بهترین محله های کرج

بهترین محله های کرج، معرفی با عکس

بهترین محله های کرج، معرفی با عکس

کرج امروزه به یکی از اصلی ترین قطب های مسکونی ، تجاری و اداری ایران تبدیل شده و انتظار می رود شهرت محله های این شهر در طی سالهای آینده به شدت افزایش یابد. کرج که از قدیمی ترین منطقه های مسکونی در ایران بوده ، دارای محله های بسیار لوکس و فوق العاده ای می باشد که از جمله شناخته شده ترین محله های کرج می توانیم به محله های مشهور عظیمیه ، فردیس ، مهرشهر و جهانشهر اشاره کنیم. امروز قصد داریم همراه با شما هومتیکی های عزیز نگاهی به اصلی ترین محله های کرج بیاندازیم؛

 

مزایا و معایب زندگی در کرج

با وجود اینکه زندگی در کرج چالش های خاص خود را دارد ، ولی مزیت های فوق العاده ای را نیز به همراه دارد. به عنوان مثال کرج به عنوان یک هاب اتصالی میان تهران و قزوین عمل می کند و ساکنین این شهر به منظور کسب درآمد می توانند هر دو شهر صنعتی را برای خود انتخاب کنند. علاوه بر این از آنجایی که کرج یکی از شهرهایی می باشد که دارای محله های نوساز است ، بسیاری ساختار شهرسازی آن را به عنوان نقطه عطفی در شهرسازی ایران به حساب می آورند. از سوی دیگر این شهر از نظر امکانات بسیار شبیه به تهران می باشد ولی قیمت خانه و زمین نسبت به این کلانشهر پایین تر می باشد و ساکنین راحت می توانند در آنجا محل سکونت خود را انتخاب کنند.

با وجود اینکه این محله مملو از مزایا برای زندگی می باشد ، باید بگوییم عاری از عیب نیز نمی باشد. ساکنین کرج بیشتر به دلیل وجود کارخانه های بزرگ با مشکلات زیاد آب و هوایی دست و پنجه نرم می کنند. از سوی دیگر به دلیل تردد بالا بین تهران و کرج خطوط مترو همیشه شلوغ بوده و خطوط تاکسی نیز پاسخگوی حجم تردد افراد نمی باشد.

 

بهترین خیابان های کرج

ساختار شهر کرج نسبت به تهران متفاوت می باشد و این شهر بیشتر محله محور می باشد و کمتر بر روی خیابان ها تمرکز شده و محله های مشهور بیشتری دارد. با این وجود ما قصد داریم امروز برخی از مهم ترین خیابان های کرج را که از نظر مسکونی، اداری و تجاری اهمیت زیادی دارند برای شما همراهان معرفی کنیم.

  • خیابان کاج جهانشهر
  • خیابان اصلی گوهردشت
  • بلوار شهرداری مهرشهر
  • بلوار کاج عظیمیه

بالاشهر کرج

هنگامی که صحبت از بالاشهر به میان می آید اولین تصوری که به ذهن افراد می رسد شهری مانند تهران است که در آن محله های لوکس و بالا شهر در قسمت فوقانی شهر و محله های پایین شهر نیز در جنوب شهر قرار می گیرند. ولی این مسئله در کرج به این صورت نمی باشد ساختار شهر کرج برعکس تهران تحت تاثیر مجاورت با رشته کوه به صورت خطی بوده و محله های بالاشهر کرج نیز پراکنده می باشند. در این بخش قصد داریم برای شما لوکس ترین و بهترین محله های کرج را معرفی کنیم.

 

بهترین محله های کرج

حالا که از نقطه نظر های مختلف محله های کرج را شناختیم زمان آن نیز فرا رسیده است که بهترین محله های کرج را نیز از نظر سکونت بررسی کرده و آن ها را مورد ارزیابی قرار دهیم. این محله به شرح ذیل می باشند؛

عظیمیه

عظیمه یک محله بسیار مشهور کرج به حساب می آید که ساخت و ساز در آن پیش از انقلاب اسلامی کلید زده شد و پس از انقلاب اسلامی و رونق گرفتن این محله از بخش جنوبی آن برای راه اندازی بخش اداری استفاده شد. این محله پیش از انقلاب در دست کردهای عراقی بود ولی شرایط بعد از جنگ تحمیلی برای ساکنین این محله دشوار شد و مجبور شدند از آن محله کوچ کنند. تحت تاثیر همین مسئله بسیاری از تهرانی هایی که قادر به خرید خانه در تهران نبودند تصمیم گرفتند به این محله بروند. بسیاری از افراد این محله را به عنوان بهترین محله کرج عنوان می کنند که به دلیل ساختار جغرافیایی و شرایط ساخت و ساز به انتخاب اول برای زندگی تبدیل شده است.

عظیمیه

عظیمیه

مهرشهر

یکی از محله هایی که بیشتر به دلیل وجود باغ های بسیار زیبا مشهور شده مهرشهر می باشد. این محله که امروزه دارای چهار فاز مختلف می باشد اسم خود را از علاقه بیش از حد خواهر محمد رضا (شمس پهلوی) به مهر وام گرفته است. بسیاری از افراد تحت تاثیر ساختار متفاوت و شرایط خاص حاکم بر آن ، این محله را به عنوان یکی از بهترین بخش های کرج معرفی کرده اند. شما در مهرشهر خانه های ویلایی بسیار شیک و لوکسی را می توانید مشاهده کنید که نمونه آن در هیچ جای ایران ساخته نشده است. البته به دلیل گسترش آپارتمان نشینی ، بسیاری از این خانه های ویلایی جای خود را به آپارتمان های خوش ساخت داده اند ولی هنوز هم در فاز چهار می توانید بهترین نمونه های این خانه های ویلایی را مشاهده کنید.

 جهانشهر

جهانشهر یکی از منحصر به فرد ترین محله های کرج که زمان ساخت و ساز در آن به اوایل دوره پهلوی دوم باز می گردد. جهان شهر که اسم خود را از همسر محمد صادق فاتح گرفته است بعد از انقلاب اسلامی با تحولات عظیمی روبرو شد و باغ های زیبای آن به منظور ساخت و ساز و ایجاد فضای جدید از میان رفتند. امروزه این باغ ها تبدیل به ساختمان های بلند مرتبه ای شده اند و محله جهانشهر نیز به یکی از بهترین محله های کرج تبدیل شده است.

جهانشهر

جهانشهر

گوهردشت

گوهردشت یکی از محله های جدید کرج می باشد که یکی از بهترین منطقه ها برای سکونت و کسب و کار می باشد. این محله که بیشتر به دلیل وجود دانشگاه آزاد در آن شناخته می شود در طی 10 سال اخیر به شدت رشد کرده و بسیاری امید دارند به یکی از بهترین محله های کرج تبدیل شود. این محله که دارای تاکسی های خطی متعدد ، ایستگاه مترو و امکانات متعدد است به عنوان یکی از بهترین محله ها برای سکونت تبدیل شده است

گوهردشت

گوهردشت

شاهین ویلا

از محله های بسیار زیبا و خوش ساخت کرج که دارای چندین شهرک شیک و لوکس می باشد. بسیاری از افرادی که از نظر بودجه مشکلات زیادی دارند این محله را برای سکونت خود انتخاب می کنند. از نظر شرایط و بافت می توان این محله را با محله چیتگر تهران مقایسه کرد که از نظر امکانات رفت و آمدی و دسترسی های محلی از شرایط بسیار خوبی برخوردار می باشد. این محله که در مجاورت گوهردشت می باشد برای بسیاری از افراد به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها می باشد.

شاهین ویلا

شاهین ویلا

دهکده – فردیس

یکی از بهترین و گران قیمت ترین محله های کرج که در انتهای فردیس واقع شده است محله دهکده می باشد که دارای خانه های بسیار شیک و ویلایی است. این محله که بدون شک نمونه مشابهی در تهران ندارد برای افرادی که از نظر مالی مشکلی ندارند به عنوان یکی از بهترین محله ها برای زندگی می باشد. بسیاری از افراد این محله را به عنوان امن ترین ، زیبا ترین و گران قیمت ترین محله کرج یاد می کنند.

دهکده – فردیس

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

محله های جنوب تهران،معرفی به همراه عکس

لیست محله های شمال تهران ،معرفی کامل با عکس

محله های شرق تهران

محله های غرب تهران

 

Loading

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن