راهنمای دکوراسیون اتاق کودک مینیمال

راهنمای دکوراسیون اتاق کودک مینیمال

انبوهی از اسباب بازی ها روی زمین، ملحفه های نامرتب روی تخت – آیا این تصویر شبیه اتاق خواب بچه های شماست؟ اگردر هر کجای دنیا از والدین بپرسید، اکثر آنها اعتراف می کنند که اتاق خواب فرزندانشان یک دیوانه خانه است. با این همه شلوغی، پاک کردن بهم ریختگی و سر و سامان دادن به اوضاع تقریبا غیرممکن است. گاهی اوقات از بچه‌هایتان می خواهید که اسباب‌بازی‌هایشان را بعد از بازی مرتب کنند، اما در بیشتر مواقع، شما هنوز خودتان این کار را مرتب می‌کنید. یک خبر خوب برای همه والدین این است که اکنون می توانید با اعمال یک طرح مینیمالیستی در اتاق خواب فرزندانتان همه چیز را تغییر دهید. طرح مینیمالیستی برای اتاق کودکان یک راه کارآمد برای از بین بردن شلوغی اتاق ها و تمیز و مرتب نگه داشتن آنها است. با طراحی مینیمالیستی، می‌توانید ارزش زندگی با هزینه کمتر را نیز به فرزندانتان منتقل کنید. آنها در سنین پایین خواهند فهمید که دارایی های مادی، همه چیز نیست.

فضای باز برای بازی آنها

یک طراحی ایده آل برای اتاق خواب جهت به حداقل رساندن شلوغی و به حداکثر رساندن فضا، طراحی فضای باز است که مکان بیشتری را برای بازی کودکان شما ایجاد می کند. به جای پر کردن اتاق خواب فرزندانتان با اسباب‌بازی‌ها و نمایشگرهای رنگارنگ، چرا فضایی را برای آن‌ها در نظر نمی‌گیرید تا هر کاری که می‌خواهند انجام دهند؟ وقتی اسباب بازی های آنها را محدود می کنید، تخیل آنها را گسترش می دهید. این یک ادعای علمی است که توسط استریک و شوبرت در آزمایشی که آنها انجام دادند تا یاد بگیرند که وقتی اسباب‌بازی‌ها از تصویر حذف می‌شوند چگونه واکنش نشان می‌دهند، اثبات شد. این مطالعه نشان داد که وقتی کمبود منابع وجود دارد، بچه‌ها بیشتر از تخیلات خود برای اختراع اشکال جدید سرگرمی استفاده می‌کنند. شرکت کنندگان در نهایت، بازی های خود را ایجاد کردند و از منابع موجود در محیط اطراف خود برای تفریح استفاده کردند. همه چیز را به بچه هایتان ندهید – بگذارید بفهمند که هدیه تخیل، ماجراهای جالب تری را نسبت به هر عروسک یا ماشین اسباب بازی ارائه می دهد.

از رنگ های جذاب برای اتاق استفاده کنید

به اسباب بازی های بزرگ اصلا فکر نکنید، در غیر این صورت، شما با طراحی اتاق خوابی مواجه خواهید شد که کاملاً مخالف مینیمالیسم است. به تفریح منظم یا آن نوع تفریحی که با آگاهی همراه است، فکر کنید. هنگام طراحی اتاق خواب کودکان خود، باید رنگ های مختلفی را که استفاده می کنید در نظر داشته باشید. یک پالت تک رنگ را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه شما و فرزندانتان باشد. اگر فکر می کنید تک رنگی کم است، رنگ دیگری اضافه کنید. خودتان را به آن دو رنگ محدود کنید. تعجب خواهید کرد که چگونه آنها می توانند زندگی و شخصیت را به اتاق اضافه کنند، بدون اینکه اتاق را شلوغ کنند.

دلیل دیگری که چرا باید هنگام طراحی مجدد اتاق خواب کودکان خود بر روی رنگ ها تمرکز کنید، این است که آنها می توانند به بهبود روال خواب کودکان شما کمک کنند. همانطور که سوزی چیازاری، مشاور رنگ درمانی و طراحی داخلی جامع، گفت: “دکوراسیون اتاق خواب مطمئنا می تواند بر کیفیت و کمیت خواب شما در هر شب تاثیر بگذارد.”

در مطالعه ای که توسط Travelodge انجام شد، مشخص شد که آبی، خواب آورترین رنگ برای اتاق خواب است. ضربان قلب را کند می کند و فشار خون را کاهش می دهد. در نتیجه، افرادی که در اتاق آبی رنگ می‌خوابند، تقریباً هشت ساعت می‌خوابند. در رتبه های دوم و سوم به ترتیب زرد و سبز هستند. رنگ هایی که باید از آنها اجتناب کنید بنفش، قهوه ای و خاکستری هستند. بنفش می تواند تفکر را تحریک کند، بنابراین استفاده از آن در اتاق خواب اصلا ایده آل نیست. برای اطمینان از خواب کافی فرزندانتان، رنگ آبی را رعایت کنید.

اسباب بازی ها و کتاب های قدیمی به عنوان تزئینات

نگران پیدا کردن طرح های اتاق خواب برای بچه های اسپرت، دوستداران موسیقی یا علاقه مندان به کتاب نباشید. اتاق بعد از مالک خودش را شکل می دهد – فقط به آن زمان بدهید. برای تزیین اتاق خواب فرزندانتان نیازی به خرید دکوراسیون جدید ندارید. برای اینکه اتاق واقعا مینیمالیستی شود، باید بسیاری از عناصر از جمله اسباب بازی ها را حذف کنید. تنها تعدادی را کنار بگذارید و از آنها برای تزئین اتاق استفاده کنید. تعداد انگشت شماری اسباب بازی را انتخاب کنید که منعکس کننده ذائقه و شخصیت کودکان شما باشد و آنها را همراه با چند کتاب و آثار هنری در معرض دید قرار دهید. با اسباب‌بازی‌های کمتر و کتاب‌های بیشتر، کودکان شما بیشتر با ادبیات آشنا می‌شوند که می‌تواند تخیل آنها را تحریک کرده و خلاقیت آنها را توسعه دهد. همچنین می‌توانید آلات موسیقی و تجهیزات ورزشی را در صورتی که فرزندانتان ترجیح می‌دهند، اضافه کنید. آنچه مهم است این است که محیطی را پرورش دهید که در آن فرزندان شما به طور طبیعی مهارت های خود را توسعه دهند.

 

یک نقطه کانونی را انتخاب کنید

نقطه کانونی در یک اتاق به چیزی اشاره دارد که بیشترین توجه را به خود جلب می کند. این مسئله می تواند یک عنصر طراحی، یک ویژگی معماری یا یک تکه مبلمان باشد که کل اتاق را به هم نزدیک می کند و بر ارزش سایر اشیاء اطراف آن تأثیر می گذارد. هنگام طراحی اتاق خواب فرزندانتان، به نقطه کانونی توجه کنید. آیا این یک مبل تختخواب شو شیک، یک عکس برگردان روی دیوار، یک اسباب بازی بزرگ پر شده است؟ اولین چیزی که باعث می شود یک بازدیدکننده وقتی وارد اتاق خواب می شود جذب آن شود چیست؟ این مهم است زیرا می تواند روحیه و انرژی یک اتاق را تعیین کند. اطمینان حاصل کنید که نقطه کانونی در اتاق خواب فرزندان شما نه خیلی کودکانه و نه خیلی رسمی است، در اصل تعادل طراحی و عملکرد را حفظ کنید.

مکانی برای همه چیز

هنگامی که فرزندان شما چیزهای زیادی دارند که به نظر نمی رسد بتوانند آنها را رها کنند، به دنبال طرح های مینیمالیستی برای ذخیره سازی باشید که همه بی نظمی ها را پنهان می کند و مفیدترین چیزها را در معرض دید قرار می دهد. اگر بتوانید یک قاب تخت با کشوهای زیر پیدا کنید، عالی خواهد بود. این نه تنها یک صرفه جویی در فضا خواهد بود، بلکه یک نوآوری جالب برای ایجاد خلاقیت بیشتر اتاق خواب کودکان خواهد بود. اگر کشوهای زیر تخت امکان پذیر نیست، همیشه می توانید ظروف برای اسباب بازی های بچه های خود و سایر وسایل بخرید. فقط مطمئن شوید که آنها در یک گوشه اتاق انباشته نشوند.

 

دیوارها را در طراحی بگنجانید

روزگاری که دیوارها فقط فضاهای غیرفعالی بودند، گذشته است. اکنون می‌توانید برچسب‌ها، برگردان‌های جداشدنی و مناظر هنری را روی دیوارها قرار دهید. دیوارهای تاکیدی همه کاره هستند. در صورت تمایل می توانید طرح های اتاق خواب اسپرت یا مناظر موزیکال را اضافه کنید. منظره شهری ابرقهرمانی نیز امروزه در بین بچه‌ها محبوب است. در نهایت، این بچه ها هستند که تصمیم می گیرند چه چیزی روی دیوارها بالا برود. آنها را تشویق کنید تا از خلاقیت خود استفاده کنند.

مبلمان بادوام را انتخاب کنید

هرگز به مبلمان ارزان اعتماد نکنید. حتی زمانی که بودجه کمی دارید، مبلمان ارزان برای اتاق خواب فرزندانتان نخرید. بهتر است اجناس با کیفیت بالا را به جای مواد بد ساخت که می توانند سلامت و راحتی فرزندانتان را به خطر بیندازند، خریداری کنید. روی تشک‌ها و تخت‌خواب‌های خوب سرمایه‌گذاری کنید که به بچه‌هایتان احساس راحتی بیشتری می‌دهد. مطمئن شوید که کف هر بالش، نرم و سفت باشد. به یاد داشته باشید، رفتن به سمت طراحی مینیمالیستی به معنای رفتن به سمت متوسط نیست. شما کمیت را کاهش می دهید، نه کیفیت.

 

انتخاب یک طرح مینیمالیستی برای اتاق خواب کودکان شما در طولانی مدت به شما خدمات بهتری خواهد داد. هرچه فرزندان شما کمتر در اتاق خود باشند، بهتر می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و یاد بگیرند که توانایی های ذاتی خود را توسعه دهند. کمتر به آنها بدهید تا بیشتر داشته باشند.

 

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

راهنمای دکوراسیون پذیرایی مینیمال و مدرن

راهنمای دکوراسیون اتاق خواب مدرن

 

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن