معرفی محله رسالت تهران

معرفی محله رسالت تهران، نقشه و عکس

معرفی محله رسالت تهران، نقشه و عکس

میدان رسالت یا همان محله رسالت یکی از نقاط کلیدی شهر تهران است که به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز شرق تهران از آن یاد می شود. برای اینکه بتوانید به اتوبان های اصلی  شهر تهران دسترسی داشته باشید، میدان رسالت به عنوان یک هاب اصلی عمل می کند  که می توانید  از طریق آن به بخشهای  مختلف تهران تردد کنید. علاوه بر این اهمیت بزرگ، محله رسالت یکی از قدیمی‌ترین بخشهای تهران است که ساختار قدیمی و سنتی خود را تا حدودی حفظ کرده و ساکنین آن نیز از قومیت های مختلفی هستند که همین مسئله سبب شده در میان تمامی ایرانی ها به عنوان یک انتخاب اصلی برای زندگی در پایتخت تبدیل شود. امروز همراه با شما هومتیکی های عزیز، محله رسالت را ارزیابی کرده و نقاط مثبت و منفی زندگی در آن را بررسی می کنیم.

معرفی محله رسالت تهران

محله رسالت تهران

محله رسالت از سمت شمال به اتوبان زین الدین ختم می شود، از سمت شرق اتوبان شهید باقری و سمت غرب آن را نیز محله مجیدیه محدود می کند. به صورت کلی محله هایی مانند شمس آباد ، گلبرگ، کوهک ، مدائن و کلاد، بخشی از این محله هستند و کسانی که قصد دارند در رسالت زندگی کنند، می توانند یکی از این نقاط را برای خود انتخاب کنند.

معرفی محله رسالت تهران

معرفی محله رسالت تهران

دسترسی به محله رسالت تهران

اگر قصد دارید به سمت محله رسالت حرکت کنید، بخاطر ماهیتی که میدان رسالت دارد، می توانید از روش های مختلف استفاده کرده و به سمت این محله محبوب حرکت کنید.  اصلی ترین و مهمترین روش برای ساکنین شرق تهران استفاده از مترو می باشد و شما نیز می توانید با استفاده از خط ۵ و گاهی اوقات خط ۴ به سمت این محل حرکت کیند. علاوه بر این در میدان ها و مناطق مختلف تهران خطی هایی در نظر گرفته شده است که می‌توانید با سوار شدن  به این تاکسی ها به سمت میدان رسالت بروید. وجود اتوبوس های تندرو یا همان بی ار تی سبب شده  بتوانید  به سادگی از سمت میدان آزادی به سمت رسالت حرکت کرده  و در کمترین زمان ممکن به مقصد خود برسید.

معرفی محله رسالت تهران

رسالت تهران منطقه چند است؟

اگر بخواهیم محله رسالت را خط طولی بزرگراه رسالت در نظر بگیریم، تمام این محله جزئی از منطقه ۸ شهرداری تهران می باشد و شما می توانید به منظور انجام امور اداری مدنظر خود، از شهرداری این منطقه استفاده کنید.

 

معرفی محله رسالت تهران

قیمت خانه در رسالت تهران

عوامل مختلف بر روی قیمت خانه در محله رسالت تاثیرگذار هستند  و تحت تأثیر همین مسئله به صورت قطعی نمی توان پیش بینی قیمتی از این محله برای شما همراهان عزیز انجام داد. به صورت کلی می‌توان استدلال کردکه عواملی مانند خیابان و نقطه دقیق محله،  بافت خانه،  شرایط محیطی و دسترسی به حمل و نقل عمومی، بر روی قیمت خانه در این محل تاثیر مستقیم دارد.

قیمت خانه در رسالت تهران

میدان رسالت تهران

میدان رسالت را می توانیم یکی از قدیمی ترین و اصلی ترین میدان های شرق تهران معرفی کنیم که همراه با محله های دیگر مانند نارمک جزء بخش های اصلی این نقطه می باشد و شما می توانید به منظور تردد به این نقطه جغرافیایی تهران از آن استفاده کنید. میدان رسالت  که امروزه به عنوان اصلی ترین بخش برای تردد ساکنین شرق تبدیل شده، میدانهای کلیدی تهران را به هم متصل می کند و می توانید با استفاده از مترو و اتوبوس های حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد به آن استفاده کنید.

معرفی محله رسالت تهران

مترو رسالت تهران

در  طول بزرگراه رسالت  ایستگاه های مترو متفاوتی را مشاهده می کنیم، ولی میدان رسالت دارای ایستگاه اختصاصی است که پیش از این از آن به عنوان ایستگاه گلبرگ یاد می‌شد، ولی چند صباحی است اسم آن تغییر کرده و آن را به عنوان ایستگاه مترو جانبازان می شناسیم. ایستگاه مترو از ۱۸ مهر سال ۱۳۸۵ راه اندازی شد و بخشی از خط 2 مترو می باشد.

مترو رسالت تهران

 مراکز درمانی محله رسالت تهران

از آنجایی که محله رسالت یکی از بافت های قدیمی شهر تهران است، بیمارستان های متفاوتی نیز در این محل راه اندازی شده و شما می توانید به منظور برطرف کردن مسائل پزشکی خود  یکی از آنها را برای خود انتخاب کنید.  بیمارستان الغدیر، محبوب ترین مرکز درمانی در این مرحله می باشد که می توانید خیلی راحت برای حل مسائل پزشکی به آن مراجعه کنید.

 

نقشه هوایی محله رسالت تهران

برای اینکه راحت تر بتوانید  ایده کلی از این محله داشته باشید، در این بخش برای شما نقشه هوایی آن را آماده کرده ایم که می توانید از آن طریق نیز ماهیت کلی محله را مشاهده کنید

 

 

 

بیشتر بخوانید:

محله های شرق تهران

معرفی محله سنگلج تهران، امکانات و قیمت خانه

معرفی محله دردشت تهران، امکانات و مراکز مهم

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن