محله مینی سیتی تهران

معرفی محله مینی سیتی تهران، مراکز خرید و بهترین محله ها

معرفی محله مینی سیتی تهران، مراکز خرید و بهترین محله ها

مینی سیتی یکی از محله های منحصر به فرد تهران هست که بیشتر به خاطر آب و هوای خوب و موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، شناخته می شود. مینی سیتی بخشی از منطقه یک تهران است که از شمال به رشته کوه های البرز و از جنوب به محله شمیران و  محله های لویزان ازگل، متصل است. علیرغم اینکه این محله از سمت غرب به اقدسیه وصل میشود، ولی ساختار و بافت اجتماعی آن کاملاً متفاوت بوده و شرایط منحصر به فردی را برای ساکنین ایجاد کرده است. این محله که سابقاً برای سکونت ارگان های نظامی در نظر گرفته شده بود، امروزه تا حد زیادی تغییر ماهیت داده و افراد مختلف در آن سکونت دارند. امروز در وبسایت هومتیک قصد داریم همراه با شما نگاهی به این محله محبوب بیندازیم.

محله مینی سیتی تهران

تاریخچه محله مینی سیتی

قبل از انقلاب در محله کنونی مینی سیتی اولین شهر بازی تهران احداث گردید که سازنده های آن  اسم  آن را  مینی سیتی گذاشتند. این شهر بازی تا پیش از احداث ایستگاه مترو شهید محلاتی، دایر بود ولی به منظور راه‌اندازی این ایستگاه، تخریب گردید. اسم محله کنونی نیز در راستای اهمیت این شهر بازی، نامگذاری شد و بعد از انقلاب به دلیل فضای بازی که داشت، برای ساخت و ساز خانه به منظور سکونت پرسنل ارتش و سپاه استفاده گردید. علیرغم ساختار متفاوتی که این مجموعه بعد از انقلاب به خود گرفت، با این وجود امروزه تغییر ماهیت داده و افراد متعددی در آن زندگی می کنند.

 

مینی سیتی چیست؟

مینی سیتی شهربازی بسیار قدیمی در تهران هست که توسط یک شرکت خصوصی در شمال شرقی این شهر راه اندازی گردید. تحت تاثیر شهرت بسیار زیاد این شهربازی، کسانی که قصد داشتند به سمت این محله حرکت کنند نام آن را نیز در ذهن داشتند و هم اکنون با وجودی که این شهربازی تخریب شده است، ولی همچنان نامش با این محله مرتبط شده است.

محله مینی سیتی تهران

بافت محله مینی سیتی

مینی سیتی یکی از محله های فوق العاده تهران است که امروزه بافت سنتی آن در حال تغییر بوده و ساختمانهای ویلایی آن در حال تبدیل شدن به آپارتمان ها و برج های بزرگ میباشد.  با وجود اینکه خانه های سازمانی متعددی در این محل قرار گرفته است، ولی  به دلیل آب و هوای منحصر به فردی که این محله دارا میباشد، خانه های ویلایی نیز در آن بسیار دیده می شود. کسانی که در این محله زندگی می کنند، اغلب نظامی هستند، ولی در چند سال اخیر افراد غیر نظامی نیز این محل را برای سکونت انتخاب کرده اند.

 

بهترین محله مینی سیتی تهران

مینی سیتی به دلیل وسعت زیادی که دارد، محله های متعددی را در برگرفته که شاید بتوانیم محله کوی لاله را به عنوان لوکس ترین محله این منطقه قلمداد کنیم که توانسته افراد بسیار مشهور را به سمت خود جذب کند. البته در این میان شهرک نفت، جایگاه ویژه ای برای ساکنین محله دارد و افراد در بسیاری از اوقات آن را برای محل سکونت خود انتخاب می کنند.

محله مینی سیتی تهران

شهرک‌های مهم محله مینی سیتی

مینی سیتی دارای شهرک های متعددی است که از این میان می توانیم شهرک نفت،  شهرک قائم،  شهر صدف را اصلی ترین آنها قلمداد کنیم که در طی چند سال اخیر توانسته اند یکی از بهترین بخش های این منطقه قلمداد شوند.

محله مینی سیتی تهران

مینی سیتی شهرک نفت

شهرک نفت مینی سیتی یکی از بهترین محله های تهران است که امکانات ورزشی، فرهنگی و مسکونی فوق العاده خوبی را در اختیار ساکنین این محله قرار می‌دهد.  شهرک نفت را بسیاری از افراد به دلیل برج های بزرگی که در آن قرار گرفته، می شناسند که در کنار رشته کوه البرز نمای زیبایی خاصی را به این محله داده است.

محله مینی سیتی تهران

مراکز خرید محله مینی سیتی

مینی سیتی دارای چهار مرکز خرید اصلی می باشد که هر یک از آنها برای یک هدف خاصی راه اندازی شده و شما می توانید بر اساس نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.  پاساژ تخصصی بانوان یاس برای افرادی طراحی شده که قصد دارند لباس های پوشیده و حجاب کامل را خریداری  کنند. مرکز خرید یاس که دارای فروشگاه اتکا نیز می باشد از بن های کارمندان اداری نیز پشتیبانی می‌کند. پاساژ زیتون یکی از مراکز تخصصی عکاسی و فیلمبرداری است که در محله مینی سیتی دایر شده و می توانید تمام لوازمات این حرفه را از این مرکز خریداری کنید. مجتمع تجاری ستاسنتر و مرکز خرید پرنیان نیز از بزرگترین مراکز خرید این محله هستند که اجناس مختلفی مانند پوشاک و زیورآلات را در اختیار شما قرار می دهند.

مراکز خرید محله مینی سیتی

مکان‌های تفریحی و مذهبی محله مینی سیتی تهران

محله مینی سیتی به دلیل ساختار خاصی که دارد، دارای بوستان های زیبایی مانند آفتاب، مریم و اقاقیا است. در کنار این مراکز، شما می توانید ورزشگاه سرداران شهید را نیز مشاهده نمایید. از آنجایی که مینی سیتی یکی از محله های مذهبی تهران به حساب می آید، میتوانید دو مسجد امام خمینی و ولیعصر را در این مرحله مشاهده کنید که در مراسم های مذهبی خاص با دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند.

محله مینی سیتی تهران

حمل‌ونقل عمومی مینی سیتی تهران

قبل از راه اندازی مترو رفت و آمد به این محله بسیار دشوار بود و مردم برای اینکه بتوانند به سمت این محل حرکت کنند، باید از اتوبوسهای مختلف و یا تاکسی های خطی استفاده کنند.  ولی بعد از  راه اندازی ایستگاه مترو قائم که بخشی از خط ۳ مترو تهران به شمار می آید، می توانید به راحتی به سمت این مجموعه حرکت کرده و با هزینه ای کم از خدمات آن استفاده کنید. در این راستا، خط اتوبوس های بی آر تی نیز امکان دسترسی به این محله را فراهم آورده‌اند و شما می توانید ۳۳ کیلومتر را با تنها یک اتوبوس طی کنید.

حمل‌ونقل عمومی مینی سیتی تهران

حمل‌ونقل عمومی مینی سیتی تهران

خیابان‌های مهم مینی سیتی

محله مینی سیتی چند خیابان بسیار مهم دارد که از نظر دسترسی، امکان تردد شما را به تمامی بخش های این محله فراهم می کند. چهار خیابان اصلی این محل را می توانیم تحت عنوان خیابان جهاد، آبادان، محک، نور و گلها نام ببریم که هر یک موقعیت خاص خود را دارا می باشند.

 

 

بیشتر بخوانید:

معرفی شهرک شهید محلاتی تهران، امکانات رفاهی و نقشه

لیست محله های شمال تهران ،معرفی کامل با عکس

معرفی محله الهیه تهران، امکانات رفاهی و بهترین خیابان

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن