شهرک شهید محلاتی تهران

معرفی شهرک شهید محلاتی تهران، امکانات رفاهی و نقشه

معرفی شهرک شهید محلاتی تهران، امکانات رفاهی و نقشه

شهرک شهید محلاتی یکی از خوش آب و هواترین محله های تهران می باشد که در شمال شرقی تهران و در کوهپایه های رشته کوه های البرز قرار گرفته است . این محله که به عنوان یکی از خاص ترین و جالب ترین مناطق تهران به حساب می‌آید دارای فرهنگ و ساختار منحصر به فرد خود می باشد و از نظر قیمت نسبت به بخشهای مرکزی شهر گران تر بوده و دارای شرایط منحصر به فرد می باشد. امروز در وبسایت هومتیک که قصد داریم نگاهی به این محله مشهور تهران انداخته و آن را از نقطه نظرات مختلف مورد ارزیابی قرار دهیم.

شهرک شهید محلاتی تهران

تاریخچه شهرک محلاتی

هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است که سکونت در منطقه شهید محلاتی کنونی چه زمانی در تهران آغاز شده است ولی مورخین بر این باور هستند وجود قنات ها و رودخانه ناصرآباد می تواند دلیلی بر سکونت چند ساله در این منطقه باشد. اولین نوشته ها و سند های تاریخی نشان می دهد با ورود بهائیان به این منطقه سکونت در آن رونق گرفته و به شکل مدرن و امروزی خود درآمده است. بعد از گسترش این فرقه در ایران به منظور این که آنها بتوانند تفکرات خود را اجرایی نمایند محله شهرک محلاتی و کنونی برای اقامت خود برگزیده و بعد از مرگ ناصرالدین شاه نیز مراکز خود در این محله را گسترش دادند. آنها به دلیل رابطه خوبی که با کشورهای خارجی داشتند تا پیش از انقلاب اسلامی در این منطقه سکونت گزیده اند ولی با بعد از وقوع انقلاب به دستور امام خمینی تمامی این اراضی از آنها گرفته شده و به سپاه پاسداران داده شد.  تحت تاثیر همین اتفاقات تاریخی است که امروزه بسیاری از افرادی که در شهرک  شهید محلاتی زندگی می کنند از اعضا و یا خانواده های سپاهیان می باشند

شهرک شهید محلاتی تهران

شهرک شهید محلاتی کجاست؟

همانگونه که به شما گفتیم شهرک محلاتی در شمال شرقی تهران و چسبیده به دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز قرار گرفته است. با وجود این که این محله یکی از دورترین بخش های تهران می باشد ولی دسترسی به آن نسبت به دیگر محله ها آسان تر بوده و شما می توانید با استفاده از اتوبوس ها و خطوط مترو به سادگی به این محله تردد کنید. این محله از شمال به ارتفاعات قائم از جنوب به بلوار ارتش و از سمت غرب به خیابان وزارت امور خارجه متصل می شود و شرق این محله را بلوارقائم محدود کرده و انتهای محدوده شرقی آن دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز میرسد

شهرک شهید محلاتی تهران

نقشه شهرک محلاتی

به منظور تسهیل تردد شما همراهان همیشگی هومتیک ما برای شما نقشه گوگلی این منطقه را نیز قرار داده ایم که می توانید به دقت به جزئیات این محله نگاه کنید.

دسترسی به شهرک شهید محلاتی تهران

همان گونه که پیش از این نیز به شما گفتیم با وجود اینکه شهرک شهید محلاتی تهران در شمال شرق و نقطه ای دور از مرکز تهران قرار گرفته است ولی تحت تاثیر دسترسی بسیار خوبی که دارد بسیاری از افراد این محله را به عنوان نقطه فوق‌العاده برای زندگی انتخاب می کنند. این محله دارای ایستگاه مترو قائمی می‌باشد که بخشی از خط ۲ مترو تهران بوده و اجازه می‌دهد ساکنین به هر نقطه که دوست دارند بدون دغدغه تردد کنند. علاوه بر آن وجود دو پایانه اتوبوسرانی در شهرک شهید محلاتی و پایانه علم و صنعت اجازه می‌دهد کاربران به هر نقطه ای که میخواهند با استفاده از حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشند

شهرک شهید محلاتی تهران

امکانات شهرک شهید محلاتی در تهران

شهرک محلاتی از جمله منطقه های منحصر به فردی در ایران می  باشد که تحت تاثیر موقعیت جغرافیایی خود توانسته است تعداد بسیاری زیادی از افراد را به سمت خود جلب کند. این شهرک که در نزدیکی رشته کوه البرز قرار گرفته برای سپری کردن اوقات فراغت موقعیت بسیار فوق العاده ای را در اختیار ساکنین قرار می دهد. علاوه بر آن از آنجایی که سازمان های دولتی مانند سپاه پاسداران در این منطقه خانه های سازمانی دارند امکانات رفاهی و امنیت ساکنین در بهترین شرایط ممکن قرار دارد و افراد می توانند از خدمات درمانی – بهداشتی در کنار خدمات ورزشی و رفاهی بهره مند شوند.

شهرک شهید محلاتی تهران

مراکز مذهبی شهرک محلاتی

پیش از انقلاب اسلامی و تحت تاثیر اینکه ایت منطقه در اختیار پیروان فرقه بهائیت بود مراکز مذهبی ایرانی- اسلامی نیز در آن بسیار کم بود ولی پس از انقلاب اسلامی و حضور سپاه پاسداران به دستور امام خمینی (ره) فرایند سکونت در این منطقه به کلی تغییر کرد و امروزه این محله به عنوان یکی از قطب های مذهبی در ایران تبدیل شده است. ساکنین این محله با برگزاری مراسم های خاص مذهبی در عاشورا و دیگر رویدادها تلاش می کنند بعد معنوی و مذهبی این منطقه را بالا برده و از آن به عنوان یک بخش دینی یاد کنند. البته باید به شما بگوییم تا به امروز در این فرایند بسیار خوب عمل کرده اند و از دید بسیاری از افراد امروزه شهرک شهید محلاتی یکی از مذهبی ترین بخش های ایران معرفی می کنند.

شهرک شهید محلاتی تهران

بهترین مرکز خریدهای شهرک محلاتی

تحت تاثیر گسترش سریع این محله خدماتی رفاهی در آن نیز روز به روز در حال افزایش می باشد و بخش های خصوصی و دولتی به منظور ارائه خدمات فوق العاده به ساکنین این منطقه تلاش می کنند مرکز خریدهای زیادی را در این محله راه اندازی کنند. مهمترین و اصلی ترین مراکز خرید در این محله شامل پاساژ مروارید ، پاساژ نخل ، اتکا شهید محلاتی ، مرکز خرید ابریشم ، پاساژ مرواری می باشد که افراد به منظور برطرف کردن نیازهای خود و البته سپری کردن زمانی خوش می توانند از آن ها استفاده کنند.

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

لیست محله های شمال تهران ،معرفی کامل با عکس

معرفی محله الهیه تهران، امکانات رفاهی و بهترین خیابان

معرفی محله تجریش تهران

معرفی محله قلهک تهران، مراکز خرید و درمانی

Loading

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن