راهنمای خرید اینترنت ثابت خانگی

راهنمای خرید اینترنت ثابت خانگی

خرید اینترنت ثابت خانگی پس از انقلاب دات کام در سال 2000 روز به روز در جهان افزایش پیدا کرد و در ایران نیز دسترسی به اینترنت ثابت خانگی از سال 2010 رواج پیدا کرد و شرکت های مختلف اینترنتی شروع به ارائه خدمات متنوع کردند. افرادی که فعالیت زیادی در اینترنت دارند می توانند بنا به نیاز و حجم استفاده از اینترنت بهترین ارائه دهنده خدمات اینترنت را برای خود انتخاب کنند. در دنیای شبکه به شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی ISP می گویند که امروزه با گسترش تکنولوژی خدمات متفاوتی را به کاربران اجاره می دهند. امروز در وب سایت هومتیک قصد داریم نگاهی کلی بر روی بهترین خدمات برای دریافت اینترنت ثابت خانگی انداخته و شرکت های مهم ارائه دهنده اینترنت را نیز معرفی کنیم.

انواع اینترنت پرسرعت

امروزه دیگر سال های 82 و 83 شمسی نیست که ما ایرانی ها با خرید کارت های اینترنت و استفاده از سیستم Dial-up به اینترنت متصل شویم. شرکت ها با گسترش تکنولوژی، خدمات متنوعی را ارائه می دهند که هر یک از آن ها دارای معایب و مزایای خاصی هستند.

DSL

DSL که در اصلی مخفف Digital Subscriber Line می باشد یک فناوری برای آوردن اطلاعات با پهنای باند بالا به خانه ها و مشاغل کوچک از طریق خطوط تلفن مسی معمولی است. با فرض اینکه خانه یا کسب و کار کوچک شما به اندازه کافی به دفتر مرکزی شرکت ارائه دهنده خدماتی نزدیک باشد شرکت از DSL برای خدمات رسانی استفاده می کند. در این نوع خدمات رسانی ممکن است شما بتوانید داده ها را تا 6.1 مگابیت (میلیون بیت) در ثانیه (از 8.448 مگابیت بر ثانیه) دریافت کنید.

یک خط DSL می تواند هم سیگنال های داده و هم سیگنال های صوتی را حمل کند و بخش داده خط به طور مداوم متصل است. نصب DSL در سال 1998 آغاز شد و تا دهه آینده با سرعت زیادی در تعدادی از ایالات در آمریکا و جاهای دیگر ادامه یافت. شرکت Compaq، Intel و Microsoft که با شرکت‌های تلفن همکاری می‌کنند ارائه دهنده استانداردهای DSL بودند که حتی امروزه نیز از همان استانداردها استفاده می شود.

ADSL

ADSL یک نوع محبوب و قدیمی از پهنای باند است که اصطلاح مخفف شده خط مشترک دیجیتال نامتقارن است. ADSL یک اتصال پهنای باند (broadband) است که از طریق سیم‌های مسی خطوط تلفن موجود کار می‌کند و عمدتاً برای پهنای باند خانگی و در مشاغل کوچک استفاده می‌شود.

  • از طریق شبکه خط تلفن مسی اجرا می شود
  • اتصال پهن باند قابل اعتماد با کیفیت بالا
  • امکان انتقال سریعتر داده ها از طریق یک اتصال واحد را فراهم می کند
  • امکان دسترسی به اینترنت را همزمان با برقراری تماس تلفنی فراهم می کند
  • حداقل هزینه نصب و نگهداری

پهنای باند ADSL یک راه بسیار مقرون به صرفه برای دسترسی به اینترنت است و برای استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچکی که خیلی به خدمات اینترنت متکی نیستند بسیار مفید است. برای چنین مشاغلی، ADSL یک پهنای باند فوق العاده است که برای راه اندازی آن هزینه بسیار کمی نیاز است. با سرعت دانلود تا 24 مگابیت در ثانیه و آپلود 8 مگابیت در ثانیه، ADSL می تواند تمامی نیازهای شما را برآورده کند.

VDSL

VDSL مخفف عبارت Very High Bitrate Digital Subscriber Line است. VDSL نسل جدید اینترنت پهن باند است که از خط تلفن مسی شما استفاده می کند اما سرعت اتصال سریع تری را ارائه می دهد. مانند ADSL، سرعت این فناوری به طول کابل مسی از خانه شما تا تجهیزات شبکه بستگی دارد. به عبارت دیگر، با افزایش فاصله شما با تجهیزات شبکه و سوئیچینگ آن، سرعت اینترنت شما نیز افزایش می یابد.

VDSL تجربه کاربری بهتری را برای کاربران اینترنت فراهم می کند و از همان خط مشترک به طور موثرتری استفاده می کند. اتصال کاربر با نصب یک گره فیبر نوری در نزدیکی محل کاربر که با استفاده از کابل های فیبر نوری به ISP متصل می شود، فراهم می شود. VDSL بیشتر برای برنامه هایی مانند تلویزیون اینترنتی (VOD)، سیستم VoIP و غیره که به پهنای باند بالایی نیاز دارند استفاده می شود.

Wireless

یکی از خدمات نوینی که به لطف گسترش خدمات بی سیم در دنیا رواج پیدا کرده است. این روش انتقال داده که با استفاده از سیستم رادیویی انجام می شود ، سرعت بسیار خوبی دارد ولی شرکت و خانه هایی می تواند از این روش استفاده کنند که دکل های رادیویی ISP به آن ها نزدیک هستند.

راهنمای خرید اینترنت ثابت خانگی

پهنای باند اختصاصی

اتصال به اینترنت نقطه به نقطه یک روش بی سیم برای اتصال به اینترنت در مناطق وسیع و بدون نیاز به کابل کشی گسترده است. این امر با راه اندازی یک نقطه مبدا در یک مکان مطلوب و استفاده از آنتن های نقطه به نقطه و تجهیزات رادیویی در سراسر منطقه مورد نیاز به دست می آید. این شکل از فعالیت اینترنت دارای مزایای بسیاری است و به همین دلیل موسسات آموزشی، سازمان ها، برج ها و مجتمع های مسکونی از اینترنت نقطه به نقطه استفاده می کنند.

اتصال نقطه به نقطه در اصل یک پهنای باند اختصاصی است که به طور ایمن دو یا چند مکان را به هم متصل می کند. اتصال نقطه به نقطه اینترنت عمومی را اسکن نمی کند و ذاتا امن است و نیازی به رمزگذاری داده ندارد. اتصال نقطه به نقطه کیفیت خدمات (QoS) بی نظیری را ارائه می دهد زیرا یک سرویس مشترک (خط خصوصی) نیست و هر بار مسیر مستقیم یکسانی را از همان شبکه دنبال می کند.
اتصال نقطه به نقطه توسط مشاغل برای ارائه خدمات قابل اعتماد و ایمن برای برنامه هایی مانند پردازش کارت اعتباری، به اشتراک گذاری فایل، پشتیبان گیری از داده ها، VOIP و کنفرانس ویدیویی استفاده می شود. شبکه های خصوصی P2P قادر به ارائه سرعت پهنای باند تا یک گیگابیت در ثانیه یا بیشتر هستند و تمام نیازهای صوتی، داده و تصویری شما را برآورده می کنند.

وایمکس

وایمکس، که مخفف قابلیت همکاری جهانی برای دسترسی مایکروویو می باشد، یک فناوری مخابراتی است که با هدف ارائه داده‌های بی‌سیم در فواصل طولانی به روش‌های مختلف، از لینک‌های نقطه به نقطه تا دسترسی کامل از نوع تلفن همراه استفاده می کند. این روش یکی از نوین ترین روش های ارائه اتصال پهن باند بی سیم از یک ارائه دهنده ارتباطات به مشتری و جایگزینی برای کابل و DSL است. وایمکس بر اساس استاندارد دسترسی بی سیم پهن باند موسسه مهندسین برق و الکترونیک (IEEE 802.16) دایر شده است.

FTTH

اتصالات فناوری فیبر به خانه ، یا اتصالات پهن باند FTTH، به اتصالات کابل فیبر نوری برای منازل مسکونی اطلاق می شود. چنین سیستم‌های مبتنی بر فیبر نوری می‌توانند تعداد زیادی از اطلاعات دیجیتال – تلفن، ویدئو، داده و غیره – را با کارایی بیشتری نسبت به کابل‌های کواکسیال مسی سنتی با قیمتی مشابه ارائه دهند. فضاهای FTTH برای عملکرد به شبکه های نوری فعال و غیرفعال وابسته هستند.

اتصالات پهن باند FTTH در حال حاضر برای بیش از 10 میلیون مصرف کننده در ایالات متحده فعال شده است، مجله Broadband Properties اعلام می کند بیش از 6 میلیون نفر در ژاپن و 100 میلیون در سراسر جهان از مزایای این سیستم برخوردار هستند. بسیاری بر این باورند که استاندارد کردن فناوری FTTH در اتصال، ترافیک پیش‌بینی‌شده وب را حل می‌کند. در ایران نیز شبکه ملی مخابرات این سیستم را به کاربران ارائه می دهد.

TD-LTE

اینترنت نسل چهار (TD-LTE) یکی از فناوری های نوینی ست که برای دسترسی به محتوای اینترنت و شبکه های داخلی توسعه یافته است. این فناوری محدودیت های استفاده از سیم های مسی را از بین برده است. این بدان معناست که برای استفاده از این سرویس نیازی به خط تلفن ثابت ندارید، بنابراین راه اندازی آن بسیار سریع و آسان خواهد بود.

این فناوری به منظور زمان‌بندی ارسال و دریافت داده‌ها در شبکه، از فرکانس استفاده می‌کند. همچنین قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت نسل چهارم ثابت با استفاده از سیم کارت را نیز دارد. با این وجود این سیم کارت ها قابلیت برقراری تماس و پیامک را ندارند.

بهترین اینترنت خانگی نظرات

در ایران شرکت هایی که خدمات اینترنت ثابت را ارائه می دهند بسیار زیاد هستند. مهمترین شرکتی که در ایران اینترنت پر سرعت را بر بستر تلفن ثابت ارائه می دهد شرکت مخابرات کشور است که از سال 1384 خدمات اینترنت ADSL را ارائه می دهد. این شرکت علاوه بر ADSL خدمات اینترنت فبر نوری را نیز ارائه می دهد که سرعت آن تا 50 مگابایت بر ثانیه نیز می رسد.

دومین شرکتی که خدمات اینترنت ثابت را به صورت گسترده ارائه می دهد شرکت شاتل می باشد. این شرکت که فعالیت خود را با ارائه کارت های اینترنت Dial-up آغاز کرد امروزه به عنوان یکی از بزرگترین ISP های داخل ایرانی شناخته می شود. شاتل علاوه بر اینترنت ADSL خدمات منحصر به فردی مانند Wireless, TDE-LTE و حتی VOIP را نیز به کاربران ارائه می دهد.

شرکت زیتل یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت می باشد که بر بستر TDE-LTE خدمات رسانی ویژه ای را به تهرانی ها و ساکنین کرج ارائه می دهد. نکته مهم در مورد این شرکت، ارائه اینترنت نامحدود با سرعت 35 مگابایت می باشد.

پارس آنلاین را نیز می توان به عنوان یکی از بزرگترین ISP های ایران معرفی کرد که در طی سال ها فعالیت در این صنعت همیشه به عنوان یکی از شاخص ترین شرکت ها شناخته می شده است. پارس آنلاین که پس از مخابرات به عنوان بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت شناخته می شود همانند شاتل فعالیت خود را از سال 1380 آغاز کرده است.

راهنمای خرید اینترنت ثابت خانگی

راهنمای خرید اینترنت مخابرات

مخابرات ایران بدون شک بزرگترین شرکت ارائه دهنده اینترنت می باشد که به گفته خود این شرکت به بیش از 3 میلیون خانه خدمات رسانی می کند. این شرکت که در طی چندین سال فعالیت همیشه به عنوان آخرین گزینه برای دریافت اینترنت به حساب آمده تنها ارائه دهنده اینترنت فیبر نوری نیز به حساب می آید. کابران می توانند از سه طریق اینترنت مخابرات را برای خانه خود خریداری کنند؛ اولین و اصلی ترین روش برای خرید اینترنت مخابرات مراجعه حضوری به مخابرات محله می باشد. در صورتی که شما نمی توانید به صورت حضوری مراجعه کنید بهتر است از طریق اینترنت و وب سایت این شرکت اقدام نمایید. آخرین روش برای دریافت خدمات این شرکت ارائه درخواست از طریق شماره هوشمند 2020 می باشد.

کیفیت اینترنت شاتل

با وجود اینکه در مورد شرکت های مختلف حرف و حدیث های متعددی شنیده می شود ولی شاتل یکی از معدود شرکت هایی است که توانسته فعالیت بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد و به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات برتر شناخته شود. شاتل که خدمات متنوعی از جمله Voip خانگی را به کاربران ارائه می دهد از آن به عنوان یک شرکت 5 ستاره یاد می کنند.

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

همه چیز درباره اینترنت مرکزی ساختمان

درخواست فیبر نوری،هزینه و مناطق تحت پوشش

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن