معرفی محله الهیه تهران

معرفی محله الهیه تهران، امکانات رفاهی و بهترین خیابان

معرفی محله الهیه تهران، امکانات رفاهی و بهترین خیابان

محله الهیه (Elahiyeh) یکی از قدیمی ترین و خوش آب و هواترین محله های تهران می باشد که در منطقه ۱ تهران قرار دارد. این محله ابتدا شامل باغات بسیار بزرگی بود از نظر قیمتی بسیار گران بوده و یکی از اعیان نشین ترین محله های تهران به حساب می آید. با وجود اینکه سابقاً در این محله سه باغ بسیار بزرگ وجود داشت ولی امروزه این بخش از تهران تغییر ماهیت داده و به عنوان محله ای مملو از برج‌ها و ساختمان‌های بلند شناخته می شود.

معرفی محله الهیه تهران

تاریخچه‌ محله الهیه‌ تهران

در دوران قاجاری الهیه با اسم خورآذین شناخته می شد و به عنوان هدیه به یکی از همسران پادشاهان معروف شده بود. اصلی ترین دلیلی که تهرانی ها این محله را می شناختند وجود کارخانه کبریت سازی بود که سالها در آن بخش قرار گرفته بود. تحت تاثیر همین کارخانه جاده کشی به این محله از دیرباز انجام شده و سفرای کشورهای خارجی برای سپری کردن اوقات خشک به این محله خوش آب و هوا حرکت می کردند. در راستای همین تردد های مکرر بود که ما امروزه باغات سفارت ترکیه، روسیه و آلمان را در این محل مشاهده می کنیم. به غیر از این باغات شما می توانید سفارت خانه های متعدد دیگر ایرانی در این محله پیدا کنید.

 

الهیه تهران منطقه چنده؟

الهیه تهران یکی از جنوبی ترین بخش های منطقه ۱ شهرداری تهران می باشد که بیشتر به دلیل دسترسی بسیار راحت و منطقه خاصی که در آن قرار گرفته مشهور شده است. این محله از دیرباز به عنوان لوکس ترین و لاکچری ترین بخش شهر تهران معرفی شده و بسیاری آن را به عنوان نماد ثروتمندی و متمولی یاد میکند.

معرفی محله الهیه تهران

الهیه تهران کجاست؟

تحت تاثیر اتوبان چمران و صدر محله الهیه به نحوی قرار گرفته که از جنوب به دو محله مشهور دیگر وصل می شود. جنوب غربی تهران را امانیه یا همان خیابان جردن تشکیل داده و از جنوب شرقی به خیابان زرگنده متصل می شود. از سمت غرب زعفرانیه این محل را محدود کرده و شمال آن به باغ موزه هنر ایرانیان و امامزاده صالح وصل می شود. سمت شرقی این محله لوکس و لاکچری داریم قیطریه محدود کرده و تحت تاثیر همین منطقه جغرافیایی الهیه از مهمترین محله های تهران می باشد.

معرفی محله الهیه تهران

زندگی در الهیه تهران

جای تردیدی نیست که منطقه الهیه یکی از خوش آب و هوا ترین و بهترین مکان ها برای زندگی در تهران به حساب می آید. شما در این محل می‌توانید امکانات متعددی را مشاهده کرده و از آنها برای برطرف کردن نیازهای خود استفاده نمایید. بر اساس گزارشی که از ساکنین منطقه یک و دو تهران به دست آمده آنها الهیه را به عنوان یکی از انتخاب اصلی برای زندگی در تهران عنوان کرده اند.

حتما بخوانید: معرفی برج‌های دوقلوی الهیه، امکانات و آدرس

نقشه محله الهیه تهران

حالا که با شرایط جغرافیایی محله الهی بیشتر آشنا شدید زمان آن فرا رسیده که نگاهی به نقشه این محله نقطه و کامل نسبت به موقعیت این محله بیشتر آشنا شوید. در نظر داشته باشید اتوبانی که در جنوب الهی قرار دارد از سمت غرب چمران و سمت راست اتوبان صدر است و به همین دلیل می باشد که به صورت یک حرف V انگلیسی در آمده است

 

جاهای دیدنی الهیه تهران

در صورتی که از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به فضاهای دیدنی و تاریخی دارند باید به شما بگوییم الهیه دارای مکان های بسیار جالبی می باشد که ریشه در تاریخچه و سنن قدیمی این محله دارند. اولین و اصلی ترین مکانی که شما می توانید از آن بازدید کنید باغ فردوس است که در کنار موزه سینمای ایران جای گرفته است. منزل دکتر حسابی فیزیکدان مشهور ایرانی نیز در این محله بوده طبقه سوم آن به موزه دکتر حسابی اختصاص داده شده و شما می توانید از اتاق کار و کتابخانه مرحوم حسابی بازدید نمایید.  همانگونه که پیش از این نیز ذکر کردیم باغ موزه هنر ایرانی نیز که بخشی از نماد هنر چندین ساله ایران می باشد در این مرحله تاسیس شده و شما می توانید ماکت سازه های بسیار مشهور ایران را در این باغ مشاهده کنید

 

دسترسی به محله الهیه تهران

بسیاری از ساکنین محله الهیه ترافیک  این محله را بزرگترین مشکلی که با آن دست و پنجه نرم می کند یاد می کنند. تحت تاثیر ترافیک برای بسیاری از افراد دسترسی  راحت به الهیه یکی از اصلی ترین دغدغه ها به حساب آمده و دوست دارند بدانند چگونه می توانند از طریق خودروی شخصی و امکانات حمل و نقل عمومی وارد محله شوند. در صورت اینکه شما بخواهید وارد محله الهیه شوید بهترین راه، استفاده از اتوبان چمران می باشد که به شما اجازه می دهد در سریعترین زمان ممکن وارد منطقه شوید. البته افرادی که قصد دارند از مرکز شهر به این محله مراجعه کنند می توانند از میدان ونک و خیابان نلسون ماندلا نیز وارد اتوبان چمران شده و سپس از دوربرگردان به سمت الهیه مراجعه کنند.

شایان ذکر است کسانی که قصد دارند از طریق حمل و نقل عمومی وارد محله الهیه شوند کمربند شرقی و غربی این محله اتوبوسهای مختلف و شما می توانید از طریق اتوبوس های مختلف وارد این مرحله نیز شوید.  در نظر داشته باشید نزدیکترین مترو به محله الهیه در تجریش و قیطریه وجود دارد که تاکسی های خطی الهی نیز دقیقاً در نزدیکی آن قرار گرفتند.

معرفی محله الهیه تهران

امکانات رفاهی در محله الهیه تهران

امکاناتی که شما می‌توانید در محله الهی مشاهده کنید در کمتر بخشی از تهران دیده شده و می توانیم ادعا کنیم الهی یکی از منحصر به فرد ترین محله های تمامی ایران از نظر ساختار اقتصادی و تجاری است. بر اساس مساحت الهی دارای بیشترین مراکز خرید بوده و این مراکز خرید با وجود اینکه از نظر قیمت اجناس نسبت به دیگر محله های تهران گران تر می باشند از پر بازدید ترین مراکز خرید تهران لقب گرفته اند که دلیل محبوب شدن آنها قرار گرفتن در محله الهیه می باشد. اصلی ترین مراکز تجاری تهران شامل موارد پیش رو است؛

  • مرکز خرید سام سنتر
  • مرکز خرید مدرن الهیه
  • مجتمع کوئین سنتر
  • مرکز خرید آرتمیس
  • مرکز خرید سپهر الهیه
  • بوتیک مال ملل
  • مرکز خرید پارسیان
  • مرکز خرید داریوش

البته از نظر بهداشتی و خدمات پزشکی نیز الهیه یکی از بهترین محله های تهران می باشد و شما می توانید بیمارستان اختر که مرکز بیمه جراحی ها و معاینات استخوانی و فیزیوتراپی تهران می باشد را در این محل پیدا کنید. علاوه بر آن درمانگاه های متعدد ۲۴ ساعته نیست در محله الهیه راه اندازی شده که می‌تواند به شما کمک کند تا تمام نیازهای بهداشتی و پزشکی خود را برآورده کنید.

معرفی محله الهیه تهران

بهترین و معروف ترین خیابان های محله تهران

محله الهیه دارای خیابان‌ها و کوچه‌های بسیار مهمی  می باشد که بسیاری از ما حداقل یک بار اسم آنها را شنیده ایم. اصلی ترین خیابان این محله فرشته می‌باشد که نماد لوکس بودن در تمامی ایران به حساب می‌آید. علاوه بر فرشته شما می توانید خیابان تختی را نیز در این محله بسیار مشهور مشاهده کرده و از امکانات آن بهره کافی را ببرید.

 

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

معرفی محله پاسداران تهران

معرفی محله فرمانیه تهران

معرفی محله نیاوران تهران

لیست محله های شمال تهران ،معرفی کامل با عکس

Loading

امتیاز شما به این صفحه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن