شستن ماشین و فرش

آیا شستن خودرو و فرش در آپارتمان کار درستی است؟

زندگی آپارتمان نشینی در کنار خوبی های فراوانی که دارد دارای معایبی نیز می باشد . بر خلاف خانه های ویلایی که افراد می توانستند در حیاط خود فرش یا ماشین خود را شستشو دهند در آپارتمان ها افراد چنین اجازه ای ندارند . اگر افراد بخواهند فرش یا خودروی خود را در آپارتمان شستشو دهند ممکن است با اعتراض مدیر یا دیگر ساکنین مواجه شوند . اگر فردی چنین اقدامی را انجام داد ما چگونه می توانیم با این قضیه کنار بیاییم و آیا خود ما نیز می توانیم چنین کاری انجام دهیم؟ اینها از جمله دغدغه های زندگی آپارتمان نشینی می باشد که ممکن است هر فردی با آن مواجه شود . بسیاری از همسایه ها هستند که روی پشت بام اقدام به شستن فرش می کنند یا در پارکینگ شروع به شستن خودروشان می کنند که کاری اشتباه است.

هر مجتمع برای خود قوانین و مقرراتی دارد و افراد ساکن در آنجا باید قوانین را مراعات کنند . در زمینه ی شستشوی فرش و خودرو در مجتمع ها ، قوانین مختلفی وجود دارد که در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت و همچنین خواهیم دانست که بطور کلی ، شستن خودرو و فرش در آپارتمان آیا کار درستی است ؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید .

 

قانون در مورد شستن ماشین در ساختمان چه نظری دارد ؟

ممکن است یکی از همسایگان شما ماشین خود را در پارکینگ پارک کرده و اقدام به شستن ماشین خود می نماید یا مثلاً کفپوش یا شیشه های خود را با آب مشاع ساختمان شستشو می دهد . از آنجایی که آب مشاع فقط برای استفاده در قسمت های مشاع پیش بینی شده است لذا استفاده ی شخصی از آن ممنوع می باشد . قانون نیز در این زمینه کاملاً واضح و شفاف توضیح داده است که هیچ فردی حق ندارد از قسمت های مشاع ساختمان برای موارد شخصی استفاده کند . طبق این قانون پارکینگ ، پشت بام ، راه پله ، حیاط مجتمع ، آب ، برق و گاز مصرفی در این قسمت ها به عنوان بخش های مشاع ساختمان شناخته می شود و استفاده ی شخصی از آن ممنوع می باشد . در این مورد استثنائاتی نیز وجود دارد بطور مثال اگر ساکنین یک مجتمع بر سر استفاده از امکانات مشاع به توافق رسیده باشند ، استفاده از آب مشاع جهت شستشوی ماشین بلا مانع می باشد .

پس بهتر است در این مورد رضایت تمام ساکنین جلب شده باشد زیرا اگر یکی از ساکنین نسبت به این عمل ناراضی باشد ، دیگر نمیتوان از آن استفاده شخصی کرد و در صورت تکرار ، همسایه ناراضی می تواند از فرد متخلف در مراجع قضایی شکایت کند . شستشوی ماشین در آپارتمان ، بدون اجازه ی دیگر همسایگان باعث ضایع شدن حق آنها و ایجاد مزاحمت برایشان می شود .

 

شستن ماشین در ساختمان چه مشکلاتی را ایجاد می کند ؟

اگر توانستید در مورد شستن ماشین با آب مشاع ساختمان ، رضایت دیگر همسایگان را نیز کسب کنید می توانید ماشین خود را شستشو دهید . شستن ماشین در ساختمان دردسر های دیگری نیز دارد که هریک از آنها یکی پس از دیگری خودشان را نشان می دهند بطور مثال: شستن ماشین همیشه با سر و صداهایی همراه است که باعث آزار و اذیت شدن همسایگان می گردد از طرفی با شستن ماشین ، گرد و خاک و گلی که رو آن نشسته در محوطه ی پارکینگ پخش می شود و باعث آلودگی سطح پارکینگ می شود . افرادی که ماشین خود را در پارکینگ می شویند حتماً باید بعد از اتمام شستشو ، محوطه ی پارکینگ را تمیز کنند تا آلودگی و بیماری در ساختمان پخش نشود .

یکی از معایبی که می توان برای شستشوی ماشین در ساختمان نام برد این است که آب زیادی هدر می رود . با توجه به اینکه آب مصرفی در ساختمان ها آب قابل شرب و مصرفی خانوار ها می باشد شستشوی ماشین باعث می شود که این نعمت خدادادی هدر برود و با مشکلات کم آبی که وجود دارد ، شستشوی ماشین در ساختمان اصلاً پیشهاد نمی شود . بهتر است برای شستشوی ماشین به کارواش مراجعه کنید تا با روش هایی که بکار می برند باعث می شود تا از بروز مشکلاتی که برای آن ذکر کردیم جلوگیری کنید .

 

در هنگام شستشوی ماشین در ساختمان ، باید چه مواردی را رعایت کرد ؟

با توجه به اینکه شستشوی ماشین در ساختمان باعث هدر رفتن آب شرب و آشامیدنی می شود ، بهتر است تا موقع شستشوی ماشین از هدر رفت آب جلوگیری کنید و از ریختن آب بیهوده خودداری کنید . برای صرفه جویی در مصرف آب بهتر است تا یک سطل آب تمیز به همرا سایر وسایل مورد نیاز به صورت اختصاصی برای خودرو تهیه کنید . پس از اینکه شستشوی ماشین به اتمام رسید محیط پارکینگ را خشک و تمیز کنید . بهتر است در منزل خود پسماند های آب سالم را در چند بطری جمع آوری کنید تا در هنگام شستشوی ماشین از آنها استفاده کنید تا از یک سو از هدر رفت اب جلوگیری کنید و از طرفی ماشین خود را شستشو دهید .

 

آیا میتوان در ساختمان فرش شست ؟

امروزه در سطح شهر ها مراکزی وجود دارد که افراد می توانند فرش های منزل خود را برای شستن به آنجا ببرند . در این مراکز بصورت اصولی فرش ها شسته می شود و میزان مصرف آب نیز کم می شود . با مراجعه به فرش شویی هم کار خود را آسان تر می کنید و هم در وقت خود صرفه جویی کنید . اگر بین ساکنین ساختمان در مورد شستن فرش توافق نظر وجود داشته باشد افراد می توانند فرش های خود را با رعایت اصول بهداشتی و با حداقل میزان آب شستشو دهید . در این موارد مدیران ساختمان بسته به میزان آب مصرفی ، مبلغی را به عنوان آب بها از افرادی که فرش های خود را با آب مشاع شسته اند دریافت می کند .

 

هنگام شستن فرش چه مواردی باید رعایت شود ؟

بعد از جلب رضایت سایر همسایگان در مورد شستن فرش در ساختمان ، بهتر است مواردی رعایت شود تا برای دیگر همسایگان مزاحمتی ایجاد نشود . بهتر است قبل از شستن فرش فضایی مناسب جهت شستن آن مهیا کنید و بخشی از حیاط یا پارکینگ ساختمان را انتخاب کنید که برای دیگران مزاحمتی ایجاد نکند . قبل از شستشوی فرش گرد و غبار روی آن را بتکانید و گرد و خاک آن را در سطل آشغال بریزید . بهتر است قبل از شستن فرش مطمئن شوید که فرش رنگ نمی دهد زیرا ممکن است رنگ فرش با سطح پارکینگ واکنش نشان دهد و باعث تغییر رنگ کاشی یا سرامیک سطح کف پارکینگ شود .بعد از شستشوی فرش بهتر است برای خشک کردن آن فضایی از پارکینگ یا حیاط را انتخاب کنید که مزاحم رفت و آمد سایر همسایگان نشود . بعد از اتمام شستشوی فرش کف و آب حاصل از آنرا از سطح پارکینگ و حیاط تمیز کنید .

 

فرش دستبافت بهتر است یا فرش ماشینی؟ مزایا و معایب هرکدام

Loading

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن