شهرك سينمايي غزالی

شهرک سینمایی غزالی (معرفی کامل)

علی حاتمی را بسیاری از ما ایرانیان به عنوان بزرگترین کارگردان تاریخ ایران قلمداد می‌کنیم که توانست در طی سال‌ها فعالیت خود صنعت سینمای ایران را به کلی تغییر داده و به عنوان یکی از قطب‌های اصلی سینما شناخته شود. بزرگترین خدمت علی حاتمی به سینمای ایران، استفاده از جایگاه خود برای راه‌اندازی شهرک سینمای غزالی است که در سال ۱۳۵۸ این پروژه راه اندازی شد. علی حاتمی از آنجایی که دید بسیار وسیعی به جزئیات داشت، تصمیم گرفت به منظور اینکه سریال‌ها و فیلم‌های خود را در فضای بسیار طبیعی دنبال کند، شهرک سینمایی غزالی را با تم دوره رضا شاه و اوایل دوره پادشاهی محمدرضا شاه راه اندازی شود. شهرک سینمایی غزالی امروزه به یکی از اصلی‌ترین مراکز تفریحی و گردشگری تهران تبدیل شده که می‌توانید با پرداخت هزینه، از فضای منحصر به فرد آن استفاده کنید. امروز در وب سایت هوم تیک قصد داریم همراه با هم نگاهی به جزئیات این مرکز بیندازیم.

 

تاریخچه شهرک سینمایی غزالی

بسیاری از ما سریال هزاردستان را که توسط علی حاتمی ساخته شد، به عنوان بهترین سریال تاریخ ایرانی می شناسیم که هنوز نیز بخشی از مکالمات این سریال در فرهنگ عموم استفاده می شود. به منظور ساخت این سریال فوق العاده بود که علی حاتمی تصمیم گرفت مرکزی به اسم شهرک سینمایی غزالی را با همکاری ولی‌الله خاکدان تاسیس کند. بخش عمده ای از این همکاری و ساخت و ساز، مربوط به یک هنرمند ایتالیایی به اسم جانی کورتینا است که با استفاده از قلم، طرح آن را ابتدا بر روی کاغذ کشید و سپس با استفاده از ماکت های مرسوم در دنیا، آن ها را تصویر سازی کرد. ساخت این مجموعه در سال 1358 آغاز شد، ولی بخش اول آن در سال 1362 مورد استفاده قرار گرفت. پس از کش و قوس های فراوان، در نهایت در سال 1372 این مرکز که تا به امروز سریال های زیادی مانند شهرزاد ، هزاردستان و کیف انگلیسی در آن بازی شده، مورد بهره برداری رسید.

تاریخچه شهرک سینمایی غزالی

 

لوکیشن های شهرک سینمایی غزالی

شاید وجود لوکیشن های مختلف در شهرک سینمای غزالی، یکی از اصلی ترین دلایلی است که بسیاری از افراد این محله را مشابه هالیوود به حساب می آورند و از آن ها به عنوان بهترین ست فیلمبرداری در سرتاسر خاورمیانه یاد می کنند. این شهرک بر اساس نیاز فیلم سازان امروزی به سه لوکیشن اصلی تقسیم می شود که شامل؛ دوران پیش از اسلام ، دوران پس از اسلام و دوران معاصر. در اصل، تمامی فیلم هایی که در ایران با محتوای تاریخی ساخته می شود، در همین شهرک فیلم برداری شده که شاید مهم ترین آن خود هزاردستان باشد.

لوکیشن های شهرک سینمایی غزالی

 

طرح های جدید شهرک سینمایی غزالی

پس از اینکه شهرک سینمایی غزالی به یکی از اصلی ترین مراکز تفریحی در تهران تبدیل شد، رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد نیز تغییر کرد و تصمیم گرفت بخش های عمده ای از آن را گسترش دهد. در سال 1380 بود که تصمیم گرفته شده هتل گراند که در بخش معاصر این مجموعه است، به یک رستوران بسیار مجلل تبدیل شود. گراند هتل که بسیاری از افراد، آن را الماس شهرک سینمایی غزالی معرفی می کنند، جلوه بسیار خاصی را به این شهرک داده است.

 

شهرک سینمایی غزالی پارکینگ

شهرک سینمایی غزالی به لطف امکانات زیادی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های توریستی تهران تبدیل شده که سالانه تعداد زیادی از افراد را به سمت خود جذب می‌کند. به همین دلیل، متولیان این منطقه دو پارکینگ کاملاً مجهز را برای شما بازدید کنندگان در نظر گرفته‌اند.

شهرک سینمایی غزالی پارکینگ

 

شهرک سینمایی غزالی کجاست

اگر از بزرگراه شهید لشکری به سمت کرج در حال حرکت باشید، در کیلومتر پانزدهم لوگوی بزرگ شرکت سایپا را مشاهده می‌کنید که شهرک سینمایی غزالی دقیقاً روبروی این مرکز قرار گرفته است. در صورتیکه قصد دارید اوقات خوشی را با خانواده خود رقم زده و از فضای منحصر به فرد تهران قدیم لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم یک مرتبه از این پروژه عظیم دیدن کنید و از امکانات آن استفاده کنید.

 

شهرک سینمایی غزالی ساعت کاری

شهرک سینمایی غزالی به منظور اینکه بتواند بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جلب کند، تعطیلی ندارد و می‌توانید همه روزه حتی روزهای تعطیل به این مجموعه رفته و از امکانات متنوع آن استفاده کنید. ساعت بازدید از شهرک سینمایی غزالی از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر است. ولی در بعضی از شرایط خاص ممکن است تا ساعت ۶ عصر نیز مجموعه از شما میزبانی کند.

 

قیمت بلیط شهرک سینمایی غزالی سال ۱۴۰۲

در آغاز سال ۱۴۰۲ قیمت بلیط‌های شهرک سینمایی غزالی ۵ هزار تومان بود، ولی در اواسط سال با افزایش قیمت مواجه شدیم و امروزه برای حضور در این مجموعه باید ۱۰ هزار تومان در ازای هر فرد پرداخت کنید.

 

سایت رسمی شهرک سینمایی غزالی

شهرک سینمایی غزالی متاسفانه وب سایت انحصاری برای خود ندارد ولی به لطف وجود پلتفرم اینستاگرام می‌توانید صفحه این مجموعه را در این شبکه اجتماعی دنبال کنید. صفحه اجتماعی شهرک سینمایی غزالی با آیدی shahrak_tv_iran@ فعالیت می‌کند و می‌توانید آخرین اطلاعات را از طریق عکس‌ها و استوری‌های این مجموعه در اختیار داشته باشید.

 

خرید بلیط شهرک سینمایی غزالی

شما می‌توانید از طریق سایت‌های تخفیف‌دار نسبت به خرید بلیط شهرک سینمایی غزالی اقدام کنید. ولی پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی کار به همون مجموعه مراجعه کرده و از درب گیت بلیط خود را تهیه کرده و وارد مجموعه شوید.

 

شماره تماس شهرک سینمایی غزالی

به منظور اینکه بتوانید آخرین اطلاعات مرتبط با شهرک سینمایی غزالی را کسب کنید، می‌توانید با شماره تماس‌های این مجموعه ارتباط برقرار کنید.
982144196910+

 

مطالب مرتبط:

شهرک لاله منطقه 22 تهران، تاریخچه و امکانات وخدمات و دسترسی ها

معرفی شهرک شهید محلاتی تهران، امکانات رفاهی و نقشه

معرفی محله شهرک آزمایش تهران، آدرس و تلفن و عکس

معرفی شهرک ولیعصر تهران، اطلاعات کامل و نقشه

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن