معرفی محله کامرانیه تهران

معرفی محله کامرانیه تهران، نقشه و مراکز خرید و برج ها

معرفی محله کامرانیه تهران، نقشه و مراکز خرید و برج ها

کامرانیه یکی از محله های اصلی تهران است که در منطقه یک قرار گرفته و امروزه به عنوان  میزبان برج های لاکچری در کل کشور شناخته می شود. تحت تاثیر بافت منحصر به فرد این محله، امروزه گران ترین برج های تهران در این منطقه ساخته شده و از آن بسیاری به عنوان لوکس ترین محله ایران یاد می کنند. این محله که به دلیل قرار گرفتن عمارت کامران میرزا به عنوان کامرانیه شناخته می شود بعد از انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اصلی ترین محله های منطقه ۱ شناخته شد و پس از آغاز ساخت و ساز گسترده در تهران، بسیاری از شرکت ها تلاش کردند ساختمان های بسیار منحصر به فردی را در آنجا بسازند. امروز همراه با شما هومتیکی های عزیز قصد داریم نگاهی به این محله محبوب انداخته و از نقطه نظرات مختلف، این محل را مورد ارزیابی قرار دهیم.

معرفی محله کامرانیه تهران

تاریخچه محله کامرانیه تهران

زمین های کنونی که محله کامرانیه در آن قرار گرفته است، ابتدا در زمان ناصرالدین ‌شاه مورد توجه قرار گرفت و میرزا سعید خان انصاری با پرداخت هزینه ای این زمین ها را از خانواده سلطنتی خریداری کرد. پس از اینکه کامران میرزا یکی از شاهزاده های قاجاریه تصمیم به ساخت عمارت در این محله گرفت،  زمینهای جماران در اختیار او قرار گرفت و او نیز تمامی ساکنین این منطقه را با پرداخت پول و یا به اجبار از محله خارج کرد. در نتیجه تخلیه محله کامرانیه، باغ بسیار بزرگی را تبدیل به امارت کرد و آن را به عنوان اقامتگاه تابستانی خود انتخاب کرد. به گفته مورخین تاریخ، باغ کامرانیه به حدی بزرگ بود که امکان جستجو در آن میسر نبود و گاهی اوقات حیوانات در آنجا گم می شدند. بعد از فوت کامران میرزا به دلیل اینکه او ورثه زیادی داشت، تمام زمین های کامرانیه تکه تکه شدند و هر یک به یکی از خانواده های پولدار تهران فروخته شد. اوج ساخت و ساز در کامرانیه به زمانی باز میگردد که  جنگ ایران و عراق به اتمام رسید و دولت با حمایت از ساخت و ساز، اجازه احداث خانه های لوکس را صادر کرد.  امروزه کامرانیه به عنوان یکی از اصلی ترین محله های لوکس نشینی در تهران می باشد که برج های بسیار خاص و منحصر به فرد در آن ساخته شده است.

معرفی محله کامرانیه تهران

بافت محله کامرانیه

افرادی که امروز در کامرانیه زندگی می کنند، به صورت کلی بومیان سابق آن نیستند و کسانی هستند که بعد از ساخت و سازهای فراوان به این محله رفتند و آن را برای سکونت خود انتخاب کرده‌اند. تحت تاثیر همین مسئله است که افراد بسیاری که این محله را برای زندگی انتخاب می کنند، از نظر مالی و فرهنگی نسبت به تمام بخش های تهران متفاوت هستند. به خاطر ماهیت این محله کسانی که برای زندگی مرفه، تهران را انتخاب می‌کنند، از این محله به عنوان مقصد اصلی خود یاد می کنند.

معرفی محله کامرانیه تهران

محدوده جغرافیایی محله کامرانیه

موقعیت جغرافیایی محل کامرانیه، بسیار منحصر به فرد است و شما از دو سمت شرق و غرب به این محله به فرمانیه میرسید ولی شمال آن را نیاوران و جماران محدود کرده و سمت جنوب را اتوبان صدر به کلی گرفته است.  با وجود اینکه کامرانیه به دو محله شمالی و جنوبی تقسیم میشود، ولی مشهور ترین بخش آن کامرانیه شمالی است و تمام برج های مشهور در این بخش قرار گرفته اند.

 

مسیر رفتن به محله کامرانیه

در راستای اینکه محله کامرانیه در نزدیکی اتوبان صدر قرار گرفته است، شما می توانید از طریق این اتوبان و اتوبان امام علی به سمت این محل حرکت کرده و از امکانات متعدد آن بهره مند شوید. علاوه بر آن، مترو قیطریه و اتوبوس های حمل و نقل عمومی به نحوی تنظیم شده اند که میتوانید خیلی راحت به کامرانیه برسید.

 

کامرانیه نقشه تهران

در این بخش برای شما تصویری ماهواره ای محله کامرانیه را قرار دادیم و می توانید نگاه کلی از این محله را داشته باشید.

خیابان کامرانیه تهران

محله کامرانیه دارای دو بخش شمالی و جنوبی است که کامرانیه شمالی شامل خیابان بازدار بوده و کامرانیه جنوبی نیز زیر مجموعه خیابان پاشا ظهری می شود.  به غیر از این دو خیابان اصلی که ماهیت کلی محله کامرانی را مشخص می کند، ما چند خیابان دیگر نیز داریم که مهمترین آنها را برای شما پیش رو ذکر می کنیم؛

  • خیابان شیبانی
  • خیابان رکن‌الدین همایون‌ فرخ
  • خیابان تاجیکی
  • خیابان ثروتی
  • خیابان داریوش
  • خیابان مینا
  • خیابان مروارید
  • خیابان فریماه
  • خیابان فاتح
  • کوچه فروغ (کریمی)

 

کامرانیه تهران منطقه چنده؟

همان گونه که پیش از این نیز  ذکر شد، کامرانیه بخشی از منطقه ۱ استان تهران به حساب میاد  و تحت تاثیر همین مسئله است که  این محله به عنوان یکی از گرانترین محله های تهران شناخته می شود.

 

برج های محله کامرانیه تهران

بدون شک ما میتوانیم کامرانیه شمالی را به عنوان یکی از گران ترین محله هایی که برج های مجلل را در خود جای داده است، معرفی کنیم.  اصلی ترین و مهمترین برج کامرانیه روما رزیدنس است که دارای ۶۵ واحد مسکونی می باشد و اشخاص بسیار مشهوری در این ساختمان سکونت دارند.  بسیاری از افراد این برج را گرانترین خانه ایران معرفی می‌کنند که از امکانات متعددی مانند سینمای داخلی برخوردار است.

برج کوه نور کامرانیه نیز یکی از شاهکارهای معماری منطقه یک می باشد که با ساختاری بسیار متفاوت نسبت به تمام برج هایی که تا به امروز در ایران ساخته شده، نظر بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کرده است. این برج نیز بعد از روما رزیدنس به عنوان یکی از گرانترین برج های تهران شمرده می‌شود و کسانی که می خواهند خانه ای در این منطقه خریداری کنند، باید پیش فرم های لازم را پر کنند.

برج های محله کامرانیه تهران

آب وهوای کامرانیه

همانند دیگر محله هایی که در منطقه یک تهران قرار دارند، کامرانیه نیز آب و هوای بسیار خوبی دارد و نسبت به دیگر محله های تهران نزدیک به ۲ تا ۳ درجه سردتر می باشد. در زمستان، یکی از بخش های تهران که برف زیادی به خود می بیند، همین محل است و در کل به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی لواسان هوای آن خوب تلقی می شود.

 

خطوط اتوبوس رانی کامرانیه

محله کامرانیه دارای ۴ خط اتوبوسرانی است که این خطوط بخش‌های مختلف محله را به یکدیگر متصل می کنند. خطوط ۱۰۶ ، 217، 220 و 298 چهارخط اتوبوسرانی این محله هستند که این امکان را برای شما فراهم می آورد تا از ۴ مسیر مختلف وارد محله کامرانیه شوید.

 

مراکز خرید کامرانیه

قبل از اینکه منطقه ۲۲ تهران به عنوان قطب مراکز خرید در ایران معرفی شود، بسیاری از افراد ،کامرانیه شمالی را به عنوان اصلی ترین مرکز برای طراحی و ساخت مراکز خرید قلمداد می کردند.  در این محله ما چهار مرکز خرید اصلی داریم که هر یک بر اساس نیاز ساکنین طراحی شده اند؛

  • مرکز خرید کوه نور
  • مجتمع تجاری دریای نور (در حال ساخت)
  • مجتمع تجاری-اداری روما سنتر
  • بام کامرانیه

مراکز خرید کامرانیه

پارک های محله کامرانیه

شاید کم بودن مراکز تفریحی و پارک ها در این محله را بتوانیم یکی از نقطه ضعف های اصلی آن قلمداد کنیم.  یکی از پارک های این محله بوستان پگاه است که وسعت آن خیلی بزرگ نمی باشد و شما به منظور پیاده روی و سپری کردن اوقات فراغت می توانید به سمت آن حرکت کنید. علاوه بر این بوستان، می توانید از امکاناتی که برای شما در بوستان امام علی قرار گرفته است، نهایت استفاده را ببرید.  در این بوستان برای  فرزندان شما وسایل بازی مختلفی در نظر گرفته شده و شما نیز میتوانید زیر درخت های زیبای آن با دوستان خود استراحت کنید.

 

مکان های مهم در کامرانیه

محله کامرانیه علاوه بر اینکه میزبان بسیاری از برج ها است تا به امروز توانسته برخی از اماکن مهم سیاسی و بهداشتی کشور را نیز در خود جای داده و به عنوان بخش مهمی از استان تهران معرفی شود.  در محله کامرانیه ما پنج سفارت بسیار مهم را مشاهده می‌کنیم که هر یک دارای وسعت بسیار زیادی می باشند. این محل ها و اماکن مهم در تهران شامل موارد پیش رو می شوند؛

  • سفارت ونزوئلا
  • سفارت لیبی
  • سفارت ایرلند
  • سفارت اسلوونی
  • اقامتگاه سفیر جمهوری چک

 

مطالب مرتبط پیشنهادی:

معرفی محله ولنجک تهران، امکانات رفاهی و نقشه

معرفی محله قیطریه تهران، تاریخچه و امکانات رفاهی و نقشه

لیست محله های شمال تهران ،معرفی کامل با عکس

معرفی محله الهیه تهران، امکانات رفاهی و بهترین خیابان

Loading

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن