبی برای جریمه کردن افرادی که شارژ ماهانه‌شان را به‌موقع تحویل نمی‌دهند، در نظر داشته باشد تا حق سایر ساکنین ساختمان ضایع نشود. تمامی این موارد در نرم افزار شارژ ساختمان به صورت جز به جز مشخص گردیده تا تمامی ساکنین از آن مطلع گردند و از قوانین دیرکرد پرداخت شارژ مطلع گردند.

 

مدیریت ساختمان هومتیک و محاسبه اعداد و ارقام

با استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک می توان به سادگی شارژ ساختمان را محاسبه و به ساکنین ساختمان اعلام نمود و ساکنین ساختمان در هر لحظه از زمان و در هر مکانی می توانند از میزان شارژ واحد خود مطلع شوند و شارژ خود را آنلاین پرداخت کنند و این از قابلیت های نرم افزار ساختمان هومتیک می باشد . نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک به منظور سهولت و شفافیت در مدیریت ساختمان ها و مجتمع های مسکونی و تجاری طراحی و تولید شده است. از طرفی ساکنین ساختمان بطور کاملا شفاف در جریان امور و هزینه های ساختمان خواهند بود. ثبت نام در نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید بسیار ساده است و شما فقط باید یک بار شماره موبایل را وارد کنید تا ثبت نام انجام شود و اگر شما به عنوان مدیر یک ساختمان وارد هومتیک شده اید، ازین پس شما به عنوان مدیرتعریف شده و وظیفه مدیریت ساختمان هومتیک به عهده شما خواهد بود.

 

نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک و حل مشکل جمع آوری شارژ ماهانه

برای مدیر هر ساختمانی جمع آوری شارژ ماهیانه از ساکنین کار دشوار‌ و پردردسری است. همیشه افرادی پیدا می‌شوند که حتی پس از اینکه هزینه‌های ساختمان برایشان به طور کامل توضیح داده می‌شود، باز هم حاضر نیستند سهم‌شان را از این هزینه‌ها پرداخت کنند. مدیریت ساختمان هومتیک باید شرایطی فراهم کند که افراد با رضایت کامل شارژ ماهانه‌شان را پرداخت کنند و روش‌های مناسبی برای جریمه کردن افرادی که شارژ ماهانه‌شان را به‌ موقع تحویل نمی‌دهند، در نظر داشته باشد تا حق سایر ساکنین ساختمان ضایع نشود. تمامی این موارد در نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک به صورت جز به جز مشخص گردیده تا تمامی ساکنین از آن مطلع گردند و از قوانین دیرکرد پرداخت شارژ مطلع گردند.

 

وظایف و اختیارات مدیر آپارتمان در نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک

 الف – وظایف مدیر آپارتمان از دیدگاه مدیریت ساختمان هومتیک

1 – حفظ ساختمان از صدمات و خسارات احتمالی ناشی از بی احتیاطی

مدیر آپارتمان باید در موارد زیر به مالکان یا استفاده کنندگان از آپارتمان تذکرات لازم را بدهد و یا به عنوان قوانین در بخش قوانین ساختمان نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک تعریف نماید

– بی توجهی به نگهداری و استفاده از کولرها که ممکن است به علت نشت آب موجب صدمه به سقف ساختمان شود.
– نبستن شیر گاز به هنگام ترک طولانی ساختمان که ممکن است موجب بروز آتش سوزی گردد.
– جوشکاری با استفاده از برق عادی که امکان وقوع آتش سوزی را پدید می آورد.

– استفاده از واحد مسکونی به صورت کارگاه جهت تولید و ترکیب مواد خطرناک و آتش زا.

 

2 –نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک و اجرای تصمیمات مجمع عمومی :

مجمع عمومی نهادی است که از سوی مالکین ساختمان با اکثریت مطلق آراء انتخاب می شود. یکی از وظایف مجمع عمومی، انتخاب رییس مجمع و نیز انتخاب مدیر یا مدیران ساختمان می باشد . مجمع عمومی می تواند در مورد اداره ساختمان تصمیمات لازم را اتخاذ کند و ترتیباتی در مورد درآمد، هزینه ها و ایجاد اندوخته برای حفظ و نگهداری و تعمیر بنا بدهد. این هزینه ها در صندوق ساختمان نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک قابل بارگذاری می باشد.

مدیر یا مدیران ساختمان در واقع مجری تصمیمات مجمع عمومی می باشند . طبق ماده 15 آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان ها اگر قرار باشد ساختمان به وسیله مدیران اداره شود ، تعدادشان باید فرد باشد. مدت مأموریت مدیر یا مدیران دو سال است ولی مجمع عمومی می تواند این مدت را اضافه کند . انتخاب مجدد مدیر یا مدیران بلامانع خواهد بود . همچنین در نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک امکان تعریف بیش از یک مدیر در صورت نیاز ساختمان یا بزرگی آن وجود دارد.

در صورت استعفا و کناره گیری مدیر یا مدیران قبل از پایان یافتن مدت مذکور مجمع عمومی می تواند با تشکیل جلسه فوق العاده نسبت به تعیین جانشین اقدام نماید. چنانچه اداره ساختمان برعهده مدیران قرار داده شود تصمیمات آنان با اکثریت آراء معتبر خواهد بود . مدیر یا مدیران، امین شرکاء بوده و نمی توانند وظایف و اختیارات خود را به دیگری واگذار کنند یا فرد دیگری را به جای خود انتخاب نمایند. در واقع با نصب و راه اندازی نرم افزار ساختمان هومتیک دیگر نیازی به واگذاری مسئولیت به اشخاص دیگر نیست.

 

3 – نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک و بیمه ساختمان در برابر آتش سوزی :

طبق ماده 20 آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان ها، مدیر یا مدیران ساختمان مکلفند تمام بنا را به عنوان یک واحد تلقی نموده و آن را در مقابل آتش سوزی بیمه نمایند . سهم هر یک از مالکین با توجه به مساحت واحدی که در اختیار دارد به وسیله مدیر تعیین می شود. شرکاء لازم است سهم خود را در مورد بیمه آتش سوزی به مدیر ساختمان تسلیم نموده تا مدیر بتواند تمامی ساختمان را در برابر آتش سوزی بیمه نماید. هزینه ای که بایت بیمه پرداخته می شود در بخش هزینه های ساختمان نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک به عنوان هزینه های مازاد قابل تعریف می باشد.

 

4 – اعلام هزینه های مستمر و مخارج به هر کدام از واحدها :

با توجه به این که نگهداری و تعمیر هر بنا نیاز به هزینه هایی دارد که بخشی از آن هزینه های مستمر است مثل هزینه نظافت ، نگهبانی و امثال آن، مدیر یا مدیران مکلفند میزان هزینه های مستمر و مخارج معمول را به هر کدام از واحدها اعلام دارند که این مسئله با نصب و راه اندازی نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک مرتفع می گردد و ساکنین بعد از محاسبه هزینه ها از آن ها مطلع می گردند.

 

5 – استخدام دربان و نگهبان :

در کلیه ساختمان هایی که بیش از ده آپارتمان دارد مدیر ساختمان مکلف است برای حفظ و نگهداری و نظافت قسمت های مشترک و انجام سایر امور مورد نیاز دربان استخدام نماید. حقوق دربان می تواند جزو هزینه های جانبی در صندوق ساختمان نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک قید گردد و جزو هزینه ها محاسبه گردد.

 

ب – اختیارات مدیر آپارتمان :

1 – مدیر یا مدیران آپارتمان به ترتیبی که مجمع عمومی تصویب می کند  می توانند به منظور تأمین هزینه های ضروری و فوری وجوهی به عنوان تنخواه گردان از ساکنین دریافت نموده و در صندوق ساختمان نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک که امکان نمایش موجودی صندوق برای تمامی ساکنین دارد، ذخیره کند.

2 – دریافت هزینه های لازم از ساکنین برای استفاده ، حفظ و نگهداری عادی ساختمان و تأسیسات و تجهیزات مربوط .

3 – رسیدگی مقدماتی به اعتراض هر یک از ساکنین در مورد سهمیه یا میزان هزینه مربوط به سهم خود که با توجه به نصب و راه اندازی نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک این مشکل به حداقل خواهد رسید.

4 – چنانچه مالک ملک خود را اجاره دهد و یا به دیگری اجازه استفاده از آن را بدهد و استفاده کننده  متعهد به پرداخت هزینه های مشترک باشد ولی از این کار خودداری کند ، مدیر آپارتمان می تواند علاوه بر مراجعه به استفاده کننده به مالک اصلی نیز مراجعه نماید و هزینه های مشترک را از مالک مطالبه نماید .

5 – تعیین سهم هر یک از مالکین (یا استفاده کنندگان از واحدهای آپارتمانی ) به نسبت مساحت قسمت اختصاصی هر ملک ، به مجموع مساحت قسمت های اختصاصی تمام ساختمان مثل هزینه آسفالت پشت بام .

6 – تعیین و وصول مخارجی که ارتباط با مساحت زیربنای قسمت اختصاصی دارد مثل هزینه های مربوط به سرایدار، نگهبان، متصدی آسانسور، مسئول نگهداری تأسیسات، باغبان، تزئینات قسمت های مشترک که لازم است به طور مساوی بین مالکین یا استفاده کنندگان تقسیم گردد . اگر شما عضو نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک هستید، با صندوق آن و این که تمامی هزینه ها با ذکر عنوان بیان می گردد آشنا خواهید بود.

7 – اقدام قانونی علیه مالک یا استفاده کننده از پرداخت هزینه های مشترک، در صورت خودداری مالک یا استفاده کننده از پرداخت سهم خود از هزینه های مشترک ، از طرف مدیر یا مدیران به وسیله اظهارنامه مراتب به آنها اعلام می شود و مبلغ بدهی و صورت ریز آن به وسیله اظهارنامه مطالبه می شود .

8 – اختیارات مدیر ساختمان در مورد ساختمان های قدیمی و فرسوده، در صورتی که به تشخیص سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری عمر مفید ساختمان به پایان رسیده و یا به هر دلیل دیگری ساختمان دچار فرسودگی کلی شده باشد و بیم خطر یا ضرر مالی و جانی برود، مدیر یا مدیران مجموعه به نمایندگی از طرف مالکان می توانند اقدامات لازم در جهت بازسازی و تعمیرات را انجام دهند و هزینه ها را از صندوق ساختمان برداشت یا جزو هزینه های ماهانه از ساکنین دریافت نمایند.

 

امکانات نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک

نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک، راه حل مناسبی است که می تواند علاوه بر مدیریت ساختمان و حل اختلافات بین ساکنین در یک مجتمع، هزینه های جاری را بر اساس متراژ، تعداد افراد ساکن در یک واحد و تعداد پارکینگ، محاسبه و مبلغ شارژ را مشخص و به سادگی فیش صادر نماید. با نرم افزار ساختمان هومتیک نیاز تمامی ساکنین با نظرات و سلایق متفاوت برآورده و مشکلات مربوط به ساختمان و ساکنین مرتفع می گردد. امکانات نرم افزار ساختمان هومتیک شامل :

صندوق ساختمان

مطلع نمودن تمامی ساکنین از گردش های مالی صندوق و یا اتفاقاتی که منجر به پرداخت هزینه می شود، به عهده صندوق ساختمان است. در بخش صندوق ساختمان نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک، امکان گزارش گیری مالی به تفکیک تراکنش ها و اعضا فراهم گردیده است تا تمامی ابهامات برای ساکنین برطرف شود.

مدیریت شارژ ساختمان

نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک با صدور فاکتور، محاسبه شارژ و اطلاع رسانی آن به تمامی ساکنین، راه جدیدی را در مدیریت شارژ ساختمان بنا نهاده و در صورت دیرکرد در پرداخت هزینه ها، درصدی جریمه  با نظر مدیر، قرار داده است.

تابلو اعلانات

یکی از امکانات نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک، وجود تابلو اعلانات برای ثبت رویدادهای ساختمان در یک تاریخ معین، اطلاع رسانی زمان جلسات، نظر سنجی در مورد موضوعات مربوط به ساختمان و مشاهده نتیجه نظرسنجی می باشد. با تابلو اعلانات هومتیک تمامی ساکنین از مسائل ساختمان، نتیجه جلسات و تصمیمات ساختمان مطلع می شوند.

کیف اعتباری

ساکنین ساختمان با شارژ کیف اعتباری هومتیک می توانند هر نوع هزینه ای مثل شارژ ساختمان را پرداخت نمایند و همچنین در مواقعی که ساکنین در مسافرت های خارجی می باشند این دسترسی را برای مدیر فراهم می نمایند که هزینه های واحد مربوطه را از کیف اعتباری ساکن، نزد هومتیک برداشت نماید.

قوانین ساختمان

بهترین پیشنهاد در جهت حفظ آسایش ساکنین و بهره مندی هرچه بیشتر از نظم، تعریف دستورالعمل هایی ساده و قابل اجرا برای تمامی اعضا با عنوان قوانین ساختمان است تا مرجعی برای رعایت حقوق ساکنین و بر طرف نمودن تنش ها باشد.

 

مدیریت سایر خدمات در نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک

امروزه با توجه به مشغله کاری و محدودیت زمانی، پیدا کردن مراکزی که خدمات بهینه و مقرون به صرفه ارائه دهند کار بسیار دشواری است. نرم افزار ساختمان هومتیک با کیفیت ترین خدمات مختلف از جمله خشکشویی، نظافت، تاسیسات، خدمات آب، برق، گاز و … را در ساختمان و منزل شخصی ارائه داده  تا قدم بزرگی به سمت صرفه جویی در زمان و انرژی و همچنین افزایش کارایی خدمات باشد.

 

ویژگی های نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک :

  • هومتیک با امانت ‌داری از اطلاعات ساکنین، پاسخگویی شفاف و ایجاد ارتباط موثر تلاش بر ایجاد یک ارتباط قابل اعتماد و دوطرفه دارد.
  • اعتماد مشتری‌های هومتیک بزرگترین سرمایه است و همواره در تلاش می باشد تا این سرمایه را با وقت‌شناسی و ارائه خدمت با بالاترین کیفیت افزایش دهد.
  • مهم‌ترین موضوع برای هومتیک آسایش مشتری است. با صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های ساکنین، سعی در تامین  آسایش برای ساکنین یک ساختمان یا مجتمع مسکونی دارد.
  • هومتیک جمعی از بهترین متخصص‌های فعال در حوزه استارتاپ‌ها است و به مدیران و ساکنین این اطمینان را می‌دهد که بهترین خدمات را دریافت می‌کنید.

موارد دیگری که مدیر ساختمان می تواند بر آن ها نظارت داشته باشد شامل:

 

نظافت ساختمان از نکات مهم در آپارتمان نشینی

از جمله دیگر مواردی که در مقررات آپارتمان نشینی ذکر شده است نظافت ساختمان می باشد زیرا رعایت نظافت جزو مهمترین مواردی است که موجب حفظ آرامش و در نتیجه رضایت ساکنین می شود. توجه داشته باشید که نظافت باید در محل پارکینگ حیاط و راهرو رعایت شود و از انداختن هرگونه آشغالی در این مکان ها جدا خودداری به عمل آید. در هنگام حمل زباله ها از منزل تا در حیاط لازم است که پلاستیک زباله خود را در داخل سطل آشغال حمل کنید تا از چکه نمودن آب بر روی زمین و لک شدن کف جلوگیری شود. اگر درب منزل سطل زباله مخصوص وجود داشت حتما زباله را در داخل آن قرار دهید و از گذاشتن زباله پشت درب حیاط در داخل کوچه خودداری شود. رعایت این موارد توسط همه ساکنان می‌تواند موجب ایجاد نظم و تمیزی ساختمان شود.

 

در نظر گرفتن هزینه تعمیرات آپارتمان ها در نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک

از جمله دیگر موارد مهم در مورد آپارتمان نشینی تعمیرات آپارتمان ها می باشد که چنانچه ۳ نفر از کارشناس های رسمی دادگستری فرسودگی کامل بنا را گواهی دهند، ساختمان باید تعمیر شود. اگر تعداد زیادی از صاحبان واحدها نسبت به تجدید بنا رضایت ندهند مالکین می بایست با داشتن مجوز از دادگاه خانه مناسبی برای این افراد اجاره کنند و به آنها امکان منتقل کردن وسایل را بدهند؛ و البته در صورتی که ساکنان از انتقال به خانه اجاره ای نیز خودداری کردند هیئت مدیره می‌تواند به همراه مدیر به دادگستری یا مجتمع قضایی رفته و دستور تخلیه ساختمان را اخذ نماید. مدیر باید از قبل هزینه تعمیرات را در نظر گرفته باشد و در صندوق نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک ذخیره کرده باشد.

 

امنیت در آپارتمان نشینی

می توان گفت برقراری امنیت یکی از مهمترین مواردی است که برای تمامی ساکنان یک ساختمان و مجتمع آپارتمانی حائز اهمیت می باشد. از این رو لازم است تمامی افراد به قوانین حفظ امنیت آپارتمان نشینی توجه کنند. لازم است که هر فرد پس از خروج از حیاط در را کامل ببندد و به کودکان خود نیز این موارد را یادآور شود. حتما قبل از اینکه درب آپارتمان را توسط آیفون باز کنید از حضور فرد در پشت درب آپارتمان مطمئن شوید، همچنین در مجتمع هایی که فاقد نگهبان است باز و بسته کردن درب ورودی باید توسط افراد بالغ صورت گیرد. نکته حائز اهمیت دیگر در خصوص امنیت آپارتمان نشینی عدم استفاده همزمان از اتو، ماشین لباسشویی و جاروبرقی و دیگر لوازم برقی می باشد، زیرا این موارد می توانند موجب داغ کردن سیم ها و در نتیجه آتش سوزی آپارتمان شود.

 

توجه به نشتی آب در آپارتمان نشینی

افرادی که در آپارتمان ها زندگی می کنند باید تمامی جوانب را مورد توجه قرار دهند و در صورت مشاهده مشکلات جزئی حتما به مدیریت ساختمان اطلاع دهند. مثلا اگر از داخل لوله های فاضلاب و سایر لوله های آب عمومی صدای غیر طبیعی آب را شنیدید سریع باید از طریق مدیر ساختمان اقدام به شناسایی محل کنید و مالک واحد را در جریان قرار دهید. همچنین لازم است در فصل تابستان به طور مکرر از وضعیت کولر خود آگاهی پیدا کنید و از عدم نشتی آب کولر مطمئن شوید. اگر از کولر واحد دیگری نشتی آب دیدید پس از بستن شیر آب کولر حتما بلافاصله این موضوع را به ساکن آن واحد اطلاع دهید تا جهت تعمیر آن اقدام شود.

 

Loading

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن